Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

proki1971

UOKiK vs Swatch Group a ceny zegarków

Recommended Posts

Nie wiesz jaka była cena bazowa. Sklep mógł ją najpierw podbić, bo nikt im nie zabroni sprzedać drożej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega ptaku na pewno lepiej wie od Ciebie jaka była cena, a nikt nic nie podbijal bo ceny SG są z cennika producenta a nie takie jak sklep sobie wymyśli.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na naszym portalu pojawił się artykuł pt
 
 
 
​w którym podajemy pełen komunikat UiKOK.

2dd513482436e04a12ec78eb00a59ba5_L.jpg

pewnie za chwilę pojawi się  "z automatu" na:
http://zegarkiclub.pl/forum/forum/173-nowo%C5%9Bci-ze-%C5%9Bwiata-zegark%C3%B3w/
 
Dyskutując na ten temat, warto tkże poznać poprzednią "zegarkową" decyzję UiKOK
- styczeń 2014
My pisaliśmy o niej tutaj: Zegarki i Pasja - UiKOK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli będzie taniej czy drożej po Nowym Roku?


Tisell Klub Polska

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na naszym portalu pojawił się artykuł pt
 
 
 
​w którym podajemy pełen komunikat UiKOK.

2dd513482436e04a12ec78eb00a59ba5_L.jpg

pewnie za chwilę pojawi się "z automatu" na:

 
Dyskutując na ten temat, warto tkże poznać poprzednią "zegarkową" decyzję UiKOK
- styczeń 2014
http://zegarkiipasja.pl/info/item/176-uokik-i-zegarkowe-ceny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie tylko zastanawia w jaki sposób oni kontrolują w stacjonarnych sklepach czy ktoś nie udziela rabatu wyższego niż odgórnie narzucony. Wysyłają tajemniczych klientów, szukają w internecie opinii? Czy sprzedawca musi zdawać do Swatch Group sprawozdania finansowe co za ile sprzedał?


1dFQTya.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Chyba nie wierzysz w to, ze Rolex jest sprzedawany bez rabatu tylko dlatego ze to Rolex? Jezeli Rolex grozi, za sprzedawanie z rabatem, odebraniem statusu AD to tez jest to nieuczciwa konkurencja i sztuczne zawyzanie cen. Co prawda zaczeli wczesniej niz swatch group to wydaje sie to przyjeta norma, ale normalnym jednak nie jest.

Dlaczego uważasz, że jest sprzedawany bez rabatu? Skąd masz informację, że Rolex grozi odebraniem AD za dawanie klientowi rabatu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie tylko zastanawia w jaki sposób oni kontrolują w stacjonarnych sklepach czy ktoś nie udziela rabatu wyższego niż odgórnie narzucony. Wysyłają tajemniczych klientów, szukają w internecie opinii? Czy sprzedawca musi zdawać do Swatch Group sprawozdania finansowe co za ile sprzedał?

 

To jest podane w komunikacie, tyle, że duże media olewają taką informację, a my (czyli forumowicze) czytamy po łepkach.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, teraz jest to jasne, jak zwykle komunikaty w portalach mainstreamowych na "najwyższym" poziomie. Warto zwrócić uwagę że centusie z Krakowa (Strojny i Płonka) dostali specjalne wyróżnienie ;).


1dFQTya.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega ptaku na pewno lepiej wie od Ciebie jaka była cena, a nikt nic nie podbijal bo ceny SG są z cennika producenta a nie takie jak sklep sobie wymyśli.

 

Dokładnie, zreszta cena bazowa jest nadrukowana na metce.

Co do rabatów to na Tissota dostałem 20%

 

20151216173143_Large.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem cen wielu towarów w Polsce jest poważny. Dotyczy to nie tylko zegarków ale np. też telewizorów. Ceny TV w MediaMarkt w Niemczech są zazwyczaj sporo niższe niż u nas, w przypadku np. SONY dużo niższe. Nie mówię już o porównaniu z USA gdzie generalnie jest znacząco taniej niż w Europie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

UOKiK działa na bazie faktów - sprawdzono korespondencję, zabezpieczono komputery itp.

Jak się dowiedzieli - nie wiemy, ale w kilku poprzednich przypadkach spoza branży był ktoś, kto w zamian za złagodzenie kary "sypnął".

Producent/ w tym wypadku dystrybutor nie może narzucać ceny minimalnej, może natomiast określić cenę sugerowaną oraz np. "nie wyższą, niż".

Co więcej, nie może stosować nagród, premii, innych korzyści za stosowanie się do tzw. polityki cenowej.

 

Tak w ogóle jest to fajny przyczynek do wielu dyskusji nt. dlaczego zegarki są w Polsce tak drogie.  Jak widać sprzedawcom głównie zależało tu, by zapewnić sobie odpowiednie marże jednostkowe...

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

w Polsce jak się człowiek schyli i popatrzy do tyłu to zawsze 4 jaja widzi ;-)


Kupię katalogi firm zegarkowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanim posypią się kolejne kamienie, sprawdźmy poziom VAT w poszczególnych krajach.

