Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 10.07.2020 o 14:40, Xad napisał:

Panowie, czy spotkaliście się kiedyś z kondensacją pary wodnej czy wody w swoich Hamiltonach ? Spodobał mi się Hamilton Khaki Field Day-Date Automatic Watch H70505833 i spotkałem sie z dwoma opiniami na amazon'ie i na jakimś innym forum o zaparowującym szkiełku. Pozdrawiam, będę wdzięczny za opinie na ten temat.

 

Mam dwa Hamiltony (nie  ten model który opisujesz). Oba były moczone, nigdy nie było problemów.


It's not a hobby, it's a sickness.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ilość rubinów, 23 to plastikowy wychwyt, 25 - metalowy.

Nie bałbym się tego z plastikowymi elementami, serio.

Tworzywo zapewnia mniejsze tarcie a element da się wymienić.

 

3890B8CC-8383-4F98-8953-1AA28775A47F.jpeg.96d7790858c4f43a8ea94037c3c95fea.jpeg
 

28265D21-7900-4C44-B7F8-68BFB352CFE7.jpeg.bea7198bf0e85d87052e7defca9469e2.jpeg

 

Stad różnica dwóch kamieni pomiędzy wersja ze standardowym wychwytem a plastikowym.

(zdjęcia wyszperane i wrzucone na forum Tissota przez kolegę @rads - wielkie dzięki)

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @cordi7, chcę tylko uściślić nieco pewne sprawy: grafiki zrobiłem na podstawie zdjęć z neta i są jedynie poglądowe: przedstawiona na pierwszym zdjęciu klasyczna kotwica z paletami pochodzi z mechanizmu „Unitas” Eta 6497-1. Na drugim zdjęciu plastikowa kotwica wychwytu z cal. 2841-1. Jak wygląda to w Powermatiku nie wiem - nie znalazłem nigdzie, ale z pewnością podobnie.
 

Różnica w ilości kamieni (23 / 25) prawie na pewno dotyczy tych dwóch kamieni paletowych w kotwicy. Z dużym prawdopodobieństwem też moduł balansu w mechanizmie na 23 kam. nie posiada regulacji, a jest regulowany laserowo w fabryce „raz na zawsze” (tzw. High-Tech Escapement). Teoretycznie zapewnia to doskonałą precyzję, ale gdy w praktyce zegarek późni się lub spieszy dość znacznie, to w grę wchodzi jedynie wymiana całego modułu balansu. W wersji na 25 kamieniach z klasycznym balansem jest widoczna dzwigienka, ktora najprawdopodobniej służy do regulacji chodu, wiec u zegarmistrza lub nawet samodzielnie można zegarek wyregulować bez konieczności wymiany modułu. Rozbieżności i nieporozumienia nt. tego czy plasikowe części czy nie oraz czy możliwy do regulacji czy nie, wynikają moim zdaniem z wrzucania Powermatików do jednego worka, a tymczasem jest wiele rodzajów, stosujących różne rozwiązania. To dlatego na forach krajowych i zagranicznych możecie przeczytać, że np. raz ktoś regulował Powermatika, a innym razem ktoś inny nie mógł i musiał wynieniać moduł i robi się małe zamieszanie. Pozdr. dla Kolegów i Koleżanek „od Hamiltona” 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sprostowanie i wyjaśnienie. Przejrzałem sobie losowo modele khaki field i nie znalazłem takiego co ma 23 kamienie. Śmiem twierdzić że mechanizmy H-coś tam mają inne niż podana z wychwytem modyfikacje.

https://watchbase.com/hamilton/caliber/h-10

Poprawcie mnie proszę merytorycznie jeśli się mylę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, rads napisał:

Dzięki @cordi7, chcę tylko uściślić nieco pewne sprawy: grafiki zrobiłem na podstawie zdjęć z neta i są jedynie poglądowe: przedstawiona na pierwszym zdjęciu klasyczna kotwica z paletami pochodzi z mechanizmu „Unitas” Eta 6497-1. Na drugim zdjęciu plastikowa kotwica wychwytu z cal. 2841-1. Jak wygląda to w Powermatiku nie wiem - nie znalazłem nigdzie, ale z pewnością podobnie.
 

