Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
mandaryn44

DW-5600E-1VZ vs GW-M5610-1ER

Rekomendowane odpowiedzi

Przyciski są na allegro za 15 zł


"Kiedyś traktowałem ludzi dobrze. Teraz z wzajemnością."

Cierpliwość popłaca...jeśli Cię na nią stać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przycisk funkcji to nie adjust?

Każdy przycisk jest przyciskiem funkcyjnym.


:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy w Waszych dw5600 też kontrast jest najlepszy pod kątem? Dopiero co wyciągnąłem nowy z pudełka z zegarowni I jak patrzę idealnie na wprost na zegarek to kontrast odrobinę spada i cyfry bledną. Dopiero pod lekkim kątem patrząc od dołu kontrast wraca do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko w naszych dw5600, ale w większości g-shocków z wyświetlaczem TN. W jednych bardziej, w innych mniej, ale jest to praktycznie standard.

Najlepszy kontrast widać patrząc lekko z lewej i z dołu, czyli z kierunku, z którego z reguły patrzymy na zegarek noszony na lewym nadgarstku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze no to zastanawiam się czy zwrócić z tego powodu czy nie.. Hmmm. Już Casio Royale ma lepszy kontrast.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie w GW-7900. I widziałem to zresztą w innych modelach. W sumie, jak się tak zastanowić to nie jestem pewien, czy w ogóle widziałem wyświetlacz, który najlepszy kontrast ma patrząc na niego na wprost ;)


"So next time someone complains that you have made a mistake, tell him that may be a good thing. Because without imperfection, neither you nor I would exist."  Stephen Hawking

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze no to zastanawiam się czy zwrócić z tego powodu czy nie.. Hmmm. Już Casio Royale ma lepszy kontrast.

Nic nie zwracaj- DW 5600 to sprzęt do roboty a nie podziwiania.


GW 9110 , DW 5600c 901 , GW 9400 1er , DW 9052 1659 , GS 1050 B , GS 1150 , Casio 31 QR-12 ,GS 1200 B , DW 9000 1659 , Atlantic Worldmaster ,Tissot Antimagnetique , Zenith 28800 ,Orient patelnia, Orient tristar , Orient Ray 2 blue , DW 6900 x 2 , Orient Chrono Ace , Orient quartz ,Orient Triton I .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  nie widze powodu do zalu, przy tym samym modelu a w dwóch roznych sztukach możesz mieć minimalna  roznice w wyświetlaczu, mam dwa pozytywy dw5600 i.. tez jest roznica,.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No racja hehe.. Trochę żałuję że sprzedałem jakiś czas temu gw-m5610, ale trudno. Zwykła kostka też wystarczy mi.

nie widze powodu do zalu, przy tym samym modelu a w dwóch roznych sztukach możesz mieć minimalna roznice w wyświetlaczu, mam dwa pozytywy dw5600 i.. tez jest roznica,.

No racja. Pewnie zostanie. To w końcu tani zegarek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój dw5600 robi dziennie + 0.4 sekundy. Całkiem nieźle choć mam dwa kwarce, które mają +0.1 na dobę. No i ten kontrast mi nie daje spokoju. Albo dam radę się przyzwyczaić, albo nie. Oto jest pytanie.. :-P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój dw5600 robi dziennie + 0.4 sekundy.

To dokładnie tyle samo co mój Orient Mako :)


Jurek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dokładnie tyle samo co mój Orient Mako :)

Taaa.. Obudziłeś się już z tego pięknego snu? ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zamierzam się tutaj sprzeczać i udowadniać, że zegarek automatyczny z tanim mechanizmem może mieć średnio taką dokładność, bo to wątek o Casio.

0,4 sekundy dziennie, to słaba dokładność mechanizmu kwarcowego, ale nie wykraczająca poza dopuszczalną podaną przez producenta.


Jurek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zamierzam się tutaj sprzeczać i udowadniać, że zegarek automatyczny z tanim mechanizmem może mieć średnio taką dokładność, bo to wątek o Casio.

0,4 sekundy dziennie, to słaba dokładność mechanizmu kwarcowego, ale nie wykraczająca poza dopuszczalną podaną przez producenta.

Ja wiem, że może automat może tak pracować. Dlatego zastanawiam się czy nie zwrócić jednak dw5600 I czekać na jakąś promke gw-m5610.. Ekran może będzie taki sam, ale przynajmniej solar i RC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy odrobinie cierpliwości jest szansa na upolowanie GW-M5610 w dobrej cenie. Na WatchShop już bywał nawet poniżej 300 zł.

