Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Andrzej Wachowicz

Zegarek kieszonkowy BEAUCOURT. Naprawa.

Rekomendowane odpowiedzi

Tak naprawdę to co było lutowane i do czego?


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na wczesniejszych zdjeciach pokazywalem pierscionek wlosa ( virole ) byl w dwoch czesciach, ktore ze soba zlutowalem - zdjecia i opis sa w poprzednich postach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, że nacięcie pozostało


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz ja coś dopowiem :) Według mnie nieregularny kulawy chód zegarka może powodować m.in. np. ocieranie włosa o półmostek balansu. Warto podejrzeć mocną lupą czy włos zwija się równo i poziomo czy któryś zwój nie dotyka czegoś itp... Takie ocierania są słyszalne.

 

Można słuchać jak chodzi mechanizm odwrócony na górny i dolny czop. Wtedy można ocenić pracę balansu opartego na każdym z czopów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzalem, pomimo tego, ze jest tam bardzo ciasno to nic sie nie ociera.Doszedlem do wniosku, ze najwiekszy negatywny wplyw na chod zegarka ma luz poprzeczny na gornym kamieniu oski kola wychwytowego. Poniewaz nie moglem zamiescic filmiku zamieszczam zdjecia poklatkowe, na ktorych widac zmienna amplitude oraz jej wedlug mnie za mala wartosc.

 

post-70347-0-41705300-1412528296_thumb.jpg

post-70347-0-74532600-1412528718_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krotkie objasnienie. Zdjecia w poscie #56 i #57 sa wybranymi zdjeciami poklatkowymi z filmiku, ktory nie moglem zamiescic, a zrobiony byl po to , aby pokazac jak chodzi ( rusza sie ) balans. Ze zdjec w poscie #56 ( lewe wahniecia ) widac dwa rozne polozenia pinu na obwodzie kola balansowego. Zdjecia w poscie #57 pokazuja prawe wahniecia i tez dwa rozne polozenia tego pinu. Pin ten jest bardzo dobrym odnosnikiem dla pokazania zmiennosci amplitudy wahniec oraz okreslenia kata wahniec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i sam sobie jestem winien, poniewaz bedac sam sobie kapitanem i sternikiem, a przyrzady do nawigacji i doswiadczenie zadne to mam teraz bol glowy. Podobniez najlepsza nauka jest na bledach innych tylko dlaczego to jest nauka zawsze na bledach wlasnych. Wynika to chyba z tego, ze bledy wlasne sa bardziej odczuwalne.

Ale do rzeczy.Sprawdzilem luz na 2 osce ( liczac od tylu ) czyli osce kola wychwytowego. Luzu podluznego nie ma, ale luz poprzeczny duzy, za duzy. Srednica otworu kamienia dolnego i gornego taka sama i wynosi 0,13 mm. Obydwa czopy oski kola wychwytowego nie sa cylindryczne i maja srednice 0,1 mm.

Moj blad polegal na tym, ze blednie zalozylem, ze wszystkie czesci w tym zegarku byly oryginalne. Niestety nie. Oska i kolo wychwytowe byly dobierane. Zreszta cylinder razem z tamponami tez, ale to zrobilem ( mam nadzieje, ze dobrze ).

Problem jest teraz w tym,ze srednice czopow sa za male, poza tym ich stan nie jest idealny ( zdjecia przedstawie pozniej jak zrobie lepszej jakosci ). Jezeli wypoleruje te czopy to lekko zmniejsze ich srednice i bedzie wiekszy luz poprzeczny, a wiec aby go zlikwidowac trzebaby na przyklad wymienic oba kamienie ( z mniejszymi otworami ), ale kamienie sa oryginalne, dobrze osadzone i nie zuzyte. Patrz zdjecia. Nie chce ich wymieniac.Zasada dobrej renowacji - zostawic jak najwiecej oryginalnosci.A wiec zrobienie nowej osi wraz z czopami, ktora i tak nie jest oryginalna. I tu jest problem dla mnie techniczny.Nie mam mozliwosci technicznych dorobienia zebnika. Czyli dalej kombinujac, zostawic zebnik z oska, zlamac obydwa czopy, nawiercic i wstawic nowe. I ta opcja mi najbardziej w tej chwili pasuje.

