Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
As82

Klub miłośników zegarków Dugena

Rekomendowane odpowiedzi

No to teraz rozumiem moją pomyłkę.

Zegarek z tyloma komplikacjami kojarzy się zwykle z czymś droższym. No ale citizen wie jak pozysjać klienta. Chyba jeden z ciekwszych mechanizmów od miyoty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś dla ożywienia tematu. Dugena diver chyba z końca lat 60. W środku pracuje cal. Eta 2472 na 25 kamykach. Koperta stalowa 20 Atm.

post-77725-0-77070500-1556662556_thumb.jpg

post-77725-0-29545700-1556662579_thumb.jpg

post-77725-0-77491500-1556662592_thumb.jpg

post-77725-0-32434800-1556662615_thumb.jpg

post-77725-0-89758700-1556662627_thumb.jpg

post-77725-0-79803900-1556662644_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po aktualizacji nowego forum i chęci zapoznania się z nowymi funkcjami trafiłem na swoje fotki o których istnieniu już dawno zapomniałem. Tak dla uzupełnienia wiedzy na temat zegarków marki Dugena i tego co w nich siedziało, wrzucam fotki dugenki którą niegdyś miałem.  Dugena tropica 3902 na unitasie 6300.

IMG_20200501_173431.jpg

IMG_20200501_173331.jpg

IMG_20200501_173241.jpg

IMG_20200501_173211.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukam informacji na temat mechanizmu főrster90 z dugenowym oznaczeniem 1054..

Proszę o podpowiedź czy mechanizm posiadał dokręcanie z koronki,  oraz w jaki sposób ustawiało się czas (czy wyciągając koronkę należy ją przytrzymywać i jednocześnie kręcąc nastawia się wskazówki bez żadnego "kliku" sprężynki remontuaru?  )

Dodatkowo, czy koronka z wałkiem była mocowana gwintem, czy w inny sposób (na wcisk ?? )

 

Gdzież szukać odpowiedzi...?? 

 

20210903_025836.jpg

20210903_025823.jpg

20210903_025808.jpg

20210903_160030.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już znalazłem odpowiedzi na wszystkie swoje pytania - będzie czas to opiszę co i z czym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. koronka w moim zegarku była zużyta - przetarła się przy tulejce wkręconej na wałek i taki był efekt jak wyżej z moich pytaniach. 

 

2. nastawiania wskazówek odbywa się poprzez odciągnięcie koronki, przytrzymaniu jej bo sprężynka w remontuarze ciągnie ją z powrotem i jednoczesnym kręcenia koronką aby ustawić prawidłową godzinę.

3. można dokręcać z koronki

4. Nie mam stop sekundy. 

Od strony mechanizmu nastawczego wygląda następująco:

 

20210904_125957.jpg

20210904_125715.jpg

sam förster 90 jest mechanizmem typowym dla lat produkcji.

36 h rezerwy chodu i dość duża rozbieżność odchyłek dla noszonego (minus 17s/dobę ) oraz odłożonego szkłem w górę (plus 45s/dobę) .

Znając te tendencje można nauczyć się z nim żyć - odkładam to przed snem i nadrabia to co zgubił w ciągu dnia. 

Mechanizm naciągu dwukierunkowy - dość cichy..

 

Przyznam, że kupiłem aby zaspokoić ciekawość, choć pierwotnie zegarek widać było, że zabiedzony i zabrudzony- opisany jako sprawny a okazało się zgoła coś innego. 

Na szczęście dałem sobie z nim radę, koronkę wymienił zegarmistrz (jakiś nowoczesny zamiennik niestety- do wymiany w przyszłości na bardziej zbliżony do oryginału) kilka poprawek mechanizmu który miał humory wykonałem sam. 

Dodatkowo wygląd tarczy świadczył, że to wiekowy wyrób..

 

20210903_155830.jpg

20210904_125222.jpg

20210904_125920.jpg

20210904_125744.jpg

20210904_125715.jpg

20210904_125232.jpg

20210904_125211.jpg

20210904_125144.jpg

20210904_125039.jpg

Edytowane przez zadra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdublowały mi się zdjęcia, chciałem na koniec skupić się na tarczy.

Początkowo wyglądała dla mnie na "zbyt wintage", trochę ją oczyściłem poświęcając na to prawie 4h pracy moczoną wykałaczką. 

Efekt wstawiam poniżej do porównania: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20210903_155830.jpg

16349317437182231263257185219699.jpg

16349318217307574031556962531504.jpg

 

Mam nadzieję, że wygląda teraz trochę lepiej..

Edytowane przez zadra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

chyba wywaliło moje zdjęcia - jutro to poprawię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to może moja. To raczej coś rocznikowo nowszego chociaż ten jest dość mocno znoszony. Pod przeszklonym deklem ETA 2824-2.

