Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Ritter

Użytkownik
  • Content Count

    1,299
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

Ritter last won the day on April 14 2019

Ritter had the most liked content!

Community Reputation

376 Entuzjasta zegarmistrzostwa

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jak mawiają Rosjanie "To co zdobyliśmy (zagarnęliśmy) bez walki nie oddamy" . To takie bardzo nierosyjskie/nieradzieckie odsyłać, dlatego go jeszcze ponoś. Gdyby z powodu drobnych ułomności konstrukcyjnych odsyłali każdego T-34 do fabryki to nie wygraliby Wielkiej Wojny Ojczyźnianej . Gdyby to był niemiecki albo szwajcarski zegarek to bym nie miał wątpliwości co do wadliwości ale akurat w tym przypadku sam wiesz jak jest. Użytkuj normalnie, nie spoglądając co kwadrans ile zrobił odchyłki a tym bardziej nie irytuj się tym. Nie zalecam rąbania w nim drewna ale też się z nim nie pieść. To jest radziecki/rosyjski mechanizm a nie Rolex. W okresie ~2 tygodni powinno się wyklarować, w którą stronę to zmierza? Dla mechanizmów kalibru 2409, 2016,... dokładniejszą stabilną długoczasowo regulację, jeżeli już, wypada zrobić po około pół roku użytkowania od uruchomienia. Tak podpowiada doświadczenie dla nieużywanych mechanizmów z lat '90 czyli bez fazowań na szarych matowych płytach mostków. Inaczej jest spora szansa, że to będzie więcej jak jedna regulacja. Problem nie koniecznie musi być związany z balansem, jego smarowaniem bądź np. naciągiem, tym bardziej automatycznym. Może być też tak, że pijesz niewłaściwe płyny i zegarek stwierdził, że jest niekompatybilny z użytkownikiem, 40% to nie jest alkohol tym bardziej im jest o rdzawym zabarwieniu?! Rdzawa to może być woda w kranie i też się jej nie pije. Jeżeli nie masz przypadłości, dodam bardzo złej, popijania słabych. rdzawych trunków to pozostaje dotarcie mechanizmu.
  2. Kamyki wypada kolekcjonować i pasują wymiennie nie tylko między mechanizmami danego producenta ale we wręcz fenomenalnych zestawieniach. To mechanizm z lat '30 czyli kamyki są najprawdopodobniej normalnie wciskane bez staromodnych udziwnień. Napisałbym nieco o sposobach ogołocenia mechanizmu z kamyków w 1min. albo i mniej bez użycia praski ale lepiej nie. To samo dotyczy osadzenia kamyka. Mając sprzęt robi się to znacznie pewniej i przede wszystkim powtarzalniej co nie oznacza, że nawet sposobami amatorskmi nie da się tego wykonać poprawnie. Jeżeli okaże się, że to jednak kamyk nie ma problemu by udać się do porządnego zegarmistrza i wymienić za niewielką opłatą przygotowany do tego mostek albo płytę mechanizmu. Póki co nie ma diagnozy, że przyczyną jest uszkodzony kamyk?
  3. W obrębie balansu może być uszkodzony kamień łożyska i stąd kierunkowe zwalnianie i destabilizacja. Przy takich ograniczeniach materiałowych jakie są związane z tym mechanizmem zdjąłbym balans, rozkręcił kamienie nakrywkowe i dokładnie obejrzał pod światło kamienie. Jak wszystko w porządku założył je. Zdjął kotwicę i po założeniu balansu rozbujał go mechanizmem sprawdzając czy w jakimś położeniu jest problem, zwalnianie chodu? W ten sposób wyeliminujesz ten podzespół jako źródło problemu. Kolega @Mkl1 słusznie zauważył, że problemem mogą być kamienie kotwicy. Należy je przejrzeć oraz ich mocowanie. Następnie kamienie łożysk kotwicy. Koło wychwytu nie jest zużyte?
  4. Po pierwsze robisz to zwykle dla siebie a po drugie w pewnej liczbie mechanizmów można spotkać wybite na mostku "Ustawiany w 3, 4...,7,... pozycjach" jako cechę wyższej dokładności. Układy balansu różnią się między sobą tym, że mają różny czas zaniku oscylacji od identycznego pobudzenia. Niektórym "chce się bardziej chodzić" jak innym i to ma znaczenie już w mechanizmie.
  5. Podlansuję pewien pomysł związany z możliwością takiej przekładki. Mając sprzęt do pomiaru dokładności a przede wszystkim umiejętności zegarmistrzowskie, których bywalcom tego działu nie brakuje można dokonać selekcjonowania dokładności chodu w różnych pozycjach mechanizmów dawców. Następnie przełożyć podzespół balansu wraz z łożyskiem dolnym i wzrost 30% dokładności użytkowej czyli na co dzień, w różnych warunkach nie jest jakimś specjalnym wyczynem. Potrzeba do tego raptem kilku mechanizmów do wyłonienia zwycięzcy. Mechanizmy różnią się nieznacznie sobą i po prostej ocenie jak reagują na zmiany bardzo łatwo określa się co, z którego będzie? Podczas odbudowy albo grubszej naprawy to nie jest nawet specjalnie kosztowe czasowo w ogólnej czasochłonności zadania.
