Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
StaryWilk

Trwałość, niezawodność, serwis współczesnych mechanizmów inhouse.

Recommended Posts

a ja mam kilka pytań odnośnie mechanizmu Heuer 02

1- jaka jest dokładność tego mechanizmu , może opinie kolegów którzy się znają na mechanizmach , co myślą o tym mechanizmie ?

2- koszt serwisowania tego mechanizmu jak jest w TH Monaco

3- koszt wymiany szkła w TH Monaco ?

Nie wiem na ile to pomoże, ale zdaje mi się, że kilka osób ma/miało na forum taga autavie z tym mechanizmem - może Desmo, może Ajsek? Być może znają odpowiedzi na pierwsze dwa pytania.

 

W tym wątku też chwilę "rozmawialiśmy" o chrono taga - to pewnie czytałeś:

 

http://zegarkiclub.pl/forum/topic/180418-historia-pierwszego-mechanizmu-z-automatycznym-naci%C4%85giem-i-chronografem-cz%C4%99%C5%9B%C4%87-2/?do=findComment&comment=2653374

Share this post


Link to post
Share on other sites

TH Monaco Heuer02 , serwis tego konkretnego modelu tylko w Szwajcarii ! reszta zegarków Monaco w PL , koszt serwisu ok 2200zł , koszt szyby z wymianą ok. 1100zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostanio sprawdzalem ile kosztuje przegląd JLC Reverso Grande Sun Moon 8 days - 800 franków (minimum).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie jeszcze co obejmuje przegląd /serwis. Koszty dla jlc i heuer 02 obejmują jakies cześci zamienne? Jaka jest zalecana przez producenta częstotliwość serwisu?

 

 

Co myślicie o serwisie rolexa/omegi raz na 10 lat? Gwarancja na 5... Nie powinno być na logikę odwrotnie? Czy to tylko chwyt marketingowyjak jak np. wymiana oleju w silniku co 30 tys km, albo dożywotni olej w skrzyni biegów w bmw, gdzie sam producent - ZF zaleca wymianę co min. 120 tys km, a mechanicy co 60-80?

Edited by StaryWilk

Share this post


Link to post
Share on other sites

AP Royal Oak ref 14790 na werku JLC (z pamięci- mechanizm 2225) pełen serwis: mechanizm, odświeżenie koperty i bransolety, uszczelki itd to był koszt 1330 EUR (końcówka 2015 roku)

 

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś byłem zwolennikiem mechanizmów inhouse. Z czasem doszedłem do wniosku że mając dwa zegarki na Sellicie to jednak duży plus. Zegarek z tym mechanizmem mogę naprawić u każdego dobrego zegarmistrza i nie ma większych problemów z częściami.

 

Od czasu do czasu coś tam grzebię w zegarkach Seiko, które w przeciwieństwie do wielu szwajcarskich marek mają mechanizmy inhouse, nie mam większego problemu z zamówieniem części do Seiko, czego nie mogę powiedzieć o m.in. Baume Mercier, gdzie planowałem dokupić komplet wskazówek oraz tarczę aby mieć na zapas ale nie udało się.


Kupię katalogi firm zegarkowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może komuś przyda się jako odnośnik:

 

Informacje podaję za fratellowatches:

 

 

If you are located in Europe, the good news is that there are two service centers for Grand Seiko. There’s one in The Netherlands and one in the United Kingdom. If you are not in these countries, you will need to visit a (Grand) Seiko boutique to ask about the details. That said, the shipping to Japan (and back) might take as long as from France to The Netherlands for example. We’ve been told that a service is done within three weeks on Grand Seiko, that might not include shipping, but that’s still faster than most other brands on the market.

We also asked about the service costs, not unimportant of course. There’s a difference between the movement types when it comes to servicing, logically. Grand Seiko also advises having a service done every other 3-4 years.