Różnica w ilości kamieni (23 / 25) prawie na pewno dotyczy tych dwóch kamieni paletowych w kotwicy. Z dużym prawdopodobieństwem też moduł balansu w mechanizmie na 23 kam. nie posiada regulacji, a jest regulowany laserowo w fabryce „raz na zawsze” (tzw. High-Tech Escapement). Teoretycznie zapewnia to doskonałą precyzję, ale gdy w praktyce zegarek późni się lub spieszy dość znacznie, to w grę wchodzi jedynie wymiana całego modułu balansu. W wersji na 25 kamieniach z klasycznym balansem jest widoczna dzwigienka, ktora najprawdopodobniej służy do regulacji chodu, wiec u zegarmistrza lub nawet samodzielnie można zegarek wyregulować bez konieczności wymiany modułu. Rozbieżności i nieporozumienia nt. tego czy plasikowe części czy nie oraz czy możliwy do regulacji czy nie, wynikają moim zdaniem z wrzucania Powermatików do jednego worka, a tymczasem jest wiele rodzajów, stosujących różne rozwiązania. To dlatego na forach krajowych i zagranicznych możecie przeczytać, że np. raz ktoś regulował Powermatika, a innym razem ktoś inny nie mógł i musiał wynieniać moduł i robi się małe zamieszanie. Pozdr. dla Kolegów i Koleżanek „od Hamiltona” 😉


@rads Powermatic DA się wyregulować, jest to jednak rozwiązane inaczej niż w innych mechanizmach:


59198887-8C6D-4C75-9E5A-E649D93EEFCD.thumb.jpeg.85453a9ae94f0504fdaf42cef513fec5.jpeg


078DDA7B-38F1-4569-830B-14AF38D2EC56.jpeg.de30191de289bb7e01ce98ac849e6ba0.jpeg

 

Dwie śrubki da się przesuwać zmieniając moment bezwładności i w ten sposób regulować zegarek.

Wymagane jest specjalne narzędzie do unieruchomienia koła balansu podpierające go  żeby nie uszkodzić osi. Śrubki bliżej środka - krótszy czas wahnięcia, śrubki dalej od środka - dłuższy czas wahnięcia.

 

 

7 minut temu, tomking napisał:

Dzięki za sprostowanie i wyjaśnienie. Przejrzałem sobie losowo modele khaki field i nie znalazłem takiego co ma 23 kamienie. Śmiem twierdzić że mechanizmy H-coś tam mają inne niż podana z wychwytem modyfikacje.

https://watchbase.com/hamilton/caliber/h-10

Poprawcie mnie proszę merytorycznie jeśli się mylę.


Przy 25 kamieniach jest duża szansa, że wychwyt jest metalowy.

 

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@cordi7 👍🏻

Normalnie rozpracowaliśmy te werki haha... 😄

 

@tomking, trzeba by było rozebrać któryś na części, tylko czy da się potem złożyć 😂

Edytowane przez rads

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[mention=90847]tomking[/mention], trzeba by było rozebrać któryś na części, tylko czy da się potem złożyć

 

 

 

Skrajności zostawię innym, raczej interesuje mnie czy kupując Hamiltona H70555533, który od dłuższego już czasu bardzo mi się podoba trafię na wynalazek H10 z plasticzanymi ”ulepszeniami” czy to mechanizm z prawdziwego zdarzenia i nie będzie mi robił niespodzianek po 2-3 latach. Tylko tyle i aż tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 lata Tissot Chemin des Tourelles na werku z plastikowym wychwytem.

Zero problemów, to jeden z moich najdokladniejszych zegarków.

Rozmawiałem ze znajomym zegarmistrzem, mającym autoryzację na cała grupę Swatcha.

Mówi, że te mechanizmy można normalnie rozbierać i robić kompletny przegląd.


