Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Rekomendowane odpowiedzi

Na neo kiedyś pracowałem kilka lat i nie byłem zadowolony. Covala brałem pod uwagę. Czas pokaże czy dobry zakup był.

 Narzędzia kamas trafiają sie okazjonalnie w TK Maxx :) ceny w normalnych sklepach są powiedzmy odstręczające. Kupiłem zestaw mikro wkrętaków z lupką, przegubem etc - są genialne. 

Jeśli chodzi o COVAL to mam dużą walizkę z nasadówkami, bardzo duża rozpiętość średnic, kilka grzechotek, nasadki do świec etc. Również polecam, bardzo dobra jakość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze o rowerach temat czy o rakietach ?? :8

Rowerach? Jakich rowerach?  :lol:


"Poprawna polszczyzna źródłem sukcesów w życiu prywatnym i zawodowym!"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ptakug honiton to dobry wybór. Też się przymierzam do takiego zakupu ale póki co wystarcza mi zestaw do 14 kupiony w bricomanie w promocji właśnie neo.


Pozdrawiam 
Marcin/kornel91 
 

Adriatica, Ball, Casio, Certina, Christopher Ward, Citizen, Deep Blue, Glycine, Hamilton, Longines, Nethuns, Orient Star, Oris, Phoibos, Zelos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rowerach? Jakich rowerach? :lol:

Zgubiłem się myślałem, że jestem na rowerach przez Kolegę Egzo18

Edytowane przez Zolw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Laboratorium układów analogowych na 3 roku elektroniki i telekomunikacji .

ca7bf74b5e72a9d6408c7e65285f6897.jpg

 

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drobna usterka, ujawniona latem, ale jakoś nie chciało mi się za to zabierać. Myślałem, że ten pocący się przewód odmy, to wina opaski zaciskowej albo po prostu przewodu tego cienkiego. Okazuje się jednak, że nasada od łączenia z odmą w przewodzie pomiędzy filtrem powietrza a turbosprężarką jest lekko pęknięta. Lekki wyciek na alternator, więc olać nie można. Ale puki co użyłem czarnego silikonu (3 zł). Jak zacznie znowu się pocić to trzeba będzie kupić nową. Pewnie na tym się skończy. Ale druciarstwa należy obowiązkowo po januszowemu spróbować. Również po januszowemu kupiłem olej, taki nie za drogi, taki nie za tani. Będzie wymiana w poniedziałek. Ale ze względów ekologicznych załatwię to w warsztacie. Przechodzę z 5W50 na 5W40, No bo co ja w rajdach ganiam? nigdy nie przekraczam 130 i 2 tys obrotów.

post-70090-0-29361000-1547121908_thumb.jpg

post-70090-0-48769200-1547121923_thumb.jpg

Edytowane przez Eugeniusz Szwed

Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy Ci na remoncie sprężarki, hydrauliki głowicy i wału z panewkami? 

Lejemy taki olej jaki przewiduje producent i nie kombinujemy...

Jeżdżę na oleju 10W30, a mógłbym na 10W40, ale panewki polecą szybciutko, a tak prawie 400.000 km i nic się nie dzieje... :) Wymiana co 8000 mil...

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dziś płyn hamulcowy w rowerze .

Niestety zdjęcia brakło.

Parę tygodni temu montowałem sztyce opuszczaną sterowaną hydrauliczne. Skracanie przewodu i odpowietrzenie układu .

eed0964086de9a2375848d742e3f34e0.jpge361b8a8cf6dbe1f26a4ec0a102c597a.jpg

 

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drobna usterka, ujawniona latem, ale jakoś nie chciało mi się za to zabierać. Myślałem, że ten pocący się przewód odmy, to wina opaski zaciskowej albo po prostu przewodu tego cienkiego. Okazuje się jednak, że nasada od łączenia z odmą w przewodzie pomiędzy filtrem powietrza a turbosprężarką jest lekko pęknięta. Lekki wyciek na alternator, więc olać nie można. Ale puki co użyłem czarnego silikonu (3 zł). Jak zacznie znowu się pocić to trzeba będzie kupić nową. Pewnie na tym się skończy. Ale druciarstwa należy obowiązkowo po januszowemu spróbować. Również po januszowemu kupiłem olej, taki nie za drogi, taki nie za tani. Będzie wymiana w poniedziałek. Ale ze względów ekologicznych załatwię to w warsztacie. Przechodzę z 5W50 na 5W40, No bo co ja w rajdach ganiam? nigdy nie przekraczam 130 i 2 tys obrotów.

