Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

michalb89

amazon.co.uk a gwarancja

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

mam pytanie dotyczące gwarancji casio zakupionego w angielskim amazon, czy jest ważna w Polsce w razie usterki? do zegarka dostałem kartę gwarancyjną (nie podbitą) no i oczywiście dowód zakupu, czy to wystarczy? dokładnie chodzi o ten zegarek http://www.amazon.co.uk/Casio-EQS-500DB-1A1ER-Quartz-Analogue-Stainless/dp/B003ZUXTSC/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1391373272&sr=8-2&keywords=EQS+500

 

z góry dzięki za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

mam pytanie dotyczące gwarancji casio zakupionego w angielskim amazon, czy jest ważna w Polsce w razie usterki? do zegarka dostałem kartę gwarancyjną (nie podbitą) no i oczywiście dowód zakupu, czy to wystarczy? dokładnie chodzi o ten zegarek http://www.amazon.co.uk/Casio-EQS-500DB-1A1ER-Quartz-Analogue-Stainless/dp/B003ZUXTSC/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1391373272&sr=8-2&keywords=EQS+500

 

z góry dzięki za odpowiedź

Przy zakupie na Amazonie zwróć uwagę, jaki rodzaj gwarancji oferuje sprzedawca. Jeżeli jest to gwarancja producenta zegarka, to karta gwarancyjna powinna być podbita i wtedy możesz korzystać z gwarancji także w Polsce (jeżeli jest serwis), natomiast gros ofert z Amazona ma gwarancję tylko i wyłącznie "sklepową" tzn. musisz zwrócić towar do konkretnego sklepu, z którego kupowałeś (za pośrednictwem Amazona, wysyłając do Amazona rzecz jasna) i wtedy wystarczy dowód zakupu.


Leszek - Watches? I used to be a fan, now I am a full-blown airconditioner!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm no gwarancja jest Casio bo wyszczególnionych serwisach jest Poland ZIBI, ale nie jest podbita... no to może spróbuje wysłać mail do ZIBI i się pewnie dowiem co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli gwarancja nie jest podbita, to mogą być problemy z serwisem w ZIBI. Pewnie dlatego, że Amazon nie jest autoryzowanym dystrybutorem Casio... Ale wydaje mi się, że nieautoryzowani też mogą podbijać gwarancje w imieniu producenta (niektórzy) - tego do końca nie jestem pewien. W każdym razie masz zawsze prawo reklamować bezpośrednio w Amazonie, przesyłki do W. Brytanii i z powrotem nie są na szczęście obłożone cłem ani VATem.


Leszek - Watches? I used to be a fan, now I am a full-blown airconditioner!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytajcie sobie tę międzynarodową kartę gwarancyjną - jasno wynika z niej, że jedyną formalną koniecznością jest dowód zakupu. Pozostaje tylko kwestia, czy amazon zaopatruje się w europejskiej sieci dystrybucyjnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a więc spróbuje się więcej szczegółów dowiedzieć w ZIBI i dam odpowiedź, może się jeszcze komuś przyda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytajcie sobie tę międzynarodową kartę gwarancyjną - jasno wynika z niej, że jedyną formalną koniecznością jest dowód zakupu. Pozostaje tylko kwestia, czy amazon zaopatruje się w europejskiej sieci dystrybucyjnej.

Seven, dotyczy to Casio, czy innych marek też? Jakoś mi się w głowie nie mieści, że prestiżowi producenci i ich serwisy będą respektować każdy rachunek z dowolnego sklepu... Po coś jednak są Authorized Dealers i dlatego też u nich ceny zwykle są wyższe niż np. na grey market w USA (np. Jomashop).

Ale masz rację, że w tym przypadku nawet na stronie Amazona jest adnotacja o gwarancji producenta (czy międzynarodowej?).


Leszek - Watches? I used to be a fan, now I am a full-blown airconditioner!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Amazon bardzo czesto oferuja swoja wlasna gwarancje a nie producenta bo nie jest autoryzowanym sprzedawca. Wiele innych firm jest sprzedawanych w podobny sposob. Najlepiej zadzwonic do zibi i sie dowiedziec czy bedzie honorowane.


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ledr, miałem na myśli Casio bo takie info znajduje się w treści jednego z papierków jakie znajdziesz przy każdym zegarku tej marki.

 

Nie wyobrażam sobie, by amazon zaliczany był do grey market.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ledr, miałem na myśli Casio bo takie info znajduje się w treści jednego z papierków jakie znajdziesz przy każdym zegarku tej marki.

 

Nie wyobrażam sobie, by amazon zaliczany był do grey market.

