Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
pmwas

oszalałem...

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko, co widać, łącznie z łożyskowaniem bębna, to wykończenia fabryczne Illinois Watch Co. Pytanie, czy Paillard montowała swój balans czy zamawiała wykonanie balansu wg opatentowanej specyfikacji w macierzystej fabryce. Różnice między modelem Bunn Spefial a Paillard 24 ruby jewels sprowadzają się zasadniczo do napisów i zastosowanego balansu.

 

post-2232-0-50104600-1436985229.jpg

 

I bliźniak (zdjęcie zapożyczone z internetu):

 

post-2232-0-67944000-1447592409_thumb.jpg

 

Popatrz na numery seryjne (tak, to jest nr seryjny fabryki z Illinois, nie Paillarda) - jedna seria, z około 1895 roku.

Oczywiście żadnego mostka nie podmieniałem, myślisz o mechanizmie - dawcy.

Edytowane przez pmwas

Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są oczywiście ludzie, którzy wciąż to potrafią, znacznie lepiej niż ja, tak dzięki większym umiejętnościom, jak i narzędziom. 

Kłopot jest z dostępnością części i.. ceną. Same części z wysyłką to kupa kasy, a jakby jeszcze doliczyć kilkaset zł robocizny, takie działania byłyby całkowicie nieopłacalne...

Więc muszę na własna rękę :)

 

Niestety jest też sporo "miszczów", których pomysły przyprawiają o zawrót głowy. 

Gdybym mojego pierwszego Illinoisa kupił dzisiaj, zamówiłbym dwie części (os balansu i kotwicy) i cała naprawa potrwałaby może godzinę, może dwie i efekt finalny byłby sporo lepszy niż to, co udało się odratować Kol. Safinowskiemu. Niestety, pewnych działań nie da się odwrócić :(

Sprowadzałem kiedyś kotwicę do Zenitha z Australii, nawet nie liczę ile to razem kosztowało... Tak czy owak świetnie wyszło z Twoim mechanizmem, jeszcze raz gratulacje :)


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyszło b.ładnie, mechanizm jest śliczny :) czy dałeś szybkę na odwrocie jak planowałeś?? Fajnie widzieć kolejnego ożywionego nieboszczyka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A, tak, koperta przeszklona z dwóch stron i leży na półce plecami do góry ;)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BTW - tu miałem kolejne puzle :)

 

 

post-2232-0-43097100-1445448921.jpg

 

Efekt końcowy - pokazywałem w innym temacie.

 

 

post-2232-0-89829400-1447502819.jpg

 

 

W zasadzie oryginalne zostały płyty, to, co pod tarczą, tarcza, bęben sprężyny i koło centralne.

Reszta części pochodzi z innego Lancastera, a balans z mojego pudełeczka z częściami...

Bo oryginalny rozleciał mi się w palcach.

Poszukuję jeszcze trzeciego koła przekładni, bo w tym, co miałem, musiałem mocno nieprofesjonalnie przedłużać oś (dosztukowany kawałek osi z innego koła, całośc połączona na wcisk tulejka zrobioną z ćwiertnika ;) ). Działa? Działa, choć wolałbym zrobić to lepiej.

 

Niestety złamałem też wałek. Nie wiedziałem, czy pod tarcza jest rdza, więc nie chciałem krecić śrubką zwalniająca wałek, tylko najpierw zdjąłem tarczę.

Gdy odkładałem tarcze mechanizm mi sie wyślizgnął, wylądował na wałku i... kaplica :(

Ma się te "dobre" dni...

Niemniej - wałek, który może pasować, patrząc na parametry dostarczone przez sprzedawcę, już jedzie, więc być moze uda się naprawić błąd. Jeśli tak - mechanizm zostanie zakwalifikowany do kopertowania :)

 

post-2232-0-17195300-1447626068.jpg

 

Pod tarczą - ciekawy mechanizm naciągowy. Tiret jest zintegtrowany z dźwignią, która przesuwa się po innej, specjalnie profilowanej dźwigni, dzięki czemu małe koło przekładni wskazań jest poziomo lub skośnie i zazębia sie lub nie...

