Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
johndeacon

Jaki olej pełny syntetyk polecacie?

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znalazłem takiego tematu.

 

Jaki olej full syntetyk polecacie/zalewacie do swoich autek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z racji że mam auta francuskie od 12 lat to pojawia się tylko TOTAL QUARTZ 9000 5W40 i taki polecam.


Dowcip jest bronią, ale nie należy karać za nielegalne posiadanie dowcipu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Millers Oil - ja go leje ostatnio do Subaru, polecany na forum, podobno wykonany w innej technologi niz popularne oleje. Nie widze żadnej różnicy w porównaniu z olejami np Lotosu. Jestem zdania że nie ważne jaki olej - ważne żeby był we właściwej specyfikacji i zmieniany często - ja zmieniam co 10 tys km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Z racji że mam auta francuskie od 12 lat to pojawia się tylko TOTAL QUARTZ 9000 5W40 i taki polecam.

 

Też się nad nim zastanawiałem. Czy to jest olej w pelni syntetyczny czy hydrokrakowany, mineralny z ulepszaczami jak większość syntetyków u nas?

 

np. Elf Evolution SXR 5w40 jest takim olejem hydrokrakowanym.

 

Zastanawiam się czy do autka kilkunastoletniego z realnym przebiegiem 80 tys.km., gdzie do tej pory był lany zawsze syntetyk Castrol Magnatec, wlewać coś lepszego (czy lepszy olej nie zaszkodzi) czy pozostać przy tym Castrolu, który jednak wg mnie nie jest zbyt dobrym olejem.

 

Silnik w stanie bardzo dobrym, nie bierze ani grama oleju.

Edytowane przez johndeacon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Karta specyfikacji jest tu: http://www.total.biz.pl/produkty/fiszki/silniki/osobowe/QUARTZ%209000%200W40%282004%29.pdf

 

Mam dwie 407SW 2.0D z przebiegami 184kkm i 130kkm wymiany oleju co 30kkm i na ww bezproblemowo.


Dowcip jest bronią, ale nie należy karać za nielegalne posiadanie dowcipu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Też się nad nim zastanawiałem. Czy to jest olej w pelni syntetyczny czy hydrokrakowany, mineralny z ulepszaczami jak większość syntetyków u nas?

 

np. Elf Evolution SXR 5w40 jest takim olejem hydrokrakowanym.

 

 

Silnik w stanie bardzo dobrym, nie bierze ani grama oleju.

 

Hydrokrakowany czyli grupa III olejow tzn . super przerobione i ulepszone oleje mineralne ,kgtore dzieki Castrolowi moga nosic nazwe "synthetic " - dluga historia . zeby cos doradzic musialbys podac rodzaj silnika i sposob uzytkowania samochodu , okres pomiedzy wymianami

 

Grupa IV PAO based Synthetic

Grupa V Ester - zdecydowanie najlepsze oleje ale tez najdrozsze z tych najbardziej znanych to Motul 300V , kilka jeszcze butikowych firm

 

Ogolnie stawialbym na Mobil 1 0W40- olej z IV grupy ktoremu nic nie mozna zazucic a i ceny tez nie zabijaja ,

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam zdecydowanie Motula.

Dość drogi,ale w cudowny sposób wyleczył moje audi z połykania oleju(po zastosowaniu wcześniejszym płukanki także motula)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

auto to Renault Megane rocznik 2000, silnik 1.4 16v, przebieg 79500 sprawdzony, nie bierze grama oleju. Do tej pory jeździł na Castrol Magnatec syntetyk zdaje się, że 5w40.

 

Zastanawiam się nad czymś lepszym ale też żeby nie przedobrzyć w drugą stronę po Castrolu.

 

Przebiegi będą do 10tys.km rocznie a więc żadne:), oczywiście wymiana co rok.

 

Zastanawiam się nad Motulem X-cess 8100 5w40 (cena 135 zł jeszcze do przełknięcia), ewentualnie właśnie tańszy Total Quartz czy Shell Helix Ultra oba w specyfikacji 5w40.

