Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
Guest Tomaso

Zegarki szwajcarskie na rynek wschodni

Recommended Posts

Guest Tomaso

Zakupiłem jako nowy zagarek Davosa Argonautic Lumis w łódzkiej firmie Tempus sprowadzony od krakowskiego dealera Davosy - firmy Chrono online.

Zegarek okazał się mieć wadę fabryczną bezelu. Sprzedawca stwierdził, że może odesłać zegarek do dealera celem ekspertyzy reklamacji. Dealer poinformował mnie, że istnieją wady dopuszczalne i niedopuszczalne i w drodze wyjątku mógłby ewentualnie uznać reklamację i wymienić wadliwą część w ciągu tygodnia. Super! Niestety po dwóch tygodniach, nagle i niespodziewanie okazało się, że nie ma części zamiennych, gdyż ten model zegarka nie jest już produkowany i trzeba będzie poczekać na wyprodukowanie tej części (nie wiadomo jak długo). Producent odesłał mnie do dealera. :o  

Reasumując zakupiłem zdefektowany zegarek, ale za to zabytkowy, czyli wyjątkowy i niepowtarzalny egzemplarz  

Prawdopodobnie ten wyjątkowy nabytek wyląduje na dnie jakiegoś głębokiego akwenu wodnego. :)

Wniosek z tego jest taki, żeby nie kupować w Polsce niczego, co przekracza wartość 100 pln chyba, że jest się fachowcem od tego rodzaju towaru.

Uczciwość producenta, i sprzedawców poddaje Państwa ocenie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli opisujesz sytuację na forum to proszę zadaj sobie odrobinę trudu i opisuj stan faktyczny.

Pęcherzyk powietrza pod farbą na podiałce na bezelu ceramicznym znalazłeś czyszcząc go. Jak stwierdziłeś, defekt gołym okiem nie jest widoczny. Dealer zaproponował wymianę bezela na gwarancji. Niestety ponieważ Twój model został zastąpiony nową wersją czas oczekiwania na bezel przedłużył się z tygodnia do 3 tygodni. Mam Twoją wiadomość informującą dealera, że rezygnujesz z nowego bezela. Tyle w temacie.


bl.jpgeclog.jpg

.................................................................
Emile Chouriet, Epos, Schaumburg Watch, NauticFish, Davosa, Jowissa,
.................................................................

"Mieć rację to niewiele, nawet stary zepsuty zegar dwa razy na dobę ma rację. - Jean Cocteau

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tomaso

Jeśli opisujesz sytuację na forum to proszę zadaj sobie odrobinę trudu i opisuj stan faktyczny.

Pęcherzyk powietrza pod farbą na podiałce na bezelu ceramicznym znalazłeś czyszcząc go. Jak stwierdziłeś, defekt gołym okiem nie jest widoczny. Dealer zaproponował wymianę bezela na gwarancji. Niestety ponieważ Twój model został zastąpiony nową wersją czas oczekiwania na bezel przedłużył się z tygodnia do 3 tygodni. Mam Twoją wiadomość informującą dealera, że rezygnujesz z nowego bezela. Tyle w temacie.

Po pierwsze nie pęcherzyk, a kilka pęcherzyków i również spory brak emalii na podziałce. Swoją drogą ciekawe czy towar tak "unikatowej" jakości można znaleźć w niemieckim sklepie? Szkoda, że sprzedawca mnie nie poinformował o tym drobnym szczególe, że ten model zegarka już nie jest produkowany, bo z pewnością wtedy nie doszłoby do transakcji.  Data produkcji tegoż zabytku też nie jest znana. Nie wiadomo zatem jak długo jeszcze będzie działać tryt? Czyżby czyszczenie magazynu? 

To Pan twierdzi, że termin reklamacji to 3 tyg.Finalnie wymiana tej części nie wiadomo jak długo by potrwała.

W zaistniałej sytuacji moje zaufanie do takiego sprzedawcy wygasło z przyczyn naturalnych.

Poza tym nie przypominam sobie, żebyśmy byli na "ty".Tyle w temacie. 

Edited by Tomaso

Share this post


Link to post
Share on other sites

...na forum wszyscy zwracają się do siebie po imieniu/Ty :)

Tryt też będzie chodził/działał/bił jak marzenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego odstąpiłeś od naprawy?

Na czym finalnie sprawa stanęła?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po co to bicie piany , nie rozumiem . Kupiłeś zegarek z defektem , możesz być wkurzony ale to się może zdarzyć , nawet w bardziej prestiżowych , lepszych firmach i przy drogich zegarkach . Dostałeś propozycje od dystrybutora naprawy usterki i uwierz , czas 3 tygodni to bardzo dobry i szybki termin , ale strzeliłeś focha i nie skorzystałeś . Wiec e czym problem , bo ja widzę w twojej decyzji o rezygnacji z przysługującego prawa, którego w żaden sposób nie negował dystrybutor ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tomaso

Dlaczego odstąpiłeś od naprawy?

Na czym finalnie sprawa stanęła?

Odpuściłem już temat. Nie mam już ochoty się denerwować. 

