Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
tool

Klub Miłośników Zegarków EPOS

Recommended Posts

Wyślij mi na pw numer z dekla.


bl.jpgeclog.jpg

.................................................................
Emile Chouriet, Epos, Schaumburg Watch, NauticFish, Davosa, Jowissa,
.................................................................

"Mieć rację to niewiele, nawet stary zepsuty zegar dwa razy na dobę ma rację. - Jean Cocteau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żona prosiła żeby dołączyć jej zegarek do klubu :) psu się spodobał:)254e44b56cb7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mądry pies :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jakie wnioski?

 

Jeśli mogę pomóc - wczoraj zakupiłem 3401 też na ETA 2824-2 i z ciekawości obejrzałem dokładnie zawartość przezroczystego dekla. Przy krawędzi mechanizmu widać wyraźnie napis - swiss made - 25 jewels.

Z tą ETĄ to już gorzej - ale moje krótkowidztwo plus lupa i silne światło pomogło - przy kole wychwytowym (Panowie wybaczą o ile się mylę ale tak chyba to latające ustrojstwo się nazywa) też blisko krawędzi widzę symbol ETY i w miarę wyraźnie 2824-2. Podejrzewam, że we wskazanym modelu zegarka też powinno to być (chyba, że mechanizm bardziej ukryty) ale potrzebna dobra lupa, światło i sokole oko (a właściwie jego przeciwieństwo bo krótkowidze bez okularów lepiej widzą na krótkie odległości). :D

 

Tak na marginesie za taką kasę te zegarki są po prostu odlotowe - nawet jak 3401 uznać za lekko wzorowane na aqua terra omegi to wcale nie jestem przekonany, że omega wizualnie prezentowałaby się lepiej (oglądałem na wystawie). Czarna tarcza na srebrnej bransolecie - duży kontrast a zarazem czytelność wskazań i 43 mm dla ludzi pracujących przy komputerze to idealne rozwiązanie w przypadku 3401. Podobne spostrzeżenia pewnie można mieć i w przypadku innych modeli EPOSA - jak widać nie trzeba wydawać fortuny aby mieć dobrze wykonany szwajcarski zegarek i oby Firma dalej prężnie się rozwijała. :rolleyes:

 

 

Edited by arturskl

Share this post


Link to post
Share on other sites

3401 to prawie identyczny zegar jak omega AT - zgadza się.

Co do mechanizmów to jestem przekonany, że mam sellitę, zastanawia mnie jedynie fakt czy to normalne, bo o ile przy niektórych modelach na oficjalnej stronie Eposa jest napisane "eta 2824 2/sellita sw200" to przy moim 3423 stoi jak byk wyłącznie eta 2824 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mój 3401 jest na 2824 elabore ETY.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3401 to prawie identyczny zegar jak omega AT - zgadza się.

Co do mechanizmów to jestem przekonany, że mam sellitę, zastanawia mnie jedynie fakt czy to normalne, bo o ile przy niektórych modelach na oficjalnej stronie Eposa jest napisane "eta 2824 2/sellita sw200" to przy moim 3423 stoi jak byk wyłącznie eta 2824 2.

Na jednej ze stron wyczytałem informację,że EPOS stosuje 2824-2 lub SW/200 w zależności od dostępności werków podczas produkcji - oczywiście można to interpretować na swój sposób. Ja osobiście mam większe przekonanie do ETA 2824-2 - ale to bardziej na zasadzie "bo mam" a SW/200 to klon ETY.  Nie jestem ekspertem od mikromechaniki - w praktyce też nie mam porównania z jednym i drugim werkiem ale zakładam, że jak Firma chce poważnie traktować klienta to stosuje sprawdzone werki. Po dokładności chodu tego się też nie sprawdzi. Pierwsze 2 doby mój spóźniał po 10 sekund ale możliwe, że to dlatego, że nie dokręcałem koronką bo niby automaty tego nie lubią. W końcu delikatnie obracałem zegarkiem robiąc 50 półobrotów wachnika  i teraz mam sprintera, który robi na dobę ..3 sekundy do przodu czyli dobry egzemplarz na chronometr. Zatem teza, że SW/200 jest dokładniejsza od 2824-2 też się nie sprawdza i po tym się werku nie rozpozna. Można by w opisie na stronie EPOSA wymagać konsekwencji ale o ile się nie mylę nawet takie marki jak VC korzystają z mechanizmów JLC, a wielki Patek w niektórych modelach wykorzystywał mechanizmy Lemania więc tym ich wielkim "In house" można się wyluzować. Jeśli oczywiście kogoś stać i lubi to niech kupuje - wszystko jest dla ludzi.  :rolleyes:

