Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
johndeacon

Jaki olej pełny syntetyk polecacie?

Rekomendowane odpowiedzi

Irek poradź mi proszę, czy wlać Total Ineo Long Life czyli HC z domieszką PAO na poziomie ok 25%, czy Ravenol VMP z Pao 75%? Chce dodać Archoil 9100.

 

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka


"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U siebie w e39 528i używałek kilka lat motula 5w40.Obecnie zalałem shell 5w40.żadnej różnicy.Oczywiście filtry też co roku wymieniam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś ostro pałuje silnik to pewnie tak 5w40 będzie może i lepsze. Jednak dla klasycznych dupowozów raczej lał by to co zaleca producent. 

Dzisiaj niestety to co zaleca producent /w większości przypadków/ można między bajki włożyć...  Np. grupa VW nie zaleca wymiany oleju w skrzyni DSG, co powinno się robić co 30000 - 60000 km co najmniej, albo olej silnikowy każą wymieniać co 2 lata lub 30000 km, ściema po to, żeby jak najszybciej odwiedzać serwis...

Edytowane przez Matti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Irek poradź mi proszę, czy wlać Total Ineo Long Life czyli HC z domieszką PAO na poziomie ok 25%, czy Ravenol VMP z Pao 75%? Chce dodać Archoil 9100.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Ja w swoim samochodzie uzylbym Ravenol


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem, że oleje na bazach PAO są szkodliwe dla uszczelek, czy to prawda?

 

Dolewać do niego Archoil 9100? Ten modyfikator jest bardzo polecany na oil-club.pl. W analizach VOA wyraźnie przedłuża życie oleju. 

 

W załączniku opis działania.

Boron Compounds As Additives to Lubricants.pdf


"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PAO nie są idealnym olejem bazowym , właściwie to takie pojęcie chyba nie istnieje,stąd też formulacje PAO zawierają w sobie domieszki estrow i AN ( https://www.exxonmobilchemical.com/en/products/synthetic-base-stocks/alkylated-naphthalene)

 

Osobiście ja bym nic do tej klasy oleju już nie dodawał, wychodzę z założenia że firma o takiej reputacji zatrudniająca swoich chemików ma zdecydowanie lepsze pojęcie niż ja co w ich oleju powinno być I w jakiej ilości.

Ale to tylko moje zdanie


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja stosuję olej zalecany przez producenta (Castrol 5W30), ale rozważam zamianę... Wiele dobrych opinii słyszałem o olejach  Motul czy  Valvoline. Warto zamienić ? Czy odpuścić? Jeśli zamienić to na jaki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Motul i Valvo to bazy HC, czyli typowe średniaki. Szukaj olejów z przewagą baz PAO renomowanych producentów z normami twojego producenta auta. 


"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Motul 8100 zawsze był mixem PAO I estrow

 

Motul 300V - estry

 

Edit

Wygląda że się nic w tej dziedzinie nie zmieniło

 

http://motul.speclube.com/faq/

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a który z nich jest "lepszy" - Fuchs GT1 5w40 XTL czy Millers XF 5w40? Domyślam się, że obydwa to HC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to ciężko powiedzieć który jest lepszy, jeżeli dobierasz olej wg wskazań i norm producenta silnika i obydwa oleje te normy spełniają to z definicji wychodzi ze obydwa są tak samo dobre.

 

Z drugiej strony, jak ktoś majstruje przy silnikach i pracują one w warunkach dużo innych niż założył producent, zreguly przy większym obciążeniu cieplnym to jakość oleju bazowego ma ogromne znaczenie. Tutaj estry i AN wykazują przewagę nad wszystkimi innymi grupami

 

Tak samo, co Was nie dotyczy, używanie samochodu w " ekstremalnie" niskich temperaturach olej bazowy ma duże znaczenie. PAO nie ma konkurencji

 

Od jakiegoś już czasu Shell ma na rynku środki smarne bazujące na GTL ( gas to liquid), czyli olejów z syntezowanych z metanu. Przyjo się w tym " lube industry" określenie grupa III+,

 

I tak "se" można gadać, dla normalnego silnika pracującego w normalnych warunkach, spełniający normy producenta i gdzie ten olej jest wymieniany w normalnych interwalach i tak nie będzie miało znaczenia jaki olej będziesz mu podawał. Dopiero jak te granice zostają w jakiś sposób przekroczone, można zacząć analizować i się zastanawiać co byłoby lepiej.

 

Ale znowu, jak ma się spać lepiej w nocy wiedząc że używasz " najlepszy dostępny" to może i warto za to zapłacić.

