Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Bartosz 86

A napiszę bo mnie zasmuciło :(

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety odszedł wybitny polski dizajner Janusz Kaniewski. 
Nasz człowiek który projektował w Pininfarinie, współtworzył auta Ferrari, Lancię, Alfę czy Suzuki (a to nie wszystko). 

Smutno bo wielkich współczesnych rodaków niewielu a zwłaszcza na polu dizajnu :(

 

http://www.designalive.pl/wspomnienie-o-januszu-kaniewskim/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że podzieliłeś się tą informacją, zwłaszcza, że pewnie wielu(w tym ja) nie wiedziało o tym, że, jak to ująłeś "nasz człowiek" projektował w Pininfarinie!

Przykre, zwłaszcza w tak bardzo młodym wieku. Oby stał się wzorem na dalszych pokoleń projektantów, o ile już nie jest.

 

Na marginesie, w temacie polskiego designu technicznego, orientujesz się jak to ostatecznie jest z tą Arrinerą Hussarya?

Czy mógłbyś podać więcej szczegółów w kwestii konkretnych modeli Ferrari, nad którymi pracował/współpracował? 


IWC Schaffhausen Cal. 83 INCA, JLC Master Control Ultra thin, Audemars Piguet cal. 2003 i cal. 2001, ML Pontos Automatique PT6117

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co wczoraj wyczytałem, jego dziełem jest wnętrze Ferrari 488 GTB oraz nowy Citroen C4 Picasso.


LOGO12 (Kopiowanie).png  KMZiZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nazwisko pierwszy raz słyszałem ale zdecydowanie 41 lat to nie jest wiek na .......  :(  :(  :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Informacja z sieci:

 

"Jego pierwszym projektem były buty narciarskie Rossignol, których używał mistrz olimpijski w zjeździe narciarskim Hermann Maier. Kaniewski jest odpowiedzialny m.in. za wygląd przodu samochodów Ferrari California, Ferrari 458 Italia (w tym modelu projektował również wnętrze), Alfa Romeo MiTo, Citroen C4, Mazda 5 czy Lancia Delta.

Współprojektował aktualne logo Fiata. Inspiracją dla tego projektu był Fiat 125p. Samochody to jednak nie wszystko. Doradzał i projektował dla ONZ, dla miasta Turyn (Olimpiada Zimowa 2006). Wykładał w Royal College of Art w Londynie i Istituto Europeo di Design w Turynie."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że podzieliłeś się tą informacją, zwłaszcza, że pewnie wielu(w tym ja) nie wiedziało o tym, że, jak to ująłeś "nasz człowiek" projektował w Pininfarinie!

Przykre, zwłaszcza w tak bardzo młodym wieku. Oby stał się wzorem na dalszych pokoleń projektantów, o ile już nie jest.

 

Na marginesie, w temacie polskiego designu technicznego, orientujesz się jak to ostatecznie jest z tą Arrinerą Hussarya?

Czy mógłbyś podać więcej szczegółów w kwestii konkretnych modeli Ferrari, nad którymi pracował/współpracował? 

 

Mało się słyszy o takich osobach i w sumie nie jest to dziwne - nie zajmują się popularną dyscypliną pomimo, że każdy codziennie w mniejszym lub większym stopniu obcuje z designem. 

Janusz Kaniewski był wybitnym projektantem i to w skali światowej a jednak otworzył w Warszawie studio wyspecjalizowane w projektowaniu dla transportu i dalej był w stanie projektować dla Ferrari. 

Z modeli które współtworzył a o których powszechnie wiadomo to Ferrari California, 458 Italia (w przyszłym roku ma pojawić się następca z wnętrzem J.Kaniewskiego), Alfa Mito i Giulietta, Mazda 5. Zaprojektował też obecne logo Fiata i oprócz samochodów masa innych rzeczy. Pewnie sporej części jego projektów jeszcze długo nie zobaczymy bo zazwyczaj wdrożenie ich trwa swoje a do tego czasu pochwalić się nie można. 

Szkoda go - bardzo inspirująca postać. 

 

Co do Arrinery nie jestem za bardzo zorientowany - wiem że pokazano wersję sportową, ale z tego co widziałem na zdjęciach i słyszałem opinię branżowe to jeszcze masa pracy do wykonania. Wersja sport prawdopodobnie dlatego, że zawsze można nie wykończyć auta i wnętrza i zostawić wszystko na surowo, ale podejrzewam, że po prostu reszty elementów do drogowej wersji jeszcze nie ma. 

 

pozdrawiam 

 

edit: Widzę, że kolega Lemax mnie uprzedził i dopisał jeszcze kilka przykładów o których ja zapomniałem - dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arinera to ściema taki ambrr gold


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś wie co dokładnie się stało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.