Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znalazłem tej marce poświęconego wątku, więc postanowiłem go założyć.

 

https://www.sternglas.com/

 

Microbrand z Hamburga robiący zegarki w bauhausowym stylu. Sam jestem zadowolonym posiadaczem automatycznego modelu Naos, zakupionego na forum.

Naos_Automatik_weiss_silber_premium_dunk

Niedawno pojawił się nowy, Kanton, mocno inspirowany Max Billem.

SKT41701_kanton_schwarz_frontal_700x.jpg

Jestem nowy w świecie zegarków, więc o jakości nie mogę się wypowiadać, ale bardzo podoba mi się estetyka, przy znośnej cenie (przynajmniej w przypadku Naosa). Kanton przy 799 Euro wydaje się już nie być tak atrakcyjny,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem drogo sobie liczą. 400 dodatkowych EURO za jedynie włożenie kopii ETA (minimalnie zmodyfikowanej) to dużo - po polsku to prawie 2000 zł....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hamburski microbrand nie zwalnia tempa i wprowadza na rynek kolejny zegarek mechaniczny.

Generalnie stylistyka mocno niemiecko-skandynawska, genialna prostota, na nowo odczytana stylistyka Bauhausu, ale dość odmienna od generycznych i powielanych wzorców Nomosa, Stowy i na przykład Junghansa.

Widać, że szukają swojej drogi i moim zdaniem nieźle im idzie.

 

W nowym zegarku podoba mi się to, że marka skupiła się na często pomijanym aspekcie zegarka mechanicznego - jego grubości.

O ile nie jest to wymiar krytyczny w przypadku toolwatchy, czy wszelakiej proweniencji EDC, o tyle w garniturowcach robi to kolosalną różnicę.

Przy standardowej Miyocie zeszli to 8,5 mm, przy czym sprytne ukształtowanie koperty powoduje, że z profilu zegarek nosi się jak zwykły kwarc.

 

Na dziś cena na Kickstarterze atrakcyjna, bo 299€, co daje 1357 PLN.  Do tego co ciekawe zegar ścienny za 69€.

 

A teraz zdjęcia i specyfikacja - Sternglas Asthet:

183c640079f523a6db4f465521af0a45_original.jpg?ixlib=rb-2.1.0&w=680&fit=max&v=1610623638&auto=format&frame=1&q=92&s=2039f1032c9b7bc8de1c379276a0adfe

d2b4cab211f60257245995c585e8af21_original.jpg?ixlib=rb-2.1.0&w=680&fit=max&v=1611161079&auto=format&frame=1&q=92&s=fc717fbc98aa611a71d8db00acbca80c

b62135ec20b91706435514f77a9f56a3_original.jpg?ixlib=rb-2.1.0&w=680&fit=max&v=1611161134&auto=format&frame=1&q=92&s=157235a458332a5134f6d6de1b0c7ed8

38d5bbfb910983a37040cea32a09d397_original.jpg?ixlib=rb-2.1.0&w=680&fit=max&v=1610641935&auto=format&frame=1&q=92&s=eaa466c9b2db7be9e9fd1a9b39a560cf

11887054ba9e80da8ad2325b5246f2fd_original.jpg?ixlib=rb-2.1.0&w=680&fit=max&v=1611160765&auto=format&frame=1&q=92&s=65040018d0669e8f1b4b29ed5346c043

  • Diameter: 40 mm 
  •  Case material: 316L stainless steel (matte, sand-blasted) 
  •  Case height: 8,5 mm excl. glass (7,5 mm visually) 
  •  Lug width: 20 mm 
  •  Lug-to-lug: 48 mm 
  •  Weight: 35 + 10 g 
  •  Water resistance: up to 5 ATM 
  •  Dial color: white or satin-anthracite 
  •  Hands type: Block hands
  •  Hands color: black (matte) or silver (matt) 
  •  Watch glass: double domed sapphire glass, double anti-reflective 
  • Uhrwerk: Automatic movement Miyota 9015, 3 hand, date field (6H), seconds stop
  •   Strap type: PREMIUM 20 (80 + 118 mm), velvety soft calfskin from Germany 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy automat Hamburg - podobny do poprzedniej edycji kwarcowej.  NIestety nie tak płaski, jak ostatnia nowość.

