Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
sashimi

Eco-Drive z mechanizmem J810

Recommended Posts

Witajcie 😊

 

Mój Citizen eco drive AW1410-24E po ok. 3 latach odmówił posłuszeństwa. Zatrzymał się bez wcześniejszego skokowego ruchu sekundnika, czyli bez upomnienia się o ładowanie. Faktycznie słońca od dwóch tygodni jak na lekarstwo, więc cierpliwie trzymałem go przez te 14 dni na parapecie. Nie drgnął. Poszedłem z nim do serwisu, żeby sprawdzić czy to aku czy mechanizm. Na miejscu okazało się, że aku padnięty, ma zaledwie 1V prądu a przy obciążeniu jeszcze gorzej. Po założeniu nowego aku MT621 dalej nic. Zero współpracy. Wygląda na to że kresu dobiegł mechanizm J810. Zegarek został u lekarza, który ma się zorientować za ile i na kiedy taki mechanizm ściągnie.

 

Miał ktoś z Was podobne objawy z aku, czy przejścia z wymianą mechanizmu? Do tej pory działał bez zarzutu, wielokrotnie polecałem go na naszym Forum jako "bezobsługowy", hehe. I masz, taki los. Trafił do obsługi wcześniej niż na to liczyłem.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odszedł do Krainy Wiecznych Zegarków !!! Niech Mu Tam Ręka Lekką Będzie !!!😞 Po przeszczepie to już nie ten sam będzie - inna dusza :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe. Dusza ważna ale mimo, że model tani i powszechny to jakoś przypadł mi do gustu. Nawet mu wskazówkę sekundową pół roku temu zleciłem malnąć na żółto, żeby się ożywił bo blady był taki cały biały. Wyszło całkiem, całkiem. Zobaczymy jaki będzie koszt nowej duszy. Meches mówił coś o kwocie 220 PLN z serwisem. Ociera się to o ekonomiczne podejście, nowy kosztuje c.a 500 PLN ale kto z nas patrzy na zegarki jak księgowy 😃

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, sashimi napisał:

Hehe. Dusza ważna ale mimo, że model tani i powszechny to jakoś przypadł mi do gustu. Nawet mu wskazówkę sekundową pół roku temu zleciłem malnąć na żółto, żeby się ożywił bo blady był taki cały biały. Wyszło całkiem, całkiem. Zobaczymy jaki będzie koszt nowej duszy. Meches mówił coś o kwocie 220 PLN z serwisem. Ociera się to o ekonomiczne podejście, nowy kosztuje c.a 500 PLN ale kto z nas patrzy na zegarki jak księgowy 😃

 jak lubisz zegarek to czasem i warto nawet przepłacić delikatnie - z rozsądkiem oczywiście :)  tak ale trzeba dołożyć te 300zł lub więcej - a tu masz nowy mechanizm wiec ... jeśli nie jest porysowany mocno, wskazówka podrasowana - to tylko naprawić :)  tak myślę :) 

Edited by unadarek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki mam właśnie zamiar. Sądzę że połowa wartości nowego to rozsądna granica. Jest wygody, ma świetną lumę. Jeśli zadziała po przeszczepie fajnie, jeśli wyjdzie to zbyt drogo to może będzie podstawą do innego projektu. Wtedy np. eco-drive z mechanicznym werkiem. Hehehe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, sashimi napisał:

eco-drive z mechanicznym werkiem. Hehehe.

