Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
Tusio

IWC Yacht Club vs Omega Speedmaster Moonphase

Recommended Posts

Jak w temacie - „chodzą” za mną

 

https://www.omegawatches.com/watch-omega-speedmaster-moonwatch-omega-co-axial-master-chronometer-moonphase-chronograph-44-25-mm-30433445203001

 

https://www.iwc.com/en/watch-collections/portugieser/iw390503-portugieser-yacht-club-chronograph.html

 

Co do mnie przemawia:

 

- Omega - wygląd, uniwersalność (bransoleta do dokupienia), cena (chociaż słyszałem opinię, że płacenie za Omegę powyżej 20kPLN nie ma sensu), lekko sportowy styl

 

- IWC - wygląd, zawsze marzyłem o Portuguese, lekko sportowy styl

 

Jakie mam wątpliwości:

 

- Omega - trochę zbyt popularna - odnoszę wrażenie że to marka pierwszego wyboru dla większości osób; taki trochę volkswagen ;-)

 

- IWC - jak z serwisem w PL?

 

Generalnie jestem zainteresowany zakupem wyłącznie nowego w Europie i wyłącznie u Autoryzowanego Dealera - za małe doświadczenie i za mały budżet żeby eksperymentować. Na obydwie sztuki bez problemu wynegocjowałem 18 (IWC) i 20% rabatu - czy da się więcej? - jeżeli tak to gdzie?

 

Jakieś inne propozycje w zbliżonych budżetach?

Edited by Tusio

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Omega - wygląd, uniwersalność (bransoleta do dokupienia), cena (chociaż słyszałem opinię, że płacenie za Omegę powyżej 20kPLN nie ma sensu), lekko sportowy styl

 

 

- Omega - trochę zbyt popularna - odnoszę wrażenie że to marka pierwszego wyboru dla większości osób; taki trochę volkswagen ;-)

A to zegarek pierwszego, czy kolejnego wyboru dla Ciebie :)? No i czy płacenie powyżej 4k zł za jakikolwiek zegarek ma w ogóle sens...?

Pewnie będziesz zadowolony z zakupu jednego, jak i drugiego - no chyba, że któryś "gada" do Ciebie bardziej :) Z tej pary, jak dla mnie, to IWC, ale Omega też fajna, i tyle :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bierz IWC bo widzę, że bardziej skłaniasz się ku niej.

Omega też jest świetna i raczej to nie jest marka pierwszego wyboru w PL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nawet jakby była to co z tego? Nie wiem, jeżdżenie passatem (noszenie Omegi) to chyba nie jest wstyd? Czy jest?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edited by Szyszkops

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nawet jakby była to co z tego? Nie wiem, jeżdżenie passatem (noszenie Omegi) to chyba nie jest wstyd? Czy jest?

Passatem w dieslu jest :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Passatem w dieslu jest :)

W dieslu to w ogóle trochę wstyd

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak przeglądam te zegarki to mam problem z odczytem cyfr na IWC. Widziałeś go na żywo?

Przymierzałem tą Omegę i jeszcze ceramiczną granatową - ceramiczna minimalnie ładniejsza, ale ta bardziej praktyczna bo wygląda równie dobrze z paskiem jak i bransoletą. IWC też przymierzałem i wizualnie leży mi najbardziej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nawet jakby była to co z tego? Nie wiem, jeżdżenie passatem (noszenie Omegi) to chyba nie jest wstyd? Czy jest?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Sam jeżdżę ale nie z wyboru... trochę bezbarwne auto ale dobry stosunek wielkości/jakości do ceny

 

Tą Omegę porównał bym raczej do zakupu VW Phaetona - czyli „auto dla ludu” w cenie S klasy = największa porażka sprzedażowa w historii VW ;-)

 

Gdybym miał mniejszy budżet to pewnie „Omega typu Passat” byłaby bezkonkurencyjna, np:

https://www.omegawatches.com/watch-omega-seamaster-seamaster-300-omega-master-co-axial-41-mm-23330412101001

https://wkruk.pl/zegarki/omega/zegarek-omega-seamaster-300-omega-master-co-axial-41-mm