Cena obecnie: 1549 pln minus rabat z newslettera.  Tanio nie jest, ale pamiętajmy, że VAT nie wpada, jak w przypadku wielu amerykańskich lub azjatyckich nowości.

image.thumb.png.6f716300f11ae4392b85cfc65b810823.png

image.png.5d71661752807a0cbaa54b2a2846f519.png

image.png.dff764b9d58c3cf9cdc9f11c0b1a3616.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jest kolejny zegarek od Dustina Fontaine - tym razem diver.

(pewnie następny będzie lotnik)

Faktem jest, że nie powiela wzorców różnych hommage, a jest spójny z linią.

Rozmiar słuszny - 42 mm, fajny wzór na pierścieniu i koronce.

Cena: 1618 pln guma/1803 bransoleta

 

image.thumb.png.dec0cf6012e8df58cd317576fd858b02.png

 

image.thumb.png.ea768467660b90fe8769123703d935a5.png

image.png.978f6a39935610dd1ecffda5bd888ef9.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Iko napisał(-a):

Faktem jest, że nie powiela wzorców różnych hommage, a jest spójny z linią.

Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to właśnie spójność z ich pozostałymi modelami. Prostota i czytelność. Fajnie jak młoda marka podąża swoją ścieżką.

Może w końcu zdecyduje się zamówić Naosa 38 :)

 


Longines Spirit ZuluTime | Seiko SPB143J1| Nomos Club ref. 703 | Casio G-Shock DW-5610

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy Naos - kwarc.  Ciekawa kolorystyka

image.thumb.png.753830780b5096889510b5da6786f279.png

 

image.png.6f699262bec6be0027d133b9fff162cf.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy Selecta Automatic - 429€

image.thumb.png.73aa6d3fc94884b685b2f6252ba9c05c.png

image.thumb.png.a6f092cc196c4bd86779c8b51e8b7399.png

image.png.3ff87925806070212fd3b6d20f8004c8.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajny. Nawet bardzo!

 


Longines Spirit ZuluTime | Seiko SPB143J1| Nomos Club ref. 703 | Casio G-Shock DW-5610

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przyjechał!!!
Tylko zmienię pasek na czarny i pasuje
2e1f8272c38fc2e406e58d4a934988c3.jpg

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka


nawrót choroby....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój Hamburg 😉

 

087B4F66-66CB-4657-88C2-132C4D746B26.thumb.jpeg.b29d8d6aa1dc69a3c8af82cf62da2826.jpeg


nawrót choroby....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nowy w rodzinie 😁

IMG20240222152446.jpg

IMG20240222152742.jpg

 

 

IMG20240222152548.jpg

Edytowane przez Callahan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez Robert_Wawa
      Dzień dobry, na sprzedaż wystawiam piękny klasyczny garniturowiec, NOWY nienoszony zegarek Junghans Max Bill quartz - model 041/7849.00 jasna tarcza z niebieskimi-granatowymi cyframi, granatowy pasek, zegarek naprawdę super się prezentuje! Miałem go zostawić ale życie weryfikuje potrzeby.
      Kilka słów o zegarku za Internetem:
      „Wchodzące w skład kolekcji Junghans Max Bill zegarki, zachwycają swoim minimalistycznym wzornictwem. Modele łączą w sobie ponadczasową klasykę z najwyższej klasy elegancją. Prostota staje się tutaj główną dekoracją, pozwalając skupić się na tym, co najważniejsze w czasomierzu. Spoglądając na tarczę, widzimy precyzyjne nadrukowane oznaczenia, które tworzą niemal architektoniczną kompozycję. Nieco zaokrąglone cyfry godzinowe, przechodzą w mniejsze wskazania minutowe. Smukłe wskazówki nałożono farbą luminescencyjną, pozwalając nam na odczytanie godziny w nocy. Na godzinie 3 umieszczono datownik.
      Junghans Max Bill, czyli gwarancja najwyższej jakości.
      Jednym z głównych założeń szkoły Bauhaus oraz Maxa Billa było tworzenie przedmiotów cechujących się najwyższą jakością wykonania. W tym celu do produkcji używano najlepszych materiałów. Założenie to jest kontynuowane we współczesnej kolekcji zegarków Junghans”
      Dane techniczne:
      →⁠_⁠→Mechanizm kwarcowy J645.33
      →⁠_⁠→Koperta ze stali szlachetnej pokrytej PVD w odcieniu złota, średnica 38 mm
      →⁠_⁠→Grubość koperty: 7,9 mm
      →⁠_⁠→Wypukła, twarda pleksi z powłoką odporną na zarysowania
      →⁠_⁠→Biała matowa tarcza ze wskazówkami i podziałką minutową z przyjazną dla środowiska substancją luminescencyjną dla lepszej czytelności
      →⁠_⁠→Funkcja daty
      →⁠_⁠→Brązowy skórzany pasek ze sprzączką ze stali nierdzewnej powlekanej PVD
      Na deklu naklejona folia.
      →⁠_⁠→Wyprodukowane w Niemczech
      Cena : 1200,- zł
      →⁠_⁠→Preferuje odbiór osobisty w Warszawie, kwestia wysyłki do ustalenia. Nie wysyłam za pobraniem, nie interesują mnie kryptowaluty. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, pytań, zapraszam do kontaktu.
       








