Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
Jakub P.

Zatrzymany proces zmiany daty - Eterna Super KonTiki

Recommended Posts

Dzień dobry. 

 

Około dwa miesiące temu w jednym z bardziej znanych salonów wrocławskich zakupiłem zegarek Eterna Super KonTiki. 

 

Zegarek bardzo mi się podoba i był przemyślanym zakupem, niemniej dostrzegam dwa, być może powiązane problemy, z czego jeden z nich jest przedmiotem niniejszego tematu. 

Otóż według informacji producenta, zegarek posiada 65h rezerwę chodu. Nie jest to mój pierwszy automat, dlatego jestem świadomy, że sprężyna musi być nakręcona, a zegarek "chodzony". 

 

Niestety pomimo, że jak to z nowym nabytkiem, niemal nie zdejmuję czasomierza z nadgarstka w ciągu dnia, kiedy dam mu odpoczać np. w weekend, obserwuję rezerwę na poziomie 30 h.

 

A teraz do rzeczy. Nawet wówczas, gdy zegarek jest na punktualnym chodzie i rano precyzyjnie pokazuje np. godz. 09.00, data się nie zmienia. Zegarek miał prawidłowo ustawianą datę, zgodnie z ogólnymi zaleceniami. Po pierwsze nie istnieje tu możliwość pomylenia 12 w nocy z 12 w dzień. Po drugie, data zaczyna się zmieniać ok. godz. 00, po czym na drugi dzień po 16.00 (godzina pokazywana idealnie zgodnie z rzeczywistością) nadal trwa proces zmiany. Mocne poruszenie zegarkiem na nadgarstku powoduje, że zegarek zmienia datę.

 

Zegarek zachowuje się jakby nie miał "siły" przekręcić tarczki z cyferkami daty. Sklep proponuje wysyłkę na serwis, jednakże w pierwszej kolejności chciałbym poprosić o opinię bardziej doświadczonych Kolegów z forum. 

 

Pozdrawiam, 
Jakub 

post-105207-0-77380600-1586419083_thumb.jpeg

Edited by Jakub P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej wymiana albo zwrot. Nie ma co się zastanawiać, sam nie wyzdrowieje.


Pozdrawiam

Piotr

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotrek, a na mocy czego "wymiana albo zwrot" w zegarku kupionym dwa miesiące temu?

Najpierw naprawa, a potem pozostałe kroki.

Edited by Jash

*** DOXA Sub 300 Professional ***

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotrek, a na mocy czego "wymiana albo zwrot" w zegarku kupionym dwa miesiące temu?

Najpierw naprawa, a potem pozostałe kroki.

O nie nie nie !

Należy reklamować z tytułu RĘKOJMI !

Reklamujemy NIEZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ !

Do decyzji reklamującego zależy opcjonalnie zwrot gotówki, zamiana na egz. zgodny z umową albo ostatecznie naprawa.

ps. @ Jakub, wygugluj sobie hasło RĘKOJMIA i poczytaj. Sprawdziłem osobiście, to działa :P

Edited by Tadzik01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego, ale nie krzycz, bo nie ma potrzeby.

Oczywiście, że może zareklamować z tytułu rękojmi ale sprzedawca nie koniecznie musi na to przystać, może zaproponować inne rozwiązanie dozwolone prawem,  jeśli na przykład wada jest nie istotna, czy np. towar jest niedostępny lub taka wymiana wymaga nadmiernych kosztów w stosunku do naprawy tej jednej części czy dwóch (art. 560 Kodeksu cywilnego).

Z mojej strony, jeśli zegarek się podoba, wszystko inne jest OK to oddał bym jednak do autoryzowanego serwisu na naprawę. Tym bardziej, że kolega pisze o przemyślanym zakupie.

Edited by Jash

*** DOXA Sub 300 Professional ***

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne, że serwis. Fajny zegarek, a takie uszkodzenia się przecież zdarzają...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objawy sugerują, że zegarek jest "suchy", prawdopodobnie będzie wymagał całkowitej rozbiórki i smarowania tego 3916a. Powodzenia...


Pozdrawiam

Piotr

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego @Jash , nie wprowadzaj w błąd. :rolleyes:

To nabywca decyduje jakie wybiera rozzwiazanie sprawy ! To raz, a dwa nie po to wydaje kupę kasy żeby mieć wkrótce po zakupie otwierany i naprawiany zegarek. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.S. Doliński, egzemplarz z outletu?


