Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Olciakk

UWAGA na serwis gwarancyjny w Swatch Group!!!

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałabym ostrzec wszystkich przed serwisem gwarancyjnym zegarków ze Swatch Group. Pod koniec listopada oddałam na gwarancję zegarek Certina, który był w stanie sklepowym, z folią na deklu, bez rys, jedynie skracana była bransoleta (bezszkodowo). Były dwa powody odsyłania na gwarancję. Pierwszy to niedokładne zapinanie się zapięcia bransolety (skutkujące otwieraniem się zapięcia), drugi powód to źle wycentrowany bezel. Zegarek wrócił do punktu odbioru rzekomo naprawiony, jednak okazało się, że bezel nadal dobrze nie centruje oraz chodzi luźniej niż wcześniej, a zapięcie działa jak na początku, czyli nie działa i rozpina się. Na domiar złego w serwisie została porysowana klamra, zsunięto folię z dekla, a zegarek był cały zapalcowany, więc nie wiem czy tam pod spodem nie było więcej uszkodzeń... W punkcie serwisowym (Doliński) panowie potwierdzili zasadność moich wątpliwości i odesłali zegarek z powrotem do producenta z reklamacją opisując moje najważniejsze zastrzeżenia. Dziś dostałam odpowiedź widoczną na zrzucie ekranu.

 

3de62871ae88048fd9949b83bdcebe68.jpg

 

Obawiam się, jaki będzie stan zegarka podczas drugiego odbioru. Na pewno tym razem od razu w punkcie u Dolińskiego wykonam zdjęcia przedstawiające stan zegarka po serwisie oraz na miejscu będę dzwonić do SG z pretensjami.

 

Czy naprawdę serwis nie potrafi dostrzec tak trywialnych problemów i nie umie poradzić sobie z naprawą wyraźnie wyszczególnionych problemów bez uszkadzania elementów zegarka?

 

Może miał ktoś podobne perypetie z serwisem w SG i doradzi mi jak najlepiej poradzić sobie w takiej sytuacji?

 

Rozważam kontakt z rzecznikiem praw konsumenta, ale może ktoś ma jakieś lepsze pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety podobnie negatywne historie były już opisywane na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Walcz do końca. Niech Doliński też podpiszę się pod twoimi uwagami. Niestety reputacja tego serwisu nic się nie zmienia od kilku lat. Kolegom z forum potrafili porysować nowe Omegi.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka


"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z serwisem SG do czynienia nie miałem. Na szczęście.

Ale miałem do czynienia z serwisem TAG'a w Polsce - Trufey.

I było dokładnie tak samo. Nic nie naprawili, wszystko podobno było w normie producenta, też się nie zgodziłem z diagnozą serwisu i odesłałem po raz drugi. Odrzucili po raz drugi.

Stan zegarka po powrocie z serwisu ze stanu prawie idealnego zamienił się stan ewidentnie używany.

 

Na forum niejedna już taka historia była prezentowana.


"Nikt nic nie czyta, a jeśli czyta, to nic nie rozumie, a jeśli nawet rozumie, to nic nie pamięta." - Stanisław Lem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strasznie sie czyta takie historie i powiem szczerze, ze reklamujac Hamiltona w SG w Niemczech mam zupelnie odmienne doswiadczenia.

Zglasza sie problem, przesyla skan karty gwarancyjnej, SG wysyla etui wraz z naklejka zwrotna, w ktore spakowalem zegarek wykonujac zdjecia procesu pakowania.

Ku mojemu zaskoczeniu pierwsze co SG robi po otrzymaniu zegarka to obfotogtafowanie go jako dowod stanu w jakim przyjeli go do serwisu.

Zdjecia sa widoczne w systemie, do ktorego otrzymujemy login i gdzie mozna sprawdzic obecny stan naprawy wiec wiemy dokladnie co sie dzieje.

Tak sobie mysle, ze to podejscie eliminuje mnostwo watpliwosci i potencjalnych punktow zapalnych bo nie ma dyskusji na temat stanu zegarka przy odbiorze.

Przyznam sie, ze myslalem iz system jest standardem dla SG i bez wzgledu na to, gdzie skladamy reklamacje proces jest dokladnie ten sam.

 

Trzymam kciuki i nie poddawaj sie, walcz do konca - niestety takie sytuacje obliczone sa na zmeczenie klienta, ktory w koncu odpusci...

 

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Polsce generalnie pojęcie gwarancji jest bardzo ograniczone. Dotyczy to zegarków, butów, samochodów i całej reszty. Nie ważne czy kupujesz zegarek za 2000 zł czy za 20 000 zł to zainteresowanie klientem kończy się z chwilą zapłaty za towar. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy w związku z niekompetencją polskiego serwisu SG, jest możliwość wysłania zegarka na serwis do niemiec w ramach "international warranty" (oczywiście jeżeli zegarek takową posiada) czy jesteśmy zmuszeni do korzystania z naszego? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja jest europejska wiec teoretycznie powinno sie dac, nie jestem pewien czy serwis pokryje koszt wysylki z innego kraju.

