Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Skarsol

UPS z ASHFORD mocno zawyżony VAT

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

W skrócie - UPS żąda opłat 441.64 PLN (W tym 355 VAT) od towaru i przesyłki wartych łącznie 1116,35 PLN, czyli ponad 31% VAT, prawie 40% łącznych opłat od wartości podstawy do opodatkowania. Nie polecam ściągania czegokolwiek kurierem UPS i zakupów w Ashford.

 

Mam obecnie następującą sytuację z zegarkiem zamówionym z Ashford, wysłanym za pomocą UPS:

 

Podsumowanie zamówienia wygląda następująco:

SUBTOTAL: $307.99

TAXES: $0.00

DISCOUNTS: $46.20

SHIPPING AND HANDLING: $29.95

TOTAL: $291.74

 

Czyli towar + przesyłka o wartości na dzień opłacenia 1116,35 PLN. VAT powinien wyjść około 262 PLN.

 

W środę 15.05. kurier żąda ode mnie opłacenia 441,64 PLN, na co się nie zgadzam i dzwonię na infolinię w celu wyjaśnienia sprawy. Kurier poinformował, że zostawi paczkę w punkcie obsługi i mam tydzień na odebranie, czyli do 21.05.

 

W czwartek 16.05. dostaję z agencji celnej UPS wyliczenie kosztów:

Naliczenie cła i vatu wynikają z faktu iż nadawca przekierował na Państwa opłaty celno podatkowe.

Podaje rozbicie opłat:

Cło 3zł

Vat 355zł

Prowizja agencji celne 68zł netto. (dop. czyli 83,64 brutto).

 

Na pierwszego maila, w którym prosiłem o podanie podstawy do wyliczenia takiej kwoty VAT (wysłany 16.05.) oraz drugiego z prośbą o odpowiedź i załączonymi fakturą, i potwierdzeniem płatności w kwocie 291,74 USD, odpowiedzi do dzisiaj (20.05.) nie dostałem.

 

W międzyczasie poprosiłem Ashford o skan faktury w pdf. Najpierw dostałem błędną, bez wliczonego rabatu, z której wyszedłby już VAT około 303 PLN:

SUBTOTAL: $307.99

TAXES: $0.00

DISCOUNTS: $0.00

SHIPPING AND HANDLING: $29.95

TOTAL: $337.94

 

Następnie już poprawną na kwotę 291,74 USD (w tym wysyłka). Po prośbie o informację, jaka dokładnie faktura została dołączona do paczki, kontakt z Ashford się urwał.

 

Od środy 15.05. kilka moich telefonów na infolinię UPS, w piątek 17.05. obiecany kontakt z agencji celnej do południa w poniedziałek 20.05. Po godz. 16 (20.05.) kolejny mój telefon na infolinię, informacja, że agencja celna dzwoniła o 8:43 (albo 8:46) i nie mogła się dodzwonić. O nieodebranych połączeniach mam powiadomienie i historię połączeń + czasami sms, jedyną rozmowę w okolicy tej godziny miałem o 8:36 i trwała niecałe 3 minuty. Z infolinii informacja, że agencja celna pracuje do godz. 18 i podane 2 numery. Od godz 17:05 - 56 minutowe połączenie z agencją celną, gdzie mogłem posłuchać muzyczki, nikt nie odbiera. Wcześniej kilka krótszych na drugi podany numer. Infolinia informowała mnie, że nieodebraną przesyłkę odsyłają do adresata, nie potrafiła odpowiedzieć do kiedy muszę odebrać.

 

W trackingu UPS jeszcze poniższa informacja - czyżby liczyli podstawę opodatkowania od 0,00?

 

 

Import Charges

 

NOTE: the total value used for calculation of all Duty-based fees is 0.00. Government Charges: 358.00 Brokerage Charges: 68.00 Freight Charges: 0.00 VAT: 15.64

 

Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją i ma doświadczenie jak ją rozwiązać?