Edited by arturskl

Share this post


Link to post
Share on other sites

A miałeś zegarek z SW? 

 

 

Tak jak pisałem NIE - ale wyciągnięcie z mechanika +- 3 sekundy to jak wiadomo bardzo dobry wynik więc trudno wyrokować, że 2824-2 jest mniej dokładna od SW/200. Takie przynajmniej moje zdanie. O ile nie jest się ekspertem od mikromechaniki bądź też przynajmniej nie dysponuje się wiarygodnymi danymi odnośnie awaryjności obu mechanizmów trudno też wyrokować co jest lepsze a co gorsze. Zakładam, że jak Firma solidna to wie co robi i stara się stosować solidne mechanizmy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem Eposa z Selitą i dokładność wynosiła - 3 sekundy na dobę. ☺ Obecny właściciel mówi, że nie ma żadnej odchylki..

Dla porównania automat z Etą spóźnia się że 20 sekund i nie mogę go wyregulowac. Jakbym miał wybierać to wiesz co by to było ☺

A lęk przed SW uważam za sukces marketingowcow z grupy Swatcha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werki porównywalne. Jeden jest przecież klonem drugiego i w pewnych aspektach licencyjny lepszy od oryginału.

Co do dokładności chodu nie wypowiadam się, bo nie mam żadnej Sellity. Można chyba jednak postawić znak równości w tym względzie między 2824_2 a SW200. Wnioskuję to po bardzo pochlebnej opinii na temat SW200 wypowiedzianej przez mojego guru w tej kwestii - Arka Złotowskiego z Tempusa :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werki porównywalne. Jeden jest przecież klonem drugiego i w pewnych aspektach licencyjny lepszy od oryginału.

Co do dokładności chodu nie wypowiadam się, bo nie mam żadnej Sellity. Można chyba jednak postawić znak równości w tym względzie między 2824_2 a SW200. Wnioskuję to po bardzo pochlebnej opinii na temat SW200 wypowiedzianej przez mojego guru w tej kwestii - Arka Złotowskiego z Tempusa :)

 

A to dowód na to, że jeśli koledzy dysponują EPOSami na SW200 to mogą się przestać stresować i zacząć cieszyć swoimi zegarkami. Wszystkie są pięknie wykonane. Zarówno SW/200 jak i 2824-2 nie są to mechanizmy manufakturowe, więc jeśli ktoś na to choruje to musi po pierwsze dopisać z jedno zero do swojego budżetu a po drugie też uważać czy mu przypadkiem nie wrzucą np. Patka na mechaniźmie Lemania (który ma też bardzo dobre opinie). :D:rolleyes::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio ubrałem swojego Eposa w nową skórkę :)

 

4616798_FMG_6410.jpg

4616796_FMG_6415.jpg

4616797_FMG_6434.jpg

4616799_FMG_6544.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ręce mi opadają.... mój Epos po raz kolejny wraca do serwisu, po ostatniej regulacji dramat, od 9 do 11.45 zgubił dwie minuty.... macie jakieś sugestie? pan z serwisu twierdzi, ze na rotomacie ok. 10 dni wszystko było ok.... model 3390 ETA 2892 A2. Zegarek ma nieco ponad rok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może trzeba zmienić serwis. Nie namagnesował Ci się gdzieś ten Epos? Werk totalnie wariuje w takim wypadku. Na 3 godzinach 2 minuty to kosmos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cafedelmar przypomnij mi na pw  gdzie był w serwisie.  Napisz też jak wgląda odchylenie od 11:45 załóżmy do teraz?


bl.jpgeclog.jpg

.................................................................
Emile Chouriet, Epos, Schaumburg Watch, NauticFish, Davosa, Jowissa,
.................................................................