Po co to bicie piany , nie rozumiem . Kupiłeś zegarek z defektem , możesz być wkurzony ale to się może zdarzyć , nawet w bardziej prestiżowych , lepszych firmach i przy drogich zegarkach . Dostałeś propozycje od dystrybutora naprawy usterki i uwierz , czas 3 tygodni to bardzo dobry i szybki termin , ale strzeliłeś focha i nie skorzystałeś . Wiec e czym problem , bo ja widzę w twojej decyzji o rezygnacji z przysługującego prawa, którego w żaden sposób nie negował dystrybutor ???

Problem jest tylko w fakcie niepoinformowania mnie przed transakcją, że to zabytkowy sprzęt, z którym będzie problem z powodu braku części zamiennych. Temat zakończony. Nauka niestety kosztuje. Stereotypy się potwierdzają, a jakość wszystkich towarów zależy od rynku przeznaczenia. Pozdrawiam i życzę samych udanych zakupów.  :)

...na forum wszyscy zwracają się do siebie po imieniu/Ty :)

Tryt też będzie chodził/działał/bił jak marzenie.

Stary już jestem, to trudno mi się spoufalać z każdym.  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpuściłem już temat. Nie mam już ochoty się denerwować.

 

No to po cholerę zakładałeś ten temat? Jaki jest jego cel? Bo nie rozumiem zupełnie.

 

 

Problem jest tylko w fakcie niepoinformowania mnie przed transakcją, że to zabytkowy sprzęt, z którym będzie problem z powodu braku części zamiennych.

 

Jaki "zabytkowy"? - zwykła sprawa, kopiłeś zegarek z linii która została zastąpiona nowym modelem - sprzedawca przyjął Twoje zgłoszenie i zaproponował rozwiązanie. Nie byleś zainteresowany - wiec o co chodzi?


:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

......

Uczciwość producenta, i sprzedawców poddaje Państwa ocenie.

 

Zegarek jak widzę na poziomie 1000 $, masz całkowitą rację @Tomaso, że domagasz się naprawy w ramach gwarancji. Dziwne, że nie zaproponowali wymiany na nowszy model. Będę pamiętał o Twoich złych doświadczeniach przy podobnych zakupach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Szkoda, że sprzedawca mnie nie poinformował o tym drobnym szczególe, że ten model zegarka już nie jest produkowany,

 

Kupiłeś zegarek w sklepie, który nie ma tej marki w ofercie więc zapewne nikt tam nie widział o zmianie modelu. Wysłał do dystrybutora prośbę o sprzedaż zegarka o konkretnej referencji i taki zegarek dostał. Na jakiej podstawie wybór padł na tą referencję to sprawa między Tobą, a sprzedawcą.

Edited by TIK TAK

bl.jpgeclog.jpg

.................................................................
Emile Chouriet, Epos, Schaumburg Watch, NauticFish, Davosa, Jowissa,
.................................................................

"Mieć rację to niewiele, nawet stary zepsuty zegar dwa razy na dobę ma rację. - Jean Cocteau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli kolega stwierdził wadę to mógł skorzystać z rękojmi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ręce opadają, jak sie czyta takie wynurzenia....

Jak obsługiwać takiego klienta, który mota, konfabuluje i chce podpisu prezydenta pod pismem o terminie naprawy ?

Pewnie nijak. Albo na takim samym poziomie, jak klient sie zachowuje, czyli wcisnąć pół ciemnote i sajonara.

ufff

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tomaso

Kupiłeś zegarek w sklepie, który nie ma tej marki w ofercie więc zapewne nikt tam nie widział o zmianie modelu. Wysłał do dystrybutora prośbę o sprzedaż zegarka o konkretnej referencji i taki zegarek dostał. Na jakiej podstawie wybór padł na tą referencję to sprawa między Tobą, a sprzedawcą.

Nie zamawiałem zabytkowego modelu, który jak stwierdził producent mógł być wyprodukowany w latach 2015-2018. Dealerzy samochodowi wyprzedają marki np/ z zeszłego roku na preferencyjnych warunkach i z całą pewnością wiadomo z jakiego rocznika jest dany model i czy jest jeszcze produkowany, a i tak wiadomo, że na rynek wschodni będzie miał większą ilość "dopuszczalnych" usterek niż na rynek zachodni. Taka stara tradycja handlowa.  :)

Ręce opadają, jak sie czyta takie wynurzenia....

Jak obsługiwać takiego klienta, który mota, konfabuluje i chce podpisu prezydenta pod pismem o terminie naprawy ?

Pewnie nijak. Albo na takim samym poziomie, jak klient sie zachowuje, czyli wcisnąć pół ciemnote i sajonara.

ufff

Ręce i nogi opadną jak Pan trafi na takich sprzedawców. 

Zegarek jak widzę na poziomie 1000 $, masz całkowitą rację @Tomaso, że domagasz się naprawy w ramach gwarancji. Dziwne, że nie zaproponowali wymiany na nowszy model. Będę pamiętał o Twoich złych doświadczeniach przy podobnych zakupach.

Odradzam zakupy tego rodzaju w PL. Szkoda kasy i nerwów.  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kwiatek

Nie zamawiałem zabytkowego modelu, który jak stwierdził producent mógł być wyprodukowany w latach 2015-2018. 