- Nie uśmiecha mi się płacić ekstra około 90 PLN za nic;

- jeżeli paczka wróci do nadawcy, jak ze zwrotem płatności, czy ktoś ma z tym doświadczenie? Płatność była kartą Revolut;

- rozważam opłacenie i odebranie paczki, zebranie dokumentów i zgłoszenie sprawy jako podejrzenie oszustwa przez UPS. Może ktoś przechodził taką drogę?

 

Dziękuję bardzo za przeczytanie posta i wszelkie rady!

Edytowane przez Skarsol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

UPS nalicza domyślny koszt transportu IATA w wysokości 100$ jeśli nie przedstawisz do odprawy faktury z kosztami transportu. VAT jest naliczany od całości razem z kosztami wysyłki :) A za usługę odprawy paczki agencja pobiera należność zgodnie z cennikiem. Czasami zakup 1 zegarka nie jest taki opłacalny jakby mogło się wydawać. Było o tym pisane na forum.

Edytowane przez Krzysiek82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

UPS nalicza domyślny koszt transportu IATA w wysokości 100$ jeśli nie przedstawisz do odprawy faktury z kosztami transportu. VAT jest naliczany od całości razem z kosztami wysyłki :) A usługa za odprawienie paczki agencja pobiera zgodnie z cennikiem. Czasami zakup 1 zegarka nie jest taki opłacalny jakby mogło się wydawać. Było o tym pisane na forum.

Dziękuję za odpowiedź. Od jakiegoś czasu czytam forum, również na ten temat. Sęk w tym, że na każdej fakturze do jakiej dotarłem, jest uwzględniony koszt transportu. Również przesyłałem do agencji celnej prawidłową fakturę, fakt, że już po wyliczeniu opłat. Co więcej, nawet najgorsza sytuacja, czyli 262 USD za zegarek +100 USD za IATA daje 83,26 USD VAT co nijak nie przelicza się na 355 PLN (chyba, że złodziejski kurs 4,26). Chyba, że policzono VAT za realny koszt przesyłki + jeszcze IATA. Co nie powinno mieć miejsca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

......... temat faktycznie był już na forum omawiany dość obszernie, ostatnio zrezygnowałem też z zakupu w tym sklepie ( Ashford) ze względu na opłaty UPS, dodatkowo biorąc pod uwagę praktycznie brak gwarancji na czasomierz (no chyba że odsyłasz do USA co też sporo kosztuje)  sprawa robi się delikatnie rzecz ujmując względnie opłacalna,  raczej nie masz wyjścia, płać i płacz :unsure:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opiszę aktualizację sytuacji, może pozwoli komuś innemu oszczędzić czas na ustalanie procedur.

 

Wczoraj (wtorek 21.05.) zadzwonił do mnie Pan z agencji celnej UPS, rozmowa tym razem bardzo miła i rzeczowa.

Wytłumaczył wysokość VAT następująco - zadeklarowana wartość paczki przez wysyłającego to 307,99 USD + dodane 100 USD za przesyłkę. Ashford nieprawidłowo zadeklarował wartość, nie było faktury ani inaczej opisanych kosztów wysyłki (chociaż UPS moim zdaniem powinien wiedzieć jakie były koszty wysyłki, w końcu oni pobrali opłatę od wysyłającego).

 

Ustaliliśmy, że mam opisać sytuację na maila - reklamacjecelne(at)ups.com, odebrać zegarek opłacając kwotę z którą się nie zgadzam, mają zrobić korektę i odesłać różnicę na konto. Po 5h od maila zwrotna informacja, że wystąpią o korektę należności.

 

Także pomimo początkowych problemów ze skontaktowaniem się, ostatecznie sprawa idzie w dobrym kierunku. Pozostaje kwestia tego, czy faktycznie różnica zostanie zwrócona, co pozwolę sobie jeszcze tutaj napisać po zamknięciu sprawy.