Pozdrawiam

Piotr

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego @Jash , nie wprowadzaj w błąd. :rolleyes:

To nabywca decyduje jakie wybiera rozzwiazanie sprawy ! To raz, a dwa nie po to wydaje kupę kasy żeby mieć wkrótce po zakupie otwierany i naprawiany zegarek. :o

Kolego 12 lat pracuję w handlu, ponadto jestem też konsumentem, więc proszę daruj sobie. Może alfą i omegą nie jestem, ale to co napisałem to jest podstawowa wiedza, której nie posiadasz, a krzyczysz najwięcej, nie mając racji.

 

Zachowujesz się jak typowy konsument, któremu wydaje się, że rękojmia polega na tym, że stwierdzasz wadę, idziesz do sprzedawcy, mówisz "daj mi nowy" i on Ci daje. No niestety tak to nie wygląda, bo to by znaczyło, że sprzedawca nie ma żadnych praw.

Gdyby tak było, wymieniał bym wszystko co rok na nowe.

Edited by Jash

*** DOXA Sub 300 Professional ***

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zachowujesz się jak typowy konsument, któremu wydaje się, że rękojmia polega na tym, że stwierdzasz wadę, idziesz do sprzedawcy, mówisz "daj mi nowy" i on Ci daje. No niestety tak to nie wygląda, bo to by znaczyło, że sprzedawca nie ma żadnych praw.

Gdyby tak było, wymieniał bym wszystko co rok na nowe.

 

Jash ale jak to wygląda praktycznie - ja nie chce Twojego rozwiązania bo nie [zakładam, że w Twojej ocenie rozwiązanie jest ok, ale w mojej nie]

I co wtedy tylko sąd ?


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego 12 lat pracuję w handlu, ponadto jestem też konsumentem, więc proszę daruj sobie. Może alfą i omegą nie jestem, ale to co napisałem to jest podstawowa wiedza, której nie posiadasz, a krzyczysz najwięcej, nie mając racji.

 

Zachowujesz się jak typowy konsument, któremu wydaje się, że rękojmia polega na tym, że stwierdzasz wadę, idziesz do sprzedawcy, mówisz "daj mi nowy" i on Ci daje.

Kolego, zachowujesz się jak typowy sprzedawca. ;)

Jeżeli zdarzy Ci się sprzedać wadliwy towar, to klient decyduje jakie wybiera rozwiązanie problemu.

Oczywistym jest że możesz się z tym nie zgadzać. Od rozwiązywanie sporów są właściwe instytucje.

A na dobry początek proponuję lekturę Kodeksu Cywilnego :P

 

Dokładne wyjaśnienie znajduje się w art 556 [3] KC.

Obecna regulacja rękojmi oparta jest na na koncepcji wady rzeczy sprzedanej. W przypadku umów konsumenckich obowiązuje bowiem domniemanie, że wada ta istniała w momencie sprzedaży rzeczy, o ile zostanie stwierdzona przed upływem roku od jej wydania.

 

W przypadku rękojmi chodzi zatem o ochronę nabywcy. Bardzo często kupując rzecz, nabywca nie ma możliwości, pomimo dołożenia należytej staranności, sprawdzić czy kupiona rzecz nie ma absolutnie żadnej wady. Często bowiem rzeczy są tak skonstruowane lub taka jest ich specyfika, że zbadanie zakupionego towaru wchodzi w grę dopiero podczas ich użycia, otworzenia lub wprowadzenia w ruch. W zasadzie dotyczy to każdej rzeczy — jej sprawdzenie następuje w trakcie użycia.

 

Dlatego też sprzedawca odpowiada za te ewentualne przyszłe wady fizyczne oraz za wady prawne na zasadzie ryzyka.

Edited by Tadzik01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kodeks cywilny to jedno a życie to drugie. Sprzedawca ma prawo zaproponować najpierw naprawę/serwis. Może także pokazać klientowi, jak będzie chciał udowodnić swoją rację, że jest gdzieś mała rysa bądź mikro wgniotka (złe użytkowanie), króra to ma wg niego wpływ na aktualną kondycję zegarka... i zaproponować płatną naprawę. Trzeba będzie zapłacić za serwis. Później dopiero można skierować sprawę do sądu - długotrwałe dochodzenie zwrotu poniesionych kosztów. A wyrok nie do końca musi być po myśli właściciela uszkodzonego zegarka. Mam nadzieję, że w/w sprawę uda się załatwić po myśli Jakuba. Nie trzeba jednak sprzedawcy od razu straszyć i grozić...

