Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
albiNOS 01

Diesel, czyli nierozwiązywalny problem holenderskich zegarmistrzów

Recommended Posts

Bo kiedyś zegarmistrz był na prawdę zegarmistrzem, a nie jakimś "serwisantem" , potrafił on dorobić części, a nawet stworzyć mechanizm. Teraz serwisant potrafi tylko wymieniać części, jeżeli jest odpowiednio przeszkolony  :(  

 

No ale "kiedyś" zegarki były inne i dostęp do części ograniczony, nie były one też taki tanie - obecnie w zegarku za kilka tys cyka przeważnie mechanizm kwarcowy za 100 - 200 zł w detalu, wiec nie opłaca się go naprawiać prościej i taniej jest wymienić - jeśłi chodzi o mechanizmy nakręcane automatyczne czy nakręcane ręcznie to jest do wyboru kilka modeli a części do nich są przeważnie zamienne i łatwo dostępne. "Kiedyś" różne manufaktury miały własne mechanizmy wiec można było albo coś dopasować albo dorobić... Ogólnie globalizacja zepsuła zawód zegarmistrza. 


:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.