Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
TimeWaitsForNoOne

Marki skoncentrowane/popularne wyłącznie na niektórych rynkach

Rekomendowane odpowiedzi

Intryguje mnie pewna kwestia. Niektóre firmy, nie mające rozpoznawalności i pozycji rynkowej np. Rolexa, Omegi, Longinesa czy Tissota, skoncentrowały się na wyłącznie poszczególnych rynkach i tylko tam są popularne. Daleko nie szukając - taką firmą przez całe lata był i jest nadal Atlantic, który w Polsce jest bardziej popularny niż gdziekolwiek indziej. Mam wrażenie, że to samo odnosi się do Aerowatch i w pewnej mierze do Eposa. Chrono24 nie jest jedynym wyznacznikiem, ale spośród 183 wystawionych tam nowych zegarków Aerowatch, 150 sprzedawanych jest w Polsce. W przypadku Eposa - 349 na 760. Ponadto Aerowatch chyba sponsoruje polską koszykówkę, a Epos zrobił dwie edycje z dniami tygodnia po polsku. Z drugiej strony - np. szwajcarska firma Titoni jest praktycznie nieobecna w Europie, a bardzo popularna i ceniona w Chinach i Hongkongu. Zdaje się, że w ramach Swatch Group Mido jest trochę bardziej ukierunkowane na Azję. Albo Eberhard & Co. - spośród 728 nowych zegarków wystawionych obecnie na Chrono24 aż 573 są we Włoszech.

Zatem pytanie - czy moje przypuszczenia co do wymienionych marek są słuszne? Oraz jakie jeszcze przykłady tego można by wymienić, w tym w szczególności skoncentrowania się i/lub popularności na polskim rynku. Oczywiście nie chodzi o marki, które zostały stworzone lub reaktywowane pod kątem określonego rynku (jak Albert Riele), firmy z danego kraju, bo jasne jest, że dla Balticusa czy Xicorra Polska jest kluczowym rynkiem, ani też o niszowe firmy, które produkują kilkadziesiąt zegarków rocznie, bo w tym przypadku trudno mówić o jakimś rynku.

TimeWaitsForNoOne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz na Twoje rozważania jest prosta. Podzieliłeś marki na zrzeszone w grupach kapitałowych oraz niezależnie rodzinne firmy. Siła tych drugich zdecydowanie uzależniona jest od skuteczności lokalnych dystrybutorów. Np. Epos znakomicie ma się w Polsce, Rosji, na Ukrainie w Japonii, Malezji, Tajwanie, Vitnamie. Dobrze w Czechach, Australii. Do tych krajów trafia większość z  rocznej produkcji na poziomie 30 k sztuk. Będąc w Meksyku byłem pod wrażeniem pracy dystrybutora Raymond Weil, który w Europie zwłaszcza środkowowschodniej wypada blado. Limitowane edycje Eposa na rynek polski nie byłyby możliwe bez inicjatywy polskiego dystrybutora, tak jak i sponsoring koszykówki przez Aerowatch. Zaletą tych marek jest brak nacisku na wynik globalny, który zreguły okupiony jest wyższą ceną, w którą wkalkulowane są wysokie koszty marketingu. Małe firmy również skupiają się na jakości a nie na masowości. Taka sytuacja dotyczy wielu rynków nie tylko zegarków. 

Edytowane przez TIK TAK

 

epos_logo.jpg.8c112fd1fff37da5649af0cec7869bc5.jpg  Jak go nie lubić!

.................................................................
"Mieć rację to niewiele, nawet stary zepsuty zegar dwa razy na dobę ma rację. - Jean Cocteau
.................................................................
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.