Jeżeli to nadal Sorcia w dieslu, to jedyny i zalecany olej to 5W30 !!!


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mailem 5w50, będzie 5w40, taki tez jest zalecany. Zależy od regionu świata. Jest taka rozpiska w instrukcji. 5w30 tez by się nadał.

Ważne by nie dawać 10w i co gorsza 15w.

Jeszcze raz. Pierwszy parametr odpowiada za parametry w niskich temperaturach. Drugi w wysokich. Jest zima, wiec drugiego parametru 50 nie potrzeba. Nie jeżdżę tez w wyścigach.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak jest napisane w instrukcji to OK... Moge tylko powiedzieć, że olej 10W40 załatwia silnik Chryslera 4,0 na tzw. cacy. Kończą sie panewki w krótkim czasie, a zalecany jest wyłacznie 10W30 stąd moje obawy... :)

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam niższy model  FBS 240/E - ale nic się nie dzieje, choć  też nie używam codziennie. Stołu nie mam - ale ludzie piszą na różnych forach, że za drogi :)  .  Z ciekawości  co Będziesz wiercił ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płytki pcb wierce . Wiertła 0.5mm.

Kupiłem .

Ten model co pokazałem i ten stojak

https://allegro.pl/proxxon-mb200-28600-stojak-wiertarski-robo-kop-i5711442336.html?snapshot=MjAxOS0wMS0xN1QyMDo1NDo0OC42NDNaO2J1eWVyO2U1M2UyZDg1YzUxNWEwOTI4MzE3MmNmNzM0ZmU2YTFmMDM5NmRhZWIwYjZmMTg1MzAzYWI0NmJhMWYwMDQ5M2I%3D

 

Używam samego narzędzia też do cięcia pcb czy do obróbki w obudowach .

Nieodzowne jak się buduje układy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , cześc albiNOS ponad rok nie zaglądałem ... z ciekawostek przerobiłem sobie w aucie układ hamulcowy , z przodu dałem tarcze 360mm i zacisk 6 tłoczkowy oraz mocowanie felgi na tzw Central Lock czyli jedną śrubę . Wcześniej z przodu był zacisk 4 tłoczkowy i tarcz 340 . Przy okazji zamieniłem przewody elastyczne na w oplocie stalowym i skutecznosc hamowania i precyzja jest niewsamowicie lepsza . Z tyłu dodałem drugi czterotłoczkowy zacisk do ręcznego , tarcza bez zmian 340mm oczywiście tez na centralną śrubę . Autko dostało felgi magnezowe 18J9" i 18J13,5" no i oponki semi slik 245\40r18 przód tył 335\35R18 całkiem fajnie wygląda ,,,

 

2lxe0t3.jpg

 

mmyh3c.jpg

 

2itj49l.jpg

Edytowane przez artiplast

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz jak depniesz, to się auto zwinie w harmonijkę... ;)


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Jacku miło, że tu wpadłeś. A jak tam silnik? Ostatnio w warsztacie widziałem Mazde, taka jakaś mała przednionapedowke, z 2,5 V6 o z turbo. W trakcie budowy ale nie zrobiłem fotki bo raz w życiu zapomniałem telefonu.

Edytowane przez albiNOS 01

Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Egzo, zdjęcie 487 wygląda jak z meliny narkomana ;-) Przepraszam Cię najmocniej, ale tak mi się te strzykawki skojarzyły. Podobnie zresztą jak maszyna do testowania wtrysków Artiego.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

test ze 100km na hamowanie nie za bardzo ma sens ( byle co z abs może być lepsze cho niekoniecznie byle co)natomiast sensem jest to by hamulce się nie gotowały np na torze w kamieniu śląskim .wlałem w układ płyn który wytrzymuje 320C bo poprzenio na dot 4 ( 220 C ) hamulce padły przy 4 okrązeniu tor ma  około 3600m i kilkanaście zakrętów trzeba wielokrotnie hamować z 130 -110 na 60 lub 40 a w dwóch 220 na 80-90 km  kilkanaście ostrych hamowań w ciągu 2minut 2min20 sek bo tak po amatorsku się robi czas . najlepsi schodzą do 1min 50 sek ale to pełna profesjonalka .