Hamilton, ktorego reklamowalem w Niemczech byl kupuiony u AD we Wloszech i nikt z tego powodu nie robil problemu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejście do sprawy gwarancji "na zachodzie" jest pewnie lepsze/korzystniejsze dla nas, ale jeśli chodzi o jakość usług to proponuje poczytać w wątku Sinna :) 

Najlepiej sprawdzić egzemplarz już w sklepie, a potem liczyć że w środku jest wszystko ok :) Moja Omega miała nierówno wycentrowane wskazówki i tak naprawdę mogłem wychwycić to już w sklepie, ale ślepa radość mnie zamroczyła :) i skończyło się regulacją w serwisie. W moi przypadku jednak nie mogę nic zarzucić jakości tej usługi - ot szczęście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach




Najlepiej sprawdzić egzemplarz już w sklepie, a potem liczyć że w środku jest wszystko ok


Niestety nie miałam takiej możliwości, nie mogłam też skorzystać z rękojmi, została mi tylko gwarancja. Szkoda że nie można na nią liczyć :(

Będę na pewno kontynuować walkę, jeszcze zobaczę w jaki sposób i jakie będą efekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Olciakk mozesz probowac prosic o pomoc Rzecznika Praw Konsumenta:

https://www.uokik.gov.pl/kontakt.php

 

oraz Europejskie Centrum Konsumenckie:

https://konsument.gov.pl/en/about/

 

Z ECC (European Consumer Center) korzystalem kilkukrotnie w Niemczech i zawsze mi pomagali.

 

 

2 godziny temu, Darecki napisał:

Podejście do sprawy gwarancji "na zachodzie" jest pewnie lepsze/korzystniejsze dla nas, ale jeśli chodzi o jakość usług to proponuje poczytać w wątku Sinna :) 

Najlepiej sprawdzić egzemplarz już w sklepie, a potem liczyć że w środku jest wszystko ok :) Moja Omega miała nierówno wycentrowane wskazówki i tak naprawdę mogłem wychwycić to już w sklepie, ale ślepa radość mnie zamroczyła :) i skończyło się regulacją w serwisie. W moi przypadku jednak nie mogę nic zarzucić jakości tej usługi - ot szczęście.

 

Pelna zgoda. Nie dalej jak miesiac temu warsztat probowal naciagnac mnie na pokrycie kosztow usuniecia usterki, ktora powinna podlegac pod gwarancje na samochod, ktora to co roku przedluzam. Chce myslec, ze to przez nieuwage i nieumyslnie. Ot, zycie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W mojej Omedze na werku 8500 miałem problem z zacinającym się datownikiem. Po pierwszej wysyłce do serwisu Swatch Group - usterka występowała nadal. Po drugiej wysyłce do serwisu Swatch Group - usterka występowała nadal. W końcu oddałem do Pana Bauma w Gdańsku Wrzeszczu i zegarek naprawiony. 


" Nikomu nieznane tajemne serce zegara " - Elias Canetti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po odesłaniu zegarka po raz 4 do serwisu w końcu wpadli na pomysł, aby wymienić klamrę. Udało się to załatwić dopiero po napisaniu do centrali w Szwajcarii. Nie doszło do kontaktu z rzecznikiem praw konsumenta, chciałam najpierw wyczerpać możliwości gwarancyjne. Więc ostatecznie naprawione, ale co cierpliwości straciłam to moje :/5e4df4ef9e505ee7f44f6af2a2a85b68.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ważne, że historia w końcu się zakończyła pozytywnie. 👍

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale miejsca mieć nie powinna. Wygląda to na sławetne i niestety niechlubne już standardy "rynek Europa Zachodnia - rynek Europa Wschodnia" jeśli idzie o jakość produktów i usług.


Prawda. Ludzie ją cenią, łakną jej, są nawet gotowi oddać za nią własne życie. Pod warunkiem, że nie dotyczy ich samych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co z bezelem?
Został lekko krzywy. Ale na razie mam dość tego serwisu. Jest z nim lepiej niż na początku, bo za pierwszym razem gdy zegarek był w centrali to wymienili mu kopertę ;p klamra byla ważniejsza, bo uniemożliwiała noszenie i jej naprawa wymagała wymiany całego elementu. Z bezelem na razie będę żyć, przynajmniej do momentu aż zbiorę cierpliwość na kolejną przygodę gwarancyjną lub, co jest bardziej prawdopodobne, zaniosę do jakiegoś zaprzyjaźnionego zegarmistrza żeby zrobił mi to w pół godziny za drobną opłatą.

Zamieszczam zdjęcie bezela. Nie ma tragedii. Na początku było paskudnie prawie że idealnie pomiędzy - było albo mocno z lewej albo mocno z prawej. Teraz jest tylko lekkie przesunięcie.
25755bae1f78ca529e0308dc89725f0c.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też reklamowałam swój zegarek w SG i jestem mile zaskoczony. Nie dość, że naprawili niezgrywające się wskazówki, to jeszcze usunęli paproch spod szkiełka, który był ledwie dostrzegalny gołym okiem, przy czym wymienili uszczelkę dekla. Do tego dostałem firmowe etui na zegarek. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.