Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Sol napisał(-a):

 

Nic nie tłukłem :P

 

To teraz pomyśl jakby to dopiero wyglądało bez szkła :D

;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtedy nie można by tak łatwo bujać w obłokach... ;)

(a to przecież pilot)

 

spacer.png

 


Myślę, że bez Słońca nie byłoby zegarów...  www.mojekrajobrazy.pl

Galeria zegarkowa: zegarekonline.pl/galeria/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 hours ago, tomaliusz said:

To teraz pomyśl jakby to dopiero wyglądało bez szkła :D

;)

Czekaj, czekaj... teraz dopiero skumałem, że od początku nie chodzi o AR, a o "bez szkła" ;)

Jasne, można się pozbyć szkła  tylko... to komplikuje użytkowanie... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, tts napisał(-a):

Czekaj, czekaj... teraz dopiero skumałem, że od początku nie chodzi o AR, a o "bez szkła" ;)

Jasne, można się pozbyć szkła  tylko... to komplikuje użytkowanie... :D

A wiatr i opady deszczu mogą wpłynąć na precyzję chodu... a przynajmniej na precyzję wskazań😅


Leszek - Watches? I used to be a fan, now I am a full-blown airconditioner!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

20210906-175358.jpg


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako że trochę przesadziłem z rozmiarem (44mm), noszę się z zamiarem wymiany na coś jednak mniejszego. Leży w szkatułce już kilka miesięcy i tęskno mu za czyjąś ręką 😉. Więc jeśli ktoś z zacnego grona miałby ochotę to zapraszam do rozmów, zanim powędruje na bazarek🙂. Pełny komplet z gwarancją jeszcze ponad rok. 

Zegarek Hamilton Field Auto 44mm H70625133. 

SAVE_20210906_193110.jpg

IMG_20210906_195744.jpg

IMG_20210906_195830.jpg

IMG_20210906_200127.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tu artykuł w języku Sprache :) o Hamiltonie.

https://www.watchtime.net/uhren-wissen/5-fakten-ueber-hamilton/?omhide=true&utm_source=Watchtime_weekly_nl&utm_campaign=5_Fakten_über_Hamilton_07092021&utm_medium=email

Produkcja roczna co ciekawe nie powala - podają 150-175.000 szt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 9/6/2021 at 6:41 PM, Dorian06 said:

 

Polecam tego "Allegrowicza" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, sorry że trochę zaśmiecam głupim pytaniem, ale czy możecie mi zalinkować system tworzenia tych numerów referencyjnych (SKU) Hamiltona? Gdzieś to tu chyba widziałem, ale nie mogę znaleźć...

Np. czy H69439363 i H69439933 różnią się tylko kolorem paska (edit: i tarczy)? Albo H69439511 i H69439531 tylko tarczą?

 

Pytam, bo od paru lat mam American Classic z czarną tarczą H38455731, to niby garniturowiec, ale pasuje też np. do czarnego t-shirta, czarnych dżinsów i czarnych glanów; kiedyś wydawało mi się, że jeden zegarek mi wystarczy (jestem skromnym człowiekiem, a ten zegarek jest cudny), jednak czasem myślę o czymś bardziej wycieczkowym, survivalowym. W tej kategorii (szczególnie wśród tanich), też Hamilton wygrywa, @rafalmosty właśnie mi o tym przypomniał, tylko który wybrać (ten @Marko33 też fajny, ale do takiego survivalowego bransoleta jakoś mi nie pasuje)...

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez mtu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 hours ago, mtu said:

czy możecie mi zalinkować system tworzenia tych numerów referencyjnych (SKU) Hamiltona?

 

Znalazłem:

Quote

All Swatch Group brands use a 9-digit product code. Here is how it breaks down:

Letter -- designates brand; e.g. H for Hamilton
2 digit number -- designates 'family', e.g. model type. 24 = Ventura, so all Venturas start with H24
1 digit number -- designates size (e.g. XS, S, M, L, XL, XXL etc.)
1 digit number -- designates color (steel, twotone, yellow, satin etc. etc.)
1 digit number -- designates movement (quartz standard, quartz chronograph, automatic standard, etc. etc. -- 9 options total)
1 digit number -- designates strap type
1 digit number -- designates dial color
1 digit number -- indicates dial markers (e.g. dots, arabic numbers, roman etc. etc.)