  6. Krzywy czop osi balansu, krzywo złożone łożysko balansu, luz łożysk balansu labo kotwicy. Problem o sporym współczynniku niejasności a tym samym upierdliwości. Posłuchaj jak działa w dobrych i złych pozycjach mechanizmu. Metaliczny przydźwięk oznacza problem z kotwicą/wychwytem. Jeżeli masz tego samego typu mechanizm testowy bądź samą płytę główną, przełóż najpierw podzespół balansu. rozkołysz balans poprzez ruch całości i sprawdź czy jest powtórka objawów. Jeżeli problem ustąpił to do wymiany łożysko w płycie i wychwyt.
  7. Podgrzewanie w mostku, który jest ze stopu o lepszym współczynniku przewodzenia ciepła jak stalowa śrubka nie najlepiej się sprawdza gdyż grzejemy wszystko. Sok z cytryny czyli rozpuszczalnik organiczny może powodować odbarwienia dlatego jeżeli już to mało, punktowo i ostrożnie. Jednym ze sposobów po zdemontowaniu wszystkiego co delikatne i da się zdemontować jest lekkie stuknięcie w czoło, łeb śruby tak by wibracja poluźniła połączenie. Niestety trzeba mieć nieco gorzko okupionych doświadczeń by to skutecznie zrobić. WD40 nie jest najrzadszym olejem i proponowałbym raczej znacznie rzadszą naftę na kilka godzin kąpieli. Decydując się na wariant ze stukaniem poprzedzonym kąpielą w nafcie należy płasko położyć pacjenta na drewnie, sklejce. Jeżeli coś wystaje to wiercimy otwór na to. Śrubę klepiemy przez stalowy wałek o płaskich końcach, lekko. Tu chodzi o powstanie wibracji a nie wbijanie gwoździ.
  8. W pierwszej kolejności zrób oględziny pod szkłem powiększającym/lupą krawędzi zatrzasku dekielka i rantu na, którym masz zamiar go osadzić. Jeżeli nie ma na nich widocznych śladów zużycia to możesz za pomocą twardego drewna, czegoś w rodzaju kołka, drewnianym ołówkiem objechać dookoła przykładając sporą siłę, rant zatrzasku. Ołówek pod kątem 30deg...45deg do płaszczyzny, krawędzi rantu. Następnie sprawdzasz poziom spasowania, poprawę. Klepiąc z jednej strony dekielek zwichrujesz go i straci szczelność.
  9. Idę dzisiaj przez park, przede mną tata z 2.5-latkiem czy jakoś tak , czapka z pomponem i kombinezon. W ręku trzyma "łopatę" typu jabłko do zjazdów. Przed nami niewielki stok już prawie pozbawiony białego puchu. Słyszę pytanie malca "Kiedy będzie śnieg?". Mijając ich zerknąłem na smutną buzię ze zrobioną firmową podkówką.... Skłamalibyście czy nie ? p.s. Kilka dni temu aż się w tym miejscu od świtu do nocy kotłowało :) .
  10. Niczego byś w dłuższej perspektywie nie uratował. Te czarne punkty to nieciągłości w lakierze, które dosyć szybko przy niezbyt pełnej szczelności koperty by się powiększały. Spory czas temu miałem podobny dylemat ;) czy aby na pewno dobrze zrobiłem czyszcząc. Tak wyczyściłem, że w Wostoku zeszły nawet czarne cyfry i został po nich jedynie ślad odbarwienia na srebrnej tarczy. Koniec końców wyszło to nawet lepiej jak było przed a tarcza nabrała nieco lepszego wyglądu jak pierwotnie fabryczna. Tym razem użyłem lakieru poliuretanowego a ten jest znacznie trwalszy jak poliestrowy jakim pierwotnie były zabezpieczane.
  11. A to nie jest odbarwienie spowodowane usunięciem lakieru ochronnego, zabezpieczającego tarczę?
  12. Możesz użyć z 2614.2H jedynie do testu manualnej części mechanizmu. W automacie sprężyna jest zamocowana na sprzęgle tarciowym czyli ~1...3 zwojach dodatkowej sprężyny zamocowanej równolegle do naciągowej z mocowaniem na jej końcu.
  13. Za lepkie, ciekły wosk a przede wszystkim to jest środek do doraźnego stosowania na krótko.
  14. Tak dzieła dobrze wychowane społeczeństwo konsumentów. Zakładam, że zegarek będzie musiał przejść przynajmniej czyszczenie. Czasem zastanawiam się czy nie sprzedają ich ci sami ludzie, którzy sprzedając samochody mawiają "A klimatyzację to sobie pan sam nabije bo mi nie była potrzebna" :) .
  15. Jako lekkiej oliwy 2 możesz użyć LubOil88 Kontakt Chemie. Należy go nieco wydozować do butelki z aerozolu i poczekać by się ustabilizował, powiedzmy 1 dzień. Jeden pojemnik 200ml starczy na dużo mechanizmów. Szczególnie na etapie uruchamiania. Możesz oliwić nim palety i łożyska balansu nie obciążoną mocno przekładnię chodu. Nadaje się także bo mechanizmów bezkamieniowych. Z długoletniego doświadczenia wiem, że jest stabilny.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.