Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
andrak

Automatyczna skrzynia biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Gość TigerBear

Dziękuję Panowie za opinie.

 

A jaki jest koszt, kompletnej wymiany oleju, w ZF6HP19 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

linoskoczek a czym się skrzynia z pkt 3 (np DSG) od tej niby z z pkt 4? Wiesz może czym się różni 6b manual z M3 e46 od SMG II też z M3 e46?

 

 

 

 

Punkt dla Ciebie za czytanie ze zrozumieniem :)

 

Oczywiście DSG to SMG, czyli manual ze zautomatyzowanym sprzęgłem ( w tym przypadku dwoma). Co nie zmienia faktu, że bywa awaryjny i drogi w reanimacji.

 

Najlepiej działającą skrzynią jaką jeździłem jest ZF8HP50, nalepszą w serwisowaniu (i najtańsza w serwisowaniu zarazem) była skrzynia mercedesa 5G-tronic. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość TigerBear

Trollu, dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

3 albo 4 lata temu wyszło mnie koło 2kzł, robocizna + części. Części i olej były oryginalne. U mnie jest raczej 6HP26 ale to chyba porównywalnie.

Faktycznie producent zaleca wymianę co 80-120tys lub najpóźniej po 8 latach. 

Edytowane przez Bugs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ierwszych słpwach mego postu dziękuję za informacje (częśc nawet jako laik zrozumiałem).

Jeszcze coś konkretnego: Czy ktoś z Was miał do czynienia ze skrzynią EDC (Renault)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam, w Capturze żony.

Dwusprzegłòwka jak DSG, biegi zmienia niezauważalnie, czasem się pogubi w korku. Zrobione 11kkm przez 3 lata, bezawaryjnie :-)

Ja ze względu na jazdę korku wolę klasyczny automat, fajnie się uślizguje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Automatyczna skrzynia biegów to najlepszy wynalazek na świecie, zaraz po automatycznym mechanizmie zegarka.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dziękuję za wskazówki. Padło na Renault Captur Helly Hansen Limited edition (nawyk forumowy do limitek).

Po jakimś czasie odswieżę temat z własnymi refleksjami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CVT - zgroza. W poniedziałek odebrałem auto zastępcze, Avensis z CVT. Miałem okazję jeździć kilkunastoma automatami, sam mam 13 letnie Volvo z automatem (ta skrzynia bije, tę z Toyoty na głowę) i tak jak jestem ich zdeklarowanym miłośnikiem to od tego potworka chyba wole manual. OK, w mieście może jakoś to idzie, ale rozpędzanie się już powiedzmy 70km/h plus to jest dramat, wycie silnika i ogólna tragedia. Czytałem, że to nie jest rewelacyjna skrzynia, ale nie spodziewałem się, że jest aż tak źle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja tam na CVT złego słowa powiedzieć nie mogę! I polecam z czystym sercem! :)

Co prawda to Lexus rx400h i tam jest troche inna moc i wygłuszenie ale działa pięknie i silnik pięknie chodzi jak się wkręca widlasta szóstka! :)

Tylko trzeba pamiętać o wymianie oleju na dobrej jakości!

A np u teścia w Landceuiser oleju w skrzyni wogóle się nie wymienia.

Edytowane przez szwed

Zegarkow!!! Ile by nie bylo to i tak jest za malo!!! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ganiam kijanką po Bieszczadach, automat jest za***isty! Połatałem też tutaj ze 150km manualem, też jest super.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Peugeot'a 5008 w automacie, który po tym jak zaczęło się ślizgać sprzęgło okazał się manualem ze sterowaniem automatycznym (typ 4 wg Linoskoczka). Po wymianie sprzęgła, dwumasy i regulacji (10 roboczogodzin) śmiga całkiem nieźle. Niestety trzeba było to zrobić w autoryzowanym serwisie - po znajomości (i dużym rabacie) wyszło ok. 5,5K. Także nowego zegarka w tym (i przyszłym) roku nie będzie ;(((

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Punkt dla Ciebie za czytanie ze zrozumieniem :)

 

Oczywiście DSG to SMG, czyli manual ze zautomatyzowanym sprzęgłem ( w tym przypadku dwoma). Co nie zmienia faktu, że bywa awaryjny i drogi w reanimacji.

 

Najlepiej działającą skrzynią jaką jeździłem jest ZF8HP50, nalepszą w serwisowaniu (i najtańsza w serwisowaniu zarazem) była skrzynia mercedesa 5G-tronic.

Odpowiednikiem DSG w BMW jest DKG a nie SMG.

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do pytania o zbliżonej tematyce. Wymienia się olej w skrzyni automatycznej? Aktualnie w mazdzie 6 mam 50k przebiegu . W serwisie mazdy mówią ze dożywotni olej a  znajomi  suszą mi głowę, że muszę zmienić. 