 

Konkretne wartości z końcowych miejsc najwyraźniej nie mają wspólnego znaczenia. np. Intra-Matic z 1 na końcu mają indeksy co 5 minut, a Khaki z 1 to indeksy sekundowe i cyfry arabskie (24).

 

Czyli komplikacji, np. datownika, w numerze nie ma...

 

OK, to czy klubowicze mogą mi coś podpowiedzieć w temacie tych tanich Khaki Field (38 mm, nie kwarc)? Czy warto na coś specjalnie zwracać uwagę, np. może w którymś jest lepsza luma? Był już tu podobny wątek, wychodzi chyba na to, że wszystkie są dobre...

Podoba mi się ten z zieloną tarczą (H69439363)... I te z białą, np. H69439411, choć nie mają datownika... Hmm, wszystkie ładne. Może po prostu trzeba posprawdzać dostępność albo poszukać okazji z drugiej ręki... Czy w takich tanich Khaki zdarzają się podróbki?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minutes ago, mtu said:

 

Znalazłem:

 

Konkretne wartości z końcowych miejsc najwyraźniej nie mają wspólnego znaczenia. np. Intra-Matic z 1 na końcu mają indeksy co 5 minut, a Khaki z 1 to indeksy sekundowe i cyfry arabskie (24).

 

Czyli komplikacji, np. datownika, w numerze nie ma...

 

OK, to czy klubowicze mogą mi coś podpowiedzieć w temacie tych tanich Khaki Field (38 mm, nie kwarc)? Czy warto na coś specjalnie zwracać uwagę, np. może w którymś jest lepsza luma? Był już tu podobny wątek, wychodzi chyba na to, że wszystkie są dobre...

Podoba mi się ten z zieloną tarczą (H69439363)... I te z białą, np. H69439411, choć nie mają datownika... Hmm, wszystkie ładne. Może po prostu trzeba posprawdzać dostępność albo poszukać okazji z drugiej ręki... Czy w takich tanich Khaki zdarzają się podróbki?

 

 

Wszystkie dobre. Dobra luma jest np. w Khaki Field King Auto.

Tak, zdarzają się podróbki i składaki z różnych wersji, głównie w tych z USA. Warto poszukać okazji u AD w Europie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, mtu napisał(-a):

OK, to czy klubowicze mogą mi coś podpowiedzieć w temacie tych tanich Khaki Field (38 mm, nie kwarc)? Czy warto na coś specjalnie zwracać uwagę, np. może w którymś jest lepsza luma? Był już tu podobny wątek, wychodzi chyba na to, że wszystkie są dobre...

 

Na jakąś specjalna lumę to bym nie liczył w którymkolwiek. Jeśli chodzi o wersje, to są modele z naciągiem automatycznym i mechanicznym/ręcznym. Te z mechanicznym są zdecydowanie cieńsze. Poza tym starsze modele są na mechanizmie ETA, a nowsze na hamiltonowym H-10 (automatyczne) i H-50 (mechaniczne). W pierwszym przypadku masz nieco mniejszą rezerwę chodu i wyższy częstotliwość pracy mechanizmu, H-10 i H-50 mają natomiast dłuższą rezerwę (80 godzin) i mniejszy "beat rate".  Poza tym z tego, co pamiętam, to wersje na H-10 (auto) mają WR100, a H-50 (mechaniczne) są WR50. Nie pamiętam natomiast, czy w tych starszych modelach na ETA również była taka zależność.

 

Jeśli zatem idzie o wybór, to należałoby się zastanowić, na czym Ci zależy: dłuższa rezerwa chodu, czy wyższa częstotliwość pracy i płynniejszy ruch wskazówki sekundowej. Czy chcesz, żeby zegar miał WR100, czy wystarczy WR50. Czy ma być automat, czy naciąg mechaniczny bardziej Ci pasuje.

