Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
pit55

Aviation Watches

Rekomendowane odpowiedzi

Każdy w tej dyskusji ma po trochę racji, mi jednak bliżej jest do opinii Daito. Zegarki zawsze będą do siebie podobne, pilot do pilota, nurek do nurka itp. Tu już się Ameryki nie odkryje. Ważne, że ktoś nowy próbuje dołączyć do grona "polskich producentów". Być może większą konkurencja wymusi postawienie na zbudowanie od podstaw polskiego mechanizmu przez któregoś z naszych producentów. Co do samej nowej marki i zegarka, jednemu się podoba stylistyka drugiemu nie. Być może ktoś będzie chciał należeć do elitarnego grona 50ciu posiadaczy tego zegarka. Ceny też nie są wygórowane. Gdyby mieli w ofercie automat z białą lub kremową tarczą to bym go kupił i bym się cieszył, i byłby to mój wybór. 

Tak na marginesie dodam, że Błonie również wystartowało z nowymi modelami zegarków w automacie i kwarcu. 

Edytowane przez pit55

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Daito  zapytałeś na czym ma się wzorować ktoś z naszego kraju, kto chce zrobić zegarek lotniczy nawiązujący do historycznych modeli innych niż nazistowskie. Odpowiedziałem - do specyfikacji 6B/159 brytyjskiego ministerstwa wojny, tak jak zrobił G.Gerlach z modelem Dywizjon 303.

Co do kwestii podwodniaków to się z Tobą zgadzam. Co do mnogości modeli podobnych  do siebie wśród pilotów i marin też. Co do nowości sygnowanych logiem Błonie też. Generalnie to się z Tobą zgadzam...


Małżeństwo i zegarki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, AK&AK napisał:

@Daito  zapytałeś na czym ma się wzorować ktoś z naszego kraju, kto chce zrobić zegarek lotniczy nawiązujący do historycznych modeli innych niż nazistowskie. Odpowiedziałem -

 

A ja tylko zasygnalizowałem że w zasadzie każdy wzór mógłby być przedmiotem krytyki i uznany za zły pomysł - bo zarówno naziści jak i alianci korzystali z podobnych wzorców choć faktycznie b-uhr kojarzy się jednoznacznie z luftwaffe, jednak zegarki o których rozmawiamy nie są ich kopią 1:1...

 

 

Edytowane przez Daito

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Daito napisał:

Tutaj inny artykuł też ciekawy ale nie ma nic o zerowaniu zegarka - https://minuta.pl/blog/zegarki-lotnicze-historia-propozycje-pilotow

 

Do autora artykułu pasuje przysłowie o dzwonieniu i kościele.

Miesza zegarki pilotów i nawigatorów, sugerując w artykule, że zegarki pilotów cechowała np. ogromna koperta.

Inny przykłady bzdury: 

Cytat

Zegarki lotnicze w okresie II Wojny Światowej produkowało pięć marek:

  • niemieckie Stowa, Laco, Wempe i A. Lange i Söhne
  • szwajcarskie IWC

Autor myli zegarki lotnicze  w ogóle ze specyfikacją FL 23883 dla B-Uhrów.

Powielany jest też powtarzany szeroko na forum mit, że rzekomo B-Uhry umieszczane były na udzie.  NIe, NIE były umieszczane na udzie, choćby dlatego, że jest to sprzeczne z założeniami FL 23883 dotyczącymi szybkiego odczytu czasu.

 

A jeszcze jedna ciekawostka historyczna:

Cytat
  • Jedna z najpopularniejszych firm produkująca zegarki lotnicze, to Laco. Firma powstała w 1925 roku w Niemczech właściwie tylko w jednym celu – by tworzyć zegarki dla Luftwaffe. 

 

Taa, Luftwaffe powstało w 1935 roku, więc pan Lacher to taki ówczesny wróżbita Maciej.

 

Generalnie w wiedzy o B-Uhrach radzę opierać się na opracowaniach np. Konrada Knirima.

Krótki kurs o zegarkach lotniczych jest tu:

https://quillandpad.com/2020/07/11/a-crash-course-in-b-uhren-and-flieger-pilots-watches-covering-both-historic-and-modern-examples-a-pilots-watch-photofest/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, Iko napisał:

Powielany jest też powtarzany szeroko na forum mit, że rzekomo B-Uhry umieszczane były na udzie.

 

To jest akurat mit, tak rozpowszechniony, że żyje niemalże własnym życiem. 

 

Swoją drogą jestem ciekaw, kto i na jakiej podstawie wymyślił taką bzdurę.  Widziałem wiele zdjęć z epoki, które przedstawiają niemieckich lotników z B Uhrami,  ale nigdy nie widziałem zdjęcia lotnika z zegarkiem zapiętym na udzie i nie słyszałem, aby ktokolwiek takie zdjęcie widział. 

Poza tym noszenie zegarka w ten sposób nie miało by sensu, bo jego tarcza odwrócona byłaby o 90 stopni, co utrudnualoby odczyt czasu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.