Edytowane przez johndeacon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ten Motul co podales ma bardzo dobre specs , zdecydowanie wieksze niz " potrzebujesz " w Twoim wypadku . spelnia wymagania MB 229.5 a to jest naprawde duzo , jak cie to bardzo interesuje to poprzegladaj specyfikacje roznych olejow w tym samym przedziale np 0W40 , 5W40 , i zwracaj uwage na kilka zeczy

 

1.TBN - czym wyzszy numer tym lepszy olej na dlugie okresy miedzywymianami skupilbym sie na takich gdzie ten numer jest okolo 10 ( sorry ale nieznam polskiego slownictwa )

2. HTHS - wyzszy numer lepszy wiekszosc Xw40 powinno byc w okolicach 4 , ester based oleje poznasz praktycznie od razu bo ten numer jest zdecydowanie wyzszy ( takie uproszczenie , ale za cholere nie wiem jak to po polsku wytlumaczyc )

3. Viscosity index - wyzszy numer lepszy

 

To tak w ogromnym uproszczeniu

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam zdecydowanie Motula.

Dość drogi,ale w cudowny sposób wyleczył moje audi z połykania oleju(po zastosowaniu wcześniejszym płukanki także motula)

Dokładnie to samo chciałem napisać. Cuda jakieś się dzieją w samochodzie po zastosowaniu Motula lub Valvoline Synpower XLIII. Diesle z przebiegiem 200+ tys. przestają łykać olej. Między wymianami co 15 tys ani grama dolewki.

Total czy Elf także bardzo porządny olej.

Zwróć uwagę na częste wymiany, żadne long life co 30 czy co 45 tys. Owszem long life mozna np. z normą 507.00 ale i tak wymieniaj co 15 tys.


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To są wczorajsze zdjęcia, tak wygląda góra silnika chłodzone powietrzem który dziennie kręci się do 8k obr

Przebieg 45k km, na motul300v i red line 10w40, oba ester based synthetic

 

9uquguhe.jpg

erezu5y6.jpg

 

Ester poza najlepsza odpornością na wysokie temperatury ma jeszcze najlepszenajlepsze właściwości "Czyszczące "

 

Sent from my Z10 using Tapatalk 2

 

 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ester poza najlepsza odpornością na wysokie temperatury ma jeszcze najlepszenajlepsze właściwości "Czyszczące "

 

Z opisu wynika że oleje które podałeś nie są w pełni syntetyczne tylko bazują na syntetycznych estrach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

100% synthetic motul300v, 8100 motul z tym tylko ze niektóre wersję są ester based inne PAO, wszystkie Red Line ester xitd itp. Hydro cracked synthetic group III też mają bardzo dużo zalet głównie to to że najłatwiej jest do nich dodać additive packages. Trochę gorzej zachowują się w wysokich temp. I ogólnie nie są syntetikami. Po prostu Castro wygrał sprawę w sądzie argumentując że żeby uzyskać taki base stock muszą poddać olej mineralny takiej "Obróbce ", że można je nazwać syntetycznym. Sprawę wygrali.

Jak chcesz się dowiedzieć potajemnie ie jaki base stock jest używany to można to sprawdzić po CS # w MSDS sheets. Sorry brakuje mi słownictwa. Chociaż teraz producenci Cora, częściej ten numer ukrywają

Johndeacon - tak jak pisałem Mobil1 0w40 group IV plus ester mix, ma zdecydowanie najlepsze specs ( pomijając 100 % ester based synthetic) i jest ogólnie dostępny.