    • Przez Wisnia_Daniel
      Cześć.
      Rozglądam się za kolejnym zegarkiem, czymś na brązowym pasku z niebieską tarczą i okrągłą kopertą, bo takiego jeszcze nie mam i mi się podoba ten styl. Będzie to dodatek do luźnej stylizacji, jakiejś grubszej koszuli, swetra albo bluzy, bardziej jesienno czy zimowo. Zeppek pasuje do opisu ideolo, powoli przymierzam się do finalizacji tej zachcianki, jednak mam lekkie obawy, bo widzę kilka mankamentów. 
      Rozmiar - 43, duży, możliwe że za duży. U mnie w nadgarstku 16.5, w szczycie bliżej 17
      Grubość - 13 mm, no też kawał żelaza
      Mechanizm - automat od Miyoty, 82S7. Nie będę go nosił codziennie, mam inne zegarki, więc może praktyczniejszy będzie kwarc 
       
      Mam Seiko chrono 43 mm, Alpine pilota 42 mm i noszą się znośnie, choć to już dla mnie limit. Tu bym celował w coś do 40 mm, bo niżej pokazany gagatek nie ma za dużo mięsa na kopercie i o taki styl mi właśnie chodzi. 
       
      Biorę po 200 zł z konta każdej z drużyn i słucham Państwa. 
      Jakie inne propozycje przychodzą Wam do głowy? 
      Nie mam specjalnych wymagań co do kraju pochodzenia, budżet podobny do tego za Zeppka (wiadomo, że będą propozycje za więcej, pytanie o ile więcej). Pusta tarcza też mnie nie kręci, na tym coś się dzieje i w podobnym klimacie szukałbym alternatyw. Szkiełko oczywiście wypukłe, jak w modelu wyjściowym. 
      Jeśli ktoś ma ochotę zabrać głos, to już mu jestem wdzięczny. 
       
      To opisany wcześniej model. Zeppelin New Captain's Line ZE-8662-3
    • Przez radek3545
      Witam, 
      poproszę bardziej doświadczonych kolegów o pomoc w wyborze divera. Poniżej parametry zgodnie z regulaminem i krótki opis moich oczekiwań i wyników dotychczasowych poszukiwań.
       
