Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Mr_hanky

Atlantic Milano-do renowacji czy do czyszczenia?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

 

Historia tego zegarka jest niezwykle oryginalna, a geneza jego pochodzenia  wręcz niespotykana na tym forum- jest to pamiątka po dziadku  :D

 

 

A teraz poważnie. Po przeczytaniu wielu postów na tym (jakże interesującym forum) postanowiłem że zapytam o radę ekspertów. Wiele jest wątków o restauracji i o tym czy warto to robić czy nie, ale zawsze istnieje pewnie poziom indywidualizmu w przypadku każdego zegarka.

 

Generalnie - chciałbym go przywrócić do lepszego stanu wizualnego. 

 

 

W grę wchodzą więc dwie opcje:

 

1. Chromowanie koperty, malowanie tarczy na nowo, czyszczenie wskazówek, regulacja , konserwacja, wymiana szkiełka, pasek.

 

2. Chromowanie koperty, czyszczenie tarczy, czyszczenie wskazówek, regulacja konserwacja, wymiana szkiełka, pasek.

 

 

 

Szczerze mówiąc preferuję opcję drugą. Nie wiem jednak czy ta tarcza nadaje się do czyszczenia. Nie też czy koperta w takim stanie nadaje się do chromowania (żeby po chromowaniu wyglądało to ładnie).

 

Jak wygląda sprawa z czyszczeniem tarcz? Czy zakład Głowackich poradziłby sobie z takim zagadnieniem? Być może zakład Baum & Baum z Gdańska mógłby to wykonać godnie ? A może Chronos? 

 

 

Poradźcie Panowie- liczę na Wasze doświadczenie! 

 

 

 

 

post-68377-0-86753200-1389308610_thumb.jpg

post-68377-0-38680600-1389308619_thumb.jpg

post-68377-0-84728800-1389308729_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mateusz Dąbrowski

Z doświadczenia - Głowaccy powiedzą Ci, że nie ma czegoś takiego jak czyszczenie i będą nakłaniać do renowacji. Na Twoim miejscu najpierw jednak bym sprawdził jak wygląda tarcza bez szkiełka - jest szansa, że wymiana go na nowe, nie pożółkłe już tchnie sporo życia w tarczę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta tarcza jest w dobrym stanie... I do tego cholernie ładna. Dawanie jej jakiemuś artyście malarzowi byłoby błędem. Tak jak mówi Kolega wyżej: zacznij od szkła, bo może zniekształcać kolory. Lekkie ślady wieku bym zostawił: w końcu ten zegarek ma dobre kilkadziesiąt lat. Z chromowaniem nie mam doświadczeń, nie poradzę, ale widziałem zdjęcia zegarków "przed i po" z gorszymi kopertami, które skutecznie pochromowano...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mateusz Dąbrowski

Dekiel w sumie w bardzo dobrym stanie, można by co najwyżej pomyśleć o samej kopercie, choć po chromowaniu może się świecić jak psu jajca. Grunt to przegląd, czyszczenie i smarowanie mechanizmu oraz wymiana szkiełka - polecam nowe szwajcarskie - są wytrzymalsze i znacznie przejrzystsze niż klasyki, przez co tarcza ładnie wyjdzie na przód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opcja 2 wraz z polerką i wypełnieniem wskazówek, serwis mechanizmu. 

Koperta po chromowaniu będzie się świeciła ale to będzie wg mnie lepszy efekt niż to co jest teraz.


Bartek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zegarek to pewna całość i poszczególne jej części powinny być ze sobą kompatybilne. Odnowiona koperta i wskazowki w zestawieniu z pozolkla tarczą nie będą dobrze wyglądać. Cos jak staruszka z botoksem i glonojadem na fejsie. Ja bym to zostawil w takim jak jest stanie i ograniczyl się do konserwacji i kosmetyki


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dekiel w sumie w bardzo dobrym stanie, można by co najwyżej pomyśleć o samej kopercie (...)

 

Bo dekielek jest stalowy :D

 

Również opowiadam się za opcją nr 2.


LOGO12 (Kopiowanie).png  KMZiZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zegarek bardzo fajny, w stanie wcale nie takim złym, a wręcz bardzo ciekawym kolekcjonersko. Jeżeli poddasz go renowacji, szorowanie tarczy, chromowanie koperty, to już nie będziesz miał pamiątki po dziadku  :), tylko bezimienny zegarek po renowacji. Jeżeli jednak się na to zdecydujesz (co stanowczo odradzam) to daj znać, wymienimy się, ja załatwię Ci po renowacji, a ty oddasz mi ten stary zniszczony, ale z widoczną historią. ;) 

Jeżeli pozostaniesz przy obecnym stanie, a po wpisie widać, że Cię on nie zadawala, to proponuje rozwiązanie pośrednie. Mechanizm do przeglądu, czyszczenia, smarowania i regulacji. Kopertę i dekielek delikatnie przeczyścić, pozostawić i spokojnie przeglądać portale aukcyjne, może trafić się oryginalna w lepszym stanie. Wypełnienie wskazówek bym uzupełnił, bo podniesie to estetykę zegarka, ale odpowiednio w kolorze zbliżonym do obecnego, bez jaskrawości. Tarczę, choć przydałoby się lepsze zdjęcie, delikatnie wygumkować, może delikatnie ziemniaczkiem i zmyć kurz, ale ktoś, kto potrafi to zrobić delikatnie. Odradzam szorowanie, bo zejdzie to co nie powinno. Decyzja i tak musisz podjąć sam.