Niemcy = 19% (?)

Szwajcaria = 7,6%

USA = podatek stanowy np. w NY = 8,25% bodajże

 

Na pewno nie wyjaśnia to wszystkich różnic, ale towary luksusowe "żyją własnym życiem".

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dwa tygodnie temu kiedy rozmawiałem o zakupie w Jubitomie, padła propozycja 12% w dół i w ogóle nie było mowy o utargowaniu czegoś więcej. Sprzedawca o ile w zasadzie od razu zaproponował te 12%, tak dalej nie było mowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego Tu chyba jednak chodzi o to że producent oczywiście ma prawo sprzedawać swoje produkty w swojej sieci sprzedaży na własnych warunkach ale nie powinien zabraniać zewnętrznej sieci sprzedaży, której sprzedaje ten sam produkt, zmniejszać swojej marży i konkurować ceną na rynku . Oczywiście konkurując w ten sposób także z siecią sprzedaży producenta. I to jest w całym procederze naganne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest przede wszystkim problem nierównego traktowania przez światowe koncerny krajów II i III świata. Mam w tym względzie własne doświadczenia zawodowe. Światowe koncerny w mojej branży jeszcze kilka lat temu miały w Polsce marże na poziomie 50-60 procent w ostatnim czasie dość mocno zjechały z cenami ale i tak te same produkty można kupić we Francji czy Niemczech 15-20% taniej. Za to w krajach takich jak Kazachstan czy Rosja ceny są prawie dwa razy wyższe niż u nas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już niedługo uciśnieni sprzedawcy może będą mogli prowadzić prawdziwe negocjacje, dawać rabaty na ostatnie sztuki, promocje na czarne piątki itd. itp. tak jak to się dzieje w normalniejszym świecie "szarego rynku". 


1dFQTya.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mechanizm różnicowania cen sprzedaży na różnych rynkach nie jest wbrew pozorom bardzo prosty.

Od czego zatem zależy?

A. od czynników niezależnych od producenta

- VAT

- akcyza (nie dotyczy pewnie zegarków, ale już w innych kategoriach jest to ważna pozycja

- inne obciążenia podatkowe - pewnie jakieś są...

- marż / narzutów klientów

B. od czynników zależnych od producenta

- strategii podatkowej w różnych krajach (ceny transferowe na przykład, opłaty licencyjne itp.)

- elastyczności cenowej popytu

- walki konkurencyjnej w konkretnych segmentach rynku

- postrzegania importu równoległego jako zło wcielone :)

- itp. itd.

 

W tej całej dyskusji zapominamy o jednym, że producent ma gdzieś interes konsumenta w Polsce, bo po prostu pilnuje kasy.  Żadna firma zegarkowa nie jest po to, by sprzedawać taniej, ba każda z nich - uwierzcie mi- marzy o tym, by sprzedawać jak najdrożej.  Dowodem na to jest m.in. zmowa cenowa Grupy Swatch.

Gdybym był CEO Swatcha, na pewno sprzedawałbym zegarki z większymi rabatami klientom, którzy dzięki temu sprzedaliby ich więcej konsumentom.  To proste.  Bo taki jest rynek u nas i gdzie indziej.  Nie wierzę, że popyt na dobra luksusowe (w tym zegarki) da się kształtować w Polsce przez obniżanie cen.  Po co? By zrobić dobrze Polakom? To biznesowa bzdura. Potrzeba dziesięcioleci, by w drabinie hierarchii potrzeb dobry zegarek był zdecydowanie wyżej, niż jest obecnie.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigdy nie kupiłem nowego zegarka w PL i jeszcze chyba długo nie kupię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co ma cena zegarka w sklepie do serwisu? Serwis i tak jest robiony w SG na warunkach SG więc w czym problem. Nie widziałem w komunikacie UOKIK żeby SG narzucał ceny serwisu u niezależnych.


1dFQTya.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://pieniadze.gazeta.pl/pieniadz/1,136158,19355630,zmowili-sie-i-przez-10-lat-ustalali-minimalne-ceny-zegarkow.html?biznes=local#BoxBizImg

No proszę, braża nie taka krystaliczna i elegancka jak by się mogło wydawać. Swoją drogą, jak UOKiK dotarł do firmowej korespondecji? Jak by się tak dobrze przyjżeć to znalazło by się więcej takich przypadków. Sam kiedyś pracowałem na stacji paliw i codziennym standardem było poranne obdzwanianie wszystkich okolicznych stacji paliw i sprawdzamie cen. Nie wiem czy też by się łapało, bo co do cen się nie umawialiśmy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest philippe_dufour

Troszke sie spozniles z tym tematem. Od wczoraj trwa dyskusja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biorąc pod uwagę czas trwania zmowy jak i to po jakiej cenie sa zegarki w PL, to 2 mln wydaje sie śmieszna kwota...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.