Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość Tomaso

Zegarki szwajcarskie na rynek wschodni

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Tomaso

Zakupiłem jako nowy zagarek Davosa Argonautic Lumis w łódzkiej firmie Tempus sprowadzony od krakowskiego dealera Davosy - firmy Chrono online.

Zegarek okazał się mieć wadę fabryczną bezelu. Sprzedawca stwierdził, że może odesłać zegarek do dealera celem ekspertyzy reklamacji. Dealer poinformował mnie, że istnieją wady dopuszczalne i niedopuszczalne i w drodze wyjątku mógłby ewentualnie uznać reklamację i wymienić wadliwą część w ciągu tygodnia. Super! Niestety po dwóch tygodniach, nagle i niespodziewanie okazało się, że nie ma części zamiennych, gdyż ten model zegarka nie jest już produkowany i trzeba będzie poczekać na wyprodukowanie tej części (nie wiadomo jak długo). Producent odesłał mnie do dealera. :o  

Reasumując zakupiłem zdefektowany zegarek, ale za to zabytkowy, czyli wyjątkowy i niepowtarzalny egzemplarz  

Prawdopodobnie ten wyjątkowy nabytek wyląduje na dnie jakiegoś głębokiego akwenu wodnego. :)

Wniosek z tego jest taki, żeby nie kupować w Polsce niczego, co przekracza wartość 100 pln chyba, że jest się fachowcem od tego rodzaju towaru.

Uczciwość producenta, i sprzedawców poddaje Państwa ocenie.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli opisujesz sytuację na forum to proszę zadaj sobie odrobinę trudu i opisuj stan faktyczny.

Pęcherzyk powietrza pod farbą na podiałce na bezelu ceramicznym znalazłeś czyszcząc go. Jak stwierdziłeś, defekt gołym okiem nie jest widoczny. Dealer zaproponował wymianę bezela na gwarancji. Niestety ponieważ Twój model został zastąpiony nową wersją czas oczekiwania na bezel przedłużył się z tygodnia do 3 tygodni. Mam Twoją wiadomość informującą dealera, że rezygnujesz z nowego bezela. Tyle w temacie.


 

epos_logo.jpg.8c112fd1fff37da5649af0cec7869bc5.jpg  Jak go nie lubić!

.................................................................
"Mieć rację to niewiele, nawet stary zepsuty zegar dwa razy na dobę ma rację. - Jean Cocteau
.................................................................
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomaso

Jeśli opisujesz sytuację na forum to proszę zadaj sobie odrobinę trudu i opisuj stan faktyczny.

Pęcherzyk powietrza pod farbą na podiałce na bezelu ceramicznym znalazłeś czyszcząc go. Jak stwierdziłeś, defekt gołym okiem nie jest widoczny. Dealer zaproponował wymianę bezela na gwarancji. Niestety ponieważ Twój model został zastąpiony nową wersją czas oczekiwania na bezel przedłużył się z tygodnia do 3 tygodni. Mam Twoją wiadomość informującą dealera, że rezygnujesz z nowego bezela. Tyle w temacie.

Po pierwsze nie pęcherzyk, a kilka pęcherzyków i również spory brak emalii na podziałce. Swoją drogą ciekawe czy towar tak "unikatowej" jakości można znaleźć w niemieckim sklepie? Szkoda, że sprzedawca mnie nie poinformował o tym drobnym szczególe, że ten model zegarka już nie jest produkowany, bo z pewnością wtedy nie doszłoby do transakcji.  Data produkcji tegoż zabytku też nie jest znana. Nie wiadomo zatem jak długo jeszcze będzie działać tryt? Czyżby czyszczenie magazynu? 

To Pan twierdzi, że termin reklamacji to 3 tyg.Finalnie wymiana tej części nie wiadomo jak długo by potrwała.

W zaistniałej sytuacji moje zaufanie do takiego sprzedawcy wygasło z przyczyn naturalnych.

Poza tym nie przypominam sobie, żebyśmy byli na "ty".Tyle w temacie. 

Edytowane przez Tomaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...na forum wszyscy zwracają się do siebie po imieniu/Ty :)

Tryt też będzie chodził/działał/bił jak marzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego odstąpiłeś od naprawy?