Chybotka niestety 'strzelona", ale nie wyskakuje, więc w sumie nie jest tak źle...

 

post-2232-0-51962300-1447626160_thumb.jpg

 

Tarcza przyzwoita...

Edytowane przez pmwas

Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Acha, oczywiście:

 

post-2232-0-49836400-1447626543.jpg

 

...wychwyt w całości z 7-kamieniowego Lancastera, bo po oryginalnej kotwicy została zardzewiała oś z jakimiś wypustkami. reszta rozsmarowała się w formie tej czarno-brązoawej plamy ;)

 

post-2232-0-37343900-1447626554.jpg

 

Chodzi bardzo ładnie. Komplet balansowy poskładałem z oryginalnego włosa, przerzutnika i osi Lancaster Watch Co (o dziwo za krótkiej i muszę tu jeszcze coś pomyśleć, bo nie przepadam za podkładkami...)) oraz koła balansowego dobranego tak, by wyglądało mniej więcej jak oryginalne.

Dobrałem odpowiednią średnicę i układ wkrętów tak, by przypominalo oryginalny balans, a jednocześniej miało (przynajmnije na oko) parametry podobne dop koła, z którym do tej pory pracował posiadany włos.

Karkołomne przedsięwzięcie, ale po zmontowaniu ma ledwie +1 minutę na dobę w centralnej pozycji regulatora. Serio, aż nie mogłem uwierzyć, przecież to prawie niemożliwe, jak szóstka w Lotto...


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawe osiągnięcie. To powinno być w dziale "Niewiarygodne". Gratuluję!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ech, żebym miał sprzęt :)

Chciałbym mieć dobrze wyposażony warsztat, ale to na pewno nie w najbliższej przyszłości.

 

 

Na razie - kolejne podejście do stworzenia wałka z gwoździa:

 

post-2232-0-12005500-1468091726_thumb.jpg

 

post-2232-0-54168900-1468091740_thumb.jpg

 

post-2232-0-12924500-1468091756_thumb.jpg

 

post-2232-0-91655000-1468091780_thumb.jpg

 

post-2232-0-87676200-1468091791_thumb.jpg

 

post-2232-0-24241400-1468091801_thumb.jpg

 

Od przymiarki do gotowego wałka.

Wykonano przy użyciu wiertarki i dwóch pilników do metalu :)

Serio...

 

Tym razem naprawdę jestem zeń zadowolony :)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz duży talent poparty pomysłowością i uporem. Skontaktuj sie za mną prywatnie to pomogę ci w wyposażeniu warsztatu.

[email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

 

Jeszcze - to naprawde melodia przyszłości ;)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie skontaktujesz się prywatnie to nic nie dostaniesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Wracając do bohatera tego tematu. Po pierwsze - to aż niewiarygodne, ze minęły już niemal 3 lata (!!!), myślałem, że kupiłęm go może rok temu - tak ten czas zapinkala...

 

Wiadomo, że taki mechanizm, choćby nie wiem jak był cudny, z nieoryginalnym (a co gorsze nieprawidłowym) balansem i tarczą nie jest zbyt wartościowy.

Trzeba też pamiętać, że o prawidłowe części Paillard Non-Magnetic Watch Co jest trudno, bo nie było ich znów aż tak dużo, a poza tym jak już się ma kompletnego Paillarda, to raczej nie po to, żeby go rozbierać...

 

Niemniej, po trzech latach:

 

post-2232-0-12431800-1526710499_thumb.jpg

 

...uśmiechnęło się do mnie szczęście.

Potrójne szczęście, bo - po pierwsze - znalazłem  mechanizm - dawcę pomimo literówki w tytule aukcji, po drugie - bo wygrałem licytację, a po trzecie, poczta nie nawaliła, co w przypadku First Class Mail nie jest - niestety - takie oczywiste.

 

post-2232-0-55805100-1526710583_thumb.jpg

 

Części, konkretnie tarcza i komplet balansowy, pochodzą z 17-kamieniowego zegarka Illinois model 5 wyprodukowanego również dla Paillard Non-Magnetic Watch Co.