      Rodzaj mechanizmu: naciag automatyczny (to będzie mój pierwszy automat).
      Charakter / typ zegarka; Diver
      Budżet: 1 000EUR, nie wykluczam przekroczenia ale też jeżeli znajdę coś za 500-600 to będzie świetnie. 
      Zegarek nowy - ponieważ celuję raczej w coś z microbrandów, więc chyba nie ma sensu kupowanie używki... 
      Wymiary zegarka:
      jaki rozmiar (obwód) nadgarstka; 18 cm maksymalna / minimalna średnica zegarka: 39-41 mm Akcesoria: pasek gumowy, obecnie noszę zegarek na gumie Barton i na razie jest to chyba najwygodniejsze dla mnie rozwiązanie
      Wodoodporność: tutaj nie mam specjalnych wymagań, zakładam, że każdy nurek w okolicach 500 - 1000 EUR będzie trzymał poziom jeżeli chodzi o ten parametr
      Miejsce zakupu: wysyłka w ramach UE, nie wchodzi w grę przymiarka w PL (mieszkam za granicą)
      Kolorystyka: 
      kolor tarczy / koperty (klasyka: niebieska lub granatowa tarcza, granatowy bezel lub czarny bezel i biała tarcza, żadnego złota, koperta stalowa błyszcząca, dobra luma, niekoniecznie okienko z datą)  
      Pierwszy zegarek czy kolejny: ma to być zegarek do codziennego noszenia, aktualnie mam Omegę Seamaster 300M w kwarcu, zarówno rozmiar jak i stylistyka są dla mnie świetne, także można potraktować Omegę jako wzorzec do wyboru stylu zegarka
      Wymiary zegarka C.D.:
      grubość - moja Omega ma 12mm i to chyba dla mnie max, większość diverów z Microbrandów jakie oglądałem jest trochę grubsza i dlatego je odrzuciłem.  
      Marka: na początku moich poszukiwań przeglądałem tylko znane marki: Omega i kilka innych szybko odpadły (cena), zastanawiałem się nad SEIKO Presage SRPG09J1 (niby spełnia parametry) aż w końcu trafiłęm na post Subiektywne zestawienie Divera / Nurka i zegarka w stylu nurkowym - od 1000 do 10000 PLN  i tutaj doznałem olśnienia: dlaczego nie kupić czegoś produkowanego przez Microbrand? O wiele fajniej chyba nosić na ręku coś wyjątkowego niż kolejny, jeden z setek tysięcy egzemplarzy topowej marki.
      Początkowy entuzjazm szybko opadł kiedy zagłębiłem się w prawdziwy gąszcz marek i modeli - trudno to wszystko ogarnąć... Generalnie po pasjonujących godzinach surfowania pozostałem z następującymi markami / modelami:
       
      1. FARER Maze
      https://eur.farer.com/products/maze
      Absolutnie rewelacyjna tarcza, spełnia moje parametry rozmiarowe, stylistyka jest świetna, na razie niestety niedostępny na stronie producenta... Jest dostępny model niebieski ale on już nie robi takiego wrażenia. No i cena Farera sporo przekracza budżet: 1400 EUR.
       
      2. Christopher Ward C60 Trident Pro 600
      https://www.christopherward.com/dive/c60-trident-pro-600/C60-42ADA3-S0KW0-B0.html
       
      lub wersja niebieska: https://www.christopherward.com/dive/c60-trident-pro-600/C60-40ADA3-S0BB0-HB.html
      lub jeszcze inna niebieska: https://www.christopherward.com/retro-dive/c65-trident-automatic/C65-41ADA1-S0BB0-RB.html
      swoją drogą CW ma bardzo bogaty wybór modeli, no i jest trochę taniej niż u Farera.
       
      3. BALTIC Aquascaphe, https://baltic-watches.com/en/products/aquascaphe-blue-gilt
       
      4. Charlie Paris, https://charlie-paris.com/products/montre-plongee-automatique-homme-made-in-france-concordia-automatique?variant=12754757189730
       
      Z powyższych 4 marek dwie pierwsze chyba najbardziej mi się podobały, przynajmniej w recenzjach w sieci, zdjęciach i róznego rodzaju filmach recenzujących zegarki na YT. 
       
      Moja prośba do forumowiczów: pomoc w ocenie powyższych zegarków pod kątem jakości (mechanizmy - o których ma bardzo marne pojęcie, jakość wykonania, może własne doświadczenia z posiadania zegarków tych marek), wasze opinie co do takiego zestawienia (co byście wybrali i dlaczego), sugestie co do innych marek / modeli z microbrandów (w podobnej stylistyce i parametrach rozmiarowych (39-41mm, grubość do 12mm). A może jednak iść w inną stronę i poszukać czegoś używanego...
       