Na czym finalnie sprawa stanęła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co to bicie piany , nie rozumiem . Kupiłeś zegarek z defektem , możesz być wkurzony ale to się może zdarzyć , nawet w bardziej prestiżowych , lepszych firmach i przy drogich zegarkach . Dostałeś propozycje od dystrybutora naprawy usterki i uwierz , czas 3 tygodni to bardzo dobry i szybki termin , ale strzeliłeś focha i nie skorzystałeś . Wiec e czym problem , bo ja widzę w twojej decyzji o rezygnacji z przysługującego prawa, którego w żaden sposób nie negował dystrybutor ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomaso

Dlaczego odstąpiłeś od naprawy?

Na czym finalnie sprawa stanęła?

Odpuściłem już temat. Nie mam już ochoty się denerwować. 

Po co to bicie piany , nie rozumiem . Kupiłeś zegarek z defektem , możesz być wkurzony ale to się może zdarzyć , nawet w bardziej prestiżowych , lepszych firmach i przy drogich zegarkach . Dostałeś propozycje od dystrybutora naprawy usterki i uwierz , czas 3 tygodni to bardzo dobry i szybki termin , ale strzeliłeś focha i nie skorzystałeś . Wiec e czym problem , bo ja widzę w twojej decyzji o rezygnacji z przysługującego prawa, którego w żaden sposób nie negował dystrybutor ???

Problem jest tylko w fakcie niepoinformowania mnie przed transakcją, że to zabytkowy sprzęt, z którym będzie problem z powodu braku części zamiennych. Temat zakończony. Nauka niestety kosztuje. Stereotypy się potwierdzają, a jakość wszystkich towarów zależy od rynku przeznaczenia. Pozdrawiam i życzę samych udanych zakupów.  :)

...na forum wszyscy zwracają się do siebie po imieniu/Ty :)

Tryt też będzie chodził/działał/bił jak marzenie.

Stary już jestem, to trudno mi się spoufalać z każdym.  :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpuściłem już temat. Nie mam już ochoty się denerwować.

 

No to po cholerę zakładałeś ten temat? Jaki jest jego cel? Bo nie rozumiem zupełnie.

 

 

Problem jest tylko w fakcie niepoinformowania mnie przed transakcją, że to zabytkowy sprzęt, z którym będzie problem z powodu braku części zamiennych.

 

Jaki "zabytkowy"? - zwykła sprawa, kopiłeś zegarek z linii która została zastąpiona nowym modelem - sprzedawca przyjął Twoje zgłoszenie i zaproponował rozwiązanie. Nie byleś zainteresowany - wiec o co chodzi?


:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

......

Uczciwość producenta, i sprzedawców poddaje Państwa ocenie.

 

Zegarek jak widzę na poziomie 1000 $, masz całkowitą rację @Tomaso, że domagasz się naprawy w ramach gwarancji. Dziwne, że nie zaproponowali wymiany na nowszy model. Będę pamiętał o Twoich złych doświadczeniach przy podobnych zakupach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Szkoda, że sprzedawca mnie nie poinformował o tym drobnym szczególe, że ten model zegarka już nie jest produkowany,

 

Kupiłeś zegarek w sklepie, który nie ma tej marki w ofercie więc zapewne nikt tam nie widział o zmianie modelu. Wysłał do dystrybutora prośbę o sprzedaż zegarka o konkretnej referencji i taki zegarek dostał. Na jakiej podstawie wybór padł na tą referencję to sprawa między Tobą, a sprzedawcą.

Edytowane przez TIK TAK

 

epos_logo.jpg.8c112fd1fff37da5649af0cec7869bc5.jpg  Jak go nie lubić!

.................................................................
"Mieć rację to niewiele, nawet stary zepsuty zegar dwa razy na dobę ma rację. - Jean Cocteau
.................................................................
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kolega stwierdził wadę to mógł skorzystać z rękojmi. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ręce opadają, jak sie czyta takie wynurzenia....

Jak obsługiwać takiego klienta, który mota, konfabuluje i chce podpisu prezydenta pod pismem o terminie naprawy ?

