Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
Enkil

Budowa elektrycznego roweru w stylu retro militarnym :)

Recommended Posts

Hej.

Chciałbym zbudować dla siebie rower w takim stylu

 

post-68064-0-46418600-1551981700_thumb.jpg

Tylko z umieszczonym centralnie silnikiem elektrycznym a baterią w miejscu zbiornika. I tu moja prośba; z powodu ceny zastanawiam się nad akumulatorami zelowymi (są wielokrotnie tańsze niż litowo jonowe).

Czy ktoś kto się na tym zna, może mi podpowiedzieć czy takie akumulatory dadzą radę napedzać silnik 24v 250 w przez minimum dwie godziny i ich waga i rozmiar nie będą przytlaczające? Prosił bym o parametry które powinny mieć takie baterie. Myślałem o połączeniu (ze względu na niewielkie rozmiary) akumulatorów 12v szeregowo i rzędowo.

Edited by Enkil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

jeśli myślisz o ciągłej pracy silnika z mocą ok. 250W przez dwie godziny to przy podanych parametrach (24V) aku powinny mieć około 20Ah pojemności przy prądzie 10A(około połowa  aku w niedużym aucie).

Edited by mkuka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, spróbuję coś dobrać. Myślałem o dojazdach do pracy w ładną pogodę, godzina do i godzina powrót w przybliżeniu, w domu ładowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam w pontonie z silnikiem na prąd dwa aku żelowe po 90Ah - pływać można non stop około 3 -4 godzin na jednym przy prawie max mocy - ważą po 10kg sztuka i pracują w każdej pozycji czyli mogą leżeć - musisz do nich mieć specjalną ładowarkę, normalny prostownik je uszkodzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co ważne akumulatory żelowe dobrze, tzn bez uszkodzeń znoszą głębokie rozładowania, nie zasiarczają się jak ołowiowo - kwasowe.

Edited by Balansujący Na Osi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładowarki do nich (te lepsze a taką mam ) po podłączeniu diagnozują w jakim stanie jest akumulator i odpowiednio do niego podchodzi - jest 5 etapów ładowania i podłączeniu po kolei lamki sygnalizują na jakim etapie jest proces.

Wada to ich cena razem z ładowarką

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem lepiej zainwestować w Li battery pack przewidziany do takich urządzeń z właściwym prądem rozładowania. Punktem startowym powinna być jednak nie bateria a motor który zdefiniuje parametry baterii. A najprościej kupić cały zestaw: motor, kontroler, dcdc i właściwa baterie i zastosować w projekcie.


nie spiesz się ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście masz rację, tylko gdy zdecyduję się na baterię li-ion cena wzrasta x3, motor oczywiście mam na oku, jest ciągle dostępny i jest w zestawie z kontrolerem i manetką; do niego właśnie próbuję dobrać baterię żelową.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam są montowane pakiety składające się z akumulatorów 18650 , tak jak w narzędziach elektrycznych , oczywista nie czajna typu trusfire i insze fire :D

nie tylko pojemność jest ważna ale ile dają amper , najlepsze na rynku wysoko prądowe to aktualnie sony US18650C6 poj 3000mAh i 30A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się, znalazłem osobę która buduje pakiety, na zamówienie, koszt to jak pisałem - w stosunku do zelowego x3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akus żelowy będzie dużo ważył , pakiety zrobi Ci każdy elektryk jak dostarczysz "towar"  gdzieś mam koło z silnikiem jak byś odebrał osobiście to dam za symboliczny sześciopak :P szkoda ,że wywaliłem akumulator i sterowanie bo wystarczyło by tylko nowe pakiety wsadzić

Zarejestruj sie na forum światełka i tam kupisz taniej akusy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akus żelowy będzie dużo ważył , pakiety zrobi Ci każdy elektryk jak dostarczysz "towar" gdzieś mam koło z silnikiem jak byś odebrał osobiście to dam za symboliczny sześciopak :P szkoda ,że wywaliłem akumulator i sterowanie bo wystarczyło by tylko nowe pakiety wsadzić

Zarejestruj sie na forum światełka i tam kupisz taniej akusy

A możesz podać jakieś parametry tego koła? To trochę zmienia moją koncepcję, ale jak to mówią "darowanemu koniowi..." :)

Edited by Enkil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedyny parametr to koło  28 cali albo 29 cali silnik  centralnie w kole na piaście , tu widać na fotce jeszcze przed zdemontowaniem koła

2mov0xs.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mnie się podoba pierwszy projekt bo... silnik nie jest na piascie :-) dla mnie to prawie e-scooter ;-)

 

Seiken- dzięki za info o Sony. Zawsze uważałem że SDI 18650 z Samsunga są najlepsze ale sprawdzę to info


nie spiesz się ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Całkiem ładny ten rower, czemu postanowiłeś zrezygnować z napędu elektrycznego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo żona nie chciała , po za tym noszenie do ładowania akumulatora to upierdliwy temat jak się mieszka w bloku

Edited by seiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak, z kobietami to tak jest, moja w ubiegłym roku postanowiła więcej jeździć na rowerze, dla zdrowia, więc kupiła sobie nowy rower, taki na którym nawet nie bardzo się zmęczy :)

Moim zdaniem, dla zdrowia to warto się jednak trochę powysilać :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie fachowcy :) czy woltomierz analogowy, podłączony do akumulatora przez powiedzmy godzinę, może w znaczacym stopniu wpływać na rozładowanie tegoż akumulatora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie fachowcy :) czy woltomierz analogowy, podłączony do akumulatora przez powiedzmy godzinę, może w znaczacym stopniu wpływać na rozładowanie tegoż akumulatora?

Nie ma szansy rozładować ,np w samochodzie tez masz urządzenia które 24h na dobę pobierają prąd / jakieś mikro ampery/ miesiące miną zanim akumulator się rozładuje , a cewka w woltomierzu to takie mikro ampery własnie pobiera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś w latach 70 ubiegłego wieku nawet była taka moda na montowanie woltomierzy analogowych w samochodach , teraz też montują tylko cyfrowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam mam taki, zintegrowany z ładowarką USB , włącza się po stacyjce i pokazuje ładowanie z alternatora. Co innego w pojeździe, gdzie akumulator jest jedynym źródłem zasilania silnika, ale pewnie masz rację i pobór będzie niezauważalny. :)

Edited by Enkil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby nie było, że zarzucilem sprawę to krótka relacja;

kolega seiken przysłał mi za flaszkę koło z silnikiem od Sparty- jestem mu za to bardzo wdzięczny - dzięki :) . Jak się później dowiedziałem zaglebiając się w temat, sparta jest firmą, której polityka jest następująca - jeśli właściciel roweru wymieni w nim cokolwiek sam, bez udziału serwisu firmowego, to rower nie działa. Odpowiada za to sterownik umieszczony właśnie wewnątrz silnika, aby trudniej było go zastąpić. :)

Zagłębiłem się w temat jeszcze bardziej i sterownika już w ogóle nie ma w kole, nówka sztuka prosto z Chin leży na półce i czeka na zamontowanie pod ramą. Bateria litowo jonowa będzie na dniach -36v14ah. Reszta osprzętu jest lub zaraz będzie. :)

 

Tu skrzynka na baterię, będzie na bagażniku.

post-68064-0-62251200-1553980297_thumb.jpg

Smaczek - tylna opona :D

 

post-68064-0-57065500-1553980354_thumb.jpgpost-68064-0-42836200-1553980370_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Jeszcze kilka drobnych spraw do zrobienia, ale pierwszy start się udał. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.