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
      Pozdrawiam,
      Radek
       
       
    • Przez ArturVonHycl
      Recenzja Chronosapiens Zegarki pod Lupą

      Sólás – z irlandzkiego na angielski „solas”, czyli pocieszenie, ulga, osłoda. Nazwa marki, jak i cały projekt miały być dla jej twórcy właśnie pocieszeniem po ciężkim okresie w życiu osobistym. Odskocznią i zajęciem głowy czymś innym, niż problemy i troski. Trudne chwile są niejako wpisane w życie każdego z nas i każdy z nas przechodzi je na własny, indywidualny sposób ale nie można nie zgodzić się z faktem, że okres traumy potrafi być dla niektórych najbardziej twórczym okresem w życiu. Tak staje się i tym razem. Marka Sólás powstała w 2019 roku po roku poszukiwań oraz projektowania wspólnie z potencjalnymi dostawcami. Model Starlight zaprojektowany został w całości w Irlandii, co było jednym z głównych założeń marki od samego początku jej istnienia.
      Sam zegarek wyprodukowany został w Chinach, co może budzić grymas dezaprobaty na twarzach niektórych z Was ale czy naprawdę powinniśmy obawiać się chińskiej jakości w czasach, gdy większość dziedzin życia opanowanych zostało właśnie przez produkty z Chin? Poniżej dowiecie się, że chińskie, nie znaczy złe, a wręcz przeciwnie. Model Sólás Starlight, który mamy przyjemność recenzować pojawi się w kampanii Kickstarterowej już 15 października i gorąco namawiam zainteresowanie się młodym ale świetnie zapowiadającym się mikrobrandem.   KOPERTA   Koperta stalowa polerowana na lusterko. Typowo garniturowy kształt i wykończenie, jak i rozmiary.
      Wymiary koperty – szerokość 38mm bez koronki, L2L 44mm, między uszami 20mm, a grubość to jedynie 9,7mm. Producent określił wodoszczelność koperty na poziomie 50 metrów, co dla zegarka garniturowego jest wartością zupełnie wystarczającą. Koperta z obu stron zamknięta jest szkłem szafirowym z wewnętrznym antyrefleksem. Przeszklony dekielek ukazuje nam piękny mechanizm i największy (a w zasadzie najmniejszy) smaczek tego modelu, czyli mikrorotor. Koronka bardzo prosta, dekorowana ładnym grawerem z logo marki – nie odwraca uwagi od tarczy i nie dominuje nad kopertą.   TARCZA   Tarcza Starlighta powinna spodobać się fanom Balticusa „Gwiezdny Pył”, bo i tu zastosowany został awenturyn, który w świetle słonecznym pięknie się mieni i daje różny efekt kolorystyczny w różnych warunkach oświetleniowych. Od niebieskiego, przez srebrny, aż do złotego. Moim zdaniem prócz mechanizmu jest to najmocniejszy element tego zegarka i wzbudza u mnie osobiście motylki w brzuszku (co powoduje mechanizm, nawet nie wspomnę, bo za wczesna na to pora).
      Tarcza jest bardzo prosta i schludna, typowa dla zegarka garniturowego, ozdobiona zgrabnymi nakładanymi indeksami godzinowymi. Między godziną siódmą a ósmą umiejscowiony został sekundnik z równie prostą srebrną ramką i delikatną podziałką co 10 sekund.
      Na godzinie trzeciej znajdziemy datownik – z czarnym tłem, bez ramki, nie zaśmiecający niepotrzebnie tarczy. Idealnie!
      Prócz tego na tarczy znajdziemy logo Sólás – niby nakładane, niby „namalowane”. Nie jest brzydkie ale moim zdaniem nie do końca pasuje do całości zegarka i uważam, że powinno być nieco dopracowane, bo wygląda jakby niedbale „maźnięte srebrzanką”. Może taki był zamysł autora ale mi nie do końca to podchodzi i nie łączy się z charakterem zegarka.
      Pod godziną szóstą odczytać możemy informację, że „deartha in Eirinn”…hmm…ale że co?
      Ano to, że został zaprojektowany w Irlandii, czym producent się szczyci i podkreśla to na każdym kroku. Bardzo fajna inicjatywa, która nie wzbudza takich kontrowersji, jak mocno dyskusyjne „made in…”. Producent uniknął więc w ten sposób kontrowersji i niepotrzebnych dyskusji odciągających od właściwego tematu, którym jest sam zegarek. Wskazówki stalowe, polerowane tzw. „fasetowane”, czyli z ukośnie ściętymi krawędziami. Ładnie komponują się z całością i nadają lekko wintydżowego sznytu. To, co może nie jest wielkim problemem ale mnie osobiście gryzie w oczy, to wszechobecne obłe krawędzie. Może to mój skrzywiony gust ale zegarek nabrałby jeszcze głębszego charakteru, gdyby krawędzie indeksów, logo na tarczy oraz wskazówek były nieco bardziej wyostrzone. No ale tak, jak mówiłem – to moja uwaga. Generalnie uważam ten model za bardzo udany i konkurencyjny na tle setek pojawiających się w ostatnich latach mikrobrandów.   MECHANIZM   Starlight napędzany jest chińskim mechanizmem Hangzhou 5000A 28800bph z rezerwą chodu około 42 godzin. Chińszczyzna ale…tak jakby luksusowa.
      Obok tarczy to właśnie mechanizm jest największym atutem tego zegarka.
      Pięknie zdobiony mechanizm z mikrorotorem, który kojarzy się raczej z markami luksusowymi, a nie z raczkującym mikrobrandem z Irlandii. Oczywiście zdarzają się zegarki średniej klasy z tym rozwiązaniem ale raczej kojarzymy mikrorotor z takimi gigantami luksusowego zegarmistrzostwa jak Panerai, Universal Geneve, Piaget, Patek Philippe, Bulgari, czy Roger Dubuis. Jest to więc prawdopodobnie jedyny mikrobrand, w którym znaleźć możemy ten specyficzny mechanizm.
      Rotor został wbudowany w sam mechanizm, co pozwoliło na uzyskanie grubości zegarka na poziomie jedynie 9,7mm.
      Zastosowanie przeszklonego dekielka ułatwia podziwianie piękna mechanizmu, szczególnie po godzinie 22:00, gdy dzieci pójdą już spać. W zasadzie mógłbym ten zegarek nosić zamiennie tarczą lub mechanizmem do góry.

