Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
sandinista

Poczta kanadyjska-przesyłka utknęła

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,Czy ktoś mógłby doradzić w sprawie przesyłki z Kanady

Wyjechała wg trackingu z Montrealu 30.04 i nic się nie zmieniło.Dostawa miała być na 8.05. Na poczcie nie mogę złożyć reklamacji tylko nadawca. Na stronie kanadyjskiej tak samo,ticket można założyć tylko dla przesyłek lokalnych. W paczce jest zegarek od Makary

 

 


By duży talent nie poniósł straty, trzeba zakupić japońskie graty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bazant

EMS?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem. Rodzaj paczki to TPI( tracked packed International)


By duży talent nie poniósł straty, trzeba zakupić japońskie graty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli numer przesyłki jest formatu "XX123456789 CA" to powinien to być EMS (Pocztex), w Polsce link do śledzenia poniżej. Czasem zagraniczna strona śledzi do granicy + potem tylko info o doręczeniu, druga od granicy do doręczenia. Czasem obydwie pokazują nieco różne wydarzenia.

https://www.pocztex.pl/sledzenie-przesylek/

 

Jeśli numer ma same cyfry, to coś w rodzaju poleconego, prawdopodobnie nie będzie śledzona w Polsce.

 

O ile dobrze odczytuję tabelkę, to Poczta Polska zawiesiła wysyłkę EMS do Kanady, więc i prawdopodobnie odbiór stamtąd. "Obecnie usługa EMS realizowana jest wyłącznie do Danii, Estonii, Finlandii, Litwy, Łotwy i Niemiec.".

https://www.poczta-polska.pl/poczta-polska-ponownie-rozszerza-mozliwosc-wysylania-przesylek-zagranicznych/

 

Z drugiej strony wysyłka do Polski jest przyjmowana w Kanadzie:

https://www.canadapost.ca/cpc/en/our-company/news-and-media/service-alerts.page

 

Reklamację składa nadawca tam gdzie nadał przesyłkę. Zagraniczna poczta następnie sprawdza przesyłkę, jeśli przekazała ją do Polski to prosi PP o pomoc - kontaktują się np. z pytaniem czy przypadkiem nie otrzymało się jednak tej przesyłki, odpowiedź przekazują do poczty nadawcy. Podejrzewam że z powodu sytuacji pandemicznej proces może wyglądać inaczej.

 

Ja bym:

1) sprawdził na polskiej stronie jak wygląda śledzenie numeru (EMS lub polecony)

2) zadzwonił do PP zapytać o odbiór przesyłek przychodzących (EMS lub polecony, w zależności od twojego numeru) z Kanady - czy odbywa się, jakich opóźnień oczekiwać (po stronie PP ale i celnej)  itd, bo nie jest to jasne z tego co publikują na stronie.

3) jeśli przesyłka czeka u celników, zadzwoń tam i zapytaj jakie obecnie są opóźnienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Ci dziękuję,Jest dokładnie jak piszesz tracking na stronie poczty kanadyjskiej urywa sie w w momencie wysyłki w Montrealu 28.04 i później czarna dziura. Na stronie PP to samo. Makara nie odpowiada na żadne maile a poczta kanadyjska każe czekać bo covid opóźnienia bla,bla.
Trochę już mam dość. Numer przesyłki to
LX042330095CA boję sie że komuś sie przykleiła do rąk


By duży talent nie poniósł straty, trzeba zakupić japońskie graty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Brak danych o przesyłce" oznacza że nie została ona zarejestrowana jako otrzymana w Polsce: nie przyleciała z Kanady, przyleciała ale czeka na wpisanie do systemu, przyleciała ale 'spadła z ciężarówki'.

W pierwszym i ostatnim przypadku to będzie już kwestia odszkodowania (po upłynięciu limitu czasu ustalonego w regulaminie) - nieważne wtedy dla ciebie czy po stronie kanadyjskiej czy polskiej zniknęła (przesyłka jest chyba przypisana do konkretnego worka w którym ma lecieć i w ramach procedury reklamacji jest to sprawdzane).

