Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
radekzaj

EDC, automat, budżet około 2000zł

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ wystawiłem na bazarek mojego Citizena, którego bardzo rzadko zakładam, przymierzam się do zakupu kolejnego zegarka. Nie wiem czy to nastąpi jeszcze w tym roku, ale chciałbym też zebrać Wasze spostrzeżenia, w którym kierunku iść biorąc pod uwagę aktualną kolekcję:

 

IMG_20201013_091749.thumb.jpg.4a4c41b7dc7bc8ec3b126a0febf3a2d1.jpg

 

Jest field-watch Boldr, są dwa nurki Klingert i Ray 2, są dwa "chińczyki" czyli chrono Seagull oraz pilot San Martin, jest bardziej elegancki Orient Star, który z odpowiednim paskiem obleci również do garnituru "raz na ruski rok", a do tyrania/sportu jest G-Shock. Według mnie brakuje prostego EDC, ale takiego z "pazurem", żeby nie był nudny ani za bardzo klasyczny, raczej nie diver (choć nie wykluczam), z czytelną tarczą, max. 41mm, nadgarstek 17cm. Chciałbym się zmieścić w budżecie +/- 2000zł, no ale wiadomo jak jest 😉 Preferuję nowy ze sprawdzonych sklepów, ale jak będzie nowy/delikatna używka z bazarku to też się przyjrzę.

 

Na razie mam na oku takich faworytów:

Geckota E-01 Sports https://www.watchgecko.com/geckota-e-01-sports-explorer

Christopher Ward C65 Trident Vintage https://www.christopherward.com/dress/c65-trident-vintage/C65-38ADA2-S00K0-VC.html (jakby się trafił przy dobrej obniżce)

Orion Hellcat https://orionwatch.com/hellcat/hellcat-1

Mitch Mason Chronicle https://mitchmason.com/products/chronicle-steel-blue

Ventus Northstar https://ventuswatches.com/collections/ventus-watches-northstar

Smiths Everest https://www.timefactors.com/prs25new36mm.htm

 

Zerkam również w stronę:

Baltic HMS 002 https://baltic-watches.com/en/products/hms-002-black

Glycine Combat Classic https://www.jomashop.com/glycine-watch-gl0101.html

Dan Henry 1970 https://danhenrywatches.com/products/1970-automatic-diver-watch

Maen Hudson https://www.maenwatches.com/pages/hudson-automatic-collection

Phoibos Voyager https://phoiboswatcheurope.com/categories/collection/voyager.html

 

Są jakieś szczególne "za" lub "przeciw" w wyżej wymienionych zegarkach? Oraz czy macie jeszcze inne propozycje, o których nie wiem, że istnieją lub pominąłem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Geckota E-01 Sports - Zegarki na werku Miyota w tej cenie to słaba opcja. "Unfortunately, the ETA 2824-2 blue dial option is now not available." Pozostają inne kolorki. Takie niefajne kolorki.

Christopher Ward C65 Trident Vintage - EDC bez bransolety?

Orion Hellcat - Miyota 9015. I "specyficzny" kolorek

Mitch Mason Chronicle - też Miyota, ale w wersji 9039, ponoć lepszej niż 9015. Wszystko psuje brak bransolety.

Ventus Northstar - diver, NH35, bez bransolety. Dyskwalifikacja.

Smiths Everest - Miyota 9015. Chyba brałbym Geckotę - z wyglądu trudno odróżnić, a w tamtym może być ETA. Everest jednak tańszy i ma kolorki lepsze.

Baltic HMS 002 - Miyota 821A i brak bransolety. Dyskwalifikacja.

Glycine Combat Classic - OK.

Dan Henry 1970 - diver, NH35, bez bransolety. Dyskwalifikacja.

Maen Hudson - dwie wady. Pierwsza: to diver, którego nie potrzebujesz. Druga - chyba ważniejsza - jest "sold out".

Phoibos Voyager - diver, NH35. Dyskwalifikacja.

 

Odrzucając divery, zegarki na azjatyckich werkach o kulturze pracy silnika motopompy oraz zegarki bez bransolet pozostaje Geckota E-01 Sports (lub Smiths Everest) oraz Glycine Combat Classic.

 

Bierz Geckotę (lub Smithsa, jeśli nie jesteś daltonistą).

Glycinę mam - świetny zegarek (w moim jeszcze fazy Księżyca) - więc nie kupuj i nie niszcz mojej wyjątkowości ;)


Ale Tudora to Ty szanuj!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedpiszcą.

Pozbyłbym się dalekowschodnich "hommage'y" i kupił jakiś oryginał. Przy odrobinie determinacji wystarczyłoby na Omegę AT.  Albo coś z komplikacjami  :) 

 


Ale Tudora to Ty szanuj!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Zeno napisał:

Mitch Mason Chronicle - też Miyota, ale w wersji 9039, ponoć lepszej niż 9015. Wszystko psuje brak bransolety.