 

Zastanawiałem się jeszcze nad JLC ale nie jestem przekonany czy to dobra opcja

http://www.jaeger-lecoultre.com/ww/en/watches/jaeger-lecoultre-plrs/jaeger-lecoultre-plrs-chronograph/9028170.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat to jakim autem się jeździ a to jaki się ma zegarek to jak porównywanie to jakie buty nosisz do tego jaki masz telefon. To zależy od stylu i potrzeb, jak ktoś chce to może mieć Rolexa i jeździć polonezem jak komuś pasuje :) - jak dla mnie ma to też swój urok, a co poniektórych będzie coś piekło że ktoś jest tak na luzie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bierz IWC bo widzę, że bardziej skłaniasz się ku niej.

Omega też jest świetna i raczej to nie jest marka pierwszego wyboru w PL.

To prawda że IWC na razie wygrywa, ale nie mam na tyle doświadczenia żeby stwierdzić czy poza wyglądem to dobry wybór (jakość, mechanizm, utrata wartości etc.)

Wizualnie poza wspomnianym JLC Polaris podobają mi się też Zenithy El Primero

 

http://www.zenith-watches.com/en_en/chronomaster-el-primero-range-rover-velar.html

 

http://www.zenith-watches.com/en_en/el-primero-36-000-vph-3.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko co pokazujesz to będzie dobry wybór, el primero również bo to legenda.

 

Najmniejsza utrata wartości będzie przy Rolexach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko co pokazujesz to będzie dobry wybór, el primero również bo to legenda.

Najmniejsza utrata wartości będzie przy Rolexach.

Rolex odpada. To ma być prezent urodzinowy od żony, a Rolex’y wg niej „zbyt emeryckie” ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolex odpada. To ma być prezent urodzinowy od żony, a Rolex’y wg niej „zbyt emeryckie” ;-)

Emeryci nie jeżdżą BMW w dresie Addidaasa :)

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Passatem w dieslu jest :)

 

W dieslu to w ogóle trochę wstyd

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Teraz spokojnie można mówić  "z silnikiem wysokoprężnym"     

Dizle to były kiedyś kopcące i mułowate i taka opinia została u tych co zawsze benzyną latali - wystarczy jedna przejażdżka i uśmiech na gębie się pojawi - 200 koni w dizlu dostępne praktycznie od samego dołu + turbinka to nie to samo co 200 w benzynie a silników już teraz nie słychać w środku  :)

 

Rolex odpada. To ma być prezent urodzinowy od żony, a Rolex’y wg niej „zbyt emeryckie” ;-)

I ma racje - Rolex oklepany do bólu bo jak nie oryginalny to masa zegarków nim inspirowana po całe masy podróbek - z tego powodu pozbyłem się kiedyś Steinharta jak mnie facet w kolejce na Kasprowy zapytał czy to Rolex? A ja ... nie to Steinhart  -_-  i tak jakoś z podróbą się poczułem na ręku od tamtej pory nie chcę niczego "inspirowanego" nawet trochę

 

Bierz IWC 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobiście wolałbym JLC od IWC, ale polarisa bez chrono ewent z budzikiem, ale to chyba naciagnie budżet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz spokojnie można mówić  "z silnikiem wysokoprężnym"     

Dizle to były kiedyś kopcące i mułowate i taka opinia została u tych co zawsze benzyną latali - wystarczy jedna przejażdżka i uśmiech na gębie się pojawi - 200 koni w dizlu dostępne praktycznie od samego dołu + turbinka to nie to samo co 200 w benzynie a silników już teraz nie słychać w środku  :)

Dobrze waść prawisz. W moim dizelku rura wydechowa lśni od środka gołym metalem. Zero sadzy. Opinie o dieslu najczęściej wydają ci, których wiedza pochodzi z ery Starów i Kamazów.