Jeśli czeka, co jest możliwe właśnie z powodu wirusa (zator po otwarciu ruchu lub powolne procedury), to prędzej czy później powinna się pojawić. Zadzwoń na pocztę (WER Warszawa, sortowanie przesyłek z zagranicy lub oddzial celny I. pocztowy)  i zapytaj spokojnie o przyjmowanie EMS z Kanady, może trafisz na kompetentną osobę która powie coś więcej niż "proszę czekać/proszę sprawdzić na stronie". Raczej nie będą wiedzieć co z tą konkretną paczką, ale ogólna informacja da ci przynajmniej punkt odniesienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dziękuję


By duży talent nie poniósł straty, trzeba zakupić japońskie graty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vitriol

EMS z większości krajów nie są aktualizowane w systemie poczty i dlatego w trackingu widzisz brak danych,

https://www.poczta-polska.pl/poczta-polska-ponownie-rozszerza-mozliwosc-wysylania-przesylek-zagranicznych/

 

Reklamację składa nadawca i to jest norma.

Ciśnij na Makarę o otwarcie ticketu, termin rozpatrzenia reklamacji przesyłki międzynarodowej to 3 miesiące.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj napisane 30.04.2020 wysłana do kraju docelowego,może gdzieś utknęłą w związku z tym całym wirusem,z tego co wiadomo przesyłki leżą długo i jest bałagan,kolega też długo czekał na przesyłkę z Francji,no cóż kolego pozostało Tobie tylko czekać z nadzieją ze wrescie dotrze,i że nikt tego nie przytulił po drodze.

Screenshot_2022.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki,lejecie miód na moje serce. Przy okazji może komuś sie przyda,zakup na kicstarterze nie jest objęty żadnym chargebackiem ponieważ to nie zakup tylko coś w rodzaju nagrody dla wplacajacego,która może być albo i nie


By duży talent nie poniósł straty, trzeba zakupić japońskie graty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bazant

Pewnie idzie kontenerem drogą morską, do końca miesiąca powinno dojść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie nie dodam nic odkrywczego, ale kanadyjska poczta działała ślamazarnie już przed covidem, a musisz mieć na uwadze, że liczba lotów międzynarodowych została mocno zredukowana i paczki czekają w długich kolejkach, jest jeszcze ryzyko, że twoja przesyłka została gdzieś "zakopana" przez inne przesyłki na magazynie i może tak tam długo poleżeć. Ja miałem podobną sytuację z 25 przesyłkami, które wysłałem do USA, te wysłane tydzień wcześniej podochodziły, te wysłane tydzień później również, a te 25 zostały dopiero "cudownie" odnalezione po dwóch miesiącach :) Najprawdopodobniej ta paczka w końcu do Ciebie dojdzie, ale będziesz musiał uzbroić się w cierpliwość :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość HaveFun

U mnie paczka z US też szła długo. W piątek przyszła. Najlepsze że nie pojawiła sie na stronie PP. Czekaj cierpliwie :)

 

 

 

 

Screenshot_20200719-134242_Samsung Internet.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem złożyć reklamację w PP ale może ją złożyć tylko nadawca i do 36 dni od nadania,tak że szach mat. Makara nie odpowiada,poczta kanadyjska tak samo. Może ktoś kto ma konto na WUS opisałby cała sprawę bo już wyczrpałem chyba wszystkie możliwości


By duży talent nie poniósł straty, trzeba zakupić japońskie graty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę, że jest czas 36 dni, poczta polska przyjmuje reklamacje dopiero po 30 dniach od nadania, ale fakt, że reklamację może złożyć tylko nadawca. Cierpliwie czekaj, moje przesyłki do Kanady przed pandemią szły nawet 2 miesiące i to priorytety! Generalnie poczty w krajach anglosaskich (może poza UK i NZ) to DNO i dwa metry mułu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 19.07.2020 o 15:05, sandinista napisał:

Próbowałem złożyć reklamację w PP ale może ją złożyć tylko nadawca i do 36 dni od nadania,tak że szach mat. Makara nie odpowiada,poczta kanadyjska tak samo. Może ktoś kto ma konto na WUS opisałby cała sprawę bo już wyczrpałem chyba wszystkie możliwości

Witaj kolego,i jak przesyłka?Doszła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vitriol
On 7/19/2020 at 3:05 PM, sandinista said:

Próbowałem złożyć reklamację w PP ale może ją złożyć tylko nadawca i do 36 dni od nadania,tak że szach mat. Makara nie odpowiada,poczta kanadyjska tak samo. Może ktoś kto ma konto na WUS opisałby cała sprawę bo już wyczrpałem chyba wszystkie możliwości

 

Nie wszystkie.

Po zamknięciu finansowania nie możesz zrobić chargebacku bezpośrednio do Kickstatera, nie możesz zrobić "Cancel Pledge", ale zostaje jeszcze chargeback u operatora Twojej karty.

https://www.kickstarter.com/disputes

1.) Napisz do Makary "-Daję Wam tydzień na reakcje w sprawie mojej przesyłki, w przypadku braku reakcji zrobię credit card chargeback".

2.) Jeśli tydzień minie bez reakcji - napisz do supportu Kickstartera "-Towar wysłany przez sprzedawcę nigdy do mnie nie dotarł, sprzedawca nie reaguje na próby kontaktu a ja jako odbiorca nie mam możliwości złożenia reklamacji u przewoźnika. Jeśli do 3 dni nie interweniujecie będę musiał zrobić credit card chargeback"

Jeśli nikt nie zareaguje - drukujesz 1.) i 2.) i składasz reklamacje transakcji w swoim banku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale płaciłem Revolutem ,nie wiem czy to przewalczę bo już próbowałem


By duży talent nie poniósł straty, trzeba zakupić japońskie graty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bazant

Spokojnie Panowie. Trzeba czekać. Warto brać kuriera zamiast robić dziadowskie oszczędności i brać tanią wysyłkę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, bazant napisał:

Spokojnie Panowie. Trzeba czekać. Warto brać kuriera zamiast robić dziadowskie oszczędności i brać tanią wysyłkę. 

Też tak myslę,kurier to lepszy wariant.Trzeba mieć tylko nadzieje że jednak przesyłka się odnajdzie i dotrze,noooo wtedy kolega sandinista bedzie musiał ten fakt chyba opić

Edytowane przez Irek1970

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bazant

Przy zwrocie zegarka zakupionego na eBayu polecono mi Pocztę Polską (kupiłem nowy a przyszedł używany). Skusiłem się i paczka szła z Polski do USA ponad 2 miesiące. PayPal z automatu zamknął sprawę na korzyść sprzedającego bo paczka nie doszła w ciągu mniej niż 30 dni. Czasami jednak nie warto robić oszczędności bo można się przejechać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, bazant napisał:

Przy zwrocie zegarka zakupionego na eBayu polecono mi Pocztę Polską (kupiłem nowy a przyszedł używany). Skusiłem się i paczka szła z Polski do USA ponad 2 miesiące. PayPal z automatu zamknął sprawę na korzyść sprzedającego bo paczka nie doszła w ciągu mniej niż 30 dni. Czasami jednak nie warto robić oszczędności bo można się przejechać.

...Dokładnie tylko dobra firma kurierska,ja czekałem przykładowo kurierem z Krasnodaru-Rosja na Szczecin 8 dni na przesyłkę,w tym urząd celny itd..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, Irek1970 napisał:

...Dokładnie tylko dobra firma kurierska,ja czekałem przykładowo kurierem z Krasnodaru-Rosja na Szczecin 8 dni na przesyłkę,w tym urząd celny itd..

 

Tylko Fedex gwarantowane 4 góra 5 dni cena 95 zł (USA, Kanada)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Grawermen napisał:

 

Tylko Fedex gwarantowane 4 góra 5 dni cena 95 zł (USA, Kanada)

Lepiej nie oczczedzac na kosztach przesyłki-bo taniej,potem widać efekty jak u kolegi wyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.