 

 

 

Przynajmniej ja na takie rzeczy zwracam uwagę.

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki według Waszego doświadczenia jest najlepszy olej 5W40 który używa się w normalnych polskich warunkach. Ja używałem Lotos /tak, tak wbrew pozorom bardzo dobry olej, wiem co nieco bo pracuję w branży/, potem Castrol, Total według zaleceń producenta a teraz Shell - i nie narzekałem na żaden...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki według Waszego doświadczenia jest najlepszy olej 5W40 który używa się w normalnych polskich warunkach. Ja używałem Lotos /tak, tak wbrew pozorom bardzo dobry olej, wiem co nieco bo pracuję w branży/, potem Castrol, Total według zaleceń producenta a teraz Shell - i nie narzekałem na żaden...

I co równie ważne, to żeby był oryginał a nie nędzna podróbka. :wacko:

Ciekawe, czy na rynek polski też dostarczane przez producentów są oleje gorszej jakości jak to ma miejsce w przypadku chemii gospodarczej czy artykułów AGD ?


"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak poznać który olej jest na bazie PAO a który na HC? Producenci jakoś nie chcą najwyraźniej dzielić się taką informacją...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w jakimś tekście o olejach wyczytałem, że na podstawie wskaźnika lepkości można przypuszczać czy olej jest HC czy PAO ale pewności nigdy nie ma bo na wskaźnik ten mają też wpływ dodatki. Z minusów - PAO i HC (ale mniej) są słabymi rozpuszczalnikami i niby muszą być dodawane inne bazy, żeby można było dodać do oleju dodatki.

Ja aktualnie jeżdżę na Fuchsie GT1 5W40 XTL gdzie wskaźnik lepkości to niby 162 (znalezione gdzieś w necie, na www Fuchsa nie znalazłem). Dla porównania - Fuchs Super Syn 0W40 ma wskaźnik 181. Millers XF 5W40 - 173. Tutaj chyba można przypuszczać, że Fuchs 0W40 to PAO.

 

Do mojego silnika jest zalecany 5w30 lub 5w40

 

Nie wiem czy też dobrze patrzę na parametry - wychodzę z założenia, że np lepkość kinematyczna w 100*C powinna być możliwie wysoka - żeby olej dobrze zabezpieczał silnik przy wyższych temperaturach. Lepkość dynamiczna w -30*C możliwie niska - olej przy zimnym rozruchu na mrozie powinien łatwo dostać się do wszystkich punktów silnika. Ktoś to zweryfikuje?  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak poznać który olej jest na bazie PAO a który na HC? Producenci jakoś nie chcą najwyraźniej dzielić się taką informacją...

Najłatwiej, znaleźć amerykańska/ Kanadyjska stronę producenta i poszukać coś co nazywa się MSDS sheets ( material safety data sheets), tam znajduje się między innymi jakiego bazowego oleju używa producent

Tak to wygląda, niestety nie mogłem przesłać całego file, więc zrobiłem parę fotek.

 

Zaznaczone jest PAO i jego przybliżona ilość 512add64744baf80f40b3598e42800b4.jpg948e3430132ca8fb52b2b2da6d8966b2.jpgb8cd5af478b736da4bebf65ffe66d075.jpg

 

Sent from my SM-G950W using Tapatalk

Mobil1 ep 0w20 jest głównie PAO

 

Natomiast Mobil1 0w40, większości HC cead10daa72d7827792931f053baaf4e.jpg

 

Sent from my SM-G950W using Tapatalk


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w jakimś tekście o olejach wyczytałem, że na podstawie wskaźnika lepkości można przypuszczać czy olej jest HC czy PAO ale pewności nigdy nie ma bo na wskaźnik ten mają też wpływ dodatki. Z minusów - PAO i HC (ale mniej) są słabymi rozpuszczalnikami i niby muszą być dodawane inne bazy, żeby można było dodać do oleju dodatki.

Ja aktualnie jeżdżę na Fuchsie GT1 5W40 XTL gdzie wskaźnik lepkości to niby 162 (znalezione gdzieś w necie, na www Fuchsa nie znalazłem). Dla porównania - Fuchs Super Syn 0W40 ma wskaźnik 181. Millers XF 5W40 - 173. Tutaj chyba można przypuszczać, że Fuchs 0W40 to PAO.

