Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość andree

ACzS-1 moja mała kraina szczęsliwosci

Rekomendowane odpowiedzi

Tak właśnie podejrzewałem oglądając zegarki mechaniczne w domu, ale w tym temacie jestem laikiem.

 

A czy w przypadku tego zegara ruch jest faktycznie płynny dla oka, czy widać takie drobne skoki związane z pracą mechanizmu?

 

4 skoki w ciągu sekundy i raczej wyraźne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbyt płynny to on nie jest - duża sekunda jeszcze w miarę, ale ta dolna w minutniko - sekundniku skacze wyraźnie, ta ca co pół sekundy. Jedno - że nawykłem do sekundnika z 28800 cykli, drugie - że może z moim ACzS-em coś nie tak jest...

Mogę przesłać film na wskazany adres ...


Pozdrawiam

Piotr

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tu sprzedają ciekawostkę: zegar Spitfire

Ale nie jestem wcale pewnie czy to faktycznie zegar od Spitfire - wygląda na amerykańskiego Elgina - zegar w Spitfire wyglądał inaczej: zegary lotnicze Z tym żę tych myśliwców to było dużo wersji, widziałem też stronę na której zegar do Spitfire był produkcji JLC i był podobny do pierwowzoru ACzS-a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andree

Jesli dptarł do nas razem z armia radziecka to zegar pochodzi pewnie z czegos w rodzaju aircobry.

Na sprzedajacego radze uważac i w razie czego poprosic o dodatkowe fotki.Miałem nieprzyjemnosc kupic u niego jeden zegar "na idealnym chodzie" z ułamanym czopem.Co prawda zwrocił czesc kosztów ale dopiero po interwencji allegro i zagrozeniu blokadą konta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zegary stosowane w brytyjskich samolotach wojskowych były sygnowane AM lub "Air Ministry" (i numer zamówienia). Nowsza produkcja bywała ozbnaczana "MoS" (od Ministry of Supply). Wg przepisów na tarczy musiała być podana rezerwa chodu. Zdaje się, że przed wojną umieszczano też producenta - zwykle Smiths.

A to niby od Spita to amerykański Waltham albo Elgin.

 

J.


Jacek Tomczak - Janowski

-=WSzA=-

Warsztat Szyderstwa Artystycznego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to tak jak myślałem ja mam więcej wspólnego ze Spitfire niż ten zegar bo ja chociaż w tym myśliwcu siedziałem :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też namyślałem się z tym "Spitfire" :???:

Ale dobrze , że się jednak nie zdecydowałem :wink:

Kosh777 super stronka ta "zegary lotnicze" :grin:

Ja mam niestety problemy z surfowaniem po internecie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andree

Napisałem do goscia a ten uparcie twierdzi ze to zegar ze spita i ze to nic dziwnego ze amerykanski zegar był w angielskim samolocie :mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisałem do goscia a ten uparcie twierdzi ze to zegar ze spita i ze to nic dziwnego ze amerykanski zegar był w angielskim samolocie :mrgreen:

 

No, wykluczyć nie można; ostatecznie te samoloty latały długo i w wielu dziwnych miejscach. Tylko jak się coś takiego twierdzi, to przydałyby się na to jakieś dowody. Bo jak nie trzeba, to jutro walę na barachołkę spuścić Felkową "Trumę" jako zegarek Goebbelsa :(

 

J.


Jacek Tomczak - Janowski

-=WSzA=-

Warsztat Szyderstwa Artystycznego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest chyba wodoodporny bo na tylnym deklu uszczelka i pod pierścieniem przy szkiełku również. Chodzi pięknie i nie mam nawet zamiaru sprawdzać wnętrza . Ma plomby na śrubach mocujących dekiel. Musiał być w jakimś "wodołazie" :mrgreen:

 

Panowie zegarki te nie są wodoszczelne. Montowane są one w między innymi zestawach przeciwlotniczych KUB i OSA, nie wiem czy też w pozostałych, ale zawsze moge się dowiedzieć.

Monotowane są one blokach obok aparatury lampowej, jak widamo teparatura pracy lamp jest dość spora i w kabinach panują dość wysokie temperatury (czasami, szczególnie latem jest jak w łaźni) cała wilgoć, która podczas garażowania sprzetu pojawila się tworzy mikroklimat, dlatego też ta uszczelka i zabepieczenie przed wilgocią.

Nadmienię, że akurat zegarki w tym wykonaniu są niezniszczalne. Tyle pokoleń żołnierzy z poboru a one wciąż pracują bez żadnuch zastrzeżeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pablo12

Witam

 

Czy możecie mi napisać czy warto naprawiać Aczs-1 o nr na werku 1-80 39276 ktory nie ma koła wychwytowego?

 

Czy warto się za to brać?

 

Ewentualnie jak - czy można zdobyć zamiennik?

 

Czy będzie pasowało koło od czegoś innego innego zegara?

 

Może ktoś z Was ma do odstąpienia coś takiego?

 

Z góry dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naprawiać warto, ale z częściami do ACzSów jest gorzej niż kiepsko. Co prawda takie wychwyty były wspólne dla kilku konstrukcji, ale nadzieja raczej w znalezieniu "dawcy" z kołem wychwytowym. Nawet jeśli ma połamane czopy da się zrobić.

Jeszcze zapytaj u Durskiego w Warszawie; mają dużo części do rosyjskich.

Adres:

Zegarmistrzostwo Durski s.c.

02-567 Warszawa

ul. Sandomierska 23

tel: 48 22 848 98 71

fax: 48 22 848 98 71

 

email: [email protected]

 

J.