Poza tym, to już tylko kwestia wizualna, to co się komu podoba, no i ceny, bo w dobrych pieniądzach nie tak łatwo już wszystkie modele i wersje dostać.

 

Mnie się od dawna podobała wersja z zieloną tarczą i trafiła się okazja na zakup w niezłej cenie, więc nawet się nie zastanawiałem, czy to manual/auto, ETA/H-X, WR100/WR50, po prostu "klikłem", bo ma zielona tarczę. Dodatkowym smaczkiem jest to, że wskazówka sekundowa ma lumę na całej długości - słabą, ale jest ;)

 

 

20200719_135114-800px.thumb.jpg.60065a29009bf81bc3946474fa8332fc.jpg

 

Edytowane przez clusca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że kupiłem ten zegarek jakieś 15-16 lat temu. Już mu nawet raz wskazówka sekundy odpadła😁

20210909_084620.thumb.jpg.b273de71901c65e9d54df7da37d9464e.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tts, @clusca, dzięki za odpowiedzi!

 

17 hours ago, tts said:

Dobra luma jest np. w Khaki Field King Auto.

Ten jest akurat tylko w większych wersjach, a ja się nawet obawiam, czy 38 m nie będzie za duży na moim anorektycznym nadgarstku (16,5 cm na kostce, 15,5 cm pod), Intra-Matic 38 mm jest idealny, ale on ma krótkie uszy...

 

1 hour ago, clusca said:

Na jakąś specjalna lumę to bym nie liczył w którymkolwiek.

Ech, no cóż. To ma być uzupełnienie mojego American Classic, który lumy w ogóle nie ma, choć wskazówki ma tak błyszczące, że np. w kinie godzinę można sprawdzić; jednak np. w namiocie luma by się przydała (a zdarzają mi się i dłuższe wypady w dzikie tereny, jak Beskid Niski 😉, i pojedyncze noce np. polowania na Perseidy).

 

1 hour ago, clusca said:

Jeśli chodzi o wersje, to są modele z naciągiem automatycznym i mechanicznym/ręcznym. Te z mechanicznym są zdecydowanie cieńsze.

Tak, to przemawia za mechanicznym, a poza tym to ma być zegarek uzupełniający, używany pewnie głównie w weekendy, więc automat nie ma sensu. Ale to nie jest cecha dyskwalifikująca.

 

1 hour ago, clusca said:

Poza tym starsze modele są na mechanizmie ETA, a nowsze na hamiltonowym

Starszy ETA chyba nie wchodzi w grę z dwóch powodów:

- fabrycznie nowych już w sklepach nie znalazłem, a @tts pisał, że zdarzają się podróbki, więc przy tak tanim nie ma chyba sensu ryzykować;

- wersje ETA H69429XX1 miały mniejszy wybór kolorów, tarcze były chyba tylko czarne (H69429931) i brązowe (H69429901).

 

A jak chodzi o płynny sekundnik i dużą rezerwa chodu, to jedno i drugie jest zaletą, trudno wybrać, więc cieszyłby mnie i taki, i taki. Szkoda, że nowe mają gorszą wodoodporność...

 

1 hour ago, clusca said:

Poza tym, to już tylko kwestia wizualna, to co się komu podoba

Dokładnie, wszystkie są dobre, więc trzeba wybierać po wyglądzie...

To trochę jak z komputerami w zeszłym stuleciu, wybierając peceta decydowaliśmy, czy procesor Intel czy AMD, dysk taki czy siaki; a Apple wprowadził iMaci, które się wybierało po kolorze... 😉

 

Khaki z czarną tarczą są świetne, ale mam jednak nadzieję, że na dwóch zegarkach się zatrzymam (planowałem jeden 😉), a z czarną tarczą już mam, więc chcę coś innego, uzupełniającego; brązowa jakoś mniej mi się podoba. Kopertę chcę po prostu stalową, czyli w rozmiarze 38 mm zostają: zielony (H69439363), biały bez datownika (H69439511/H69439411) i srebrny automat (H70455553).

