Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
Carrot

Damski z ciemną tarczą

Recommended Posts

Sama czekam z niecierpliwością, dostawa się obsunęła<_<

Nie ma co przedłużać, wybrałam Certinę DS-4. Nie robiła na mnie większego wrażenia na zdjęciach w necie, ot niczym nie wyróżniający się zegarek jakich wiele. Dopiero jakiś filmik na yt uzmysłowił mi, że tarcza bardzo fajnie gra w zależności od padającego światła, do tego doszła całkiem dobra promocja, więc skusiłam się:) Więcej jak już dotrze:)

 

0ScVDUZ.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisalem ci juz, swietny wybor. Certina robi wyjatkowo fajne i solidne zegarki, bedziesz zadowolona. Czekam na fotki nadgarstkowe i trzymam kciuki zeby kurier sie juz nie bawil w wywolywanie zawalu :D

 

online_package_tracking.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, cordi7 napisał:

zeby kurier sie juz nie bawil w wywolywanie zawalu :D

Coś w tym jest:D Ale już wszystko jest na dobrej drodze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Carrot napisał:

Sama czekam z niecierpliwością, dostawa się obsunęła<_<

Nie ma co przedłużać, wybrałam Certinę DS-4. Nie robiła na mnie większego wrażenia na zdjęciach w necie, ot niczym nie wyróżniający się zegarek jakich wiele. Dopiero jakiś filmik na yt uzmysłowił mi, że tarcza bardzo fajnie gra w zależności od padającego światła, do tego doszła całkiem dobra promocja, więc skusiłam się:) Więcej jak już dotrze:)

 

0ScVDUZ.jpg

Bardzo fajna, też mi się strasznie certiny podobają. Mam jednak pytanie co oznaczają te cyferki po ds 1 2 3 4 i tak dalej

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, agn31 napisał:

Bardzo fajna, też mi się strasznie certiny podobają. Mam jednak pytanie co oznaczają te cyferki po ds 1 2 3 4 i tak dalej

 

DS to slynny Double Security - system ochrony Certiny a cyfry stojace za nim to numery modeli.

 

image.png.03360cbc20fdc263d5e14a1fb3d89413.png

 

https://odczasudoczasu.pl/2019/04/ds-system-certiny-warto-znac-warto-przypominac-jego-wartosc/

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ale te nr modeli oznaczają model przypisany do jakiejś serii/roku? Czyli np. samo DS czy DS-1 jest najstarszy?

Edited by agn31

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest to po prostu numer modelu, czesc modeli ma nazwe nienumeryczna - np. Certina DS Action Diver, DS Action Day Date czy DS Podium.

Byc moze (nie znam historii marki az tak dobrze) kiedys faktycznie byly wprowadzane chronologicznie i DS-2 nastapilo faktycznie po DS-1 :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, cordi7 napisał:

Jest to po prostu numer modelu, czesc modeli ma nazwe nienumeryczna - np. Certina DS Action Diver, DS Action Day Date czy DS Podium.

Byc moze (nie znam historii marki az tak dobrze) kiedys faktycznie byly wprowadzane chronologicznie i DS-2 nastapilo faktycznie po DS-1 :)

 

 

OK rozumiem. Własnie zauważyłam że niektóre mają oznaczenia typu DS Podium, DS Action, a inne DS-1, DS-4 itd. Poszperam, może do czegoś się dokopię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś w tych oznaczeniach może być. Obecnie na stronie Certiny króluje DS-8.

A tymczasem:D

 

IMG_20201126_144222.jpg

IMG_20201126_144247.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super lezy, wiekszy bylby za duzy a tak jest bardziej casualowo - dla mnie bomba. Bardzo ladnie wyglada, niech sie dobrze nosi :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję:) 

18 minut temu, cordi7 napisał:

wiekszy bylby za duzy a tak jest bardziej casualowo

Dokładnie tak, na takim efekcie mi zależało. Zegarek na żywo robi świetne wrażenie:D Muszę tylko zdjąć jeszcze 1 ogniwo, żeby bransoleta była symetryczna i bez nadmiernego luzu. 

Dziękuję wszystkim za propozycje i pomoc w wyborze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Carrot napisał:

Dziękuję:) 

Dokładnie tak, na takim efekcie mi zależało. Zegarek na żywo robi świetne wrażenie:D Muszę tylko zdjąć jeszcze 1 ogniwo, żeby bransoleta była symetryczna i bez nadmiernego luzu. 

Dziękuję wszystkim za propozycje i pomoc w wyborze.

Prezentuje się wspaniale. Dużo lepiej niż na zdjęciu. Jaki ma rozmiar tarczy? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Carrot napisał:

Mi też się podoba:D Średnica 38 mm.

 

I to jest damska wersja? Czy męski?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dystrybutorzy katalogują te Certinę jako męski zegarek. Co nie zmienia faktu, że może pasować na damski nadgarstek. Tak naprawdę w tych niższych półkach cenowych nie uświadczysz zbyt wielu stricte damskich automatów. O ile jesteś w stanie zaakceptować nieco większe średnice, to warto przeszukiwać też męskie modele. Na szczęście wszystko idzie w dobrym kierunku, tzn. producenci nieco zjeżdżają z rozmiarami ogólnie i co raz więcej pojawia się damskich zegarków mechanicznych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czesto rozmiary w okolicy 38-40 sa deklarowane jako 'man / unisex'. Jednym z ulubionych zegarkow mojej zony najczesciej chyba goszczacym na jej nadgatrstku jest Hamilton Intra Matic 38 mm. Czestym problemem zegarkow stricte damskich jest ich mocna bizuteryjnosc - wszedzie jakies diamenciki itp. a moja zona nalezy do osob, ktore wola czysta forme podazajaca za funkcja :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam nadgarstek 14.5-15 cm, wszystko co większe niż 36 mm wygląda dla mnie groteskowo 🙄

Aczkolwiek męskie 36 mm także rozważam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrz nie tylko na średnicę ale i na wymiar od końca ucha do końca czyli lug to lug (L2L).

Idę o zakład, że nowe Seiko 5 ze stałą lunetą mimo 40 mm będzie dobrze leżeć bo ma tylko 44 mm L2L.

 

:)


Tu masz fajny poradnik: https://theslenderwrist.com/watch-size-guide/

 

Edited by cordi7

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cordi7 dobrze prawi:) 

Najlepiej byłoby jakbyś mogła coś przymierzyć i wtedy się przekonać gdzie się kończą Twoje możliwości. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mierzyłam ostatnio kilka męskich od 41 mm w górę i wygląda to fatalnie, nie mówiąc o tym że ciężkie jak cholera. Pewnie faktycznie wiele zależy od modelu ;)

Certiny od dawna chodzą mi po głowie, ale jakoś zawsze wpadało coś innego. Będę się rozglądać, tyle że niekoniecznie za nówką, bo jednak finanse ograniczone na chwilę obecną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

41mm to faktycznie za dużo, ale 37-39 mm z niedużym l2l warto sprawdzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 26.11.2020 o 14:44, Carrot napisał:

Coś w tych oznaczeniach może być. Obecnie na stronie Certiny króluje DS-8.

A tymczasem:D

 

Fajny, sportowy zegarek o granicznym rozmiarze na Twój nadgarstek.

 

Ewa, niech się nosi! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.