Słoneczko  od tarczy będzie robić mikro parę a ona napędzać mikro turbinkę która to napędzać będzie mechanizmik - no i mamy Eco Driver mechanicznego   :) wtedy kroplomierz i raz na miesiąc uzupełnić ubytki wody po kropli :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozwolę sobie wrzucić garść informacji z dalszych losów wizyty zegarka u zegarmistrza. Otóż wstępna diagnoza zegarmistrza, że padł mechanizm okazała się nie trafiona. Zegarmistrz dopatrzył się braku połączenia między ogniwem solarnym a akumulatorem. Biorąc pod uwagę około półroczne działanie akumulatora bez ładowania, zbiega się to w czasie ze zleceniem pomalowania wskazówki sekundowej na żółty kolor u zupełnie innego zegarmistrza. Zapewne wtedy doszło do niezamierzonego rozłączenia ogniwa i aku. Nie mam żadnej pretensji do zegarmistrza, bo przy kilkunastu serwisowanych u Niego zegarkach nigdy nie miałem zastrzeżeń. Tym sposobem jednak moja zachcianka na "mod" w postaci żółtej wskazówki pociągnęła z lekkim opóźnieniem dodatkowe 150 PLN, które przy obecnej wizycie zapłaciłem za diagnozę, nowy aku i jego wymianę. Obyło się więc bez wymiany mechanizmu. Odszczekuję niniejszym moje rozczarowanie Eco-Drive'm, które pojawiło się jak zegarek stanął 😄 Działa i cieszy oko, mimo że żaden z niego rarytas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, sashimi napisał:

Pozwolę sobie wrzucić garść informacji z dalszych losów wizyty zegarka u zegarmistrza. Otóż wstępna diagnoza zegarmistrza, że padł mechanizm okazała się nie trafiona. Zegarmistrz dopatrzył się braku połączenia między ogniwem solarnym a akumulatorem. Biorąc pod uwagę około półroczne działanie akumulatora bez ładowania, zbiega się to w czasie ze zleceniem pomalowania wskazówki sekundowej na żółty kolor u zupełnie innego zegarmistrza. Zapewne wtedy doszło do niezamierzonego rozłączenia ogniwa i aku. Nie mam żadnej pretensji do zegarmistrza, bo przy kilkunastu serwisowanych u Niego zegarkach nigdy nie miałem zastrzeżeń. Tym sposobem jednak moja zachcianka na "mod" w postaci żółtej wskazówki pociągnęła z lekkim opóźnieniem dodatkowe 150 PLN, które przy obecnej wizycie zapłaciłem za diagnozę, nowy aku i jego wymianę. Obyło się więc bez wymiany mechanizmu. Odszczekuję niniejszym moje rozczarowanie Eco-Drive'm, które pojawiło się jak zegarek stanął 😄 Działa i cieszy oko, mimo że żaden z niego rarytas.

Super że ten Star Trek zakończył się pozytywnie :) i nie straciłeś wiary w Eco Drivery :) Citizen to Citizen podobno jak świat się skończy to zostaną karaluchy i Citizeny tak mówi przepowiednia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sashimi A to ci dopiero psikus. :huh: Zwodniczy był ten okres zwłoki, ale po fakcie ma to sens. Najważniejsze, że działa, a renoma Citka obroniona. :)


Langel 17 jewels - Bulova Accutron Automatic 63B98 - Citizen Proximity BZ1000-54E - Spinnaker SP-5055-01 Fleuss - Swatch SUTO401 - Swatch YIS403 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By beriam
      Witam
       
      Od kilku dni przeglądam różne wariacje tego obywatela i zaczynam się poważnie zastanawiać nad opcją zakupu 
      Będę zobowiązany na opinie osób w/w zegar posiadający
      - kwestia lumy mnie mocno interesuje, opinie są podzielone
      - trafianie w indeksy, wypadkowa... znów
      - itp.
       
      Foto poglądowe.

    • By Graz09
      Witam.
      Zastanawiam się nad dwoma modelami Citizena:
      BN0150 (EcoDrive)
      NY0084 (automat)
      Chciałbym się dowiedzieć który byście wybrali? Chcę go kupić raczej na długie lata, bardzo mi się podoba ich stylistyka. Może macie któryś z nich i podzielicie się wrażeniami, opinią

    • By Sol
      Citizen NY0040, czyli tak zwany "Majtek", to popularny budżetowy diver, czasem jednak niedoceniany.
      Model produkowany od 1997 roku i posiadający swoją własną historię.
      Często porównywany z SKX007 od Seiko.
      (Chyba ze względu na cenę... chociaż to w tej chwili nieaktualne, bo ceny SKX-a poszybowały w górę tak bardzo, że Majty możemy kupić za pół ceny, bo jeżeli chodzi o jakość, to Citizen wygrywa.)
      SKX jest ponoć kultowy, ale to Citizen ma fajną historię w tle - był używany przez płetwonurków włoskiej marynarki wojennej
      Podoba mi się także to, że zegarek ma swoją własną nazwę nadaną przez użytkowników, czego nie doczekał się konkurent.
       