A co do zegarków, to jako Omegowiec mogę wydać tylko jeden werdykt :)


"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja wolałem swojego poprzedniego, który dieslem nie był... post-97650-1529135160,9204_thumb.jpg

 

I podtrzymuję, że z zaproponowanych to IWC

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba mam faworyta, ale w wersji IW390507 :)d8676d2ec4f179f25e9afbc30410244e.jpg

Dizle to były kiedyś kopcące i mułowate i taka opinia została u tych co zawsze benzyną latali - wystarczy jedna przejażdżka i uśmiech na gębie się pojawi - 200 koni w dizlu dostępne praktycznie od samego dołu + turbinka to nie to samo co 200 w benzynie a silników już teraz nie słychać w środku :)

Współczesne diesle mają dwa oblicza:

- pierwsze jest pozytywne, dobre osiągi i niższe zużycie paliwa, dobra kultura pracy;

- drugie negatywne, związane z tym, że jest to strasznie droga technologia, co widać jak się kupuje nówkę.

Aby utrzymać parametry to właściwie po przebiegu 150 tys trzeba wymienić wiele części. Jak się tego nie zrobi, to cała ta technologia wraca do czasów klekotów, co widać jak się stanie za takim tdi.

U nas mało kogo na to stać, więc samochody po 10 latach to ekologiczny złom.

O przestępstwie VW nie wspomnę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba mam faworyta, ale w wersji IW390507 :)d8676d2ec4f179f25e9afbc30410244e.jpg

 

Ciekawa opcja. Na żywo nie widziałem. Na zdjęciu trochę biją po oczach białe tarcze na niebieskim tle i niebieski kauczuk trochę „plastikowy”, ale pewnie trzeba zobaczyć, aby ocenić.

Gdybym miał wybierać na podstawie zdjęcia to raczej zostaję przy IW390503 albo bym się zastanawiał nad Blue Side of the Moon

Edited by Tusio

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hubex

Z tych wszystkich przytoczonych - IWC, wygląda najlepiej, najszlachetniej, jeżeli mogę tak to ująć. Co do serwisu, jeżeli tylko konserwujesz, nie powinno być problemu. Jeżeli się popsuje, na gwarancji zwłaszcza - Wiedeń lub inna lokalizacja za granicą, bo akurat ten, to mechanizm własny (manufakturowy). Serwis słaby, ale to tylko moje doświadczenie. Czasem lepiej oddać do dobrego zegarmistrza u nas niż wysyłać w świat, zwłaszcza jeżeli jest po gwarancji. Ale tu już trzeba wiedzieć do kogo. Ja nie wiedziałem gdy miałem problem  :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatecznie wygrywa Yacht Club. Mierzyłem po raz kolejny i dla mnie bezkonkurencyjny w tym przedziale cenowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By MeB
      Po ponad 100 lat, pięciu pokoleniach i trzech właścicielach, myślę że może warto odświeżyć kieszonkowiec po dziadku. Zegarek swoje przeżył,   od codziennego użytku we wczesnym okresie miedzywojennym,   do zerwanego łańcuszka kiedy złoto trzeba było sprzedać na żarcie, a pierwotny właściciel zegarka miał wczesną emeryturę w Dachau, zostawiajac dzieci,   do leżenia w szufladach i sejfach przez pół wieku.
       
      Mechanizm działa całkiem nieźle (po dwóch dniach stracił ok. minutę do mojej omegi) i może nie warto w niego ingerować. IWC montowane w Wiedniu jednak trzyma poziom. Zegarek nie będzie też używany częściej niż raz na rok. Pięknie jednak wyglądał na łańcuszku kilka lat temu przy pełnym ubiorze galowym.
       
      Głównie zależy mi na wyprostowaniu i poprawieniu uchwytu, który odkąd pamietam jest wygięty, oraz na dodaniu trochę oleju do kluczowych elementów mechanizmu. 
       
      Gdzie w Europie mogę to zrobić najlepiej. Zegarek ma ogromną wartość sentymentalną, więc wolę zapłacić równowartość nowego Bamforda za serwis, niż mieć ‚BAM!’ i uszkodzić tą pamiątkę.
       