Bylbym bardzo wdzieczny i prosze o rady jak powinienem postapic.

post-70347-0-00418000-1413655364_thumb.jpgpost-70347-0-56794700-1413655396_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze brakujace zdjecia lozysk mosieznych osiek trzeciej i czwartej ( gora i dol ). Jak widac takze sa luzy, ale wedlug mnie mniej istotne. Problem z tymi lozyskami jest taki, ze gdybym chcial usunac te luzy to musialbym wstawic odpowiednie tulejki mosiezne i zrobic polkolista gladka miseczke olejowa, ale wtedy mosiadz wokol otworu nie wygladalby tak jak teraz wyglada, a tego chcialbym uniknac.

post-70347-0-45844500-1413716948_thumb.jpgpost-70347-0-99188300-1413716996_thumb.jpg

post-70347-0-39610900-1413717120_thumb.jpgpost-70347-0-78539200-1413717396_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze brakujace zdjecia lozysk mosieznych osiek trzeciej i czwartej ( gora i dol ). Jak widac takze sa luzy, ale wedlug mnie mniej istotne. Problem z tymi lozyskami jest taki, ze gdybym chcial usunac te luzy to musialbym wstawic odpowiednie tulejki mosiezne i zrobic polkolista gladka miseczke olejowa, ale wtedy mosiadz wokol otworu nie wygladalby tak jak teraz wyglada, a tego chcialbym uniknac.

attachicon.gifDSC_0936crop4x6L.jpgattachicon.gifDSC_0943crop4x6L.JPG

attachicon.gifDSC_0944crop4x6L.jpg[attachment=198163:DSC_0937crop4x6L (800x533).jpg

Ja bym użył puns te łożyska są wymienne więc wiele nie ryzykujesz najpierw wycentruj otwór a następnie zwęź rozwierć na dobry wymiar w razie wpadki zawsze można wymienić łożysko co do kamieni to jeden z nich w/g mnie jest uszkodzony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez Shadowsniper
      Szanowni Panowie.
      Po raz kolejny zwracam się do was z prośbą o pomoc w naprawie tym razem starego hermle. Dostałem do naprawy kwadransiak, dość popularny, jednakże z dziwnym, poziomym, leżącym balansem. Poniżej wysyłam kilka zdjęć. I tutaj mam do szanownych Panów pytanie, czy mają panowie całą przystawkę lub chociaż koło wychwytowe? Chętnie również link do jakiejś aukcji, będę ogromnie zobowiązany.







    • Przez Jaga92
      Drodzy Koledzy/Koleżanki, pomożecie?
      Niedawno nabyłam XIX-wieczny zegareczek (cylinderek). Wiem, że to składak - koperta ma trzy otwory do nakręcania, werk jest na dwa.
      Mechanizm jest ładny (bo zdobiony), ale nie o nim mowa - bardziej ciekawi mnie koperta. Najprawdopodobniej srebrna, na zewnątrz ma zdobienia i... jakieś znaki. Spodziewałabym się inicjałów właściciela, tyle że... pojęcia nie mam, co to za alfabet (albo jestem ślepa i nie dopatrzyłam czegoś).
      Wewnątrz, na klapce - tym samym alfabetem, również napis (punca) - spodziewałabym się, że to oznaczenie materiału i może miejsca produkcji. Oprócz tego jest też "numer seryjny" - cyfry normalne, arabskie.
      Punca nie jest postacią/zwierzęciem/przedmiotem, więc to najprawdopodobniej litery. Czy ktoś z Was pomoże je odczytać i odszyfrować, skąd owa koperta pochodzi?
      Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi lub jakiekolwiek podejrzenia, cóż to takiego mi się trafiło


    • Przez strajker
      Witam
       
      Poszukuję zegarmistrza który:
      - wstawi ukruszony czop do osi koła wychwytowego rosyjskiego chronometru okrętowego (lub kogoś kto posiada kompletne koło z osią)
      - dorobi/naprawi koło zębate od naciągu sprężyny ośmiodniowego zegara lotniczego Revue Thommen - średnica ok. 10mm - wyłamana znaczna część zębów.
       
      Zdjęcia elementów poniżej, oczywiście mogę je dostarczyć na wzór a jeśli byłaby taka możliwość zegary dostarczę w całości do przeglądu i regulacji.
       

       

       

    • Przez marek21
      Witam szanownych forumowiczów,
       
      Ostatnio stałem się posiadaczem zegarka "cylindrzaka". W cylindrze uszkodzone są oba tampony. Do wybijania tamponów jest jakiś specjalny przyrząd. Czy ktoś mógłby opisać albo zamieścić zdjęcie, jak ten przyrząd wygląda ?
      Z dorobieniem i nabiciem tamponów poradzę sobie.
    • Przez kfadrat_
      Czy ktoś jest w stanie powiedzieć coś więcej na podstawie fotek o tym zegarku?
      Że to Vogt i rok produkcji 1910-16 doszedłem już sam.
      Że ma zerwany włos też wiem.
      Wszelkie uwagi i informacje mile widziane.








       Edit 11.01To może choć jakaś litościwa dusza podpowie jaki byłby koszt doprowadzenia do stanu używalności?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.