Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Master Yoda

Klub Miłośników Grand Seiko

Recommended Posts

Guest vitriol

@Meches spełniony dwuzegarkowiec? ;)

 Gratulacje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okropny


*** ORIS Divers 65 Movember Edition *** DOXA Sub 300 Professional ***

Share this post


Link to post
Share on other sites

niebieski fajny ale taki "zwykły". Czarny i czerwony(?) ciekawe. Limitacje dla jednych duże dla innych nie, tak czy inaczej rozejdą się i podejrzewam, że złote bardzo szybko 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indeks 12 w niebieskim jak z "tylkoSEIKO" :D dobrze, że to tylko grafika


*** ORIS Divers 65 Movember Edition *** DOXA Sub 300 Professional ***

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem okazję ponosić kilka dni kwarcowe Grand Seiko i mimo iż okazało się dla mnie za małe (36mm) i chyba jednak zbyt eleganckie, to jednak nadal pozostaję pod wrażeniem jakości wykonania. W związku z tym po głowie zaczęły mi chodzić po głowie niebezpieczne pomysły związane z zakupem czegoś wiekszego, gdzie więcej dzialoby się na tarczy. Idąc tym tokiem myślenia skierowałem swoje myśli w kierunku modeli GMT. I teraz kilka pytań do miłośników marki. Jako iż byłoby to pewnie moje jedyne Grand Seiko w kolekcji, planuję wybrać model z mechanizmem Spring Drive. Myślicie że to dobra decyzja czy jednak lepiej zerknąć w kierunku Hi-Beat? Nie ukrywam iż boję się trochę braku lumy na wskazowkach i w związku z tym myślę również o ubiegłorocznych modelach kwarcowych, które to lumę mają. Chce iść w odrobinę usportowioną wersję, gdyż myślę że tylko taka ma mimo wszystko szansę częściej gościć na nadgarstku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te nowe kwarce GMT spełniają chyba wszystkie Twoje oczekiwania, powinny być dostępne już albo lada chwila bo miały być w lutym ( wersje nielimitowane SBGN003/5 czyli czarny i niebieski ). Nie są raczej "zbyt eleganckie", jak dla mnie są bardzo podobne do Rolexa Explorera II. Limitka 001 już jest właściwie wyprzedana, jest jeszcze SBGN007 - limitowany zielony ale w trochę innej kopercie i bez lumy.

Hi-beat będzie wyższy i cięższy, zwłaszcza w kopercie 44GS, i duużo droższy. Podobnie SpringDrive, też znacznie większe pieniądze chociaż spory wybór ciekawych modeli, również z lumą.

Nie bez znaczenia koszty przeglądów mechaników, w kwarcu tego nie ma w ogóle ( przegląd co 50 lat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie do końca się zgodzę, za serwis kwarcowego GS w Niemczech mam paragon na prawie 500€.

Zresztą przy kazdej wymianie baterii w zegarkach kwarcowych potrzebny jest serwis jak i w mechaniku, to legendy o bezobsługowym użytkowaniu :)


Pozdrawiam, Marek

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Te nowe kwarce GMT spełniają chyba wszystkie Twoje oczekiwania, powinny być dostępne już albo lada chwila bo miały być w lutym ( wersje nielimitowane SBGN003/5 czyli czarny i niebieski ). Nie są raczej "zbyt eleganckie", jak dla mnie są bardzo podobne do Rolexa Explorera II. Limitka 001 już jest właściwie wyprzedana, jest jeszcze SBGN007 - limitowany zielony ale w trochę innej kopercie i bez lumy.

Hi-beat będzie wyższy i cięższy, zwłaszcza w kopercie 44GS, i duużo droższy. Podobnie SpringDrive, też znacznie większe pieniądze chociaż spory wybór ciekawych modeli, również z lumą.

Nie bez znaczenia koszty przeglądów mechaników, w kwarcu tego nie ma w ogóle ( przegląd co 50 lat :) )

Dzięki za wyrażenie opinii.

 

SpringDrive chodzi za mną jako coś innego niż typowy automat, ale te kwarce będą rzeczywiście dużo bardziej praktyczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie do końca się zgodzę, za serwis kwarcowego GS w Niemczech mam paragon na prawie 500€.

Zresztą przy kazdej wymianie baterii w zegarkach kwarcowych potrzebny jest serwis jak i w mechaniku, to legendy o bezobsługowym użytkowaniu :)

 

W 9F wszystkie newralgiczne elementy są chronione i przy wymianie baterii wystarczy szczelność i uszczelki, koszt ok. 50USD. 

Nie wiem co robiono w Twoim ale raz że to mechanizm starszej generacji 8J a dwa że mogło dojść odświeżenie koperty i bransolety które normalnie jest w cenie standardowego serwisu ( poza polerką Zaratsu i modelami z tytanu ). Normalny pełny serwis 9F - gdyby był potrzebny - to ok. 300 dolarów. 500 euro to orientacyjna cena serwisu SD.

GS pisało na swojej stronie że szczelność 9F pozwala na to żeby smary wytrzymały nawet 50 lat, teraz już tej informacji nie ma a w instrukcji zalecają standardowe 3-4 lata, myślę jednak że dla kwarca to zbyt asekuracyjne podejście.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyłączę się do opini Bugsa, ponieważ po długotrwałych przemyśleniach moja jest bardzo zbieżna :)

I jeszcze Z dziś

C492-DC1-E-9151-40-FD-A8-C7-B1-D337020-B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.