 

Po kontaktach z UPS pozostaje mi niesmak, mogli od razu podać tego maila do kontaktu, a nie zlewać mnie przez kilka dni. Ile osób zapłaci i machnie ręką, zamiast kopania się przez tydzień z UPS?

 

Co do samego zegarka - wszystko zgodne z opisem, obejrzałem ze wszystkich stron, wygląda na nowy, bez skazy. Gwarancja międzynarodowa, podbita przez inny podmiot. Mam nadzieję nie musieć sprawdzać, czy zadziała w lokalnym oddziale ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Po kontaktach z UPS pozostaje mi niesmak, mogli od razu podać tego maila do kontaktu, a nie zlewać mnie przez kilka dni. Ile osób zapłaci i machnie ręką, zamiast kopania się przez tydzień z UPS?

 

Np ja :D Raz, na black friday kupiłem w Ashford DS-1 Powermatic. Po wymyślnych opłatach UPS z fajniutkiego dealu zrobił się tylko dobry. Pamiętam jaki byłem zły... Raczej mało prawdopodobne, że do nich wrócę na zakupy :)

Edytowane przez Krygo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

 Gwarancja międzynarodowa, podbita przez inny podmiot. Mam nadzieję nie musieć sprawdzać, czy zadziała w lokalnym oddziale ;)

Muszę Cię rozczarować, gwarancja tak zwana "międzynarodowa" nie zadziała na lokalnym terenie, także oby się nic nie działo, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje kwestia tego, czy faktycznie różnica zostanie zwrócona, co pozwolę sobie jeszcze tutaj napisać po zamknięciu sprawy.

 

I jak - została zwrócona?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze by było, żeby więcej osób miało świadomość, jakie mogą je czekać problemy przy zakupie z ashford, ceny zwykle i tak są opłacalne, ale to nie bajka o zakupach za pół ceny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak - została zwrócona?

Jeszcze nie ma decyzji. Zacytuję UPS:

"Urząd Celno Skarbowy ma ok. 120 dni od przyjęcia wniosku na wydanie decyzji bądź postanowienia"

 

Tak więc jeszcze trochę poczekamy na rozwiązanie sprawy.

 

Dodam, że Ashford po czasie zaproponował rekompensatę 46.11 USD, więc nawet większą, niż nadpłacony VAT. Ostatecznie dogadaliśmy się, że jeżeli UPS zwróci różnicę, to sprawa będzie załatwiona. Jeżeli UPS nie zwróci, mam im dać znać.

 

Więc sytuacja mocno się zmieniła, podejście Ashford ostatecznie nad wyraz poprawne, teraz mogę ich wręcz polecić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez stanax
      Mam pytanie odnośnie sklepu WorldOfWatches.
      Ktoś na forum pisał, że sklep dolicza do ceny cło przy zamówieniu.
      Wysyłka zegarka, który mnie interesuje kosztuje 40$ i zwiększa się jeżeli dodam coś do koszyka. Zakładam, że to właśnie cło się zwiększa wraz z wartością zamówienia. Czy mógłby ktoś potwierdzić?
       
      Dodatkowo, czy pomimo wliczania cła do ceny u nas i tak będzie trzeba do tego zapłacić VAT?
       
      Z góry dzięki za pomoc.
      Pozdrawiam.
    • Przez Linkas
      Witajcie,
      Od dłuższego czasu mam zamiar zakupić zegarek Vostok Amphibia. Mam do wyboru zakup na allegro (sprzedawca 4vwmocny) albo na ebay (sprzedawca zenitar). Problem mam taki, że zenitar ma większy wybór ale boję się, że celnicy doliczą mi VAT.
       
      Jakie mieliście doświadczenia ze ściąganiem amfibii zenitara do Polski? Wolę już kupić lepszy pasek niż płacić VAT
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.