Jak się mylę jest to factory fill do Porsche, AMG, corvette zr1 i jeszcze kilku innych


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U siebie mam zalane castrolem 10w60 od nowości, teraz zmieniłem tylko linie z TWS na Edge. Auto ma300 kkm i nie ma wycieków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się ze Volvo 850,

Miałem turbo, zmienione dawało 22 psi, wtrysk wody i przy 280k km nie brał w ogóle oleju tzn nie na tyle żeby trzeba było dolewac pomiędzy wymiana 10k


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Volvo :) ale nie 850. V 40 mam go od nowości, czyli 10 lat więc przebieg autentyczny te 300 kmm. Co dziwne ,turbina tez nie ma wycieków z fabrycznych 115 km zrobiłem 150km i 320 nm momentu. Teraz to moze nie są jakieś super osiagi ale 8 lat temu to było dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

ok, jednak nie chciałbym po stosowaniu tylu letnim przez poprzedniego właściciela 5w40, zmieniać na 0w40- aż takich srogich zim nie mamy. Jeśli silnik "przyzwyczaił się" do 5w40 czy nie będzie to ze szkodą dla silnika?

Edytowane przez johndeacon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, jednak nie chciałbym po stosowaniu tylu letnim przez poprzedniego właściciela 5w40, zmieniać na 0w40- aż takich srogich zim nie mamy. Jeśli silnik "przyzwyczaił się" do 5w40 czy nie będzie to ze szkodą dla silnika?

nie ma znaczenia przy takiej zmianie ;)


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie zmieniaj oleju na inny - ten na którym silnik teraz jest użytkowany jest aż nadto dobry jeżeli robisz rocznie 10kkm i zmiana co roku. Jest takie powiedzenie lepsze wrogiem dobrego. Ja bym na twoim miejscu nie kombinował bo szkoda kasy a nic nie uzyskasz w zamian. Topowe olej jest sens stosować w silnikach mocno wyżyłowanych czy ew. jeżeli auto jeździ w "męczących" warunkach. Oczywiście jak są silniki z DPF to wtedy olej musi być bardzo dobry, nisko popiołowy, najlepiej taki jak zaleca producent silnika. Ale to nie dotyczy Twojego auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też chyba skłaniam się ku temu, że nie ma co wydziwiać czy hydrokrakowany czy pełny syntetyk.

 

Czy kupię Total Quartz, czy Shell Ultra czy Mobil S, wszystkie w specyfikacji 5w40, będzie to wszystko jedno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uzywalem 5w40 i przeszedlem na 10w40. Nie polecam takiej zmiany. 5w40 jest olejem idealnym dla samochodow <150konnych. Marka oleju ma tu duze znaczenie (jakosciowo).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Moim zdaniem nie zmieniaj oleju na inny - ten na którym silnik teraz jest użytkowany jest aż nadto dobry jeżeli robisz rocznie 10kkm i zmiana co roku. Jest takie powiedzenie lepsze wrogiem dobrego. Ja bym na twoim miejscu nie kombinował bo szkoda kasy a nic nie uzyskasz w zamian. Topowe olej jest sens stosować w silnikach mocno wyżyłowanych czy ew. jeżeli auto jeździ w "męczących" warunkach. Oczywiście jak są silniki z DPF to wtedy olej musi być bardzo dobry, nisko popiołowy, najlepiej taki jak zaleca producent silnika. Ale to nie dotyczy Twojego auta.

 

to jest wyjatkowo nieprecyzyjne zdanie .

Wszystko zalezy od tego jak te 10kkm jest pokonane bo jezeli jest to 2000 5km wycieczek to polecam najlepszy olej jaki jestes w stanie kupic , poniewaz niezaleznie od silnika bedziesz sie stykal miedzy innym z paliwem i woda w oleju a te zywotnsci silnika nie wydluzaja . ogolnie jezeli ktos planuje miec samochod na dlugie lata i wymienia olej raz w roku to nie ma lepszego ubezpieczenia jak odpowiedni olej , popatrz w skali roku o ile zwiekszylo by ci to koszty utrzymania . jezeli planujesz trzymac samochod przez rok i go sprzedac to pewnie na oleju rzepakowym silnik tez by wytrzymal .

 

Dla przykladu - gwiazdowy silnik z wilgi na ruskim MS-20 mial zywotnosc 800h , po remoncie i zmnianie na aero shell resurs zostal wydluzony do 1200h z tego co pamietam .

 

Faktem jest to ze teraz wiekszosc olejow jest na bardzo przyzwoitym poziomie ale jest tez kilka duzo lepszych od reszty ,

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.