      Nie wchodząc dalej w porównania, powiem krótko: Majtek na pewno nie jest gorszy i zasługuje na swój wątek.
       
      To zacznę od mojego.
      Myślałem, że będę nosił na meshu, ale na dobrej gumie jest trudny do pokonania
       

       
    • By MieszkoMieszko
      Jeśliby spytać Forumowiczów o trzy japońskie firmy produkujące zegarki to na pierwszym miejscu będzie z pewnością Seiko potem Orient a na trzecim miejscu? Jedni wymienią Casio a inni Citizen'a. Moim zdaniem to właśnie Citizen obok wcześniej wspomnianych przedsiębiorstw mógłby stanowić o nazwijmy to roboczo "Wielkiej Trójce z Japonii" (skojarzenie z Wielką Trójką Portugalii - FC Porto, SL Benfica i Sporting Club Portugal niezupełnie przypadkowe )
       
      Citizen to marka, która odkąd w 1918 wyprodukowała pierwszy zegarek naręczny konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynku dostarczając produktów powstałych z wykorzystaniem najnowszych technologii. Począwszy od pierwszego zegarka z systemem antywstrząsowym Parashock (1956 r.) czy pierwszym japońskim wodoszczelnym zegarkiem Parawater (nawiążę do tego w późniejszej części) aż po wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań jak mechanizmy Eco-Drive czy użycie tytanu (jako materiału do budowy kopert i bransolet). Dziś te rozwiązania są nieustannie rozwijane, dzięki czemu staje się to niejako wizytówką marki.
       
      Zegarki będące przedmiotami niniejszej recenzji są raczej przedstawicielami klasycznych rozwiązań stosowanych w zegarkach mechanicznych z automatycznym naciągiem. Zegarki trafiły do mnie niemal jednocześnie, więc spróbuję przybliżyć je razem, choć są zupełnie od siebie różne. Citizen NB1041-84L oraz NK0000-10A są przedstawicielami klasycznego designu.
      Z technicznego punku widzenia przedstawia się to tak:
                                                                                    NB1041-84L                                                       NK000-10A

      Rozmiar koperty / L2L
      41mm / 46,5mm0
      41mm / 48,5mm
      Wysokość
      11mm
      13mm
      Szkło
      Szafirowe płaskie
      Mineralne wypukłe
      Mechanizm
      9011 (28800bph)
      8310 (21600bph)
      Dokładność / rezerwa chodu
      -10s - +20s / ok 40h
      -20s - +40s/ ok60h
      Pasek / bransoleta
      Bransoleta pin&collar
      Pasek "skórzany" z zapięciem motylkowym
      Szerokość między uszami
      21mm
      20mm
      Inne
      Made in Japan WR100m
      Made in Japan WR50m
       
      Teoretycznie zegarki są do siebie bardzo zbliżone pod względem rozmiarów. Jednakże NK0000 jest optycznie większy od NB1041 a zwłaszcza czuć to na nadgarstku. Wynika to głownie z dłuższego L2L oraz wąskiej polerowanej lunety, co wpływa na większą tarczę. Dodatkowo wypukłe szkło sprawia, że zegarek siłą rzeczy jest wyższy.
      Koperty obu zegarków są wykonane ze stali. W NK0000 próżno szukać szczotkowanych powierzchni. Każdy element jest polerowany na połysk. Uszy wypuszczone są od końcowych części koperty i stosunkowo wąskie i krótkie. Luneta z profilu wąska i skośna z wyraźną przestrzenią pomiędzy nią a kopertą. Krawędzie są wyraźnie zaznaczone a pomiędzy płaszczyznami nie ma ostrych odcięć. Są one raczej delikatnie wygładzone. Koronka na kształt diamentowej z nacięciami. Koncepcja koperty to ta sama, która była zastosowana w reedycji pierwszego zegarka wodoszczelnego Parawater z lat 60tych pod nazwą Kuroshio. Edycja ta jest przeznaczona na rynek azjatycki w różnych wersjach kolorystycznych. Wiecej o Kuroshio tu: https://isochrono.com/citizen-kuroshio-64-an-affordable-and-vintage-styled-collection/
       