 

co do silników to audika wystroiłem na 450ps ale moment ma 634Nm czyli potężnie i wszystko przy 1160 kg bo auto co nieco przytyło .BMW przerabiam na 12 cewek bez aparatów  .mam nadzieje że w końcu to skończę .Latem pojeżdziłem trochę samą ramą po zadupiach i tyle .Nie miałem czasu bo kończyłem budowę domu -już mieszkam od maja 2018 no i postawiłem sobie hale 115m@ pod moje auta , 9 metrów od domu mam wreszcie blisko .....

 

przy okazji fotka fajnych amorków , firma brytyjska protech regulowane naciągi i 12 stopni twardości regulowane poktętłem .są lepsze od poprzednich bo mają większy tłok 2,25" .wszystkie 4 pójdą do mclarena z v12

 

przy okazji porównanie koło tylne z porsche GT3 czyli 295\35R18  i to co zapakowałem do mclarena , oczywiście większe nie znaczy lepsze , ale man koła , opony zgodne z oryginałem F1 a kontrast jest potworny .Wcześniej na tym rozmiarze jezdziłem no ale udało się tanio felgi wyrwać to się zmieniło .Ciekawostka jest taka że komplet felg oczywiście nowych to ponad 30tys oczywiście kupiłem okazyjnie i używane ale idealne .Felgi nie dość że lekkie to jeszcze toczone fabrycznie - ścianka 2,8 mm gdzie alu ma 5mm

 

5d6lhy.jpg

 

 

 

fvg1et.jpg

Edytowane przez artiplast

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Egzo, zdjęcie 487 wygląda jak z meliny narkomana ;-) Przepraszam Cię najmocniej, ale tak mi się te strzykawki skojarzyły. Podobnie zresztą jak maszyna do testowania wtrysków Artiego.

Strzykawki służą do odpowietrzania układu hydraulicznego sztycy .

Swoją drogą dość wredny system .

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dojechał mi proxxon ibs e.

Porównując do dremela 300, to sprzęt jest o klasę wyżej . Ogólna kultura pracy i wykonanie . Proxxon jest znacznie cichszy .

Proxxon ma 100W, kontra 175W w dremelu. Ale proxxon w całym zakresie obrotów ma zdecydowanie większą moc. Nie zatrzymam głowicy palcem na najniższych obrotach . W dremelu zatrzymam . Do proxxona nie założę uchwytu wiertarskiegi ze względu na długi kołnierz . Nie uważam tego za wadę . Tuleje zaciskowe są bardziej precyzyjne .

 

Teraz trochę o stojakach wiertarskich.

 

Dremel to plastik, plastik i jeszcze raz plastik . Wsztkie połączenia plastik do plastiku . Wynika to z tego, że dremel ma ten system osprzętu mocowany na plastikowy gwint .

Stabilność stojaka marna do wiercenia w pcb wiertlem 0.5mm średnio .

 

Proxxon, tak jak samo narzędzie . Nie ta liga . Wsztko metal . Połączenie z narzędziem metal do metalu . Bardzo precyzyjny. Zero luzu . Wiertło 0.5 I mniejsze bez problemu .

 

Podsumowując . Dremela miałem długo . Nie miałem odniesienia . Dremel moim zdaniem jest przereklamowany.

 

Fotki:

6d57834e6b67eda1baef577ad8b609d1.jpg6f479e18159ce7d68da292f229f7d176.jpgedcda59bc880273426d9fefbccf0da53.jpga5baefe33e272084adc1bfabd2b2d73a.jpgffacee14e5f5985e0acdf0ae28c5f75a.jpg6d5c21eed85654c0c0d4c69c06431060.jpg04249fffb9dc4f3d8c3360cd6dcc17d5.jpgdb76e8af63523a3e30994547c6318a27.jpg6bf6805e70fc9444f742d044e0cebe7a.jpg

 

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez Tuptak
      Po moim Teściu zegarmistrzu pozostało dużo ciekawych narzędzi i przyrządów. Czu ktoś może mi podpowiedzieć co to i co można z tym zrobić?