 

Uff, sorry, że się tak rozpisałem, „głośno” myślałem, ale udało mi się wybór zawęzić do trzech... Ten automat ma mniej militarny styl, za to pasuje właściwie do wszystkiego... Szkoda, że ich nie można na żywo zobaczyć. 😒

 

 

OK, więc pytania do szanownych Klubowiczów:

  • Jaką grubość mają mechaniczne Khaki Field H694X9XXX, a jaką automatyczne H70455XXX, czy to duża różnica? Czy te mechaniczne bez daty są jeszcze cieńsze?
  • Czy uważacie, że można zaryzykować ze sprzedawcą nie będącym AD, ale przez Chrono24, jak ten (krótko tam działający, ale z dobrymi ocenami): https://www.chrono24.pl/hamilton/hamilton-khaki-field--id20488506.htm ? Cena jest bardzo przyjemna, dobry smartfon kosztuje dużo więcej, choć po paru latach jest do wyrzucenia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz tutaj: https://www.onewatchforyou.com/producto/hamilton-khaki-field-mechanical-h69419363/. Sam tam kupowałem swojego, ale mieli wówczas w outlecie zielonego i zapłaciłem 120 euro mniej niż teraz sobie życzą :)

Sprzedawca sprawdzony, nie ma się co obawiać o podróbki.

 

Manual ma 9,5mm, a automat około 11mm (różne grubości podają od 10,9 do 11,5mm). Automat nie jest wcale gruby, ale manual jest naprawdę cieniutki.

To nie tak, że w nowszych jest większe WR. W nowszych automatach jest 100m, a w nowszych manualach jest 50m. Nie pamiętam, czy w starszych też tak było, ale starsze manuale mają 50m. 

 

Srebrnego też miałem, prezentuje się naprawdę świetnie - ma ciekawą fakturę tarczy, ale na koniec dnia zielony wygrał :)

 

 

20200407_152346-1000px.jpg.92e8dd8111e83fb5606fdeea2eb7a494.jpg

 

 

20200405-20200405_111318-1000pxaaa.jpg.1f1b04d9d6a82272fa4e67c90d2666ff.jpg

 

 

20200506_222435-700px.jpg.bc204318427171ac05e28f69cbc1515d.jpg

 

 

20200709_184120-800px.thumb.jpg.fc87e9a60d8761658bfa0a7ac249d077.jpg

 

Edytowane przez clusca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 hour ago, clusca said:

Zobacz tutaj: https://www.onewatchforyou.com/producto/hamilton-khaki-field-mechanical-h69419363/. Sam tam kupowałem swojego, ale mieli wówczas w outlecie zielonego i zapłaciłem 120 euro mniej niż teraz sobie życzą :)

Sprzedawca sprawdzony, nie ma się co obawiać o podróbki.

No nie wiem, to WooCommerce nie wzbudza zaufania.

A zegarek wygląda na podróbę, np. napis Khaki mechanical jest jakimś wieśniackim krojem pisma. Rozumiem, że to starszy model, więc teoretycznie krój mógł być inny, ale znalazłem recenzję dokładnie tego H69419363 (współczesny to H69439363) i napis jest normalny...

Nie, no odpada, nie chcę ryzykować, albo bezpośrednio u AD lub w bardzo renomowanym sklepie (a takie starych modeli nie mają), albo przez Chrono24 w dobrze ocenianym sklepie z fizyczną siedzibą, którą można znaleźć na Google.; ten Jambor ma tam tylko 4 recenzje, do tego nie wyglądające rzetelnie...

 

Nie ma co kombinować, te Khaki Field nawet oryginalnie nowe są tanie (nawet u AD H69439363 to 470 €, a może da się znaleźć coś z rabatem).

 

Quote

Manual ma 9,5mm, a automat około 11mm (różne grubości podają od 10,9 do 11,5mm). Automat nie jest wcale gruby, ale manual jest naprawdę cieniutki.

Aha, to grube, mój American Classic ma 9,75 mm razem z wypukłym szkiełkiem, a to automat z datą...

