Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
daktarin

RADZIECKIE BUDZIKI

Recommended Posts

Widziałem ją chyba na portalu aukcyjnym, miałem wątpliwości co do oryginalności. Mógłbyś pokazać więcej zdjęć szczególnie sposób mocowania mechanizmu do obudowy od wewnątrz.


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

post-93905-0-94502100-1497032078.jpgpost-93905-0-64110200-1497032098.jpgpost-93905-0-63202700-1497032122.jpgpost-93905-0-85775400-1497032174.jpgpost-93905-0-60506800-1497032198.jpgTak zgadza się jest z Allegro . Jak na moje oko to jest składak , ale niech ocenią lepsi znawcy.  jest wstawiony  pierścień  do wyrównania  średnicy obudowy i zegara .  Werk  do tylnej części obudowy jest na stałe , na trzech nitach i widać ,,że nitowanie amatorskie , jeden z lepiej widocznych zaznaczyłem .

Share this post


Link to post
Share on other sites

A u mnie kolekcja powiększyła się o kolejny kiczowaty klucz.

post-57210-0-26310700-1497535020_thumb.jpg


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lata osiemdziesiąte, ale zawsze inny niż pozostałe. ;)

post-57210-0-78356600-1498383492_thumb.jpg

post-57210-0-63689900-1498383494_thumb.jpg

post-57210-0-61364500-1498383496_thumb.jpg

post-57210-0-64907300-1498383498_thumb.jpg


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeci kwartał 1962 roku, mechanizm już z pojedynczym mostkiem, jeszcze przed renowacją.

post-57210-0-11842500-1499977855_thumb.jpg

post-57210-0-43045200-1499977857_thumb.jpg

post-57210-0-11474700-1499977860_thumb.jpg


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piękny ale zapewne prawdziwego blasku nabierze po renowacji

Mnie również udało się nabyć podobny ale dwadzieścia lat młodszy i bez jednego bucika na nóżce .post-93905-0-15119900-1500031854_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może nie całkiem budzik  radziecki ale dowód na radziecko-jugosłowiańską współpracę. SLAVA-INSA wraz z radzieckimi bardziej proletariackimi towarzyszkami.

post-42128-0-01969700-1500036960_thumb.jpg

post-42128-0-02873300-1500036971_thumb.jpg

post-42128-0-44596000-1500036980_thumb.jpg

post-42128-0-73191200-1500036993_thumb.jpg

post-42128-0-42485000-1500037007_thumb.jpg

post-42128-0-16755800-1500037136_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

To co było gdzie produkowane w ramach współpracy. Może podobnie jak z naszym Błoniem?


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Blunio

Takie "coś"wpadło. Chyba hybryda, bo zegarek na sprężynę a alarm na baterię. Jest ZONK, bo bateria chyba padnięta a ja nie mogę wyczaić jak się ustawia alarm. Ale ważne że cyka :P

post-93944-0-04886900-1500122297_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alarm ustawisz kręcąc szkiełkiem.


Lepiej umrzeć na zawał w pełnym słońcu, niż z powodu braku tlenu wciemnej d*pie, w którą się ochoczo wchodziło...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mir 3-62 obudowa powinna być w kolorze "ocynku", ale jest tylko zabezpieczona lakierem bezbarwnym.

post-57210-0-01134800-1500831907_thumb.jpg

post-57210-0-17961200-1500831910_thumb.jpg

post-57210-0-57220000-1500831912_thumb.jpg


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dzisiaj dołączył taki.

post-57210-0-12877700-1500996682_thumb.jpg

post-57210-0-76854900-1500996684_thumb.jpg

post-57210-0-90034600-1500996686_thumb.jpg

post-57210-0-99771200-1500996689_thumb.jpg

post-57210-0-63981800-1500996692_thumb.jpg

Edited by zasadas

"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dzisiaj dołączył taki.