Jacek Tomczak - Janowski

-=WSzA=-

Warsztat Szyderstwa Artystycznego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajną tapetę znalazłem z działającym aczasem. Może oprócz mnie się komuś przyda:-)

http://www.colclocks.com/Aircraft/Aircraft4/index.html

 

Taką jeszcze sugestię mam. Może by poprosić modów z tego działu, żeby wątek "Aczas-1 moja kraina szczęśliwości" zawiesili u góry na stałe? A może żeby przeniesli do zegarków radzieckich i zawiesili u góry przy zegarkach z błonia? Bo ten wątek to już kopalnia wiedzy się zrobiła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja mam pytanie, otóż mam taki zegar:

37b7855015946b11m.jpg

Czyli coś w stylu tych czołgowych Mołni. Kupiłem go za parę złoty (dosłownie) na giełdzie staroci, był bez jakiegokolwiek stojaka i tylnego dekla więc pewnie się nikt nim za bardzo nie interesował. Dorobiłem stojak z kawałka blachy ale mam problem, bo nie wiem jak wyciągnąć z obudowy mechanizm. Chcę wyczyścić samą obudowę i wypolerować szybkę z rysek więc tym samym chciałbym mechanizm wyciągnąć żeby go nie uszkodzić, ale po odkręceniu trzech śrubek które są na obwodzie (i ten mechanizm mocują do obudowy) mechanizm się co prawda rusza ale wyjąć nie daje, no i nie ciągnąłem na siłę żeby nic nie popsuć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikrus2000

witam

 

od dawna interesowałem się i nadal interesuję awioniką co wyniosłem z domu, bo dzieciństwo spędziłem wśród przyrządów lotniczych.

Chciałem się pochwalić moimi nabytkami, z których jestem dumny. Są to: zegar ACzS-1 jeszcze w pudełku, parę częsci zapasowych do ACzS-1, oraz parę cyferblatów do AWRM i .....kompletny zestaw naprawczy do zegarków AWRM:):lol::),

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fce1e9d3d5135595.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01f1274559277082.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6dacaa5f5f8c7fa5.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3cae7b0b8c3faa9d.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/625e5052cddbce0f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc14fb12dd1373f7.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To ja mam pytanie, otóż mam taki zegar:

Obrazek

Czyli coś w stylu tych czołgowych Mołni. Kupiłem go za parę złoty (dosłownie) na giełdzie staroci, był bez jakiegokolwiek stojaka i tylnego dekla więc pewnie się nikt nim za bardzo nie interesował. Dorobiłem stojak z kawałka blachy ale mam problem, bo nie wiem jak wyciągnąć z obudowy mechanizm. Chcę wyczyścić samą obudowę i wypolerować szybkę z rysek więc tym samym chciałbym mechanizm wyciągnąć żeby go nie uszkodzić, ale po odkręceniu trzech śrubek które są na obwodzie (i ten mechanizm mocują do obudowy) mechanizm się co prawda rusza ale wyjąć nie daje, no i nie ciągnąłem na siłę żeby nic nie popsuć.

 

To jest zegar cywilny wyciagnięty z obudowy. Ja mam takiego:

55df220d91c52a19m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jest zegar cywilny wyciagnięty z obudowy. Ja mam takiego:

 

Wiem, widziałem wcześniej takie zegary. Ale jak go wyjąć z obudowy :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

 

od dawna interesowałem się i nadal interesuję awioniką co wyniosłem z domu, bo dzieciństwo spędziłem wśród przyrządów lotniczych.

Chciałem się pochwalić moimi nabytkami, z których jestem dumny. Są to: zegar ACzS-1 jeszcze w pudełku, parę częsci zapasowych do ACzS-1, oraz parę cyferblatów do AWRM i .....kompletny zestaw naprawczy do zegarków AWRM:):lol::),

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fce1e9d3d5135595.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01f1274559277082.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6dacaa5f5f8c7fa5.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3cae7b0b8c3faa9d.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/625e5052cddbce0f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc14fb12dd1373f7.html

 

Gratuluję,

Bardzo fajne rzeczy posiadasz:-), jak zobaczyłem ten zestaw naprawczy to mi się oczy zaświeciły. Czy istniała by taka możliwość, żebyś te papiery zeskanował, bo z chęcią bym je poczytał. Z częściami do Aczasów i AVrmów to bardzo krucho jest masz może do nich jakiś dostęp bo parę drobiazgów bym potrzebował?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikrus2000

Do kolekcji doszły dwa zestawy remontowe do ACzH i ACzS, niestety troche rozkompletowane:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pablo12

Koło wychwytowe do ACzS 1 potrzebuje bardzo.

Może sie uchowało w zestawie naprawczym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No naprawdę nikt nie wie jak wyjąc mechanizm z takiego zegara???

1478cf2c7073b18em.jpg

 

??? :/ :/ :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andree

Odkrecic boczne srubki.Zdjac pierscien trzymajacy szkło,zdjac wskazówki,odkrecic srubki trzymajace tarcze (szt 3).Pod tarcza jest zabezpieczenie żębatki aby ten pierscien nie spadł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli do środka tego zegara można dostać się tylko przez szkiełko? No to niezła jazda ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli do środka tego zegara można dostać się tylko przez szkiełko? No to niezła jazda ;)

 

Pytanie było jak wyjąć. Żeby dostać się do środka wystarczy odkręcić trzy wkręty i zdjąć dekiel z tyłu :)

 

J.


Jacek Tomczak - Janowski

-=WSzA=-

Warsztat Szyderstwa Artystycznego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.