      W NB1041 koperta bardziej kojarzy mi się z tą w SARX045/047. Uszy są wypuszczone od środka koperty, co osobiście lubię i ładnie opuszczone do dołu. Boczne i górne powierzchnie szczotkowane z fazowaną i polerowaną przestrzenią między nimi. Luneta od góry polerowana z boczną powierzchnią szczotkowaną ( jak w SARX). Dodatkowo mamy osłony koronki, które od góry wydaja się być duże, ale gdy spojrzymy z boku to widać, że są one odpowiednio podcieniowane. Wydaje mi się że Citizen zrobił to ładniej niz SEIKO w SARX 047/045, gdzie koperta ma więcej kanciastych/ ciosanych odcięć. Nawet Koronka jest tu prosta ze żłobieniami pobawiona SARXowskiego onyxu, który mi osobiście najbardziej przeszkadzał w całej koncepcji tamtego zegarka.
       
      W obu zegarkach zastosowano klasyczne tarcze ze szlifem słonecznym z nakładanymi indeksami. Różnice poza kolorami tarcz (biała w NK0000 a niebieska w NB1041)są wydawać by się mogło kosmetyczne ale istotnie wpływają na ich odbiór. W NK0000 indeksy są masywne z nacięciem pośrodku każdego z nich i podłużnym szczotkowaniem na górnej powierzchni. Boczne elementy są polerowane. Bały kolor tarczy sprawia, że zabieg ten jest konieczny, aby podnieść czytelność. Dookoła nadrukowano podziałkę w postaci kresek - grubszych dla wartości godzinowych, a cieńszych pomiędzy nimi.
       
      W NB1041 indeksy wygladaja praktycznie tak samo, są jednak mniejsze i w całości polerowane. Dzięki temu 'zbierają' więcej światła i stanowią większy kontrast dla ciemniejszej tarczy. Zastosowano także pierścień dystansujący, na którym podobnie jak w poprzednim nadrukowano podziałkę jako białe kreski.
      W obu zegarkach na godzinie 12tej mamy nakładane polerowane logo CITIZEN a na 6 napis automatic. A bliżej lunet znajdują sie napisy infomujące o wykonaniu w Jponii, mechanizmie i numerach tarcz (?). Na godzinie 3 znalazło się miejsce dla okienka daty. Polerowane i skromniejsze obramowanie jest w NB1041 natomiast w NK0000 jest ono wyraźnie grubsze i wypuklejsze, całe szczotkowane. Oba okienka tylko częściowo pochłaniają indeks godziny 3.
      Wskazówki w obu zegarkach sa identycznie w kształcie i długości. Srebrne polerowane ze skośnymi płaszczyznami wzdłuż godzinowej i minutowej. Tylko sekundnik w NK0000 jest za barwiona na niebiesko.
       
      W obu zegarkach zastosowano przeszklone dekle (ładniej wykończony jest ten w NB1041), przez które można obserwować mechanizmy. Oba to produkcje Citizena tzw. In house.  NK0000 napędza rozwojowa wersja 8 series mianowicie 8130A. Bijący z częstotliwością 21600 uderzeń werk posiada cech charakterystyczne dla Miyota 821A czyli perforowany wahnik i płytę zdobioną pasami genewskimi. Dodatkowo zastosowano tu barwione na niebiesko śrubki. Ot takie miłe akcenty. Należy tu zaznaczyć, że w mechanizmie tym wydłużono rezerwę chodu do 60h. Jest to niejako odpowiedź na 6r35 od SEIKO. Jedynie specyfikacja dokładności zostaje taka jak w mechanizmach 8xxx Citizena, choć muszę podkreślić, iż mój egzemplarz ma odchyłkę średnio +3s.
      W NB1041 mamy do czynienia z werkiem kaliber 9011, który jest niczym innym jak ładniej wykończoną wersja Miyota 9015. Mamy tu pasy genewskie, polerowany z ciekawymi perforacjami wahnik, czy złocone napisy. Całość zwieńcza 28800bph tego mechanizmu. Dodatkowo trzeba podkreślić, że jak na mechanizm automatyczny jest on stosunkowo cienki.
       