      PASEK   Tu mamy do czynienia z porządnym skórzanym paskiem w stylu vintage w kolorze czarnym z niebieskimi przeszyciami i klamerką znaną z niektórych modeli Omegi.
      Pasek jest naprawdę dobrej jakości, a wyprodukowany został oczywiście w Irandii przez Robina Marschalla z Turas Leather.
      Tak, jak sam pasek jest świetny, tak zapięcie jest wręcz koszmarne. Klamra ma za zadanie ograniczenie mechanicznego zużycia paska ale jest potwornie niewygodna – jeżeli masz dłoń koszykarza, to założenie zegarka graniczy z cudem, bo otwarte zapięcie ma zbyt mały zakres rozwarcia i wsunięcie dłoni jest utrudnione. Sam pomysł jego zastosowania jest w porządku ale jeśli mogę mieć uwagę do producenta – popracuj nad zapięciem lub je po prostu zmień.
      Pasek montujemy do koperty za pomocą teleskopów typu „quick release”, dzięki czemu można łatwo rozwiązać problem klamerki zmieniając po prostu pasek na inny.   PODSUMOWANIE   Jestem fanem zegarków garniturowych. Jestem fanem mikrobrandów. Jestem zachwycony modelem Starlight od Sólás.
      W zasadzie te trzy zdania wystarczyłyby, aby podsumować tą recenzję.
      Zegarek jest prosty, piękny i ma dwa smaczki, których często brakuje współczesnym mikrobrandom – ma nietypową tarczę i pięknie zdobiony mechanizm z mikrorotorem. Dla kolekcjonera i entuzjasty zegarków mechanicznych to nie lada okazja, aby w naprawdę niewielkich pieniądzach zakupić zegarek z tego typu mechanizmem, bo nie ma ich wiele na rynku. Projekt rusza z kampanią na Kickstarterze już jutro, więc jeśli choć trochę Was zainteresowałem, to poniżej link:

      https://www.kickstarter.com/.../solas-starlight-an-irish... Cena zegarka oscylować będzie w kampanii między 329 a 399 euro, a docelowa cena detaliczna osiągnie poziom 549 euro. Zegarek wysyłany będzie z Irlandii, więc nie musimy martwić się o żadne dodatkowe opłaty poza ewentualnym kosztem wysyłki.   Tekst Karol Bąk Chronosapiens Zegarki pod Lupą www.chronosapiens.com