 

Do mojego silnika jest zalecany 5w30 lub 5w40

 

Nie wiem czy też dobrze patrzę na parametry - wychodzę z założenia, że np lepkość kinematyczna w 100*C powinna być możliwie wysoka - żeby olej dobrze zabezpieczał silnik przy wyższych temperaturach. Lepkość dynamiczna w -30*C możliwie niska - olej przy zimnym rozruchu na mrozie powinien łatwo dostać się do wszystkich punktów silnika. Ktoś to zweryfikuje? ;)

Znowu jako przykład Mobil1 0w40

 

Mobil 1 FS 0W-40

 

Value

 

Viscosity, cSt (ASTM D445)

 

 

 

@ 40º C

 

70.8

 

@ 100º C

 

12.9

 

Viscosity Index

 

186

 

MRV at -40ºC, cP (ASTM D4684)

 

21600

 

HTHS Viscosity, mPa•s @ 150ºC, (ASTM D4683)

 

3.6

 

Total Base Number (ASTM D2896)

 

12.6

 

Sulfated Ash, wt% (ASTM D874)

 

1.34

 

Phosphorous, wt% (ASTM D4981)

 

0.1

 

Flash Point, ºC (ASTM D92)

 

226

 

Density @15ºC, g/ml (ASTM D4052)

 

0.8456

 

 

 

Viscosity index ( czyli to o czym piszesz) jest 186 a olej w większości bazuje na HC, a pomimo tego spełnia jedne z najostrzejszych specs Porsche MB BMW itd

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Irekm dzięki za informację... Szkoda tylko, że nie jest to prostsze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm znalazłem jakąś kartę do Fuchsa 5W40, jest tam "chemical entity base oil >60%".

Czyli co to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Motul 8100 zawsze był mixem PAO I estrow

 

Motul 300V - estry

 

Edit

Wygląda że się nic w tej dziedzinie nie zmieniło

 

http://motul.speclube.com/faq/

Tak, tylko nie podają jaki jest procentowy udział PAO/Ester w ich blendzie. W niektórych nie ma w ogóle. Analiza: Motul 8100 X-Cess 5W-40

Edytowane przez bobwoj

"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt że producenci zmieniają formulacje często, używając stalego/starego nazewnictwa/oznaczenia dla "zmylenia przeciwnika". Zasłaniają się terminem " proprietary information" w momencie usłyszenia pytania o oleje bazowe. Dlatego praktycznie jedyny sposób żeby się dowiedzieć czy coś się nie zmieniło to te aktualne MSDS sheets.

 

Edit

 

Znowu wracam do tego nieszczęsnego Mobil1 0W40, nazwa pozostała stała mimo tego że jeszcze niedawno ten olej bazowa na PAO a teraz HC

Hmm znalazłem jakąś kartę do Fuchsa 5W40, jest tam "chemical entity base oil >60%".

Czyli co to?

Zupełnie to nic nie oznacza, poprostu mówi że w oleju jest olej, nie było przy tym jakiegoś dodatkowego określenia?

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie to nic nie oznacza, poprostu mówi że w oleju jest olej, nie było przy tym jakiegoś dodatkowego określenia?

no właśnie nie

 

https://go.lupinsys.com/fuch/harms/public/materials/a38fe394422d98f08bd97d63200782cd-published/attachments_api/ed7b8a2718511dabaa75349c0ea8d165/search_api/TITAN_GT1_SAE_5W-40-SDS.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na msds nie trzeba wskazywać estrow, ponieważ nie są szkodliwe dla zdrowia i środowiska, czy możliwe że ten olej bazuje na estrach.
Unas ta firma jest zupełnie nie znana, a przynajmniej nie znana mi :D

 

Edit 

Jeżeli szukasz odpowiednika dla tego Fuchsa i potrzebujesz PAO based to Castrol Edge 0w40 a3/b4 jest 50-55% poa ( stoi tak w msds) lub Castrol edge 0W30 a3/b4  podają zawartosc PAO 25-50%.

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja ponowię pytanie o według Was najlepszy olej 5W40? A który były najbardziej pożądany do 1,5 TSI 150 KM? Motul, Shell? Chyba przy nowym aucie zdecyduję się na wymianę oleju po przejechanych 2000 - 3000 km dlatego to pytanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja ponowię pytanie o według Was najlepszy olej 5W40? A który były najbardziej pożądany do 1,5 TSI 150 KM? Motul, Shell? Chyba przy nowym aucie zdecyduję się na wymianę oleju po przejechanych 2000 - 3000 km dlatego to pytanie...

To jest silnik VW, oni mają własne wymagania co do oleju w instrukcji znajdziesz oznaczenie VW. Większość producentów oleju ma w swojej ofercie produkt spełniający wymagania VW. Ja używam castrol edge.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.