Edited by mario1971

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jash ale jak to wygląda praktycznie - ja nie chce Twojego rozwiązania bo nie [zakładam, że w Twojej ocenie rozwiązanie jest ok, ale w mojej nie]

I co wtedy tylko sąd ?

Możesz zacząć od Rzecznika Praw Konsumentów, ale z autopsji to guzik daje. Możesz pójść do Kancelarii Adwokackiej i przez nich dochodzić swoich praw. Znając życie i tak skończy się w Sądzie.

Niestety nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie o rozwój sprawy, bo wszystko zależy od tego co jest przyczyną usterki.

Nawiązując jednak do wpisu kolegi - autora. ja bym oddał do naprawy.


*** DOXA Sub 300 Professional ***

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. 

 

Jeśli chodzi o zagadnienia prawne, myślę, że sobie poradzę, ponieważ mam okazję wykonywać w życiu zawód radcy prawnego. 

 

Bardziej zastanawiałem się nad tym, czy jest to objaw jakiejś ciężkiej choroby, czy raczej jakaś drobnica... ;-) 

 

W takim razie nie ma wyjścia, zegarek niezwłocznie jedzie na serwis. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego, zachowujesz się jak typowy sprzedawca. ;)

Jeżeli zdarzy Ci się sprzedać wadliwy towar, to klient decyduje jakie wybiera rozwiązanie problemu.

Oczywistym jest że możesz się z tym nie zgadzać. Od rozwiązywanie sporów są właściwe instytucje.

A na dobry początek proponuję lekturę Kodeksu Cywilnego :P

 

Jestem i sprzedawcą i konsumentem. I też zdarza mi się dochodzić swoich praw na mocy rękojmi, gdy coś się nie dzieje, bo jest teoretycznie korzystniejsza i wolę jednak odpowiada przede mną sprzedawca, a z nim często idzie się lepiej porozumieć niż np. z serwisem producenta.

Za lekturę kodeksu dziękuję, zdążyłem go dobrze poznać na studiach 20 lat temu, a z racji zawodu zmiany staram się śledzić.

Oczywiście, że to co piszesz w wersach 2 i 3 to prawda natomiast nijak się to ma do twojej wcześniejszej wypowiedzi i do praktyki.

Proponuję lekturę wyroków Sądu w takich sprawach.

Koledze autorowi natomiast - zamiast straty czasu na czytaniu tematu - telefon do sklepu, rozmowę i podjęcie dyskusji co i jak możemy zrobić w temacie, a jak nie pójdzie po dobroci to myślę, że wiesz co robić :)

Edited by Jash

*** DOXA Sub 300 Professional ***

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By syczek
      Witam, kupię Eternę KonTiki Date, w wersji z bransoletą i czarną tarczą.

    • By syczek
      Cześć, szukam kolejnego zegarka, automat, nie diver, nie chrono, nie garniturowiec, średnica min. 40mm, może coś z Orisa np. Artelier Pointer Day, ale nie jest to warunek. Chętnie rozważę Eternę np. Kontiki Date, może jakiegoś Pontosa, Balla. Kwoty max. nie podaję, do indywidualnego ustalenia.
    • By Rorter
      Cześć!
      Zacznę od końca: Dziękuję Wam - pasjonatom, za to forum, które przyciąga jak magnes i zatrzymuje na dłużej niczym odkryta skrzynia ze skarbami.
      Wróćmy do tematu. Miałem dłuższą kilkuletnią przerwę od czasomierzy którymi były głównie sportowe kwarce, a od jakichś 2 lat usiłuję kupić zegarek jako wejście w temat na poważnie i jednocześnie jako pamiątkę zakończenia studiów i zdobycia wymarzonej pracy. Dopiero dzięki forum udało mi się zawęzić swoje poszukiwania.
      Przeznaczenie: Biznes i smart casual
      Jestem dość szczupły, wysoki, <30 lat, szerokość nadgarstka 60mm.
      Przejrzałem wiele tematów, celuję raczej w mechanizm automatyczny niż ręcznie nakręcany, głównie z podziwu dla kunsztu mechanizmu i przezroczystego dekla. Jednocześnie czytając porady na forum, powinienem szukać zegarka z branzoletą, bo fabryczne paski w większości się nie nadają. Jeśli pasek to z zapięciem motylkowym.
       