      W modelu NK0000 zdecydowano się na klasyczne rozwiązania w postaci paska z zapięciem motylkowym. Pasek ten zostawia wiele do życzenia i dlatego od razu wylądował w pudełku firmowym. Jako, że nie jestem fanem zapięcia motylkowego podobnie stało się i z tym elementem.
      O wiele lepiej ma się sytuacja w NB1041. Zastosowano tu bransoletę z pełnych ogniw. Warto tu podkreślić, że każde ogniwo składa się z pięciu elementów połączonych ze sobą pinem. Środkowy i zewnętrzne elementy są szczotkowane a pozostałe polerowane. Całość sprawia, że bransoleta bardo ładnie się prezentuje. Zapięcie jest stalowe i jedyne, o co Citizen mógł się bardziej postarać to większa liczba, (chociaż trzy) otworów do mikroregulacji. Zwłaszcza, że nie zastosowano tu jak w SARXie tzw. półogniw, co znacznie ułatwiało dopasowanie jej do nadgarstka.
       
      Długo zastanawiałem się, co napisać w podsumowaniu. Oba zegarki z pewnością zmieniły moje postrzeganie marki Citizen, którą przyznam się szczerze pomijałem trochę ze względu na to, iż mało jest zegarków automatycznych w ich ofercie. Jednocześnie rozumiem, że podążają swoją drogą i rozwijają się w dziedzinach, z których są najbardziej znani. Trzeba jednak przyznać, że potrafią wyjść poza schemat i wyprodukować zegarki także dla tej grupy odbiorów, którzy niekoniecznie są zainteresowani technologią EcoDrive czy tytanowymi materiałami. Powyższe dwa egzemplarze są tego idealnym przykładem i uważam, iż śmiało mogą być mocną odpowiedzią na rodzimych konkurentów, zwłaszcza SEIKO. Jeśli miałbym je zestawić z jakimiś odpowiednikami to NK0000 warto rozważyć w porównaniu do tzw. Coctaili a NB1041 jest z pewnością godnym konkurentem dla linii SARX. W zamian otrzymujemy świetne produkty w bardzo przystępnych cenach, a gdy dodamy do tego czy to długą rezerwę chodu czy mechanizm HiBeat albo świetnej jakości bransoletę to mimo pewnych niedoskonałości będzie to na pewno świetny wybór.

















      Nie dość że fotograf że mnie marny to nie mogłem zmienić pozycji zdjęć. Nie wiem czy to kwestia po aktualizacji forum? Musicie wybaczyć albo może ktoś podpowie jak to zrobić

    • By unadarek
      Przedmowa ... Jako że Casio ma taki temat nie możemy być gorsi:
      Zapraszam do do wrzucania linków do Okazji Cenowych, Kodów Rabatowych, Zegarków Marki Citizen Nowych/Używanych w Internecie, sklepach stacjonarnych, serwisach aukcyjnych, itd....  - polskich i zagranicznych i wszędzie tam gdzie można nabyć Citizena w atrakcyjnej cenie - mam nadzieję że może pomoże to w wyborze i zakupie zegarków Marki Citizen oraz poszerzy rzesze miłośników i posiadaczy tej Marki. Kulturalne dyskusje też mile widziane na temat ceny, jakości lub dostępności itd... 
      Także informacji o sprzedaży lub zamiarze sprzedaży w dziale Bazarek Forum.
      Także można dorzucać zamiar Kupna lub Poszukiwania konkretnego modelu zegareczków, akcesoriów itd.... 
      Zapraszam także tych co maja zbędne ogniwa, zapięcia, bransolety do  Citizena - jeśli byliby gotowi się ich pozbyć ze zdjęciem lub przynajmniej do którego modelu zegarka pasują.  Poszukujących również.

      Serdecznie zapraszam !!!
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.