Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

rads

Użytkownik
  • Content Count

    291
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

438 Entuzjasta zegarmistrzostwa

Recent Profile Visitors

165 profile views
  1. Pierwsza wspólna przejażdżka 🥰
  2. No i w końcu wyszli z domu, a nawet się przejechali po mieście! 😄
  3. Czy Ty wiesz, że tak o tym nie pomyślałem? Od razu mi się bardziej spodobał 😄 Prawie jak V.H.P. !
  4. Koniec wakacyjnych szaleństw, zaczyna się tzw. proza życia - zabójca zegarkowych marzeń... 😂😉
  5. Fajnie uchwyciłeś strukturę tarczy. Na tym zdjęciu wygląda jak pierwowzór z '59-go 😉 @Jan, pokażesz go na nadgarstku?
  6. Jeśli interesują Cię takie perełki i dajesz radę z angielskim, to polecam w szczególności ten odcinek (niezainteresowanych przepraszam za offtopa 😉 ) Doble E-20 "disappearing top" z 1925 roku (!) z silnikiem parowym - prototyp, którego właścicielem był Howard Hughes (Aviator z DiCaprio): V max.: ponad 200 km/h, robocza temperatura pary z domieszką oleju: 750-850 st., temp. płomienia: 1600 st. C, ciśnienie pary w kotle: 1200 psi / 80 bar Moment obrotowy: 2980 (słownie: dwa tysiące dziewięćset osiemdziesiąt) niutonometrów na kołach / dla porównania Porsche 911 Turbo S ma 800 N·m 😆 Odpalenie silnika wymaga wykonania po kolei 13 różnych czynności, przy czym pominięcie niektórych, jak zalanie w odpowiednim momencie rur przegrzewacza przy pomocy ręcznej pompy wody lub spuszczenie wody z cylindrów, która mogła nagromadzić się przez noc, poprzez zaciągnięcie dźwigni hamulca ręcznego (sic!) grozi zniszczeniem silnika, a prawdopodobnie również śmiercią lub kalectwem - może dlatego w instrukcji obsługi dla właściciela napisano, aby "zajmował się tym twój człowiek" 🤣 Jak to obrazowo wyjaśnił Jay Leno omawiając inny silnik parowy z 1906 r., "if you got no water in there, and you got big fire in here - run away, it's gonna explode" 😄😄 https://youtu.be/rUg_ukBwsyo
  7. Bardzo ciekawy punkt widzenia 👍 Kto wie, może w świetle jakiejś nowej, przełomowej technologii, kwarc okaże się tym dla zegarmistrzostwa, czym (zdaniem niektórych ekspertów) jest dla motoryzacji napęd elektryczny w perspektywie "rewolucji wodorowej" (czyli technologią początkowo uważaną za docelową, lecz w rzeczywistości jedynie przejściową).
  8. Obydwa Twoje Conquesty są ekstra. Ja nakręciłem się na ten z Valgranges, podobny do Twojego niebieskiego. Kawał żelastwa, ale mi to nie przeszkadza 😄 Niestety na razie jest poza moim zasięgiem. VHP jest kuszący, Twój biały chyba nawet ładniejszy niż ten czarny z linku. Tylko że z kolei w "zwykłym" Conqueście na automacie kusi te WR 30 bar z zakręcaną koronką... Całkowicie niedorzeczny poziom wodoszczelności jak na pływanie 2 razy do roku żabką przy powierzchni, ale działa na wyobraźnię 😂
  9. Super zegarek, też mi się podoba. Ciekawe są też nowe wersje z ceramicznym bezelem (aczkolwiek nie nie mają GMT). Bardzo podoba mi się ten Conquest: https://www.zegarki.zgora.pl/zegarek/13609_Longines_Conquest_Classic_GMT_L27994566 - ale cóż, na razie mnie nie stać. Ten za to też jest świetny i cena jest raczej spoko: https://www.zegarki.zgora.pl/zegarek/30580_Longines_Conquest_GMT_VHP_L37184666 - co o nim sądzisz?
  10. Jeśli to ten, który fotografujesz najczęściej, to strzelę: Skin Diver 😉
  11. Zgadza się, ale masz ich trochę do wyboru 😉 Ja teraz praktycznie tylko 2 Longinesy i Atlantica Speedway Royal na motor 😄. Taki HC czy LLD bardzo by się przydał na co dzień, teraz to widzę. Coraz częściej myślę o Conqueście 300m 41mm w automacie, mega mi się podoba jego minimalistyczny styl, a i cena do przeżycia.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.