Powodzenia.       


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile osób tyle opinii.

Z tego co pamiętam te tarcze dobrze można domyć i na moje oko żółty nalot zniknie i będzie się całkiem ładnie prezentować i w połączeniu z nowym chromem będzie miód malina. Decyzja należy do Ciebie. Powodzenia :)


Bartek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi! Potwierdza się to co przypuszczałem- na tym forum na prawdę można uzyskać konkretną pomoc.

 

Po tym co Panowie napisaliście - podjąłem decyzję. Zrobię to na spokojnie. Pierwsza wizyta to przegląd, regulacja, konserwacja mechanizmu i wymiana szkiełka. Jeśli zegarmistrz będzie wiedział jak podczyścić delikatnie tarczę i kopertę i poprawić wskazówki- super. Jeśli nie-znajdę takiego który wie jak to zrobić. Po podczyszczeniu tarczy i koperty zobaczę jak to wygląda- jeśli wszystko razem wygląda spójnie, zostawiam beż chromowania. Jeśli nie - zawszę mogę poddać go dalszej renowacji. 

 

Dziękuję jeszcze raz! Po pierwszych zmianach zamieszczę nowe fotki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uważam ze bardzo słusznie. Tylko bądź ostrożny z powierzeniem czyszczenia tarczy zegarmistrzowi, bo malo kto chce i potrafi to robić. Mojemu koledze mistrz wyczyścil tarcze w czyszczarce. Rzeczywiście- była czysta ;-)


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Tak jak obiecałem- wrzucam fotki po pierwszej wizycie w zakładzie Baum & Baum z Gdańska.

 

Zegarek jest po regulacji, przeglądzie i  konserwacji. Wymienione szkiełko i uzupełniony fosfor we wskazówkach. Tarcza została tylko oczyszczona. 

 

Chyba jednak nie obejdzie się bez chromowania- tarcza wygląda zbyt ładnie w stosunku do koperty. Czy ktoś może polecić dobry zakład?

 

Pozdrawiam

post-68377-0-92819700-1391975483_thumb.jpg

post-68377-0-26594300-1391975488_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tarcza wyszła naprawdę kapitalnie! A co do chromowania, poleciłbym zakład Pana Karasiewicza na Kopernika w Łodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, koperta razi w porównaniu z tarczą. Dobrą opinię ma też łódzki Chronostar, jeśli idzie o chromowanie


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka kopert robił dla mnie Pan Karasiewicz. Wyszły całkiem przyzwoicie.


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tarczę zrobili bardzo fajnie. Jak widać malowanki nie były potrzebne. I super. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

 

Po przeczytaniu Waszych porad, zegarek został wysłany do chromowania do Chronostara w Łodzi. Wykonane też zostało polerowanie dekielka. 

 

Brakuje tylko paska,  który już się podobno robi. 

 

 

 

Pozdrawiam, Maciej

post-68377-0-50441600-1393772448_thumb.jpg

post-68377-0-96030900-1393772454_thumb.jpg

post-68377-0-92333100-1393772460_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gratuluje, świetnie całość wyszła - możesz podsumować koszty?


Omega Speedmaster 105.002, Rolex GMT 1675, Zenith El Primero A384, Tag Heuer Monaco cal12, Heuer Montreal cal12, Breitling Long Playing, Certina Chronolympic cal234, Zenith Defy Subsea 600mt, Breitling Chronomatic... parę, ...i sam nie wiem kiedy to się skończy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xylog

Super, masz zdjęcia przed chromowaniem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super, masz zdjęcia przed chromowaniem?

W tym wątku jest pięć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje, dawno nie widziałem tak przyzwoicie odnowionej koperty.


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gratuluje, świetnie całość wyszła - możesz podsumować koszty?

 

Koszty wg mnie są na prawdę niewielkie. 

 

1. etap: przegląd, regulacja , konserwacja, fosfor we wskazówkach, teleskopy, czyszczenie tarczy- w zakładzie Baum & Baum w Gdańsku- 90 zł. 

 

2. etap: chromowanie- Chronostar w Łodzi- 130 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Długo czekałem u Baum - słyszałem ze sa odległe terminy


Omega Speedmaster 105.002, Rolex GMT 1675, Zenith El Primero A384, Tag Heuer Monaco cal12, Heuer Montreal cal12, Breitling Long Playing, Certina Chronolympic cal234, Zenith Defy Subsea 600mt, Breitling Chronomatic... parę, ...i sam nie wiem kiedy to się skończy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.