      Załączam zdjęcia dla kontekstu i krótki filmik z chodu. Może ktoś oceni czy warto ingerować (ryzyko nieudanego serwisu zawsze istnieje).




      IMG_9198.MOV
    • By PistolPete
      Witam,
       
      Jak w tytule, sprzedam nową i nieużywana ksiażkę pt. "Moonwatch Only"- Wydanie Trzecie.
       
      Publikacja jest bardzo ceniona wśrod kolekcjonerów Omegi Speedmaster Professional i uchodzi za najlepsze żródło informacji o kultowym Moonwatchu. Niektórzy uważaja ja wręcz za biblię wśród publikacji poświęconych temu modelowi Omegi.
      Książka obfituje w opisy poszczególnych referencji, ciekawe fakty i galerie zdjęć.
       
      Ksiąka jest w bardzo dobrym stanie (przynajmniej 9/10). Jest nieużywana i jeszcze ofoliowana. Z tego wzgledu nie moge zrobić przykładowych zdjęć treści. Takowe można jednak znależć w internecie.
      Ksiąka ma jedynie pare małych mankamentów na rogach. To skutki poprzedniej przesyłki kurierskiej. Wady są jednak znikome. Starałem się je pokazać na zdjęciach. Największe widać na pierwszym zdjęciu (prawy górny róg) i trzecim ostatnim.
       
      Szczegóły:
      Pełny tytuł: Moonwatch Only
      Podtytuł: The Ultimate OMEGA Speedmaster Guide
      Autor: Gregoire Rossier, Anthony Marquie
      Język:  AngielskiOprawa: TwardaLiczba stron: 566
      EAN: 9782940506309
      ISBN: 2940506302ID: 25047509
      Wydawca: Watchprint com Sarl
      Waga: 3538 g
      Wymiary: 259 × 323 × 46 mm
      Data wydania: 29. listopad 2019
       
      Cena: 750PLN (z wysyłką na terenie Polski)
       
       
       






       
      Zdjcia uzupełnione. Mam nadzieję, ze spełniaja standardy. 
    • By madrock
      Szanowni Koledzy,
       
      Prosiłbym w miarę możliwości o pomoc w stwierdzeniu oryginalności kieszonkowych zegarków ( udało mi się kupić je za grosze, dosłownie) Dwa rzekome IWC i zegarek oznaczony jako Tavannes Watch Co. Czy ktoś może mi coś więcej powiedzieć o Tavannes? Czy opłaca się je naprawiać i czyścić - chodzi o jedno IWC i Tavannes, drugi IWC sprawny i pięknie chodzi. Czy ktoś ewentualnie może mi podsunąć dobrego zegarmistrza? Serdecznie dziękuję z góry za pomoc.  
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       











    • By lukebor
      Na sprzedaż nowa Omega Planet Ocean w wersji 42mm, ref: 232.92.42.21.03.001, niebieska, na świetnej jakości pasku Omegi z zapięciem motylkowym. Tytanowa koperta. Mechanizm 8500.
      Zegarek niedostępny już w oficjalnej dystrybucji, w świetnej wersji 42mm. 
      Pełny komplet, stan 10/10, od polskiego AD Omegi. 5 lat gwarancji,
      Możliwy odbiór osobisty Kielce/Wa-wa/czasami inne miasta.
      Wysyłka ubezpieczonym kurierem na ryzyko kupującego.
       
      Cena - 22.999 zł
      Bez zamian proszę. 





    • By TheKubizz
      Czołem!

      Poszukuję opcji customizacji paska do Omegi Speedmaster takiego jak na zdjęciu poniżej. Zależy mi na dodaniu do tak owego własnego logotypu (w miejscu logotypu NASA) + napisu na pasku.
       
      Czy ktoś z Was wie może kto świadczy takie usługi lub do kogo najlepiej byłoby się z tym zwrócić celem wykonania takiego paska?

      Będę wdzięczny za pomoc!
       


      Źródło: Internety
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.