Lemania 1873 i jej pochodna Omega 1861 używały plastikowych elementów:

 

The Delrin brake is used on the Lemania 1873 and its clone, the Omega 1861. Omega uses the Delrin part in their Speedmaster Pro models that do not have a display back, supposedly it is self lubricating and wears better than steel. For their models with a display back they use the 1863 movement with a steel brake, probably for aesthetic reasons rather than functional. You can see the Delrin part in the first photo.

 

2484F53E-5629-40EB-BCCE-2D8AC2E789B2.jpeg.3be2816a1e0b5d25ddd67cf20d906e2b.jpeg

 

I nikt nie narzekał :)

 

Popatrzylem na tego Hamiltona, dla mnie wyglada na wariant bez plastikowych części.

 

PS. Polecam poczytać, po 40 latach myślę, że nie ma co się bać plastiku:

https://thewatchbloke.co.uk/2016/04/12/lorenz-lemania-5100-chronograph/

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne że np: G10, micarta czy inne nowoczesne epoksydowe tworzywa mają niejednokrotnie znacznie lepsze parametry udarności czy odporności na ścieranie od wielu powszechnie używanych stopów metali, ale jakoś mam problem z zaufaniem zwłaszcza przy newralgicznych częściach i tendencji produkcji do dokładnie obliczonego zużycia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, warto jednak pamiętać, że i metalowe elementy ulegają zużyciu i podlegają wymianie. Chcę wierzyć, że mój Chemin jeszcze trochę mi posłuży :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gadałem z zegarmistrzem i mówi co do plastikowych że wszystko okaże się za 20 lat czy ta technologia jest dobra i czy będą części zamienne ,mimo to ja bym wolał kupić vintydzowego na sprawdzonych werkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raz jeszcze :)

 

The Delrin brake is used on the Lemania 1873 and its clone, the Omega 1861. Omega uses the Delrin part in their Speedmaster Pro models that do not have a display back, supposedly it is self lubricating and wears better than steel. For their models with a display back they use the 1863 movement with a steel brake, probably for aesthetic reasons rather than functional. You can see the Delrin part in the first photo.
 

Note the abundant use of plastic in the construction. The oldest calibre 5100’s are over 40 years old now so the initial fears about the longevity of plastic parts can be discounted as they are proving to be extremely hard wearing. It’s not actually plastic but Polyoxymethylene or to use the trade name the developer (DuPont) gave it Delrin, an engineering thermoplastic used in precision parts requiring high stiffness, low friction and excellent dimensional stability.


6652A57B-9C78-438D-9694-BDBC1C0F4A32.thumb.jpeg.0be1b248663cb89f8f3d8346d10bb470.jpeg

 

8C391F45-419E-45D9-AF9B-B084DAC41586.jpeg.6ee3ac0681e388028a3443c8cd86fb81.jpeg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@cordi7 powołujesz się na jeden przykład 40-letniego zegarka. OK, przeczytałem i cenię taką informację, ale to jest info o starym Lorenz'u, a nie mamy pojęcia co w takim H-10 siedzi. Chyba że ktoś się pokusił o demontaż... ;) Co takiego zrobił Hamilton że dwukrotnie została zwiększona rezerwa chodu w tych automatach - chodzi o powermatica.

Mój kolega miał starego khaki fielda z 38- godzinną rezerwą chodu i pewnie działa do dziś... tylko już tego nie można sprawdzić, bo go gdzieś zostawił w jednym ze schronisk w Beskidach. Jak zrobił mu przegląd to zegarmistrz powiedział że jeszcze go synowi da, bo to szwajcar nie do zdarcia. Pewnie że masa firm pakuje tworzywa do środka tylko ile z nich dba o żywotność swoich produktów?

Edytowane przez tomking

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszenie częstotliwości z 28.800 bph na 21.600 bph zmniejszające zapotrzebowanie na energię (a niższa częstotliwość pracy to dłuższa żywotność mechanizmu) plus mogę domniemywać, że i inna sprężyna. PAM ma 8-dniowy mechanizm z naciągiem manualnym a grupa Richemont 5-dniowego Baumatica :)

 

Określenie plastik jest krzywdzące, tak naprawdę są to kompozyty o bardzo dobrych właściwościach:

 

Delrin works as an excellent replacement for metal because of its high-tensile strength, low-friction and high-wear resistance, creep and warp resistance, and overall durability and toughness. Delrin exhibits low moisture absorption and it is chemically resistant to hydrocarbons, solvents, and neutral chemicals.

 

All of these properties make Delrin ideal for a range of industrial and mechanical applications. Parts exposed to a moist or wet environment, such as pump and valve components, are especially appropriate. Other common uses include gears, bearings, bushings, rollers, fittings, and electrical insulator parts.

 

Koniec końców co za różnica czy przy okazji przeglądu wymieniony zostanie element z metalu czy kompozyt?

 

Nie namawiam, nie zniechęcam - myślę tylko, że nie ma co się bać :)

 

PS. Żeby być uczciwym - w pokazywanej Lemanii / Omedze elementy kompozytowe były używane w mechanizmie daty i chronografu, w Powermaticu są zastosowane w napędzie mechanizmu.

 

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tomking, obejrzyj w wolnej chwili ten filmik. Fajnie pokazali w nim jak działa Powermatic i jak uzyskali 80-godzinną rezerwą chodu (bez zastosowania plastikowych części). Masz absolutną pewność, że Hamilton używa syntetycznych / kompozytowych elementów w swojej wersji Powermatika, czy to tylko internetowe spekulacje na forach i blogach?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@rads bardzo dzięki za ten film. Trochę to idealizm marketingowy, ale przynajmniej naświetla jak to działa. Co do pewności, to nie mam żadnej. Czytam i dowiaduje się również ze spekulacji. Tu Was pytam, bo z pewnością znacie temat. Martwi mnie to, że jeśli już zegarek z H-10 kupię, to nawet gdy zacznie się coś z nim dziać nie pójdę do zegarmistrza, bo regulacja tutaj to nie jest przesunięcie na "+" czy "-" tylko jakieś kombinacje, do których jest potrzebny odpowiedni przyrząd, a wcześniej w fabryce był regulowany laserem. Co więcej gwarancja na Hamiltona jak czytam to też nie jest jakaś prosta sprawa, bo gdy kupię w sklepie onewatchforyou.com to gdzie niby miałbym wysłać na gwarancji? Do Swiss'a? Na jakiej podstawie? I jeszcze ten filmik... https://www.youtube.com/watch?v=IMq9l_PVivM

 

Qrcze bije się z myślami, a podobają mi się te hamiltonowe militarki... zawsze mi się podobały.

 

Może nie powinienem w tym wątku pisać o innych markach, ale porównam te powermatiki Hamiltonowe do Seiko z mechanizmem 6R15D, którego rezerwa to zwykłe 38-40h. Tu nie ma żadnego problemu. Ogarnięty zegarmistrz wymieni co trzeba przesmaruje i wyreguluje. A to mechanizmy, które mają 23 kamienie i częstotliwość 21.600 bph i doprawdy robią robotę, wiem bo mam takie dwie sztuki.

https://www.youtube.com/watch?v=Fh_8BFDcEkg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja jest międzynarodowa i honorowana wszędzie.

Zegarmistrz z autoryzacją grupy Swatch będzie miał przyrząd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam nie swiss tylko swatch. Dzięki za info. To co ten koleś pitolił na tym filmiku o tej gwarancji i regulacji...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko rozbija się tak naprawdę o rezerwę chodu i nasze podejście do niej: czy istnieje faktyczna potrzeba tych 3 dni rezerwy w zegarku automatycznym czy nie? Można nosić dany zegarek codziennie lub co drugi dzień i nie ma takiej potrzeby. Można zmieniać zegarki w ciągu dnia (ja np. robię to po powrocie z pracy) i też nie ma takiej potrzeby. Można kupić najtańszy rotomat i również nie ma takiej potrzeby. Gdyby się zastanowić, to jest to kompletnie bez sensu, bo tylko rezerwa na poziomie min. tygodnia dawałaby pewien komfort przechowywania zegarka z jednoczesnym podtrzymaniem chodu, w przypadku gdy masz więcej niż jeden zegarek (lub na poziome 2 miesięcy jeśli masz Vacherona Twin Beat 😁 https://www.vacheron-constantin.com/en/manufacture/twin-beat.html).