  

1 hour ago, clusca said:

Srebrnego też miałem, prezentuje się naprawdę świetnie

No super, fajne paski dobrałeś, oryginalny gorzej do niego pasuje...

Edytowane przez mtu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.09.2021 o 11:04, tts napisał(-a):

Polecam tego "Allegrowicza" ;)

A dziękuję.  :D


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 hours ago, mtu said:

Starszy ETA chyba nie wchodzi w grę z dwóch powodów:

- fabrycznie nowych już w sklepach nie znalazłem, a @tts pisał, że zdarzają się podróbki, więc przy tak tanim nie ma chyba sensu ryzykować;

Pisałem o podróbkach bez wskazywania na konkretny mechanizm.

 

1 hour ago, mtu said:

A zegarek wygląda na podróbę, np. napis Khaki mechanical jest jakimś wieśniackim krojem pisma. Rozumiem, że to starszy model, więc teoretycznie krój mógł być inny, ale znalazłem recenzję dokładnie tego H69419363 (współczesny to H69439363) i napis jest normalny...

Tak ten napis wyglądał w poprzedniej generacji. Dodam więcej, ponieważ wskazany przez Ciebie Khaki Mechanical czy Khaki Field są tłuczone min 20 lat, to są i wersje bez napisu Swiss Made na tarczy. 

W bazowych ETAch za wahink trzeba doliczyć ok 1,5mm. :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minutes ago, tts said:

Pisałem o podróbkach bez wskazywania na konkretny mechanizm.

Rozumiem, ja po programistycznemu myślę 😉: skoro zdarzają się podróbki, to lepiej kupować fabrycznie nowe z dobrego źródła, a skoro nowe w dobrych źródłach są tylko na H-10, to lepiej kupić H-10.

 

35 minutes ago, tts said:

Tak ten napis wyglądał w poprzedniej generacji.

Aha, czyli pod tym samym numerem referencyjnym można spotkać różne wersje; numer zmienili dopiero po zmianie mechanizmu?

 

49 minutes ago, tts said:

W bazowych ETAch za wahink trzeba doliczyć ok 1,5mm. :)

Aha, a czy data też ma wpływ na grubość? Pewnie nie ma, pewnie to głupie pytanie, ale wolę się upewnić, każdy taki szczególik może ułatwić wybór. ☺

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
58 minutes ago, mtu said:

Rozumiem, ja po programistycznemu myślę 😉: skoro zdarzają się podróbki, to lepiej kupować fabrycznie nowe z dobrego źródła, a skoro nowe w dobrych źródłach są tylko na H-10, to lepiej kupić H-10.

Niekoniecznie, bo w sumie częściej jednak podrabia się nowe niż stare... Pewne źródło tu ma znaczenie. Warto sprawdzić na stronie Hamiltona czy dany sprzedawca jest AD.

 

58 minutes ago, mtu said:

Aha, czyli pod tym samym numerem referencyjnym można spotkać różne wersje; numer zmienili dopiero po zmianie mechanizmu?

Nawet nie, mój King nadal występuje pod tym samym numerem mimo, przeniesienia siedziby do Biel (zmiana na tarczy) i wymiany mechanizmu na wariację Powermatic'a ;)

 

58 minutes ago, mtu said:

Aha, a czy data też ma wpływ na grubość? Pewnie nie ma, pewnie to głupie pytanie, ale wolę się upewnić, każdy taki szczególik może ułatwić wybór. ☺

No tak, bo to dodatkowy dysk, natomiast już nie tak pogrubia jak napęd automatyczny. Różnicę w wysokości werku podałem na przykładzie ETA 2804 i ETA 2824, który jest bazą dla tego manuala. 

 

Generalnie "field watche" nie są grubymi zegarkami, a Hamilton ma w ich robieniu bardzo duże dośw. i nie ma zmartwienia, że koperta może okazać się niewygodna. Za duża może, ale nie nie wygodna.


