Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  

Recommended Posts

Co sądzicie na podstawie zdjęć?

Warto się zainteresować?

Jest w moim mieście, jeśli cena by była interesująca to bym moze dokupił do kompletu?

 

r4.jpg

r3.jpg

r2.jpg

r1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co patrzę w sieci to caliber 3075 miał złocone napisy choć zdarzają się zdjęcia takie jak mechanizm tego zegarka.

 

Kal3075.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dla mnie sa 2 rzeczy:

1. tam gdzie byl tryt (bo chyba to wersja z trytem), to indeksy nie mialy "obwodek" - choc tutaj musieliby sie wypowiedziec bardziej doswiadczeni

2. jakos mi nie lezy data i powiekszenie cyklopa - wyglada jakby w ogole nie powiekszal daty 🤨

 

637115265383765308-Rolex-1675-343006.jpg

Edited by artme

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mnie się nie podoba wygląd cyfr w datowniku, choć zaznaczam, że nie jestem w tej materii specjalistą.


" Nikomu nieznane tajemne serce zegara " - Elias Canetti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie pytanie od rolexowego laika. Co się dzieje z bezelem po stronie czerwonej.

 

obraz.png.56a920d000bf8ce08049bf6cf6ea52e5.png

 

Czy on się jakoś powoli rozwarstwia? Czy to normalny objaw starzenia się?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 godziny temu, artme napisał(-a):

Dla mnie sa 2 rzeczy:

1. tam gdzie byl tryt (bo chyba to wersja z trytem), to indeksy nie mialy "obwodek" - choc tutaj musieliby sie wypowiedziec bardziej doswiadczeni

2. jakos mi nie lezy data i powiekszenie cyklopa - wyglada jakby w ogole nie powiekszal daty 🤨

 

 

Odnośnie 1. to z tego co czytałem to w 16700 były obwódki a w 16750 nie było obwódek.

Odnośnie 2. to coś powiększa bo widać po wskazówce godzinowej, patrzę na swojego ExII i tez powiększenie jest różne w zależności od kąta

 

1 godzinę temu, mylof napisał(-a):

A mnie się nie podoba wygląd cyfr w datowniku, choć zaznaczam, że nie jestem w tej materii specjalistą.

 

Rzeczywiście po powiększeniu zdjęcia 2 i 8 są jakby różniej wielkości w ogóle. Trzeba by to było na żywo zobaczyć.

 

Edited by foti

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, foti napisał(-a):

Odnośnie 2. to coś powiększa bo widać po wskazówce godzinowej, patrzę na swojego ExII i tez powiększenie jest różne w zależności od kąta

No dla mnie data wyglada slabo - font tez jakis taki "cieniutki"... 🤔

Powiem tak - w takich zegarkach mozna niezle "utopic". Albo faktycznie trzeba byc mocnym i miec duuuuza wiedze, albo przynajmniej dazyc do fullsetu z dokumentami, ale to juz wtedy robi sie cena zaporowa... 😬

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co czytam to w 16700 mechanizm 3075 został zastąpiony kalibrem 3175. Pytanie czy wszystkie (te pierwsze też) miały od razu 3175 to by od razu wyjaśniło sprawę tego zegarka ze to co najwyżej składak. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Składak? Niekoniecznie.

Założyłeś, że to 16700 z niepasującym do tej referencji kalibrem 3075. Tymczasem to może być 16750 z późniejszego okresu produkcji, z lat 1984-1986, nr seryjne od 8,5 mil. do 9 mil. Wskazuje na to nie tylko kaliber 3075 właściwy referencji 16750 (nr ref. 16700 został wprowadzony w 1988 r. i od samego początku posiadał mechanizm cal. 3175), ale też charakterystyczna tarcza - tarcza czwartej generacji (MK.4  GLOSS) dla referencji 16750. Po „OYSTER PERPETUAL” pojawił się wtedy znacznik „DATE”, logo – korona była nieco wyższa z szerszymi i dłuższymi łukami, a czcionka w oznaczeniu „GMT – MASTER S…C…O…C…” posiadała charakterystyczną zależność: litery „G” z „GMT”, „E” z „SUPERLATIVE” i „O” z „OFFICIALY” były wyrównane w pionie; podobnie „R” z „MASTER” i „D” z „CERTIFIED” czy „N” z „CHRONOMETER” i „T” z „CERTIFIED”. Jeśli chodzi o „obwódki” indeksów to występowały one w referencji 16750 w tarczach trzeciej, czwartej i piątej generacji. Innymi słowy połyskowe obwódki indeksów są jak najbardziej właściwe referencji 16750 ze środkowego i końcowego okresu produkcji.

Reasumując, ustal nr referencji zegarka między końcówkami na godzinie 12 i na wewnętrznej stronie dekla. Jeśli jest tam 16750 to nie jest to żaden składak.

Na marginesie: wszystkie oryginalne 16750 miały dekiel sygnowany 16750. 2160 to dekiel zastępczy. Wszystkie oryginalne tarcze 16750 miały znacznik „SWISS T < 25”.  „SWISS” i „SWISS MADE” są tarczami serwisowymi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sam kaliber 3075. W sieci znalazłem zdjęcia ze złoconymi literami w większości i 1 może bez. Pytanie jak było w rzeczywistości z tym kalibrem. Byłą i taka i taka wersja? Doczytałem że jeśli ma świecącą tarczę ze złotymi obwódkami wokół indeksów to ta zmiana nastąpiła w 1986 roku. Czy była też jakaś zmiana że kaliber do któregoś roku nie miał złoconych liter a od któregoś to się zmieniło?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigdy nie spotkałem się z czymś takim. W każdym mechanizmie Rolex’a, bez względu na kaliber i okres produkcji, grawer na mostku był fabrycznie złocony. Nawet rotor (wahnik) w pierwszych GMT-Master z lat 1954-1959 (ref. 6542, cal. 1036) zdobiony był złoconym grawerem. Zdobienie rotoru miało miejsce także przy pojawieniu się pierwszej generacji modelu 1675 na kalibrze 1565. Po wprowadzeniu kalibru 1570 dla wielu modeli (w tym również GMT-Master 1675) rotor przestał być już dekorowany; pozostawiono jedynie dekorowany mostek.     

Brak złocenia w grawerze mostku tego konkretnego egzemplarza trudno jednoznacznie wytłumaczyć. Według mnie złocenie było. Powstaje tylko pytanie jak to się stało, że obecnie go nie ma. Nie sposób to usprawiedliwić upływem czasu. Osobiście uważam, że jest to efekt prac serwisowych, jednej lub kliku, podczas czyszczenia elementów mechanizmu. Rozebrany mechanizm trafia wtedy do kąpieli czyszczącej, a ta odbywa się w specjalnych płynach czyszczących. Być może mostek posiadał nalot czy przebarwienie i użyto mocnego środka czyszczącego, usuwając w ten sposób także złocenia. 

Przed ewentualnym zakupem warto abyś sprawdził, poza samą referencją zegarka, także stan mechanizmu: czy nie miał kontaktu z wodą, czy nie ma śladów korozji. Jeśli nie, to nie przejmowałbym się specjalnie brakiem złoceń w grawerze mostku. W razie gdybyś chciał wymienić mostek to bez problemu dokupisz oryginalny do kalibru 3075 na znanym międzynarodowym serwisie aukcyjnym, wpisując w jego wyszukiwarce: Rolex movement 3075 bridge . Aktualnie znalazłem cztery oferty; w każdej z nich oferowany mostek posiada złocony grawer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.