      Wcześniej moją uwagę przykuły:
      Aviator Airacobra P45 Chrono na kwarcu (tak, wiem..) https://zegarownia.pl/zegarek-meski-aviator-airacobra-p45-chrono-v-2-25-0-169-5
      Stowa Antea https://www.stowa.de/en/Antea/ - minimalistyczne wzornictwo bauhausu jest ciekawe, ale czcionka cyfr wydaje mi się nieco vintage
      Fortis Pilot Classic https://www.fortis-swiss.com/watches/sky/pilot-classic/chronograph-2/ - nie wyróżniał się niczym na tle innych pilotów
      Louise Erard Escellence https://www.louiserard.com/creations/excellence/excellence-chronograph/ - Bardzo podobają mi się niebieskie akcenty, jednak ponownie czcionka wydaje mi się vintage
      Ostatecznie trafiłem na Eterna. Skłaniam się ku pierwszemu:
      1. Eterna KonTiki Chronograph Automatic 1241.41.41.0217 https://dolinski.pl/eterna-kontiki-chronograph-1241.41.41.0217
      2. Eterna Adventic GMT wersja z pomarańczowymi wskazówkami https://www.timeandwatches.com/2015/03/eterna-adventic-gmt.html - tu nie ma branzolety, oryginalny pasek strusia od razu kwalifikuje się do wymiany na ciemny. GMT choć nie jest konieczny, będzie nawiązywał do podróżniczego trybu pracy.
       
      i tu zaczynają się właściwe pytania:
      1. Czy ktoś wie dlaczego strona Eterny jest niekompletna pod kątem modeli - aż tyle było zmian w ostatnich latach, czy to efekt kolejnej zmiany właścicieli?
      2. Który z tych 2 modeli Eterna byście polecili - Adventic ma firmowy mechanizm 3914A, KonTiki natomiast ETA 7750 Valjoux.
      3. Dostępność obu jest mocno ograniczona, czy macie polecane miejsca w jakich szukać? Widziałem na bazarku Advntic z branzoletą, ale bez pomarańczowych wskazówek.
      4. Przygarnę wszelkie wskazówki, porady, a może ktoś ma inną równie ciekawą propozycję. Budżet chciałbym zawęzić do 6000zł, cena KonTiki ze strony powyżej jest z kosmosu i nagina budżet, niestety jeszcze nie znalazłem innych źródeł, będę musiał polować.
    • By stolnik
      Witam wszystkich Klubowiczów,
      jestem Paweł z Poznania. Pasja zegarkowa dopiero kiełkuje. Na Święta stałem się zadowolonym posiadaczem zegarka Eterna Tangaroa. Jest to dla mnie dobre połączenie stylu, jakości i ceny miałem pewne obawy co do dokładności pomiaru czasu (jest to mój pierwszy zegarek z mechanizmem automatycznym), ale póki co jest OK.

       
      Pozdrawiam.
       
      P.S. ciekawostka - zdjęcie zegarka z kuchenki z godziną 24:00 która zmienia się na 00:01 minutę po północy

    • By arekj
      Witam,
      Od tygodnia posiadam zegarek z naciągiem automatycznym Eterna Tangaroa. Jest to mój pierwszy czasomierz automatyczny. Brak mi doświadczenia w użytkowaniu tego typu sprzętu i dlatego proszę o poradę. Zauważyłem, iż rotor obraca się jakby miał pewien opór (nie jest to płynne). Po około każdym, pełnym obrocie słychać cichy "klik". Czy jest to normalne w tych mechanizmach (SW 200-1)? Zegarek jest nowy, czy musi się on "dotrzeć" i objawy znikną z czasem użytkowania (może np. długo leżał nieuruchomiony)? A może jest to wada (usterka) techniczna mechanizmu i wymaga naprawy. Przeszukałem forum ale nie znalazłem opisu podobnego problemu w zegarkach Eterna. Dziękuję za pomoc.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.