I tu mała niespodzianka, która dla każdego byłaby bardzo nieprzyjemna, a dla mnie - wprost przeciwnie. Wygląda na to, ze ktoś usiłował rozebrać (i pewnie złożyć) mechanizm nie posiadając odpowiednich umiejętności, pourywał śrubki i połamał osie kół zębatych, niszcząc również niemal wszystkie kamienie łożyskowe. Tylko łożysko centralne się ostało.  

Płyty również były porysowane i zegarek - jakkolwiek przy dużej determinacji dałby się naprawić - nadawał się w zasadzie tylko na części.

 

Jakim cudem ktoś robiąc TAKĄ demolkę nie uszkodził osi balansowej? Zabijcie mnie, ale nie mogę sobie tego wyobrazić.

A jednak - balans okazał się dobry :)

 

Nie miało to zresztą aż takiego znaczenia - pozyskanie osi do modelu 5 nie jest trudne, a tu chodzi o oryginalne koło z oryginalnym (podobno wykonanym z palladu), niemagnetycznym włosem.

 

post-2232-0-57978500-1526710886_thumb.jpg

 

Oto i on - słynny "Paillard's patent balance and hairspring". Tego napisu akurat nie znajdziemy na tym zegarku, ale wiele zegarków Non Magnetic Watch Co takową posiadało.

 

post-2232-0-85104000-1526710971_thumb.jpg

 

I mechanizm w pełnej krasie.

Szkoda, że jest tak porysowany, ale jak zobaczycie ceny "dobrych" 24 kamieniowych Paillardów, zrozumiecie, czemu tak wiele energii poświęciłem w ratowanie tego egzemplarza. 

 

post-2232-0-15949600-1526711045_thumb.jpg

 

Tarczę załatałem, żeby nie straszyła.

Zegarek wciąż jest w swojej przeszklonej z obu stron kopercie, ale myślę, ze trzeba by mu teraz sprawić piękną, krytą kopertę z epoki.

Złoconą, oczywiście. Cóz, zobaczy się.

 

post-2232-0-99484500-1526711121_thumb.jpg

 

post-2232-0-92353000-1526711130_thumb.jpg

 

Grunt, że mechanizm udało się sensownie odrestaurować - to jeden z najlepszych mechanizmów jakie Illinois Watch Co kiedykolwiek popełniła i szkoda by było, gdyby trafił na złom.

 

https://www.youtube.com/watch?v=-aT6Q-S31fk

 

Tak chodzi ładnie, ale tarczą do góry balans trze o włos, trzeba by troszkę ten włos poprawić. Może następnym razem ;)

Edytowane przez pmwas

Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Suspens trwa nadal - może brzmi to dziwnie, ale cieszę się, że to jeszcze nie koniec ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, ze nie koniec, choć znaleźć ładną, złoconą, krytą kopertę wcale nie jest łatwo.


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam trochę kotwic podobnych do twojej, Może coś da się dobrać.

Podaj kontakt.

post-76543-0-03353300-1526833916_thumb.jpgpost-76543-0-00224800-1526833931_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 20.05.2018 o 13:47, Grigoris1 napisał(-a):

Niełatwo w Twoim przypadku to zapowiedź dla nas kolejnych wrażeń ;)


Zabawne - koperta napatoczyła się siama…

 

94F8344C-6A1C-49D9-983A-FD12086B8851.thumb.jpeg.f51dfed6e57b26bc3e8805c7873b0c25.jpeg
 

Srebrna, ale ładna…

 

704B092B-1EC5-4EF5-B859-3DD37929DDC0.thumb.jpeg.caeda29271457a90652590ccb2facf69.jpeg

 

Była przeznaczona dla 104-ki, ale ta nie pasowała, więc jest już w niej Paillard :)

 

C63840D6-63F1-424F-B6D4-2852DB954871.thumb.jpeg.5c7109d0a1a15e7ece2d76e80cb565a8.jpeg

 

Model 5 pasuje jak ulał :)

 

AF13CC58-87FD-4C75-B7D4-46A55FA86AA4.thumb.jpeg.e7513ef30aef7ef093e71c4acc650588.jpeg

 

Fajnie wyszło :)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.