"Mieć rację to niewiele, nawet stary zepsuty zegar dwa razy na dobę ma rację. - Jean Cocteau

Share this post


Link to post
Share on other sites

fdLxxO2h.jpg

 

Ten epos to dla mnie pierwszy przypadek zegarka, który kompletnie nie leży mi na pasku. Niby klasyczna koperta, uszy itd, ale jakoś nie podchodzi. Próbowałem z 20 różnych. Za to dzięki niemu znów zacząłem nosić bransolety - na niej wygląda genialnie.


just can't get enough

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja właśnie mam na odwrót. Bransoleta leży w pudle a Epos co rusz na innym pasku i nie dlatego, że jest źle, ale zdecydować się ciężko, bo na każdym fajnie wygląda i się nosi. Obecnie na antracytowym Heritage :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ten epos to dla mnie pierwszy przypadek zegarka, który kompletnie nie leży mi na pasku. Niby klasyczna koperta, uszy itd, ale jakoś nie podchodzi. Próbowałem z 20 różnych. Za to dzięki niemu znów zacząłem nosić bransolety - na niej wygląda genialnie.

 

To prawda - mam dokładnie ten sam układ. Bransoleta i czarna tarcza. Zegarek prezentuje się świetnie  :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest fidelio

To prawda - mam dokładnie ten sam układ. Bransoleta i czarna tarcza. Zegarek prezentuje się świetnie  :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fidelio

 

Możesz przybliżyć głęboką myśl, którą chciałeś nam przekazać? Z Twojego postu nic nie wynika i ktoś może pomyśleć, że służy odpaleniu licznika jedynie.

 

A żeby nie marnować swojego posta :)

 

4692471_FMG_6411.jpg

4692472_FMG_6418.jpg

Edited by seb71

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   1 member

  • Similar Content

    • By TIK TAK
      EPOS 4390 Diamonds by Lapinska powstał wyniku współpracy marki EPOS oraz znanej projektantki Izabeli Łapińskiej. Ubrania znanej na całym świecie projektantki nosiły m in. Agata Buzek, Aleksandra Hamkało, Ewa Ewart czy Małgorzata Foremniak. https://www.izabelalapinska.com/
       
      Koperta użyta to zegarka pochodzi z linii 4390, natomiast tarcza, którą przygotowała Iza wykonana jest ze masy perłowej z diamentami zamiast indeksów. Na środku umieszczona została czerwona róża, a zielona wskazówka sekundowa występuje w formie róży.
       
      "Masa perłowa z której stworzona została tarcza, nadaje zegarkowi lekkości i dostarcza wyjątkowych refleksów, które odzwierciedlają kobiecą wyrafinowaną naturę. Diamenty w niej osadzone poza blaskiem luksusu, dodają szlachetności oraz eteryczności. Czerwona róża, od wieków kojarzona z boginią miłości Afrodytą, przyciąga głodny piękna wzrok. Ta doskonale przemyślana kreacja posiada sekundnik w postaci gałązki róży. Jest to unikatowe zastosowanie naturalnego piękna w tak misternym detalu. To wdzięczny ukłon w stronę magii kobiecości."
       
      Mechanizm to pięknie w pełni zdobiona ETA 2892 A2, 34 mm średnicy i 5 ATM. Cena 7900 PLN
       
      Twarzą zegarka jest aktorka Agnieszka Grochowska
       
       

       

       

       

       

       

       

    • By TIK TAK
      W tym roku przedstawił odświeżoną linię Passion. Model 3501 posiada nową zmniejszoną kopertę do 41 mm i z nową kolorystyką. WR 100, szafir z AR. ETA 2824-2. Cena będzie oscylować w granicach 4000 -4500 w zależności od wersji:

       

       


       
      Model 3443 , Duży sportowy model o średnicy 43,8 mm i podobnych parametrach będzie droższy i będzie kosztował w granicach 5000 PLN.
       