Nie chcę robić złej prasy Amazonowi, z którego sam chętnie korzystam, ale technicznie rzecz biorąc - jak nazwiesz sklep/pośrednika, który sprzedaje Ci towar z innego sklepu, który już zdecydowanie do szarego rynku się zalicza? Amazon handluje towarami m.in. (ale nie tylko!) ze sklepów określanych jako "grey market" (np. wspomniany przeze mnie Jomashop, który ma ceny chyba nie do pobicia w USA, ale gwarancję daje tylko "sklepową") i to także dlatego wiele cen Amazon ma najniższych na rynku. Żeby nie było - nie oceniam tu funkcjonowania szarego rynku w kategoriach etyki biznesu, itp. To już temat na osobną dyskusję...


Leszek - Watches? I used to be a fan, now I am a full-blown airconditioner!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale kupno od zewnętrznego sklepu za pośrednictwem amazona to już inna sprawa. Tu rozpatrujemy przypadek "Dispatched from and sold by Amazon" i ja tylko taki miałem na myśli. Zobaczymy, co odpowie Zibi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ehh no to trochę klops. dostałem maila od ZIBI

 

Szanowny Panie

 

Dokumentami uprawniającymi do skorzystania z gwarancji są prawidłowo wypełniona międzynarodowa karta gwarancyjna i dowód zakupu. Bez tych dokumentów skorzystanie z usług autoryzowanych serwisów firmy Zibi nie będzie możliwe.

 

Pozdrawiam

Dariusz Gołyński

Zibi S.A.

 

i zapewne sformułowanie "prawidłowo wypełniona międzynarodowa karta gwarancyjna" oznacza że musi być podbita, czyli pozostaje tylko gwarancja amazon... ehh moge mieć tylko nadzieje że zegarek mnie nie zawiedzie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie zapytaj pana Dariusza, dlaczego stoi to w sprzeczności z informacjami zawartymi w owej karcie gwarancyjnej:

 

This product, except consumables or articles with limited resistance, such as the case, glass, battery, or band, is warranted to the original purchaser to be free from defects of quality at the time of delivery for a period of two years from the date of purchase ("warranty period"). During the warranty period, and upon proof of purchase, the product will be repaired by using CASIO replacement or reconditioned parts, or the product will be replaced with the same or a similar replacement or reconditioned model, within a reasonable time period. To obtain these warranty services, please take or send the product, with a copy of your sales receipt or other proof of purchase that shows the date of purchase, to a member of the CASIO AREA WARRANTY NETWORK IN EUROPE (see contact details) or the store where purchased.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro karta gwarancyjna nie jest poprawnie wypełniona to nie obowiązuje ( gwarancja to dobrowolne zobowiązanie producenta). Natomiast sklep ma ustawowe 24 msc.

 

... W każdym razie masz zawsze prawo reklamować bezpośrednio w Amazonie, przesyłki do W. Brytanii i z powrotem nie są na szczęście obłożone cłem ani VATem.

Reklamacyjny przesył towarów nigdy nie jest obarczany cłem i Vat'em, oczywiście wysyłany poza unię wymaga wypełnienia odpowiednich dokumentów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem jeszcze raz dokładnie kartę gwarancyjną i okazuje się, że w rozumieniu producenta gwarancję dzieli się na dwa rodzaje - europejską (Casio Area Warranty in Europe), której warunki przytoczyłem w poprzednim poście oraz międzynarodową (Casio International Warranty), gdzie faktycznie koniecznością jest wypełniona i podbita karta gwarancyjna.

 

A więc podsumowując:

 

Gwarancja europejska (2 lata) - tylko i wyłącznie dowód zakupu.

Gwarancja międzynarodowa (1 rok) - wypełniona karta gwarancyjna + dowód zakupu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

#up

 

pytałem supportu casio.

 

CASIO products, when purchased in Europe, have a European warranty that is valid up to 2 years from the date of purchase in the entire Europe. You can take your product to any European country regardless of place of purchase (in Europe) in case you need to make valid your warranty. Copy of the proof of purchase is required for warranty procedures. 


Now, if you bought your CASIO product outside Europe then you only have 1 year international warranty with the Tourist Warranty Certificate and or proof of purchase. 

 

 

zibi kręcą żeby się wymigać od napraw gwarancyjnych zegarków nie pochodzących z ich dystrybucji, typowe cebulaki..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za archeologię, ale chyba lepiej wykorzystać istniejący temat niż duplikować...

 

Czy zgodnie z waszę wiedzą coś się zmieniło w kwestii gwarancji na zakupy przez amazon.co.uk? Mam na oku zegarek, sprzedający nie ma karty gwarancyjnej, dysponuje natomiast elektronicznym dowodem zakupu gdzie podano datę zakupu, kwotę wydatku oraz numer zamówienia.

Jak w razie W skorzystać z takiej gwarancji?   


Langel 17 jewels - Bulova Accutron Automatic 63B98 - Citizen Proximity BZ1000-54E - Swatch YIS403 - Alba AEFD557

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.