Specjalnie przed chwilą porównywałem czytelność wyświetlaczy w GW-M5610 i GMW-B5000D w słabym oświetleniu. Oczywiście widać różnicę, ale nie jest to przepaść.


Jurek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na korzyść gw-m5610? No miałem już go.. Głupotę zrobiłem, że sprzedałem. Miałem właśnie za te 314 zł (szybsza wysyłka z Watchshop).. Nie pamiętam jak tam było, ale nie zarejestrowałem tak słabego kontrastu jak w zwykłej kostce,a jestem na to wyczulony :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te kostki mają wyświetlacze wykonane w różnych technologiach:

GW-M5610 - TN,

GMW-B5000D - STN.

Jedyną przewagą wyświetlaczy TN nad STN (nie licząc ceny) jest szybkość wyświetlenia. Widać to patrząc na wyświetlane części ułamkowe sekund przy uruchomionym stoperze.


Jurek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam DW-5600, więc nie mogę zrobić porównania. Może koledzy, którzy mają oba modele się wypowiedzą? W Twoim zegarku jest wyświetlacz w technologii TN, tak jak w GW-M5610. Myślę też, że różnice w kontraście mogą być też pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami tego samego modelu.

Porównałem czytelność wyświetlaczy moich kostek, bo miałeś wątpliwości co do czytelności GW-M5610. Skoro w porównaniu z wyświetlaczem STN nie wypada szczególnie kiepsko, to mi się wydaje, że nie ma powodu do narzekania.


Jurek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopie temat  ponieważ stoję przed podobnym dylematem. Jako pierwszy G shock kupiłem rangemana , jestem z niego bardzo zadowolony ale chciałbym również kostke do zadań specjalnych (swoją drogą nigdy bym nie przypuszczał , że g shocki które kiedyś postrzegałem jako hipstersko - plastikowe paskudztwa tak mi się spodobają).

 

Zastanawiam się miedzy DW- 5600 i GWM 5610 i decydującym kryterium jest brak w dw 5600 radia za które trzeba dopłacić 300 zł aby mieć je w gwm. 

Ten odbiornik sygnału mam w gw9400 , działa to super i właśnie do tego się sprowadza moje pytanie:

 

Jak to jest w tradycyjnych zegarkach bez radia? Ile taki zegarek "traci" na dokładności np w skali tygodnia? Może dla Was to śmieszne pytanie ale chciałbym dokładny zegarek a czy jest to możliwe bez łączenia radiowego? Brał bym w ciemno dw 5600 tylko jak sobie radzić z tym że taki zegarek z czasem przestaje być dokładny? :D

 

I drugie pytanie, w jakiej cenie można najtaniej wyrwać te zegarki? Na stronach oficjalnych dystrybutorów dw 5600 stoi około 300 zł a gwm 5610 blisko 700 stów. Pomóżcie poszę :)

 

I tak jeszcze nieśmiało zapytam... STRASZNIE podoba mi się również GMW - B5000D ale 2k na kolejny zegarek jest poza moim zasięgiem. Można go gdzieś wyrwać po atrakcyjnej cenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopie temat  ponieważ stoję przed podobnym dylematem. Jako pierwszy G shock kupiłem rangemana , jestem z niego bardzo zadowolony ale chciałbym również kostke do zadań specjalnych (swoją drogą nigdy bym nie przypuszczał , że g shocki które kiedyś postrzegałem jako hipstersko - plastikowe paskudztwa tak mi się spodobają).

 

Zastanawiam się miedzy DW- 5600 i GWM 5610 i decydującym kryterium jest brak w dw 5600 radia za które trzeba dopłacić 300 zł aby mieć je w gwm. 

Ten odbiornik sygnału mam w gw9400 , działa to super i właśnie do tego się sprowadza moje pytanie:

 

Jak to jest w tradycyjnych zegarkach bez radia? Ile taki zegarek "traci" na dokładności np w skali tygodnia? Może dla Was to śmieszne pytanie ale chciałbym dokładny zegarek a czy jest to możliwe bez łączenia radiowego? Brał bym w ciemno dw 5600 tylko jak sobie radzić z tym że taki zegarek z czasem przestaje być dokładny? :D

 

I drugie pytanie, w jakiej cenie można najtaniej wyrwać te zegarki? Na stronach oficjalnych dystrybutorów dw 5600 stoi około 300 zł a gwm 5610 blisko 700 stów. Pomóżcie poszę :)

 

I tak jeszcze nieśmiało zapytam... STRASZNIE podoba mi się również GMW - B5000D ale 2k na kolejny zegarek jest poza moim zasięgiem. Można go gdzieś wyrwać po atrakcyjnej cenie?