Service costs are:

  • Mechanical calibre 9S Grand Seiko watches – €385
  • Spring Drive 9R Grand Seiko watches – €430
  • Spring Drive (9R86) Chronograph Grand Seiko watches – €940
  • Quartz 9F Grand Seiko watches – €250
Ceny są za standardowy serwis, jeśli dochodzą ekstrasy jak polerka Zaratsu, odnowienie tytanu czy coś innego nietypowego to koszt rośnie.

 

W Polsce serwisem Seiko i chyba też Grand Seiko jest ZIBI i naprawy gwarancyjne przechodzą przez nich, oni wyślą gdzieś dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś byłem zwolennikiem mechanizmów inhouse. Z czasem doszedłem do wniosku że mając dwa zegarki na Sellicie to jednak duży plus. Zegarek z tym mechanizmem mogę naprawić u każdego dobrego zegarmistrza i nie ma większych problemów z częściami.

 

Od czasu do czasu coś tam grzebię w zegarkach Seiko, które w przeciwieństwie do wielu szwajcarskich marek mają mechanizmy inhouse, nie mam większego problemu z zamówieniem części do Seiko, czego nie mogę powiedzieć o m.in. Baume Mercier, gdzie planowałem dokupić komplet wskazówek oraz tarczę aby mieć na zapas ale nie udało się.

Dopóki Inhouse nic nie wnosi do jakości, trwałości, parametrów - to raczej nie rzeczywiście nie ma sensu większego wybierać inhouse dla inhouse.

 

Pytanie, czy jakość sellity się polepszyła względem tego co w tym wątku się wyprawiało:

http://zegarkiclub.pl/forum/topic/131462-sellita-sw200-a-rezerwa-chodu-problem/

 

Ostatnio rozmawiałem z zegarmistrzem, z Wrocławia, powiedział, że jakość sellit trzyma wciąż raczej kiepską jakość, ale Eta 2824-2 też się wg niego pogorszyła, względem wypustów sprzed nastu lat.

 

Powiedział, że sporo zegarków nowych, wychodzi np. niedosmarowanych, przydało by się od razu na warsztat je wziąć, żeby wydłużyć trwałość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ostatnio rozmawiałem z zegarmistrzem, z Wrocławia, ....

 

Powiedział, że sporo zegarków nowych, wychodzi np. niedosmarowanych, przydało by się od razu na warsztat je wziąć, żeby wydłużyć trwałość.

Wybacz skrót ale zaintrygowało mnie to zdanie... gdyby mówił nie anonimowo ( tj firmując własnym nazwiskiem) i podał nazwy firm które tak robią to wartość tej wypowiedzi znacznie wykroczyłaby poza „ kreowanie rynku” na swe usługi. Do tej pory wydawało się , że zegarki mechaniczne jako produkty długowieczne opierają się filozofii ordynarnego zarządzania cyklem życia produktu, czyżby coś się zmieniło w tej kwestii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sellita zła ETA zła to co poleca zegarmistrz? Japońca? Czy to zegarmistrz, który zaleca aby wziąć od razu na warsztat - jego warsztat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ingerencja w nowy zegarek to utrata gwarancji , trzeba to powiedzieć wprost.

 

Kabaret :lol: gdy linkuje się temat, którego nie czytało się ze zrozumieniem. Peuntujac cytatem z kolegi : "na forum jest tyle zegarków z Sellita, że gdyby awarie tego mechanizmu występowały często, bylibyśmy zasypywani takimi tematami."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wybacz skrót ale zaintrygowało mnie to zdanie... gdyby mówił nie anonimowo ( tj firmując własnym nazwiskiem) i podał nazwy firm które tak robią to wartość tej wypowiedzi znacznie wykroczyłaby poza „ kreowanie rynku” na swe usługi. Do tej pory wydawało się , że zegarki mechaniczne jako produkty długowieczne opierają się filozofii ordynarnego zarządzania cyklem życia produktu, czyżby coś się zmieniło w tej kwestii?

Rozmowa trwała niecałe 10 min. Było to z mojej strony odciaganie go od roboty. Nie podał żadnych konkretnych marek, ani szczegółów.

 

Być może nakręcal też na swój biznes.