Ty tak serio czy sobie jaja robisz? :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy a jak jest na rynkach zagranicznych? Ktoś ma doświadczenia? Trzymam się tematu.

Przy zakupie w sklepach zarejestrowanych w UE korzysta się z tych samych przepisów co w PL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może, może. Ale w praktyce to jednak Europa Wschodnia, trzeba brać poprawkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tomaso

Kupiłeś zegarek w sklepie, który nie ma tej marki w ofercie więc zapewne nikt tam nie widział o zmianie modelu. Wysłał do dystrybutora prośbę o sprzedaż zegarka o konkretnej referencji i taki zegarek dostał. Na jakiej podstawie wybór padł na tą referencję to sprawa między Tobą, a sprzedawcą.

Rozumiem, że dealer nie miał bladego pojęcia, że sprzedaje nieprodukowany już model zegarka. Jeśli tak, to tym bardziej jest godny polecenia. Nie ma już o czym mówić, ani tym bardziej pisać. Szkoda prądu i czasu.Całą winę biorę na siebie, w końcu zamówiłem niewłaściwy zegarek w niewłaściwym miejscu i w niewłaściwym czasie. Życzę sukcesów zawodowych.  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale nadal mi nie odpowiedziałeś, czemu zrezygnowałeś z przysługujących praw.

To czy model jest produkowany, czy nie, nie ma raczej nic do rzeczy przy rękojmi lub gwarancji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tomaso

Ale nadal mi nie odpowiedziałeś, czemu zrezygnowałeś z przysługujących praw.

To czy model jest produkowany, czy nie, nie ma raczej nic do rzeczy przy rękojmi lub gwarancji.

Po całej "awanturze" mógłbym liczyć jedynie na złośliwe przeciąganie terminu naprawy i pewnie inne niespodzianki oraz "atrakcje", na które nieszczególnie mam ochotę i czas. Wszystkim zegarkowiczom natomiast życzę jedynie samych, udanych zakupów.  :)

Ty tak serio czy sobie jaja robisz? :D  

 

ja, ja natürlich. :) 

No to po cholerę zakładałeś ten temat? Jaki jest jego cel? Bo nie rozumiem zupełnie.

 

 

 

Jaki "zabytkowy"? - zwykła sprawa, kopiłeś zegarek z linii która została zastąpiona nowym modelem - sprzedawca przyjął Twoje zgłoszenie i zaproponował rozwiązanie. Nie byleś zainteresowany - wiec o co chodzi?

Nie lubię być robiony w balona, ot taka fanaberia.  :)

Edited by Tomaso

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Miałem kupić toster, ale chyba się wstrzymam i sprawdzę, czy nadal go produkują...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tomaso

Miałem kupić toster, ale chyba się wstrzymam i sprawdzę, czy nadal go produkują...

Jak za 1000 $ to rzeczywiście warto sprawdzić.  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Człowieku , skończ już . Tu są ludzie którzy przerobili pewnie po kilkadziesiąt zegarków , w tym tez kupionych - jak to określiłeś w Europie wschodniej - ale dalej nie rozumiesz co próbują Ci przekazać i ze tak naprawdę uroiłes sobie problem. zamiast skorzystać z normalnej , prawnej drogi i skorzystać z zaproponowanego rozwiązania , to teraz wylewasz żale na forum.

 

Po całej "awanturze" mógłbym liczyć jedynie na złośliwe przeciąganie terminu naprawy i pewnie inne niespodzianki oraz "atrakcje", na które nieszczególnie mam ochotę i czas. Wszystkim zegarkowiczom natomiast życzę jedynie samych, udanych zakupów.

 

Na jakiej podstawie tak twierdzisz ? Ja znam dystrybutora i wielu z Nas i nigdy nie spotkała mnie żadna niespodzianka czy atrakcja. Nie oceniaj innych swoją miara ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Marcin Wins
      Witam, jaki może być rocznik zegarka Davosa Argonautic 161.498.20 - właściciel plącze się w zeznaniach. Te które jeszcze są w sprzedaży mają zbliżony numer 161.512.20, 161.498.80 /ten jest czarny - więc zdecydowanie odpada/ ale nigdzie nie znalazłem #161.498.20


    • By 5kemot5
      Hej,
      Napiszcie proszę co sądzicie o takiej Davosie?
      https://dolinski.pl/zegarki-davosa/zegarki-meskie/nautic-star/davosa-nautic-star-163.472.45.html
       
      Dodam, że widziałem ten zegarek na żywo i podoba mi się. A może macie jakiś pomysł na inny? Szukam kwarca, ciekawego, niszowa marka ale dobra\prestiżowa, szafir, przynajmniej 100m, bransa, design raczej sportowy ale z czytelną tarczą...
      Cena najlepiej poniżej 1500.
    • By Piotr71
      Witam, czy ktoś może wie w jakej klasie wykonany jest automat montowany w davosie ternos, czy polecacie tego nurka, jaka jest waszym zdaniem jakość do proponowanej ceny, dzięki za wszystkie uwagi, 
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.