 

Tu wydaje mi się chodzi jednak trochę też o to, że Powermatic to taka, uboga bo uboga, ale jednak rewolucja i innowacja zegarmistrzowska, na miarę tego co jesteśmy w stanie za nią zapłacić jako Smith, Mustermann i Kowalski. Oczywiście, że w swojej klasie mechanizmów zwykła ETA 2824-2 będzie pewnie bardziej niezawodna i sprawdzona, ale tu jest to coś nowego, coś innego... i co ciekawe aktualnego, bo te poprzednie innowacje to nasi dziadkowie już mieli w Worldmasterach 😂 Jeśli Cię to nie chwyta za serce (i za portfel haha), to uważam, że lepiej odpuścić  temat i wybrać coś naprawdę sprawdzonego, najlepiej w specyfikacji TOP grade / chronometre, gdzie masz newralgiczne elementy mechanizmu z najlepszych dostępnych stopów, o najlepszych właściwościach. Wtedy tylko smarować regularnie, a jest duża szansa, że przekażesz wnukowi wciąż na punktualnym chodzie 😉 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

80 godzin rezerwy jest o tyle fajne, ze jak nosisz np. Le Locle do pracy a w weekend jestes bardziej w klimatach polo + dzinsy to odkladajac zegarek w piatek po pracy w poniedzialek rano bierzesz go i nie musisz ustawiac.

Na bazie wlasnych doswiadczen moge powiedziec, ze po poczatkowym zachlysnieciu sie rotomatem przerzucilem sie na pudelka i mam swoj poranny rytual wyboru zegarka, rozruszania go i ustawienia godziny.

Natomiast duza dokladnosc i w przypadku modeli z krzemowym wlosem jeszcze bardziej podniesiona odpornosc na namagnesowanie i mniejsza wrazliwosc na zmiany temperatury sa akurat bardzo fajne.

Ja sie ciesze, ze po latach stagnacji i klepania 2824-2 ktos wreszcie postanowil zrobic cos nowego i innego - jak juz mowilem wczesniej to fajny mechanizm choc wole 28.800 bo sekundnik plynniej idzie po tarczy :)

 

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak widać kwesta powermatica wraca co jakiś czas w różnych tematach ale tu padły ciekawe spostrzeżenia, z którymi się w pełni zgadzam.

Od jakiegoś czasu zastanawiam sie nad kupieniem zegarka z takim mechanizmem i pewnie tak sie stanie, choc ostatecznie płynąca sekunda jest dla mnie więcej warta niż 80 godz rezerwa chodu, która pomimo posiadania kilkunastu zegarków jest mi po prostu niepotrzebna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

  • Podobna zawartość

    • Przez dyga222
      🔥 Hamilton Lancaster HTC🔥
      Zegarek z najlepszego rocznika czyli 1987😊
      W marcu przeszedł serwis, na gwarancji do 2025‼️ 
      Świetny pasek od Blackpawstrap, bardzo dobrej jakości i idealnie pasuje do zegarka. Zapięcie Hamilton.
      W zestawie:
      - pasek handmade z zapięciem Hamilton 
      - karta gwarancyjna Hamilton  
      - eleganckie pudełko z epoki (zamiennik)
      - dokumenty potwierdzające serwis i gwarancja serwisu
      - Mechanizm Lemania LWO 283
      - 39 mm b/k
      - Stan zegarka ostrożnie 8,5/10, normalne ślady użytkowania w postaci małych rysek na kopercie. Nic co rzuca się w oczy. Biorąc pod uwagę wiek to stan idealny.
      - Szkło bez uszkodzeń.
      Myślę że wszystko widoczne na zdjęciach, na życzenie mogę dosłać więcej.
      Cena 2999 PLN
      Odbiór osobisty mile widziany ☕
      Wysyłka do dogadania
      Możliwe allegro, olx, vinted.
      Chętnie odpowiem na wszystkie pytania