Pewnie nijak. Albo na takim samym poziomie, jak klient sie zachowuje, czyli wcisnąć pół ciemnote i sajonara.

ufff

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a jak jest na rynkach zagranicznych? Ktoś ma doświadczenia? Trzymam się tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomaso

Kupiłeś zegarek w sklepie, który nie ma tej marki w ofercie więc zapewne nikt tam nie widział o zmianie modelu. Wysłał do dystrybutora prośbę o sprzedaż zegarka o konkretnej referencji i taki zegarek dostał. Na jakiej podstawie wybór padł na tą referencję to sprawa między Tobą, a sprzedawcą.

Nie zamawiałem zabytkowego modelu, który jak stwierdził producent mógł być wyprodukowany w latach 2015-2018. Dealerzy samochodowi wyprzedają marki np/ z zeszłego roku na preferencyjnych warunkach i z całą pewnością wiadomo z jakiego rocznika jest dany model i czy jest jeszcze produkowany, a i tak wiadomo, że na rynek wschodni będzie miał większą ilość "dopuszczalnych" usterek niż na rynek zachodni. Taka stara tradycja handlowa.  :)

Ręce opadają, jak sie czyta takie wynurzenia....

Jak obsługiwać takiego klienta, który mota, konfabuluje i chce podpisu prezydenta pod pismem o terminie naprawy ?

Pewnie nijak. Albo na takim samym poziomie, jak klient sie zachowuje, czyli wcisnąć pół ciemnote i sajonara.

ufff

Ręce i nogi opadną jak Pan trafi na takich sprzedawców. 

Zegarek jak widzę na poziomie 1000 $, masz całkowitą rację @Tomaso, że domagasz się naprawy w ramach gwarancji. Dziwne, że nie zaproponowali wymiany na nowszy model. Będę pamiętał o Twoich złych doświadczeniach przy podobnych zakupach.

Odradzam zakupy tego rodzaju w PL. Szkoda kasy i nerwów.  :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kwiatek

Nie zamawiałem zabytkowego modelu, który jak stwierdził producent mógł być wyprodukowany w latach 2015-2018. 

Ty tak serio czy sobie jaja robisz? :D  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a jak jest na rynkach zagranicznych? Ktoś ma doświadczenia? Trzymam się tematu.

Przy zakupie w sklepach zarejestrowanych w UE korzysta się z tych samych przepisów co w PL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może, może. Ale w praktyce to jednak Europa Wschodnia, trzeba brać poprawkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomaso

Kupiłeś zegarek w sklepie, który nie ma tej marki w ofercie więc zapewne nikt tam nie widział o zmianie modelu. Wysłał do dystrybutora prośbę o sprzedaż zegarka o konkretnej referencji i taki zegarek dostał. Na jakiej podstawie wybór padł na tą referencję to sprawa między Tobą, a sprzedawcą.

Rozumiem, że dealer nie miał bladego pojęcia, że sprzedaje nieprodukowany już model zegarka. Jeśli tak, to tym bardziej jest godny polecenia. Nie ma już o czym mówić, ani tym bardziej pisać. Szkoda prądu i czasu.Całą winę biorę na siebie, w końcu zamówiłem niewłaściwy zegarek w niewłaściwym miejscu i w niewłaściwym czasie. Życzę sukcesów zawodowych.  :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale nadal mi nie odpowiedziałeś, czemu zrezygnowałeś z przysługujących praw.

To czy model jest produkowany, czy nie, nie ma raczej nic do rzeczy przy rękojmi lub gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomaso

Ale nadal mi nie odpowiedziałeś, czemu zrezygnowałeś z przysługujących praw.

To czy model jest produkowany, czy nie, nie ma raczej nic do rzeczy przy rękojmi lub gwarancji.

Po całej "awanturze" mógłbym liczyć jedynie na złośliwe przeciąganie terminu naprawy i pewnie inne niespodzianki oraz "atrakcje", na które nieszczególnie mam ochotę i czas. Wszystkim zegarkowiczom natomiast życzę jedynie samych, udanych zakupów.  :)

Ty tak serio czy sobie jaja robisz? :D  

 

ja, ja natürlich. :) 

No to po cholerę zakładałeś ten temat? Jaki jest jego cel? Bo nie rozumiem zupełnie.