Rozwiniesz na czym polega różnica między 9015 a 9039 i skąd info?

 

Wszędzie piszą, że to ten sam mechanizm tyle, że 9039 nie ma daty plus ma inna wysokość wałków na wskazowki.

 

https://calibercorner.com/miyota-caliber-9039-vs-9015/

 

14CA4C0E-2762-473B-9E2B-8347833C03F9.thumb.jpeg.f036b667851c9ec2ca3469003803122b.jpeg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak koledzy wyżej. Zostawił bym OSa (aczkolwiek dałbym jakiś elegancki pasek w brązie), Raya, klingerta i G do tyrania. Resztę spieniężył, dołożył to co chcesz wydać na nowy zegarek i kupił coś fajnego z czarną tarczą na bransolecie 🙂

Edytowane przez Łukasz_M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi. Od razu ustalmy, że nie planuję redukcji kolekcji, zegarki są jakie są, ale każdy mi się podoba i każdy ląduje na nadgarstku


Moim zdaniem taki pierwszy sensowny pułap cenowy jest do 2000zł, potem nie ma żadnego wielkiego skoku jakościowego aż do 4000-5000zł, gdzie na scenę wkracza np. Ball czy Longines.


@Zeno Też preferuję na bransolecie, ale pasek nie dyskwalifikuje zakupu. Z jednym się zgodzę: divery już odpadły całkowicie. Kupuję głównie oczami, nie spodziewam się cudów po Miyocie czy NH35

Edytowane przez radekzaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na takie dni mam Seiko, na pasku też dobrze wygląda.
Dan Henry jest jeden teraz na allegro.



spacer.png

Edytowane przez BlackT

Pozdrawiam, Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, cordi7 napisał:


Rozwiniesz na czym polega różnica między 9015 a 9039 i skąd info?

 

Wszędzie piszą, że to ten sam mechanizm tyle, że 9039 nie ma daty plus ma inna wysokość wałków na wskazowki.

 

Różnica między 9015 a 9039 polega na wysokości wałków i obecności datownika (łatwo te dane znajdziesz w Internecie). Dlatego ten niższy uchodzi za lepszy.

 

15 godzin temu, radekzaj napisał:

Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi. Od razu ustalmy, że nie planuję redukcji kolekcji, zegarki są jakie są, ale każdy mi się podoba i każdy ląduje na nadgarstku emoji846.png


Moim zdaniem taki pierwszy sensowny pułap cenowy jest do 2000zł, potem nie ma żadnego wielkiego skoku jakościowego aż do 4000-5000zł, gdzie na scenę wkracza np. Ball czy Longines.

 

Zegarki za 4000-5000 - jak Ball czy Longines - dają tylko pozorne zwiększenie jakości.

Prawdziwym skokiem jakościowym jest pojawienie się komplikacji i werki manufakturowe. I takich zegarków w Twojej kolekcji - nawet jeśli jesteś z niej zadowolony - brakuje.

Jej znaczna redukcja - np. o oba Orienty i chińskiego pilota - pozwoliłaby na znalezienie zegarka z mechanizmem in-house, a niewielkie zwieszenie budżetu - na zegarek z komplikacjami: chrono na  Valjoux 7750, fazy Księżyca, GMT.

:)

 


Ale Tudora to Ty szanuj!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 14.10.2020 o 17:20, Zeno napisał:

 

Różnica między 9015 a 9039 polega na wysokości wałków i obecności datownika (łatwo te dane znajdziesz w Internecie). Dlatego ten niższy uchodzi za lepszy.

 


Dzieki, te dane znam i były w moim poście, który częściowo cytujesz (wychodzi 0,35 mm różnicy wysokości wałków). Myślałem, że jest jeszcze jakaś różnica, która mi umykała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 17.10.2020 o 21:08, cordi7 napisał:


Dzieki, te dane znam i były w moim poście, który częściowo cytujesz (wychodzi 0,35 mm różnicy wysokości wałków). Myślałem, że jest jeszcze jakaś różnica, która mi umykała.

 

Jakiś czas temu producenci zegarków szwajcarskich odeszli od pokazywania dnia tygodnia. Obecnie to jest cecha przede wszystkim zegarków dalekowschodnich. Nie zawsze "więcej" znaczy "lepiej".

 

Różnica wysokości wałków i przestrzeń zaoszczędzona na tarczach datownika pozwala zbudować bardziej płaski zegarek.  Bardziej płaski - bardziej elegancki. A skoro zegarek elegancki, to werk w nim też być musi nadzwyczajny. Pewnie takie rozumowanie stoi za określaniem tego werku w różnego rodzaju komentarzach jako "lepszy".

Ja napisałem "ponoć lepszy", bo przecież te różnice są bardzo ulotne :)

 

 


Ale Tudora to Ty szanuj!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.