    • Przez Tuptak
      Witam Szanownych Forumowiczów. Po moim Teściu, który był w latach 80 i 90 zegarmistrzem, a naprawiał zegary nie tylko naręczne ale i wiszące, została mi masa narzędzi, przyrządów różnego pochodzenia i zastosowania, o którym często nie mam pojęcia - co ciekawsze w załączniku. Czy ktoś na forum mógłby mi pomóc zidentyfikować i ewentualnie doradzić co z tym zrobić? Niestety zdolności dziedziczy się tylko po rodzicach :-(
       
      Tomasz
       
       

    • Przez cupik
      Witam wszystkich,
       
      Niestety mój Parnis Marina Miliatre GMT przestał chodzić. Żaden ze znanych mi zegarmistrzów nie może nawet do niego zajrzeć, bo nikt nie posiada odpowiedniego klucza. Jeden, powiedział mi, że to musi być klucz nasadowy, jakiś specjalny. 
       
      Czy ktoś wie dokładnie co to ma być? Jakiś model, typ?
      Gdzie to dostać?
       
      Może ewentualne alternatywy, inne sposoby na odkręcenie tego zegarka?
       
       
      Może jest ktoś na forum kto serwisuje w/w zegarek, a usługa nie przekracza jego wartości?
       
      Pozdrawiam i liczę na pomoc.
       
       
    • Przez MasterOfPuppets
      Witam
       
      Piszę do Was, ponieważ mam nadzieję, że taka zaangażowana i zorganizowana grupa jak Wy, będzie w stanie mi pomóc w wybraniu kilku narzędzi do zegarmistrzostwa.
      Czytałem przypięty temat. Polecono tam, by ludzie szukający dobrej jakości produktów, powinni składać całe zestawy z pojedynczo zbieranych "instrumentów".
      Nie chciałbym, by nowo zakupione przedmioty uległy zniszczeniu po wyjęciu z pudełka lub, co gorsza uszkodziły piękne owoce ludzkiej pracowitości, pomysłowości i cierpliwości.
      Z drugiej jednak strony, "świeżak" nie ma rozeznania w jakości produktów i jedynym wyznacznikiem, jakim mógłbym się kierować to wysokie ceny, co nie zawsze jest oznaką klasy towaru.

      Chciałbym z moim sprzętem, być w stanie rozebrać i złożyć zegarek mechaniczny.

      Tempus fugit, więc przechodząc do meritum... 
      Wpierw trafiłem na sklep CONRAD. Od razu rzuciły mi się w oczy dwa zestawy narzędzi załączone w poniższym obrazku.
      Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale po przyjrzeniu się opiniom dotyczącym Bruder Mannesmanna doszedłem do wniosku, że jest to produkt dość niskiej kategorii.
      Nie wiem, jak sprawa się ma w przypadku Toolcrafta.
      Jako drugą opcję, a właściwie trzecią (uwzględniając dwa powyższe rozwiązania) poskładałem własny zestaw (obrazek drugi - KRAINA-CZASU + otwieracz do kopert - CONRAD).
       
      Doradźcie proszę, czy któryś któreś z wymienionych przeze mnie wyjść, jest sensowne. Zależałoby mi na niezbyt wysokiej cenie.
      Sytuacja, w której każdy przedmiot musiałbym kupować w innym sklepie jest nieopłacalna, ze względu na koszty transportu.

      Z góry dziękuję za odpowiedzi i zainteresowanie tematem.

      Pozdrawiam
       
       
       
       
       
    • Przez Magistr
      Witam!
      Otóż dręczy mnie od nie dawna małe zagadnienie   - jakie trzeba posiadać narzędzia, maszyny itp. , aby móc zrobić mechanizm zegara z metalu (oczywiście w domu, garażu itp.)
       
      Pozdrawiam
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.