Z punktu widzenia wyboru, to Ciebie interesuje: obwód nadgarstka "kontra" ;) nie średnica koperty ale bardziej tzw. lug to lug czyli odległość od końca górnego ucha do końca dolnego, jak poniżej

spacer.png

 

Dla przykładu, taki Khaki King Auto ma kopertę 40mm ale L2L już 50mm, dla porównania CWL Trident C60 Pro MkII ma kopertę 43mm ale L2L 51,5mm, etc.

 

Można powiedzieć, że te poniżej 50mm l2l powinny nosić się lepiej na większości nadgarstków.

 

Przypomniało mi się, że tu masz sprawdzonego sprzedawcę w PL: https://kraff.pl/30-zegarki-hamilton - z tego co wiem, nie AD. Można do nich zadzwonić i spróbować "pomarudzić" na cenę, jeżeli na coś jesteś zdecydowany. ;)
 

Edytowane przez tts

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  

1 hour ago, tts said:

Z punktu widzenia wyboru, to Ciebie interesuje: obwód nadgarstka "kontra" ;) nie średnica koperty ale bardziej tzw. lug to lug czyli odległość od końca górnego ucha do końca dolnego,

 

Można do tego prościej podejść: po prostu przy tak szczupłej ręce trzeba brać najmniejsze zegarki, jakie są dostępne. Pierwowzory tych współczesnych Khaki wg normy MIL-W-3818B miały 1,4" (35,56 mm), współcześnie to nie do pomyślenia, pewnie na skutek epidemii otyłości...

Ale ogólnie tak, a dokładniej: nawet nie obwód nadgarstka ma znaczenie, ale analogicznie jego szerokość, moja ręka w najcieńszym miejscu ma ok. 35 × 50 mm, czyli 50 mm l2l to byłoby zdecydowanie za dużo, nawet gdyby uszy bardzo w dół schodziły. Mój American Classic ma 44 mm l2l, więc Khaki 46 mm l2l może też jako-tako będzie pasował. Mimo wszystko średnica też ma wizualne znaczenie, więc może przy tych 38 mm razić nie będzie...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minutes ago, mtu said:

  

 

Można do tego prościej podejść: po prostu przy tak szczupłej ręce trzeba brać najmniejsze zegarki, jakie są dostępne. Pierwowzory tych współczesnych Khaki wg normy MIL-W-3818B miały 1,4" (35,56 mm), współcześnie to nie do pomyślenia, pewnie na skutek epidemii otyłości...

Ale ogólnie tak, a dokładniej: nawet nie obwód nadgarstka ma znaczenie, ale analogicznie jego szerokość, moja ręka w najcieńszym miejscu ma ok. 35 × 50 mm, czyli 50 mm l2l to byłoby zdecydowanie za dużo, nawet gdyby uszy bardzo w dół schodziły. Mój American Classic ma 44 mm l2l, więc Khaki 46 mm l2l może też jako-tako będzie pasował. Mimo wszystko średnica też ma wizualne znaczenie, więc może przy tych 38 mm razić nie będzie...

 

To wiesz wszystko. Nie mam co się więcej mądrzyć. 😎

Pochwal się jak już się uda upolować wymarzony zegarek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez dyga222
      🔥 Hamilton Lancaster HTC🔥
      Zegarek z najlepszego rocznika czyli 1987😊
      W marcu przeszedł serwis, na gwarancji do 2025‼️ 
      Świetny pasek od Blackpawstrap, bardzo dobrej jakości i idealnie pasuje do zegarka. Zapięcie Hamilton.
      W zestawie:
      - pasek handmade z zapięciem Hamilton 
      - karta gwarancyjna Hamilton  
      - eleganckie pudełko z epoki (zamiennik)
      - dokumenty potwierdzające serwis i gwarancja serwisu
      - Mechanizm Lemania LWO 283
      - 39 mm b/k
      - Stan zegarka ostrożnie 8,5/10, normalne ślady użytkowania w postaci małych rysek na kopercie. Nic co rzuca się w oczy. Biorąc pod uwagę wiek to stan idealny.
      - Szkło bez uszkodzeń.
      Myślę że wszystko widoczne na zdjęciach, na życzenie mogę dosłać więcej.
      Cena 2999 PLN
      Odbiór osobisty mile widziany ☕
      Wysyłka do dogadania
      Możliwe allegro, olx, vinted.
      Chętnie odpowiem na wszystkie pytania











    • Przez Raff007
      Stan 10/10, nie noszony, gwarancja międzynarodowa 24 m-ce, pełen komplet z pudełkiem.
      Mechanizm : H-21 (Valjoux 7750)
      60 godzin rezerwy
      średnica koperty : 42mm
      szerokość bransolety 22mm  
      szkło : szafir z antyrefleksem
      wodoszczelność: 5 bar
      Cena 5700 5600 5400 z wysyłką, możliwy odbiór osobisty (Śląsk), wysyłka po wpłacie






       

    • Przez cxax
      Szukam zegarka automatycznego na bransolecie, na co dzień do biura. Do koszuli i marynarki, ale również do bardziej sportowego stroju.
       
      Wstępnie wybrałem 3 modele:
      1. CERTINA DS-1 Vintage Powermatic Big Date

       
      2. TISSOT Gentleman Powermatic Silicium Black

       
      3. HAMILTON Jazzmaster Day Date Automatic (ewentualnie wersja z samym datownikiem, bez dnia)

       
      W rezerwie trzymam jeszcze modele:
      - CERTINA DS-8 Powermatic
      - HAMILTON Khaki Field King Automatic - fajny, wolę bardziej minimalistyczną tarczę.
      - HAMILTON Khaki Aviation Pilot Day Date - chyba trochę za duży.
       
      Mój obwód nadgarstka to jakieś 17,5cm. Co wybrać? Czy są między nimi jakieś istotne różnice czy też brać ten, który bardziej się podoba?
       
       
    • Przez korngoldo
      Witam wszystkich,
       
      chciałbym dowiedzieć się coś o tym zegarku:
       

       
      Mam wątpliwość co do firmy Kurfurst, o której jest mało online. Znalazłem właściwie identyczne chronografy marek Buren, Vantage i Oriosa. Wszystkie zasilane mechanizmem Valjoux 7733.
       
      BUREN:


      VANTAGE:

       
      ORIOSA:

       
      Istnieje też bardzo podobny, choć już nie identyczny model Hamiltona Ref. 7723 (Valjoux 7730).
       

       
      Doszukałem się silnych powiązań Hamiltona z Buren i Vantage, mianowicie pod tymi logotypami Hamilton przez pewien czas produkował zegarki na amerykański rynek (m.in. można poczytać o tym tu: https://pl.qaz.wiki/wiki/Hamilton_Watch_Company). Faktycznie, jak widać powyżej, Buren i Vantage mają na tarczy mile, w przeciwieństwie do kilometrów w wypadku Oriosa i Kurfurst. Co więcej, Hamilton flitrował też z Oriosa, które podobno było też wcześniej związane z Buren - nawet wypuścił taki oto model:
       

       
      Nie znalazłem jednak żadnych związków Hamiltona (ani też żadnej z pozostałych marek) z Kurfurst. Mimo oczywistych podobieństw tych wszystkich tarcz. 
      Chciałbym więc dowiedzieć się czegoś więcej o całej tej linii chronografów i jak wpisuje się w nią mój Kurfurst. Zauważyłem, że logotyp jest krzywy - to też daje do myślenia, czy napewno to jest w ogóle marka zegarków, czy może tylko jakaś firma dystrybucyjna? 

      Z góry dziękuję za odpowiedzi i zainteresowanie,
      Pozdrawiam
    • Przez tatzerker
      Witam
       
      Zamienię zegarek Hamilton Khaki King Automatic na Khaki FieldMechanical koniecznie w kolorze czarnym.
      zegarek posiadam od około 6 miesięcy, posiadam oryginalne pudełka, papiery i dowód zakupu. Zegarek posiada normalne ślady użytkowania, nosze go na pasku, oryginalna bransoleta jest w stanie idealnym, nigdy nie noszona.
      Zegarek jest na bardzo dobrym chodzie, noszony na zmianę z SARB017.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.