 

Dlatego nie chce robić reklamy. Wątpię, że po podaniu namiarów, ktoś do niego zadzwoni dopytać o szczegóły i rozszerzenie wypowiedzi.

 

Proponuję potraktować to jako jedną z wielu opinii, jakiegoś zegarmistrza.

 

Co do drugiej części wypowiedzi, to zauważyłem, że zdania są podzielone, szczególnie jeśli mówimy o średniej i niższej półce tzw. "masówce".

Sellita zła ETA zła to co poleca zegarmistrz? Japońca? Czy to zegarmistrz, który zaleca aby wziąć od razu na warsztat - jego warsztat?

Być może.

 

Powiedział, że np takie seiko nówka z półki, po okresie gwarancji, wzięte na warsztat, solidnym czyszczeniu i smarowaniu dłużej pochodzi bez ingerencji, niż wtedy, gdy z przeglądem będziemy zwlekać dłużej niż 5 lat.

 

Kolejna opinia i może dbanie o swój interes.

 

Może nie odkrył Ameryki, ale sam nie wiem, po jakim czasie oddalbym nowe, bardziej wartościowe seiko na warsztat, żeby nie zajechać mechanizmu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat w przypadku seiko to cena usługi zaczyna się równać cenie nowego mechanizmu, więc chyba lepiej nosić te 10 lat a potem wymienić, zwłaszcza że sama usługa nie obejmuje wymiany sprężyny i łożyska wahnika   <_<

Co do smarowania nowych mechanizmów to akurat w tanich seiko jest ogólnie ubogo i dużo zależy jak się trafi

Edited by Kosmala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat w przypadku seiko to cena usługi zaczyna się równać cenie nowego mechanizmu, więc chyba lepiej nosić te 10 lat a potem wymienić, zwłaszcza że sama usługa nie obejmuje wymiany sprężyny i łożyska wahnika <_<

Co do smarowania nowych mechanizmów to akurat w tanich seiko jest ogólnie ubogo i dużo zależy jak się trafi

Zgoda. Dlatego pisałem o droższym seiko na 6Rxx lub na 6Lxx conajmniej. Wtedy nie kupi się chyba całego mechanizmu wraz z przełożeniem wszystkiego, oraz "dooliwieniem" w razie potrzeby, w cenie samego przeglądu (200-300) zł.

 

Mój Nh36 w Cadisenie też jest suchy ponoć, ale smarować nie zamierzam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie, czy jakość sellity się polepszyła względem tego co w tym wątku się wyprawiało:

http://zegarkiclub.pl/forum/topic/131462-sellita-sw200-a-rezerwa-chodu-problem/

 

Ostatnio rozmawiałem z zegarmistrzem, z Wrocławia, powiedział, że jakość sellit trzyma wciąż raczej kiepską jakość, ale Eta 2824-2 też się wg niego pogorszyła, względem wypustów sprzed nastu lat.

 

Powiedział, że sporo zegarków nowych, wychodzi np. niedosmarowanych, przydało by się od razu na warsztat je wziąć, żeby wydłużyć trwałość.

U mnie Sellita SW200-1 kilka dni temu się rozwaliła. Biorąc pod uwagę koszty samego przeglądu i smarowania które wyniosą do około 1000 złotych oraz koszty samej naprawy i części to skłaniam się do wymiany mechanizmu na nowy.  

 

Osobiście odnoszę wrażenie że firmy wprowadzają in-housy aby mieć kontrolę nad naprawami swoich zegarków. Tak jak pisałem do mojego Baume & Mercier jako klient indywidualny nie mogę kupić części, wszystko przez serwis. 

 

Kolejna rzecz to same mechanizmy in-house, które jak się okazują posiadają jakieś drobne zmiany istniejących mechanizmów i już marketingowo wygląda to lepiej, pomijam już praktyki niektórych firm co ETY czy Sellity opisują jakby to były ich mechanizmy.


Kupię katalogi firm zegarkowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może nie do końca ten temat, ale nie widziałem gdzie umieścić.

 

Wykończenie wskazówki F.P.Journe Octa Sport.

 

 

foto: instagram post-357-1578255716,1481_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.