    • Przez ArturVonHycl
      Recenzja opublikowana na Chronosapiens Zegarki pod Lupą www.chronosapiens.com   Na Kickstarter wkrótce rusza kampania marki Mitch Mason. Dzięki uprzejmości właścicieli marki, oraz dzięki temu że Artur ma kawał ręki miałem przyjemność użytkować w prototyp zegarka, który miejmy nadzieję przerodzi się w produkt sprzedawany na szerszą skalę. Zegarek otrzymaliśmy w skórzanym etui w którym znajdują się 3 kieszonki na zegarki. Miłym akcentem jest fakt, że kolor opakowania jest dopasowany do koloru paska. Etui zostało wykonane bardzo solidnie i pewnie wyruszy w niejedną podróż z naszymi zegarkami.   Koperta Jako miłośnik kopert w stylu starszych modelki Grand Seiko oraz ogólnie kopert które mają wiele płaszczyzn obrabianych w różny sposób byłem zachwycony kopertą przygotowaną przez producenta. Boki koperty na przemian polerowane i szczotkowane. Luneta bardzo ładnie wchodzi w część koperty i szlify przy łączeniach również zasługują na słowa uznania. Fantastycznym smaczkiem jest również element, który przypomina trochę ostatnie ogniwo wchodzące w kopertę (end link). Jest on szczotkowany i idealnie komponuje się z polerowaną lunetą. Koperta to zdecydowanie mocny punkt tego projektu który wyróżnia go na tle wszystkich innych produktów. Koronka jest zakręcana z widocznymi przetłoczeniami oraz logo producenta. Prototyp zegarka miał klasę wodoszczelności na poziomie 10 ATM. Finalny produkt będzie mógł się pochwalić 10ATM więcej. Szkło w prototypie jest szafirowe z powłoką antyrefleksyjną. Finalny produkt będzie posiadał 5 warstw takiej powłoki. Troszkę liczb: Średnica koperty 36,5 mm Lug to lug 43,5 mm Grubość koperty 12 mm Koperta wykonana ze stali 316L   Tarcza Prosta, klasyczna i mega czytelna. Testowany model w wersji kolorystycznej „Field Grey” miał bardzo oryfinalny kolor tarczy który w zależności od oświetlenia raz wydawał się bardziej szary a raz wpadał bardziej w morski niebieski. Indeksy w kolorze białym, wskazówki w beżowym z czarną ramką i to wszystko pięknie zamyka niebieska wskazówka sekundnika, która w wersji finalnej będzie skrócona. Na plus zdecydowanie Super-LumiNova którą producent zastosował w zegarku. Efekt mam nadzieje dobrze oddają zdjęcia. Tarcza zegarka została zaprojektowana bardzo czytelnie. Pomimo tego że jest to prosty wzór to nie brakuje na niej wielu smaczków które dopełniają się doskonale razem z kopertą. Mechanizm W finalnej wersji produktu sercem zegarka będzie mechanizm Miyota 9039 z rezerwą chodu na poziomie 42h oraz z częstotliwością uderzeń na poziomie 28,800 (4Hz) Pasek Pasek wykonany ze skóry naturalnej z systemem szybkiej zmiany. Logo producenta widoczne na szlufce. Kolor bardzo dobrze dopełnia tarczę zegarka. Sprzączka podobnie jak koperta ma elementy polerowane i szczotkowane co doskonale się uzupełnia. Podsumowanie Zegarek Mitch Mason Chronicle Field Grey to zdecydowanie projekt przemyślany który wyróżnia się na tle wielu produktów. Koperta która została dopracowana pod wieloma względami, oraz bardzo ciekawa tarcza sprawia, że jest to zegarek który zdecydowanie może się podobać i co bardzo ważne udało się stworzyć projekt który nic nie udaje. Koniec Kampanii 08.09.2020 Cena 379 $ Linki : https://www.kickstarter.com/projects/mitchmasonchronicle/mitch-mason-chronicle-automatic-field-watch?fbclid=IwAR10fXHbbTLvm5KrqpBqbMet_T9NwDaXP_OZ6NvSqVaSQGQHJTDuWBFnAmk https://mitchmason.com/   Dominik Pazura www.chronosapienns.com









×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.