       
      Perełką będzie model 4339 North Star z mechanizmem na bazie ETA 2892 A2. Wr 5 ATM,  Średnica 42 ATM
       

       

       

       
       
       
       
    • By Mallujemy
      Witam.

      Planuje zakup "uniwersalnego" zegarka na co dzień za maksymalnie 5000zł.

      Styl bardziej sportowy niż elegancki. (jeasny,dresy, polo, czasami sweterki itd. -do koszul/garnituru mam jakiegoś Tissota)

      Wymagania: (pogrubione must be)

      -średnica 41-44 mm ( 18 cm obwodu nadgarstka)

      -datownik (koniecznie bez nazwy dnia tygodnia)

      -stalowa bransoleta

      -oznaczenia minutowe (min co 15min)

      -fajnie gdyby było oznaczenie godziny ( przynajmniej godz. 12)

      -ciemna tarcza

      -szafirowe szkło

      -żadnych dodatkowych tarcz (bez chronografu)

      -wysoka jakość wykonania

      -jeśli będzie to diver to bezel musi być stalowy (niemalowany) lub ceramiczny

      -WR min 100m ( chce w nim pływać)

      - mechanizm automatyczny ( wyj. TH Formula 1)

      Wstępnie wytypowałem 4 zegarki:

       

      Epos 3441 diver wersja czarna - 4000zł



      Podoba mi się wizualnie, obawiam się tylko grubości (14,5mm) i tego że jest może zbyt sportowy.

       

      Epos 3401 czarny na bransolecie- 4000zł



      Z wyglądu tak troszkę przypomina mój ideał czyli Omegę Aqua Terra       ale jest trochę zbyt elegancki

       

      Victorinox Airboss 241508 - 3000zł



      Nie jestem fanem pilotów ale ten zegarek ma w sobie to coś.. jest brzydki że aż ładny. Niestety bardzo mało wiadomości można o nim przeczytać.

       

      Tag Heuer Formula 1 w kwarcu  - 4000zł /w automacie używany 5000zł



      Wydaję się tak idealny że aż trochę nudny. Czytałem też że jakość wykonania najtańszej linii TG jest taka o.

       

      Czy te zegarki są godne polecenia?

      A może Koledzy mają jakieś inne pomysły?

       

    • By tomking
      Cześć i przy okazji wszystkiego wspaniałego w Nowym roku 2020
       
      Próbuję znaleźć dla siebie automat. Założyłem watek w Hamiltonach, ale nie chcę zaśmiecać tam treści, a widzę że nie jestem jednak w pełni przekonany do amerykańsko-szwajcarskich zegarków i błądzę szukając innych firm nie mam wiedzy nt. jakości, trwałości wykonania, serwisu itp.
       
      Moje kryteria to nowy zegarek o klasycznym wyglądzie (może być styl wojskowy, ale nie nurek ), który będzie pasował do typowego stroju codziennego jak casual. Ma mieć wodoodporność co najmniej 10 ATM, szkło szafirowe i wolał bym jednak bransoletę. Budżet 2k - 4k, ale jestem nieznacznie elastyczny w górę. Poniżej wytypowałem modele, które może jakoś naprowadzą tych z Was, którzy zechcą mi pomóc.
       