Edytowane przez smc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powinno się zmieniać. Mazda jest producentem skrzyni czy jak w większości przypadków - np ZF który montuje skrzynie do BMW itd. ZF każe wymieniać olej a BMW mówi, że nie trzeba. Pomimo tego sprzedają zestawy serwisowe. Czyli robienie ludzi w bambuko. Lepiej słuchać producenta skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bazant

Problem zaczyna się gdzie i u kogo ten olej wymienić? W moim Audi autoryzowany serwis odmawia wymiany bo nie przewidują tego żadne procedury i zalecana jest wymiana nie oleju ale całej skrzyni po przejechaniu 250 000 kilometrów. Z tego co się zorientowałem na forum użytkowników Audi trzeba mieć wiedzę jak tę procedurę przeprowadzić bo nie wystarczy odkręcić korek, spuścić stary olej i wlać nowy. Dzwoniłem do osoby która tym się zajmuje ale po wymianie oleju nie ma żadnych reklamacji gdyby coś się ze skrzynią stało, więc sam nie wiem co robić.

 

Znajomy mechanik powiedział że dochodzi do tego że warsztaty wolą wymieniać całą skrzynię niż je próbować naprawiać bo nie ma ludzi którzy by mieli wiedzę i umiejętności aby taką naprawę przeprowadzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co 60k trzeba wymienic olej i nie ma co filozofowac, choc w Suzuki ostatnio dowiedziałem sie, ze przy 160k, ale zmienilem duzo wczesniej ;)

Wielu autoryzowanych twierdzi, ze oleju sie nie wymienia, ale szanujmu sie...

 

@bazant, istnieja warsztaty, ktore zajmuja sie tylko automatami i niczym innym i tam nalezy szukac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zależy jaka skrzynia, jeśli ZF to w 5/6hp wymiana jest prosta chociaż wypadałoby mieć kompa do auta. Jak w nowszych to nie wiem.

a ogólnie - tak jak pablo napisał, są warsztaty, które zajmują się tylko automatami i oni powinni ogarnąć temat. Jakiś warsztat specjalizujący się w audi (nie aso) nie da rady?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W skrzyni Chryslera 62 TE, nie ma miarki oleju. To popularna skrzynia 6 biegowa montowana w serii RT , Pacyficach etc. Ale użytkownicy wyczaili , że miarką oleju w silniku, można poziom w skrzyni sprawdzić... I tak też robimy  ;)

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w 5hp jest tylko rewizja z boku skrzyni, którą też wlewa się olej. Poziom oleju ustala się gdy ma on temperaturę do 42'C o ile pamiętam, na odpalonym silniku. Na zgaszonym lub za ciepłym oleju będzie się wylewać. A olej szybko łapie temperaturę  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie tyle poziom oleju co jego jakość się liczy bo nawet odpowiednia ilość ale nie spełniająca już swojej funkcji to zagrożenie. W warsztacie po oględzinach spuszczonego oleju można się zorientować czy np. skrzynia prawidłowo pracuje ( opiłki metalu w oleju ).

 

@bazant, tak jak koledzy zasugerowali - szukaj warsztatu specjalizującego się wyłącznie w automatycznych skrzyniach biegów, nawet poza swoim miejscem zamieszkania. Wymiana, jeśli ma być sensowna, to faktycznie więcej niż spuszczenie i wlanie - tylko tak zwana wymiana dynamiczna, na pracującej skrzyni gdy nowy olej wypłukuje stary. Często potrzebna jest też wymiana dodatkowych elementów, dostęp do komputera i od razu oględziny czy nie trzeba czegoś zrobić zanim się rozleci etc. Jak ktoś tego nie ogarnie tak jak trzeba to może przynieść więcej szkody niż pożytku i skończyć się uszkodzeniem skrzyni, i faktycznie sporo warsztatów podejmuje się wymiany oleju ale nie chce udzielić gwarancji na sprawność skrzyni potem.

Jak jesteś z okolic Wrocławia to mogę podesłać adresy warte uwagi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opiłki w oleju są zawsze, byle nie było ich zbyt wiele i dużych  ;)  Uważam, że ta cała dynamiczna wymiana to jest wymysł nadgorliwców i niewiele daje prócz większego zysku dla sprzedającego olej i warsztatu, który to robi... Spotkałem się z sytuacją, że po takiej wymianie oleju, skrzynia z większym przebiegiem kończyła żywot...

Poziom oleju jest mega ważny gdyż jego mniejsza ilość osiąga wyższą temperaturę, a tu już krok do spalenia tarczek i niebieskiego konwertera... ;)

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kiniol wiesz może jak napełnić konwerter olejem? Znalazłem filmik na yt jak gość wymienia konwerter w 5hp ale nie ma jak napełnia go olejem. Ogólnie z tego co wiem - zrzucam skrzynię z samochodu (bez spuszczania oleju), wyciągam konwerter (trochę oleju poleci) i tyle. Tylko co z nowym pustym konwerterem? Po zamontowaniu skrzyni na auto zaciągnie olej ze skrzyni - czyli dalej standardowa procedura napełniania skrzyni olejem? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.