 

GWM 5610 aktualnie w PL lata po 420-440 zł nówka.

 

Jestem przy tym samym dylemacie, więc znam Twój ból. Podoba mi się tyle modeli, a rączka 16,5 nie daje możliwości :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Casio deklaruje dokładność zegarków bez WC i tych z WC, gdy się nie synchronizują na +/- 15s na miesiąc.


Żyć to znaczy ryzykować. W przeciwnym razie, jesteś wyłącznie bierną bryłą przypadkowo zebranych molekuł, niesioną prądem Wszechświata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam, chciałbym podzielić się moimi skromnymi doświadczeniami z serwisu jednego z moich G-Shocków. Model, to prosty i popularny DW-5600E-1ER. Zegarek zakupiłem na forum jakiś czas temu jako używany, ale w stanie bardzo dobrym. Od tamtej pory był to mój najczęściej noszony zegarek, taki prawdziwy EDC. Niedawno zauważyłem, że powoli słabnie bateria, więc przy okazji wymiany postanowiłem trochę zatroszczyć się o mojego 5600 i jednocześnie nieco go spersonalizować.
       
      Plan był taki:
       
      1) wyczyścić wszystkie elementy zewnętrzne zegarka, łącznie z kopertą
       
      2) rozmontować, wyczyścić i zmontować wszystkie przyciski, przy okazji wymieniając ten “adjust” (lewy górny), który oryginalnie jest krótszy od pozostałych, co bardzo mi utrudniało korzystanie z niektórych funkcji zegarka
       
      3) wymienić wyświetlacz na pomarańczowy (myślałem również o zielonym, ale trafił się pomarańczowy i okazał się bardzo ciekawą opcją – w tym miejscu dziękuję Koledze @GitBit za odstąpienie pomarańczowego LCD )
       
       
      Gdzie się da, będę ilustrował opowieść zdjęciami. Niestety nie są idealne, ale na potrzeby techniczne powinny być w zupełności wystarczające. Będę komentował wszystkie etapy, również te najprostrze, bo temat jest napisany przez amatora i z myślą o amatorach.
       
       
      No to w drogę...
       
       
      Etap 1.
       
      Odkręcamy cztery śrubki mocujące pasek do koperty. Następnie zdejmujemy bezel, odwracamy zegarek i od spodu zdejmujemy pasek zamocowany na teleskopach. Oczom naszym ukazuje się koperta z ukrytym w środku modułem (Foto 1.)
       
       

      Foto 1.
       
      Odwracamy kopertę i demontujemy dekiel przez odkręcenie czterech śrub mocujących. Pod deklem moduł jest dodatkowo chroniony gumowym elementem (w kolorze szarym na Foto 2).
       
       

      Foto 2.
       
      Delikatnie wyjmujemy moduł, wcześniej usuwając baterię. Aby wyjąć baterię, należy odchylić delikatnie blaszkę w miejscu, gdzie naklejka na niej ma dwa odstające motywy (Foto 3a). Po odchyleniu zaczepu blaszka z baterią odskoczy. Należy odkleić i wyjąć baterię. Na tym etapie możnaby włożyć nową baterię, złożyć zegarek i zakończyć, ale... idźmy dalej...
       
       

      Foto 3a - moduł po wyjęciu baterii.
       
       

      Foto 3b - moduł wyjęty i zabezpieczony w folii, a na zdjęciu narzędzia, które wykorzystałem podczas pracy.
       
       
      Etap 2.
       
      Czas na czyszczenie elementów plastikowych, koperty i przycisków. W pierwszej kolejności należy wymontować przyciski odpinając tzw. E-ringi (pierścienie mocujące fachowo nazywane pierścieniami Segera (również Seegera)). Tu trzeba bardzo uważać, bo pierścienie te sprężynują i łatwo je zgubić przy montażu/demontażu. Po wyjęciu przycisków rozkładamy je na elementy i czyścimy (ja wypłukałem je w metanolu razem z uszczelką spod dekla (Foto 4)). Po oczyszczeniu wszystkie gumki smarujemy. Ja do tego celu wykorzystuję olej silikonowy kupiony w Castoramie.
       
       

      Foto 4.
       