      Hamilton Khaki Field Automatic model H70515137
      Hamilton Khaki Field Automatic model H70555523Hamilton Khaki Field Day Date Automatic model H70535131Seiko Presage Automatic model SPB059J1Seiko Presage Automatic model SPB035J1Seiko Presage Automatic model SPB037J1Victorinox Airboss Automatic model 241507Victorinox Airboss Automatic model 241508Epos Passion Automatic model 3401.132.20.55.30Aviator Airacobra Automatic model V.3.21.0.139.4Orient Star Sports Automatic model RE-AU0203B00B Który z nich wybrać... firma? A może coś jeszcze innego o podobnym wyglądzie wartego rozważenia? Wszystkim bardzo dziękuję za merytoryczne porady. 
    • By greggy
      Zbliżają się Święta. Żona obiecała prezent na gwiazdkę. Są przy tym pewne warunki brzegowe: nówka sztuka, żadnych zakupów przez internet czy na bazarku (ewentualnie zamówienie przez intenet i odbiór w salonie). Budżet ok. 3k. Pojawiły się zatem pewne opcje:Szukam automat EDC (będzie często noszony) do stroju casual, na bransolecie, myślę o niebieskiej/granatowej tarczy (ale to nie jest warunek konieczny), obwód nadgarstka 17,5-18 cm - w zależności od pomiaru. Z dotychczasowych doświadczeń idealny rozmiar to 41 mm (przy niezbyt długich i mało wygiętych uszach), więcej jest dopuszczalne, ale przy krótkich uszach. Rozważam:
      1) Roamer searock - mój aktualny faworyt - podoba mi się tarcza i kształt koperty, fajna bransoleta. Pokrycie stopem wolframu powinno wzmocnić odporność na zarysowania. Z tym, że obawiam się rozmiaru (nie przymierzałem na nadgarstku, ale na żywo wydaje się bardzo duży, mimo że ma "tylko" 42 mm). Nie wiem czy nie będzie za bardzo świecący - cała koperta i bransoleta jest polerowana. Tarcza chyba czarna, dostępna jest niebieska, ale nie wiem, czy to już nie byłoby zbytnie rokokoko.
      2) Tissot Gentelman Powermatic 80 Silicium - do tej pory nie brałem pod uwagę Tissota (jedyny model, który mi się podobał, to T-Tempo), Jak zobaczyłem zdjęcia nowego Gentelmana, to zmieniłem zdanie. Poza tym to firma z tradycją. Na plus w/w modelu: 80 godzin power reserve, dyskrecja i elegancja. Na minus - zbyt mała wodoszczelność - tylko 50m. Zagadką jest jak będzie sprawował się w dłuższym okresie krzemowy włos. Niezła bransloleta. Obawiam się trochę, że luneta (szeroka i polerowana) oraz środkowe ogniwo bransy będzie się łatwo rysować. Nie wiem też, czy nie będzie za mały jak na EDC (40 mm, ale za to dłuższe uszy), NIe wiem też, na na którą wersję ewentualnie się zdecydować (srebrna, niebieska, czy czarna, bikolor odpada). Na zdjęciach najlepiej wypada srebrna (ale mam już garniturowca z tym kolorem tarczy, więc chyba lepiej sie nie powtarzać), czarny - trochę słabo, ale podejrzewam, że na żywo, to chyba będzie najlepsza wersja. Zostaje jeszcze niebieska (rozważana) - proszę zatem o komentarze Kolegów, którzy mieli do czynienia z omawianym delikwentem na żywo.
      3) Glycine Combat  43 mm - fajna niebieska tarcza i luma. To chyba jedyny model Glycine, który wizualnie mi się podoba. Nie wiem, czy tarcza nie będzie za duża, a kopertę wolę, jak uszy są z niej wypuszczone pod mniejszym kątem. Nie miałem doświadczenia z taką bransloetą.
      4) Epos Passion (jasna tarcza) - w promocji prawie mieści się w budżecie. Chyba najlepsze wykonanie, ale jest loteria co do mechanizmu (ETA lub Sellita, która - jak piszą Koledzy na forum potrafi być kapryśna i awaryjna).Boazeria na tarczy inspirowana Omega AT (zdecydowanie na plus).
      5) z japończyków rozważam Orient Star Modern Skeleton - ładny wizualnie, zwiększona rezera chodu (50h), fajna bransoleta. Co do zasady nie lubię OH, ale zwiększone szkieletowanie zmienia odbiór zegarka.
      6) jest jeszcze opcja "atomowa" - dobry kwarc - Bulova Precisionist (np. model 96b252) - płynący sekundnik, dokładność, wodoszczelność 100m i zdecydowanie najniższa cena.
      Co radzicie???
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.