Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
pmwas

Borel & Courvoisier

Rekomendowane odpowiedzi

W pakieciku zegarków do naprawy dostałem takiego starocia z Neuchatel.

 

w zasadzie nie przyjmuję cudzych zegarków do naprawy - nie jestem zegarmistrzem i sami wiecie, ze jestem często daremny w tym względzie, a ilekroć pracuję z nieswoim zegarkiem trzęsą mi się łapy i muszę coś spektakularnie spieprzyc.

 

nie inaczej było tym razem - zegarek ma bardzo malutkie dziurki w łożyskach balansu - próbując dopasować czop do łożyska zahaczyłem narzędziem o koło balansowe i złamałem obręcz.

 

dzis - dzięki dużym zasobom Dave’a udało mi się dopasować niemal identyczne koło in prace zostały wznowione...

 

CB7FEFA2-8810-429E-A50F-2EEE8C2780F3.jpeg.3c0a1412e8e81458c280e876d25229e4.jpeg

 

wcale się nie cieszę - zniszczyć koło balansowe to jak zniszczyć cały zegarek...

 

Ale cóż zrobić? Chciałem go nawet odkupić, ale... zobaczymy, jak będzie dalej. Zegarek ma ciekawy mechanizm nastawczy, który - mam nadzieje - pokażę wam wkrótce.

 

dzis dorobiłem jeszcze wałek naciągowy, z użyciem części z USA.

 

zebatka mocowana w kominku koperty nie miała już prawie zębów., dlatego zegarek nie dawał się nakręcić.

 

teraz już tylko czyszczenie, oliwienie i powinien ruszyć....

 

muszę mu jeszcze znaleźć kamień nakrywkowy... ale w końcu pewnie znajdę :)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eee... ale jakim narzędziem? 


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A pilnikiem... takim precyzyjnym, „drobnoziarnistym”.

 

Balans był kompensacyjny, z przeciętą obręczą i zahaczyłem o przecięcie.

 

Chciałem troszkę zmniejszyć średnicę czopa.

 

wciąż wraca temat tokarki ale to dopiero w przyszłym roku, jak już - mam nadzieję - będę miał gdzie wstawić.

 

koniec końców nie wyszło źle - kupiłem dobrej klasy wrak z kołem niemal identycznym - ma tylko nieco większe wkręty. Samo koło jest dokładnie takie samo.

 

niestety gwinty wkrętów są większe, bo chciałem wymienić na oryginalne ze złamanego koła.

 

troche się narobilem, bo oś była za długa a balans za wysoko. 

 

Roznitowałem to, przerobiłem oś i zanitowałem z powrotem. Dało się, bo balans musiałem dac niżej, wiec po przeróbce można było znów zanitować.

 

dolny czop musiałem zwęzić, a górny zrobić nowy, po skróceniu osi.


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

detale tu :)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.