IMG_20220111_211812.jpg

IMG_20220111_211914.jpg

IMG_20220111_212444.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.10.2021 o 21:20, zadra napisał(-a):

1. koronka w moim zegarku była zużyta - przetarła się przy tulejce wkręconej na wałek i taki był efekt jak wyżej z moich pytaniach. 

 

2. nastawiania wskazówek odbywa się poprzez odciągnięcie koronki, przytrzymaniu jej bo sprężynka w remontuarze ciągnie ją z powrotem i jednoczesnym kręcenia koronką aby ustawić prawidłową godzinę.

3. można dokręcać z koronki

4. Nie mam stop sekundy. 

Od strony mechanizmu nastawczego wygląda następująco:

 

20210904_125957.jpg

20210904_125715.jpg

sam förster 90 jest mechanizmem typowym dla lat produkcji.

36 h rezerwy chodu i dość duża rozbieżność odchyłek dla noszonego (minus 17s/dobę ) oraz odłożonego szkłem w górę (plus 45s/dobę) .

Znając te tendencje można nauczyć się z nim żyć - odkładam to przed snem i nadrabia to co zgubił w ciągu dnia. 

Mechanizm naciągu dwukierunkowy - dość cichy..

 

Przyznam, że kupiłem aby zaspokoić ciekawość, choć pierwotnie zegarek widać było, że zabiedzony i zabrudzony- opisany jako sprawny a okazało się zgoła coś innego. 

Na szczęście dałem sobie z nim radę, koronkę wymienił zegarmistrz (jakiś nowoczesny zamiennik niestety- do wymiany w przyszłości na bardziej zbliżony do oryginału) kilka poprawek mechanizmu który miał humory wykonałem sam. 

Dodatkowo wygląd tarczy świadczył, że to wiekowy wyrób..

 

20210903_155830.jpg

20210904_125222.jpg

20210904_125920.jpg

20210904_125744.jpg

20210904_125715.jpg

20210904_125232.jpg

20210904_125211.jpg

20210904_125144.jpg

20210904_125039.jpg

 

Tak sobie przeglądam te zdjęcia bardzo fajnej Dugeny, ale zdaje się że mostek remontuaru jest uszkodzony (ułamany tzw. zaczep/blokada współpracująca z tiretem). Radzę go wymienić a znikną kłopoty z "nakrecaniem" i odciąganiem koronki. O ile rzecz jasna nie zostało to już zrobione, bo jak widzę to trochę czasu od wrzucenia materiału już minęło. Pozdrawiam

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.04.2022 o 20:50, szloma napisał(-a):

(ułamany tzw. zaczep/blokada współpracująca z tiretem). Radzę go wymienić a znikną kłopoty z "nakrecaniem" i odciąganiem koronki. O ile rzecz jasna nie zostało to już zrobione, bo jak widzę to trochę czasu od wrzucenia materiału już minęło

słuszna uwaga - wówczas tego nie zauważyłem ale faktycznie widać jak na dłoni tak miejsce ułomka jak i bolec z którym ten ulomek współpracował. 

 

Dugena pochodziła trochę na nadgarstku- jakiś kwartał non stop i jako bezawaryjną schowałem do pudełka.

Feler tiretu nie został naprawiony.  Może kiedyś jeszcze wrócę do tematu i uda się wymienić ten element. 

 

Aktualnie podbijając temat chciałem pochwalić się nabytkiem sprzed ponad 2 lat.

Kupiony jako sprawny (Ale, proszę pana troszkę śpieszy..  ).

Po wstępnym wówczas zajrzeniu do środka okazało się, że poprzednik chyba utopił zegarek w oleju Kujawskim..  

Wszystko tam płynęło a na włosie balansu widoczne krople łączące zwoje.. 

Wszystkie podzespoły prócz tarczy (Na szczęście) nosiły ślady zalania olejem.

Ktoś źle zinterpretował chyba potrzebę smarowania mechanizmu.. 

Trafiła wówczas do szuflady a teraz, kilka dni temu wróciła do żywych - aktualnie na nadgarstku, choć jej stan wewnętrzny daleki do idealnego to po smarowaniu jest normalnym codziennym zegarkiem. 

Wyjątkowa tarcza w odcieniach zieleni z opisem SWISS MADE co swiadczyloby chyba, że sama DUGENA identyfikowała się wówczas jeszcze jako szwajcarska marka, choć mechanizm raczej pochodzi z lat 70'ych.

Wewnątrz ETA 2873 jako dugenowski 3365 .. 

Muszę jeszcze poprawić zmianę daty - brak przerzucania z automatu.

 

 

20240126_070125.jpg

20240126_070149.jpg

20240126_070157.jpg

20240126_070157.jpg

20240126_070219.jpg

20240126_071032.jpg

20240126_071053.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.