Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Reich

Pasta polerska, jaka?

Rekomendowane odpowiedzi

Jest trochę tych past. Moim zdaniem dobrze pod względem ceny do jakości wypadają pasty polerskie od Menzerna.

Należy jeszcze dodać, że jest kilka rodzajów past polerskich:

- pasty agresywne - czyli takie które charakteryzują się wysokim współczynnikiem ścieralności;

- pasty o umiarkowanej ścieralności - czyli takie które umożliwiają zniwelowanie średniej wielkości rys, nadając lakierowi połysk;

- pasty wykończeniowe - ich funkcją jest nadanie lakierowi przede wszystkim połysku.

Wybierając pastę polerską warto więc pamiętać o tych czynnikach.

Tematykę past w obszerny sposób opisano np tutaj: https://e-lakiernik.net/porady/post/jakie-pasty-polerskie-wybrac

Oraz na takich forach jak np tutaj: https://kosmetykaaut.pl/forum/8-regeneracja-czyszczenie-lakieru/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Używałem wielokrotnie pasty zielonej do polerowania zarówno stali jaki i np.miedzi i mosiądzu, a do polerowania szkiełka z plexi sprawdzony - mój sposób to odrobina pasty do regeneracji reflektorów samochodowych - taka w tubce /za ok.6zł./ daje bardzo dobry efekt nawet przy głębszych rysach - oczywiście tylko ręcznie! i delikatnie - najpierw pasta na szmatce , potem do połysku ściereczką z mikrofibry...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest trochę tych past. Moim zdaniem dobrze pod względem ceny do jakości wypadają pasty polerskie od Menzerna.

Należy jeszcze dodać, że jest kilka rodzajów past polerskich:

- pasty agresywne - czyli takie które charakteryzują się wysokim współczynnikiem ścieralności;

- pasty o umiarkowanej ścieralności - czyli takie które umożliwiają zniwelowanie średniej wielkości rys, nadając lakierowi połysk;

- pasty wykończeniowe - ich funkcją jest nadanie lakierowi przede wszystkim połysku.

Wybierając pastę polerską warto więc pamiętać o tych czynnikach.

Tematykę past w obszerny sposób opisano np tutaj: https://e-lakiernik.net/porady/post/jakie-pasty-polerskie-wybrac

Oraz na takich forach jak np tutaj: https://kosmetykaaut.pl/forum/8-regeneracja-czyszczenie-lakieru/

My polerujemy metale, a nie lakiery, same polerowanie jest wprawdzie podobne, ale pasty zdecydowanie inne.

wypolerowałem kopertę od seiko snk809 na "prawie-lustro" dremelem i pastą K2 Aluchrom.

Prawie lustro, to tak jak prawie wypolerowałem.

Gwoździe można wbijać wprawdzie tłuczkiem do mięsa, ale po co, jak młotkiem lepiej?


Piotr Ratyński

 

   Adhibe rationem difficultatibus. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie przepraszam, że odkopuję stary wątek, ale tematyka pasuje.

Walczyłem trochę z porysowaną boczną powierzchnią ogniwa bransolety, na tyle porysowaną, że musiałem zacząć od papieru 240 i tak stopniowo doszedłem do 2000. Boczki fabrycznie są polerowane, kupiłem coś takiego jak Autosol metal polish i wykończyłem to szmatką z tym preparatem. Efekt końcowy pozornie jest rewelacyjny, jest na lustro i nieuzbrojonym okiem żadnych rysek nie widać. Jednak ogniwa fabrycznie polerowane mają minimalnie ciemniejszy odcień, jest to dostrzegalne w świetle naturalnym w cieniu. Na słońcu i w świetle sztucznym ciężko tą różnicę dostrzec.

Dopiero po użyciu lampy i lupy x10 widać, że autosol tylko spolerował tak po wierzchu, można by rzec "nabłyszczył" smile.png ale NIE WYPROWADZIŁ mikrorys po papierze 2000.

Wydaje mi się, że aby uzyskać lepszy efekt, chyba powinienem kontynuować wygładzanie jeszcze drobniejszymi papierami - 3000 / 4000 ? 5000?  gdzie jest granica, która umożliwi zbliżenie się do fabrycznego efektu? Alternatywnie może autosol był po prostu źle dobraną pastą na takie warunki i powinienem użyć innej, która zrobi to, co chcę?

Jeszcze jest jedna opcja, pasta jest ok, tylko zamiast 5 minut powinienem to trzeć godzinę? :)

Proszę o jakieś wskazówki.

 

 

Edytowane przez Janek72

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o jakieś wskazówki.

Wskazówki masz powyżej. Powody, które skłaniają do stosowanie przy pielęgnacji zegarka środków przeznaczonych do pielęgnacji samochodów, są dla mnie zagadką.


Piotr Ratyński

 

   Adhibe rationem difficultatibus. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.