Moim zdaniem w modelu z taką tarczą (z tymi pseudogotyckimi indeksami i kolorowym kółkiem na środku), ażurowe przestrzenie wskazówek zarówno w kolorze srebrnym jak też czarnym  powinny być wypełnione na biało. Mam też pewne wątpliwości co do podstaw - czy były takie czy też plastikowe prostokątne - ale może być,  że były używane jedne i drugie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do wskazówek pełna zgoda, były wypełniane białą masą, natomiast jeśli chodzi o podstawki, to były dwie wersje podstawek i w ten sposób sześć modeli z tymi tarczami. Nie wiem tylko czy czarna wskazówka budzenia to efekt słabej jakości skanu, czy takie bywały. Oczywiście pozostaje jeszcze sprawa długości wskazówek budzenia, ale tu już się poddaje, pewnie też bywały różne. A na koniec kropki pomiędzy indeksami. Mam tylko takie zdjęcia katalogowe, więc trudno tu coś jednoznacznie stwierdzić. poszukam wieczorem, może coś jeszcze mama.

post-57210-0-85350600-1501048622_thumb.jpg

post-57210-0-86865600-1501048938_thumb.jpg

Edited by zasadas

"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do wskazówek pełna zgoda, były wypełniane białą masą, natomiast jeśli chodzi o podstawki, to były dwie wersje podstawek i w ten sposób sześć modeli z tymi tarczami. Nie wiem tylko czy czarna wskazówka budzenia to efekt słabej jakości skanu, czy takie bywały. Oczywiście pozostaje jeszcze sprawa długości wskazówek budzenia, ale tu już się poddaje, pewnie też bywały różne. A na koniec kropki pomiędzy indeksami. Mam tylko takie zdjęcia katalogowe, więc trudno tu coś jednoznacznie stwierdzić. poszukam wieczorem, może coś jeszcze mama.

Pokazane przez ciebie budziki z katalogu mają inne tarcze niż te które pokazywałeś wcześniej. Wcześniejsze posiadają kropki jako indeksy minutowe i kolor tych kropek oraz cyfr jest pod kolor środkowego koła.Problematyczna jest długość wskazówek budzika - czy były tylko krótkie czy też stosowano czasem długie - ja spotykałem i takie i takie.  Natomiast obecnie pokazana tarcza na czarną skalę minutową i czarne cyfry godzinowe. Tutaj już wszystkie wskazówki budzenia raczej  były długie ale malowane na czaro lub na biało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znalazłem katalogów z budzikami pokazanymi przeze mnie powyżej, choć zapewne takowe są, więc trudno mi cokolwiek w tej sprawie więcej napisać. Różnice we wzornictwie tych siostrzanych tarcz są takie jak wskazałeś,  i może rzeczywiście trzeba je traktować jako jedną rodzinę, ale mimo wszystko jako stanowczo różne modele, bo i długość wskazówki budzenia, kolor indeksów i dodatkowe kropki pomiędzy indeksami mimo wszystko jednoznacznie odróżniają te tarcze. Nie wiem czy będzie to zbyt daleko idącym uogólnieniem, ale założyłbym przez analogię, że skoro w pokazanych modelach podstawki występowały w dwóch wersjach, to i w tych "moich" też były dwa typy podstawek.


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako że z autentycznością budzików krążących po portalach aukcyjnych jest dość duży problem, szczególnie jeśli budzik jest dość stary i dany model nie jest pokazany w katalogach, chciałbym prosić o wasze opinie i sugestie na temat tego Mira.

O ile nie mam wątpliwości co do oryginalności tarczy, obudowy (szkło) i nóżek, a wskazówki mają ślady po przezroczystym wypełnieniu, to zastanawiam się czy mechanizm 4-59 nie jest za młody? Mam jeszcze dwa miry z tego typu tarczami i jeden ma mechanizm 1956 roku, a drugi 1958. W mirach z 1960 roku były już tarcze plastykowe, a obudowa z pleksi. Czyżby 1959 był przejściowym co do tarcz plastikowych?

post-57210-0-69189400-1501186870_thumb.jpg

post-57210-0-39356900-1501186874_thumb.jpg

post-57210-0-95048900-1501186876_thumb.jpg

post-57210-0-69151300-1501186879_thumb.jpg

post-57210-0-39079400-1501186882_thumb.jpg

post-57210-0-87650800-1501186885_thumb.jpg

post-57210-0-87058800-1501186889_thumb.jpg

post-57210-0-29659300-1501186893_thumb.jpg


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

post-62157-0-62615900-1501323996_thumb.jpgWitam

Posiadam ok 70 budzikow Slava . Z przyczyn lokalowo mieszkaniowych czesci musze sie pozbyc. 

Warszawa lub Grodzisk Mazowiecki .

 Bogdanpost-62157-0-62615900-1501323996_thumb.j

post-62157-0-24894400-1501324111_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.