    • Przez Raff007
      Stan 10/10, nie noszony, gwarancja międzynarodowa 24 m-ce, pełen komplet z pudełkiem.
      Mechanizm : H-21 (Valjoux 7750)
      60 godzin rezerwy
      średnica koperty : 42mm
      szerokość bransolety 22mm  
      szkło : szafir z antyrefleksem
      wodoszczelność: 5 bar
      Cena 5700 5600 5400 z wysyłką, możliwy odbiór osobisty (Śląsk), wysyłka po wpłacie






       

    • Przez cxax
      Szukam zegarka automatycznego na bransolecie, na co dzień do biura. Do koszuli i marynarki, ale również do bardziej sportowego stroju.
       
      Wstępnie wybrałem 3 modele:
      1. CERTINA DS-1 Vintage Powermatic Big Date

       
      2. TISSOT Gentleman Powermatic Silicium Black

       
      3. HAMILTON Jazzmaster Day Date Automatic (ewentualnie wersja z samym datownikiem, bez dnia)

       
      W rezerwie trzymam jeszcze modele:
      - CERTINA DS-8 Powermatic
      - HAMILTON Khaki Field King Automatic - fajny, wolę bardziej minimalistyczną tarczę.
      - HAMILTON Khaki Aviation Pilot Day Date - chyba trochę za duży.
       
      Mój obwód nadgarstka to jakieś 17,5cm. Co wybrać? Czy są między nimi jakieś istotne różnice czy też brać ten, który bardziej się podoba?
       
       
    • Przez korngoldo
      Witam wszystkich,
       
      chciałbym dowiedzieć się coś o tym zegarku:
       

       
      Mam wątpliwość co do firmy Kurfurst, o której jest mało online. Znalazłem właściwie identyczne chronografy marek Buren, Vantage i Oriosa. Wszystkie zasilane mechanizmem Valjoux 7733.
       
      BUREN:


      VANTAGE:

       
      ORIOSA:

       
      Istnieje też bardzo podobny, choć już nie identyczny model Hamiltona Ref. 7723 (Valjoux 7730).
       

       
      Doszukałem się silnych powiązań Hamiltona z Buren i Vantage, mianowicie pod tymi logotypami Hamilton przez pewien czas produkował zegarki na amerykański rynek (m.in. można poczytać o tym tu: https://pl.qaz.wiki/wiki/Hamilton_Watch_Company). Faktycznie, jak widać powyżej, Buren i Vantage mają na tarczy mile, w przeciwieństwie do kilometrów w wypadku Oriosa i Kurfurst. Co więcej, Hamilton flitrował też z Oriosa, które podobno było też wcześniej związane z Buren - nawet wypuścił taki oto model:
       

       
      Nie znalazłem jednak żadnych związków Hamiltona (ani też żadnej z pozostałych marek) z Kurfurst. Mimo oczywistych podobieństw tych wszystkich tarcz. 
      Chciałbym więc dowiedzieć się czegoś więcej o całej tej linii chronografów i jak wpisuje się w nią mój Kurfurst. Zauważyłem, że logotyp jest krzywy - to też daje do myślenia, czy napewno to jest w ogóle marka zegarków, czy może tylko jakaś firma dystrybucyjna? 

      Z góry dziękuję za odpowiedzi i zainteresowanie,
      Pozdrawiam
    • Przez tatzerker
      Witam
       
      Zamienię zegarek Hamilton Khaki King Automatic na Khaki FieldMechanical koniecznie w kolorze czarnym.
      zegarek posiadam od około 6 miesięcy, posiadam oryginalne pudełka, papiery i dowód zakupu. Zegarek posiada normalne ślady użytkowania, nosze go na pasku, oryginalna bransoleta jest w stanie idealnym, nigdy nie noszona.
      Zegarek jest na bardzo dobrym chodzie, noszony na zmianę z SARB017.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.