 

 

 

Jaki "zabytkowy"? - zwykła sprawa, kopiłeś zegarek z linii która została zastąpiona nowym modelem - sprzedawca przyjął Twoje zgłoszenie i zaproponował rozwiązanie. Nie byleś zainteresowany - wiec o co chodzi?

Nie lubię być robiony w balona, ot taka fanaberia.  :)

Edytowane przez Tomaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Miałem kupić toster, ale chyba się wstrzymam i sprawdzę, czy nadal go produkują...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomaso

Miałem kupić toster, ale chyba się wstrzymam i sprawdzę, czy nadal go produkują...

Jak za 1000 $ to rzeczywiście warto sprawdzić.  :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Człowieku , skończ już . Tu są ludzie którzy przerobili pewnie po kilkadziesiąt zegarków , w tym tez kupionych - jak to określiłeś w Europie wschodniej - ale dalej nie rozumiesz co próbują Ci przekazać i ze tak naprawdę uroiłes sobie problem. zamiast skorzystać z normalnej , prawnej drogi i skorzystać z zaproponowanego rozwiązania , to teraz wylewasz żale na forum.

 

Po całej "awanturze" mógłbym liczyć jedynie na złośliwe przeciąganie terminu naprawy i pewnie inne niespodzianki oraz "atrakcje", na które nieszczególnie mam ochotę i czas. Wszystkim zegarkowiczom natomiast życzę jedynie samych, udanych zakupów.

 

Na jakiej podstawie tak twierdzisz ? Ja znam dystrybutora i wielu z Nas i nigdy nie spotkała mnie żadna niespodzianka czy atrakcja. Nie oceniaj innych swoją miara ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez TIK TAK
      1. Davosa Ternos Professional Nebuleos
      Paramatry standardowe to 50 ATM, ceramiczny bezel, 42,5 mm, automat Sw 200.
      Co nowego?
      Tarcza ceramiczna i autorskie zapięcie z wygodną mikroregulacją.
      161.535.10
       

       
      161.535.50
       

       
      161.535.70
       



       


      Limitwany moedel Newton Gronograph Rallye
      42 mm,
      7 ATM,
      Automat z chrono SW 510 BH A
      Limitacja 300 sztuk z koloru.
       

       

       

       
    • Przez TIK TAK
      W tym roku Davosa wprowadza nowy limitowany model do kolekcji Ternos.
      Mechanizm SW 200, szafirowe szkło, 42 mm, 50 ATM i połączenie Super-LumiNova® C3 i BGW9
      Koperta w DLC, dostępny na kauczuku, opcjonalnie można dokupić czarną bransoletę.
      Limitacja 500 sztuk, Cena w PL 5500 PLN.
       





    • Przez TIK TAK
      W tym roku Davosa zdecydowała się na podniesienie jakości wykonania flagowego modelu Argonautic BG oraz Argoanutic Lumis
       
      Argonautic BG otrzymał 4 nowe modele.
      Podstawowe różnice to: nowa koperta, nakładane satynowe indeksy wypełnione SuperLuminovą BGW09, zoptymalizowana długość wskazówek, nowa ząbkowana ramka bezela.
      161.528.20

       
      161.528.40

       
      161.528.70

       
      Najistotniejszą nowością jest Model 161.528.10, który posiada nową wkładkę bezela wykonaną z opatentowanego stopu BEYOND STEEL®, który jest ciężki jak złoto (gęstość 19,3 g/cm³), jest twardy jak diament i wytrzymuje najwyższe teperatury (temperatura topnienia 3422 °C). Beyond Steel® jest praktycznie niezniszczalny, absolutnie odporny na wpływy chemiczne i wolny od rdzy i niklu. Czterokrotnie twardszy niż tytan i 2 razy twardszy niż stal.
       

       

       
       
      Argonautic Lumis otrzymał 3 nowe modele. Dodatkową zmianą są wydajniejsze o 66% pałeczki z gazem GTLS (trytem)
       

       
       
      Modele:
      161.529.10 Beyond Steel

       
      161.529.20
       

       
      161.529.40

       
       
      Wszystkie modele Argonautic dostępne są na 3 rodzajach bransolet lub pasku kauczukowym
       

       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.