Janwatos 0 #1 Napisano 18 Stycznia 2017 Witam, mam pytanie, otóż kupiłem parę dni temu zegarek marki seiko ze sklepu internetowego. Wszystko wydaje się być w porządku, jednak dostałem również międzynarodową książeczkę gwarancyjną a w niej kartę gwarancyjną która jest pusta. Oczywiście sklep dał mi swoją gwarancję na 2 lata. I moje pytanie brzmi, czy jest to normalne, że karta jest pusta, czy mogę jednak mieć podejrzenia, że zegarek jest podróbką? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ptaku 109 #2 Napisano 18 Stycznia 2017 Przeważnie dostaje się pusta, ot taki zwyczaj u majfrendow 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jarozlaw #3 Napisano 18 Stycznia 2017 Masz paragon? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janwatos 0 #4 Napisano 18 Stycznia 2017 Tak, dostałem. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mike S 284 #5 Napisano 18 Stycznia 2017 A co ma pusta karta gwarancyjna do oryginalności? Przecież gdyby była to podróbka to i tak mogliby wypisać książeczkę . Najprawdopodobniej sprzedawca wypisał polską gwarancję i zapomniał o tym, że jest jeszcze druga . Wypisz sobie sam te numerki . 0 https://www.instagram.com/mike_sun85/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janwatos 0 #6 Napisano 18 Stycznia 2017 W sumie racja, ale wydało mi się to dziwne więc wolałem spytać. Dziękuję bardzo za odpowiedzi. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jarozlaw #7 Napisano 18 Stycznia 2017 W Polsce podstawą gwarancji jest paragon/faktura. Więc nic się nie martw. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jash #8 Napisano 18 Stycznia 2017 Gwarantem jest producent, a nie sklep więc nie paragon, tylko karta gwarancyjna, a tę wypisujemy do każdego zegarka SEIKO z polskiej dystrybucji. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jarozlaw #9 Napisano 18 Stycznia 2017 Ok 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janwatos 0 #10 Napisano 18 Stycznia 2017 Ale ogólnie rozumiem że nie jestem odosobnionym przypadkiem i nie muszę się martwić? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mike S 284 #11 Napisano 18 Stycznia 2017 W takim razie gwarantem jest ZIBI i wypisana międzynarodowa gwarancja nie ma tu chyba żadnego znaczenia, czy sie mylę? 0 https://www.instagram.com/mike_sun85/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Revid 2 #12 Napisano 18 Stycznia 2017 Gwarantem jest producent, a nie sklep więc nie paragon, tylko karta gwarancyjna, a tę wypisujemy do każdego zegarka SEIKO z polskiej dystrybucji. Gwarantem może być producent, importer, dystrybutor lub sprzedawca (za UOKiK). Janwatos, karta gwarancyjna faktycznie ma się nijak do oryginalności produktu, ale pamiętaj, że warunki gwarancji ustala gwarant (stosunkowo swobodnie) więc warto mieć je na piśmie. Wyjaśnij po prostu ze sprzedawcą, kto jest w Twoim przypadku gwarantem i jakie są dokładnie warunki gwarancji. 0 "Chociaż krowie dasz kakao, nie wydoisz czekolady." Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jash #13 Napisano 19 Stycznia 2017 W takim razie gwarantem jest ZIBI i wypisana międzynarodowa gwarancja nie ma tu chyba żadnego znaczenia, czy sie mylę? Jeśli zegarek jest z polskiej dystrybucji to gwarancja jest od ZIBI i karta gwarancyjna SEIKO powinna być wypisana. Gwarantem może być producent, importer, dystrybutor lub sprzedawca (za UOKiK). Janwatos, karta gwarancyjna faktycznie ma się nijak do oryginalności produktu, ale pamiętaj, że warunki gwarancji ustala gwarant (stosunkowo swobodnie) więc warto mieć je na piśmie. Wyjaśnij po prostu ze sprzedawcą, kto jest w Twoim przypadku gwarantem i jakie są dokładnie warunki gwarancji. W ustawie jest napisane, że gwarantem jest ten kto zapisany jest w karcie gwarancyjnej, a że rozmawiamy o konkretnym przypadku to do niego się odniosłem, nie do ogółu. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
QbaF88 3 #14 Napisano 11 Lutego 2017 Rozróżnijmy dwie rzeczy: gwarancję- dodatkowe zobowiązania gwaranta rękojmię- prawa, które gwarantuje nam ustawa lub kodeks cywilny Jeśli w gwarancji jest napisane, że musi być podbita, to musi. Jakby tam było napisane, że masz wysłać zegarek w pudełku w czerwone kropki to być musiał. Inna sprawa jak punkty respektują zapisy karty gwarancyjnej, ale zakładam sytuację że trafisz na służbistę.Natomiast, jeśli wystarczy Ci rękojmia, to mając: paragon, fakturę, dowód wpłaty/przelewu jesteś kryty. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach