Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Lestaf

Paliwa premium

Rekomendowane odpowiedzi

Zalałem dziś pod korek na BP On Ultimate, paliwo premium, które podobno... no właśnie podobno co? Jest sens przepłacania? Czy jest w paliwach premium coś co usprawiedliwia wyższą cenę? Chodzi mi głównie o olej napędowy, bo do benzyniaków, to można lać byle co i byle gdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowoczesne diesle niestety "czują" jakość. Szczególnie pod tym względem znane są francuzy. Jak będziesz tankował na uznanych markowych stacjach to nic sie nie stanie, gorzej jak będziesz chciał zaoszczędzić i kupisz jakąś berbeluchę na lewo albo na stacji " U Janusza"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To że wtryski są wrażliwe na jakość ON, to wiem, ale mi chodzi o to czy warto dopłacać do Ultimate na BP, albo na przykład Vervy na Orleanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś robiłem testy niby miał mniej palić na super 98 oktanowej, rakietowej benzynie i.... nie palił mniej... pewnie ściema marketingowa jak w większości produktów premium i innych dziadostw...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co któreś tankowanie i wystarczy. Czasem warto dolać dodatku czyszczącego wtryski lub innego uszlachetniacza.

 

Moje skody tak się żywią i mają serca jak dzwon.


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tankuję na Shellu V-Power Diesel już od paru lat. Czy jest lepsze od zwykłego diesla? Na pewno jest sporo droższe i przez to wmawiam sobie że powinno być lepsze. Kiedyś na Lotosie zatankowałem zwykły ON i wydawało mi się, że jakby samochód trochę bardziej mulił. Jestem zadowolony ze spalania i osiągów, być może jest to po cześci zasługa lanego paliwa ale na pewno zamontowanego chipa.

 

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wywar

W Canadzie zwykle paliwo ma 87 oc i prawie 90% aut na tym smiga, vpover ma 91 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W te wakacje tankowałem w Austrii także VPowera i na krótkim odcinku już we Włoszech pobiłem rekord spalania przy ekonomicznej jeździe...dodam, że w Polsce nigdy się do takiego wyniku nie zbliżyłem.a3d50dcd417bfe7bc8e35d0deacdc2fe.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby silnik wykorzystał paliwo premium, musi być do tego zdolny. Jako przykład można podać opinie użytkowników BMW M5/M6 z V10 pod maską - wysilone N/A, wysoki stopień sprężania. Na V-Power jeżdżą, podobno na zwykłej 98 wyskakuje check - ECU tnie zapłon bo zaczyna stukać. Taki Aventador czy 911 GT2 będą mieć pewnie podobne problemy z racji podobnego wysokiego stopnia sprężania. 

W USA czy Canadzie mają mniej oktanów ale np taka Vette z swoim stopniem sprężania na 90 oktanach pojedzie. 

Co do diesli to tutaj też jest podobno jedna z przyczyn afery VW z spalinami - normy normami ale w Europie paliwa są bardziej zaawansowane niż w USA. Wg przysłowia "z gówna bata nie ukręcisz" - na lichym paliwie cudów nie będzie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W USA czy Canadzie mają mniej oktanów ale np taka Vette z swoim stopniem sprężania na 90 oktanach pojedzie.


Jaki Vette, lub Mustang ma stopień sprężania?

Ech Trollu, czy Ty wiesz czy piszesz i masz nadzieję że trafisz?
W EU VW nie miał problemów ze spalinami?

 

Ktore paliwo wg Ciebie jest " lepsze ",  w sensie octanow

93 88 98 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale mi chodzi o to czy warto dopłacać do Ultimate na BP, albo na przykład Vervy na Orleanie.

Paliwo premium ma większa dawkę "ulepszaczy" czyszczących układ paliwowy i na tym kończy sie różnica.

 

 

Co któreś tankowanie i wystarczy.

Dokładnie tak :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Paliwo premium ma większa dawkę "ulepszaczy" czyszczących układ paliwowy i na tym kończy sie różnica.

 

To czemu piszą, że można na nich przejechać 60 km więcej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nowoczesne diesle niestety "czują" jakość. Szczególnie pod tym względem znane są francuzy.

Haha co za bzdura, akurat PSA robi od lat najlepsze diesle na świecie a i Renault bardzo się poprawiło.

 

 

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ostatniej robocie cały czas obijałem się po stacjach różnych sieci, więc coś tam czasem od ajentów, kierowników i pracowników usłyszałem. Ręki sobie oczywiście uciąć nie dam, bo sam kwitów na oczy nie widziałem, ale działa to niby tak: w Polsce swoje paliwo ma tylko Lotos, reszta bierze od Orlenu. 

 

Na Lotosie usłyszałem, że ten ich Dynamic to po prostu stary dobry napęd, który funkcjonował przed ustawowym wciskaniem do paliwa ekobadziewia. To z ekobadziewiem to teraz ten podstawowy ON. 

 

Na BP natomiast usłyszałem, że w karcie paliwowej (tak to się chyba nazywa) nie ma różnic między zwykłym ON a Ultimatem, za to na cysternę Ultimate idzie butla uszlachetniacza.

 

Swoją służbówką przejechałem 330 tysięcy km na standardowym paliwie i wszystko było cacy. Do prywatnych aut z reguły wolałem lać te paliwa premium. Miałem wrażenie, że jakoś minimalnie ciszej ten silnik pracuje, ale to oczywiście mogła być autosugestia. Poza tym, czy to taka straszna różnica jak 2 razy w miesiącu zaleję bak i przy pojedynczym paragonie na 250 PLN wyjdzie mi ta dycha więcej?

 

A co do jakości paliwa na danej stacji, jeszcze kilka lat temu (zanim sieci musiały obowiązkowo powymieniać zbiorniki na bezpieczniejsze) naprawdę zdarzały się cyrki. Na jednej z „moich” stacji co kilka dni przyjeżdżało coś w stylu szambiarki i gość wypompowywał ze zbiornika sporą beczkę wody gruntowej. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w benzynowym Lexusie mam przy wlewie napisane "only premium". Z racji faktu, że w PL Pb95 traktuję to jako produkt premium. :) A wszystkie paliwa z dodatkami sobie daruje. Producent nie zaleca ich stosowania.

Mario, wystarczy wyjechac do Niemiec, zalać bak i od razu spalanie spada o conajmniej litr na 100 km. Taki dziadostwo nam serwuje orlen.


 

epos_logo.jpg.8c112fd1fff37da5649af0cec7869bc5.jpg  Jak go nie lubić!

.................................................................
"Mieć rację to niewiele, nawet stary zepsuty zegar dwa razy na dobę ma rację. - Jean Cocteau
.................................................................
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w benzynowym Lexusie mam przy wlewie napisane "only premium". Z racji faktu, że w PL Pb95 traktuję to jako produkt premium. :) A wszystkie paliwa z dodatkami sobie daruje. Producent nie zaleca ich stosowania.

Mario, wystarczy wyjechac do Niemiec, zalać bak i od razu spalanie spada o conajmniej litr na 100 km. Taki dziadostwo nam serwuje orlen.

Fakty są takie, że jak w Niemczech, Austrii i we Włoszech tankowałem paliwo premium (ponad 2 tygodniowy urlop, przejechane 3500km) to średnie spalanie miałem na poziomie 7,1l/100 a teraz w Polsce z ostatniego miesiąca wzrosło mi do 8,4l/100. Być może po prostu za granicą dostosowałem się do bardziej "kulturalnego" stylu jazdy a tu u nas wróciłem do "krajowego" bardziej agresywnego i stąd ta różnica...

 

Wysłane z mojego S9 przy użyciu Tapatalka


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po tej całej aferze na Słowacji trzeba tam będzie tak jeździć, że paliwo będzie się w baku pojawiać zamiast z niego znikać. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakty są takie, że jak w Niemczech, Austrii i we Włoszech tankowałem paliwo premium (ponad 2 tygodniowy urlop, przejechane 3500km) to średnie spalanie miałem na poziomie 7,1l/100 a teraz w Polsce z ostatniego miesiąca wzrosło mi do 8,4l/100. Być może po prostu za granicą dostosowałem się do bardziej "kulturalnego" stylu jazdy a tu u nas wróciłem do "krajowego" bardziej agresywnego i stąd ta różnica...

 

Wysłane z mojego S9 przy użyciu Tapatalka

Dokładnie tak jak piszesz :) A twój rekord z IT to tez pewnie zasługa, że za Villach w stronę Udine masz jednak delikatnie z górki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak piszesz :) A twój rekord z IT to tez pewnie zasługa, że za Villach w stronę Udine masz jednak delikatnie z górki ;)

Nie tak... to rekord z trasy Chioggia via Wenecja. Droga wzdłuż wybrzeża, same duże ronda co parę kilometrów. Ruch bardzo płynny na całym odcinku. Maks. prędkość do 100km/h. Na więcej nie pozwalali inni kierowcy no i znaki ostrzegające o pomiarze prędkości. Silnik 220d 4 Matic + chip Mansory, Automat 9G Tronic na ustawieniu Comfort...

 

Wysłane z mojego S9 przy użyciu Tapatalka


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Ktore paliwo wg Ciebie jest " lepsze ",  w sensie octanow

93 88 98 

nie ma czegoś takiego jak lepsze/gorsze. Nie od dziś wiadomo, że oktany sa potrzebne, żeby uniknąć spalania stukowego. Teraz doładowanie skomplikowało sprawę ale parametry silnika np Vette a wysilonych n/a są na wiki. Vette C6 Z06 poleci na 90 oktanach z pełną mocą? W skandynawii mają łatwy dostęp do E85 i tam z niecałych 4L pojemności (np uturbione S38 BMW)  potrafili wyciągać 4 cyfrowe wyniki na hamowniach, na zwykłym paliwie ciężej uzyskać taki wynik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paliwo premium droższe wiec lepsze, marketing. Spalanie zależy w głównej mierze od stylu jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To czemu piszą, że można na nich przejechać 60 km więcej?

 

Marketingowy belkot.

Poniewaz teoretycznie paliwo wzbogacone powinno poprawic wydajnosc ale jesli jezdzisz po miescie to nie zauwazysz roznicy.

 

 

 

Na BP natomiast usłyszałem, że w karcie paliwowej (tak to się chyba nazywa) nie ma różnic między zwykłym ON a Ultimatem, za to na cysternę Ultimate idzie butla uszlachetniacza.

 

 

Dokladnie tak samo dziala to w UK :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż wiem od pracownika stacji ajenckiej dużego gracza paliwowego - paliwo zwykłe i premium leje ta sama cysterna  a potem do zbiornika z premium idzie wiaderko polepszaczy. 

 

Nie łączmy też liczby oktanowej z kalorycznością paliwa... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma czegoś takiego jak lepsze/gorsze. Nie od dziś wiadomo, że oktany sa potrzebne, żeby uniknąć spalania stukowego. Teraz doładowanie skomplikowało sprawę ale parametry silnika np Vette a wysilonych n/a są na wiki. Vette C6 Z06 poleci na 90 oktanach z pełną mocą? W skandynawii mają łatwy dostęp do E85 i tam z niecałych 4L pojemności (np uturbione S38 BMW) potrafili wyciągać 4 cyfrowe wyniki na hamowniach, na zwykłym paliwie ciężej uzyskać taki wynik

 

 

 

 

 

Dużo napisałeś ale nic co by mi pokazało że masz wiesz o czym piszesz.

Te trzy cyfry które dałem tam u góry to jest jedno i te samo paliwo, badane wg różnej normy.

U was oktany podawane są wg normy RON u nas AKI czyli RON + MON /2, zaraz ci pokaże jaki jest odpowiednik waszych 98 dla jednej z naszych rafinerii.

Niestety różne benzyny maja różny skąd chemiczny i ta różnica numeryczna nie jest stała.

 

Z tej rafinerii nasze 91octanow odpowiada europejskiemu 98 :)

 

Petrocan I Chevron sprzedaje unas odpowiednik Waszego 102

f1e71002bf687bfcd073790273cf779d.jpg


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.