      W tym miejscu warto wspomnieć, że przyciski można też odnowić. W przypadku tego zegarka nie było takiej potrzeby, ale przy innym projekcie odnowiłem przyciski i elementy metalowe paska, jak na załączonych zdjęciach (Foto 5,6)
       
       

      Foto 5 - przycisk przed i po odnowieniu
       
       

      Foto 6 - odnowione przyciski i elementy metalowe paska
       
       
      W kolejnym kroku czyścimy plastik z brudu który potrafi zebrać się w różnych zakamarkach. Ja czyszczę szczoteczką elektryczną oraz zwykłe mydło i wodę (Foto 7). W razie potrzeby włosie szczoteczki można skrócić, żeby nadać jej dodatkowej twardości. Po umyciu starannie wycieramy wszystko np. W ręcznik papierowy. Szczególnie ważne jest osuszenie wnętrza koperty. Ja suszę suszarką do włosów, a przez otwory przycisków przeciągam np. nitkę.
       
       

      Foto 7.
       
      Następnie składamy przyciski i montujemy w kopercie. Łatwo napisać, ale czasem sprawia to trochę kłopotu. Szczególnie zatrzaśnięcie E-ringów na osiach przycisków może być kłopotliwe. Bywało, że E-ringi latały po okolicy z prędkością światła. Ja na tym etapie krótszy przycisk “adjust” zastąpiłem pełnowymiarowym.
       
      Po zmontowaniu przycisków koperta jest gotowa na przyjęcie modułu. Na tym etapie możnaby zakończyć, zmontować spowrotem zegarek i cieszyć się pracą przycisków. Ale... idźmy dalej...
       
       
      Etap 3.
       
      Jak wspomniałem, postanowiłem wymienić wyświetlacz w moim zegarku. W tym celu należy rozmontować praktycznie cały moduł. To po kolei – to, co wyjmujemy z koperty, składa się z kilku zasadniczych elementów pokazanych na Foto 8.
       
       

      Foto 8.
       
      Wymieniając od lewej mamy:
       
      - element mocujący i zabezpieczający moduł (1)
      - blaszkę spinającą moduł (2)
      - oprawka baterii wraz ze sprężynką od sygnalizacji dźwiękowej (3)
      - płytkę z modułem elektronicznym (4)
      - oprawkę wyświetlacza wraz z dwoma sprężynkami i dwoma gumkami przewodzącymi (5)
       
      Aby rozmontować moduł, należy wyjąc go z (1), a następnie odpiąć sześć klipsów w (2). Klipsy są pomiędzy przyciskami (dwa większe) oraz po przekątnych (cztery mniejsze). Po odpięciu mocowań w elemencie (2) moduł rozkładamy na części zasadnicze. Na tym etapie trzeba uważać na sprężynkę w (3), która może wypaść od wewnętrznej strony tego elementu.
       
       

      Foto 9.
       
      Aby wymienić LCD, należy rozłożyć element (5). W tym celu odpinamy plastikowy klips, jak na Foto 9. Po odpięciu klipsa możemy rozłożyć (5). Składowe widać na Foto 10.
       
       

      Foto 10
       
      Składamy wszystko spowrotem, zwracając uwagę na prawidłowe umiejscowienie dwóch złotych sprężynek przewodzących widocznych na Foto 11. Jeśli któraś z nich dostanie się między płytkę podświetlenia i oprawkę, to wyświetlacz nie będzie mieścił się w przeznaczonej na niego przestrzeni. W takiej sytuacji łatwo można uszkodzić mechanicznie LCD.
       
       

      Foto 11.
       
      Ogólnie wszystko powinno lekko wchodzić w oprawkę. Również płytka podświetlenia i folia. W przypadku tych ostatnich należy wkładać je odpowiednią stroną w ramkę, w pierwszej kolejności wsuwając wystającym elementem w otwór w ramce. inaczej nie zmieszczą się w przeznaczonym na nie miejscu. Na koniec montujemy LCD i gumki przewodzące. Jedyny etap, na którym trzeba użyć odrobinę siły, to odgięcie klipsa montarzowego blokującego LCD. Efekt naszego działania widać na Foto 12.
       
       

      Foto 12.
       
      Montujemy spowrotem moduł nakładając na (5) kolejne elementy (4) i (3), a następnie spinając wszystko blaszką (2). Wsadzamy do (1) i mamy moduł gotowy do montarzu w kopercie. Kto rozkładał, wie jak złożyć. Montujemy spowrotem zegarek w kolejności odwrotnej do rozmontowania, nie zapominając o AC resecie modułu po włożeniu baterii.
       
      Na koniec polecam jeszcze ten wątek na WUS. <LINK> Pomógł mi przygotować się do wymiany LCD.
       
      Na ewentualne pytania postaram się odpowiedzieć. Komentarze i dyskusja mile widziane.
    • Przez Waldzior
      Zapraszam do galerii GW-M5610BC
       
       
      Galeria będzie uzupełniana o nowe zdjecia co jakiś czas.
       
       

       

       

       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.