Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
kagiva

Dwa Gustav-y do renowacji.

Recommended Posts

Czy skrzynie naprawdę były ordynarnie zbijane gwoździami, czy też poprzednikowi się zegar rozeschnął i walił gdzie popadło ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plecy były robione na wkręty, a inne elementy na klej.

Poza tym, to wkręty były równo rozmieszczane i tylko kilka.

Sam piszesz, że gwoździe i gdzie popadnie...... no, tak nie robiono. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najwyższy czas aby zacząć dorabiać brakujące detale. Z orzecha sterczyny mi się nie podobały i zrobiłem je z gruszy.

Na jaki kolor były barwione w oryginale ? Muszę kupić bejcę i nie chcę celować na oślep z kolorem. 

IMG_20210728_083626.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

celuj, nie masz innego wyjścia... kolor skrzyni sie zmienił, musisz coś gustownie dopasować


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze nie widziałem żeby bejca (oprócz tej transparentnej lub b. ciemnej  np. orzechówka) dała kolor dokładnie taki jak w opisie albo pożądany.  Do tego musisz dodać poprawkę ze względu na kolor tła  czyli drewna. 

Można prognozować, mniej więcej, barwę i intensywność. Ale aby uzyskać dokładnie kolor i odcień, to najczęściej składasz go z kilku kolorów bejcy (np do wstawek)  i nie zawsze się to udaje . 

Zatem powodzenia ;). A jaką bejcę planujesz zastosować ?

:rolleyes:

Edited by LESKOS

Czasem lepiej powiedzieć coś, nie mówiąc NIC!  🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bejca rustykalna. Ta wychodzi najtaniej.

Pionowe listwy skrzyni w miejscach gdzie ktoś powbijał gwoździe popękały, więc trzeba je było pokleić.

Będą fornirowane ze względu na duże ubytki drewna i wgłębienia po młotku.

W oryginale były tylko bejcowane.

Zastanawiam się nad politurowaniem, mógłbym "podkręcać" kolor ilością warstw politury - tak robiłem przy radiach. Tylko tu jest za dużo zakamarków i to mnie trochę zniechęca do tego.

IMG_20210801_201148.jpgIMG_20210801_202616.jpg

Edited by kagiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na bocznych listwach , uważam ( ale nie chcę by uznano to , za uwagi fachowca , bo nim nie jestem )

.... więc uważam , że jedynie bejca , olej lniany , wosk , bo one były zwykle matowe , lub mały połysk i nigdy , aż tak piękne , jak drzwi , broda , czy korona - czyli cały front skrzyni.

Gwoździe , to masakra i trzeba to jakoś naprawić i do ładu doprowadzić . To też ma dobrze wyglądać .

Ale gruba politura , to tak nie bardzo mi pasuje. Nie wiem , co koledzy na to ?

Edited by PM1122

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytat

.... więc uważam , że jedynie bejca , olej lniany , wosk , bo one były zwykle matowe

 

I takie pozostaną, tylko poleci na nich fornir bukowy, przy prawie czarnym kolorze po bejcowaniu nikt się nie domyśli, że to dodatkowy zabieg.

A nie będzie widać śladu szpachlowania .

Zabawa kolorami zacznie się przy dorobionych elementach czyli sterczynach i fornirowanej koronie. I to właśnie tam mam plan politurować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznij próbnie , gdzieś z boku , lub na innej , ale tej samej desce ..... lepiej z początku nie za ciemno , bo przyciemnić zawsze można :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 3.07.2021 o 23:19, kagiva napisał(-a):

Nie wiedziałem , że orzeł to odlew na zdjęciach wygląda jak drewniany.

Zawsze można formę z aluminium zrobić lub silikonu formeirskiego i odlać, tylko później dobrać kolorystykę do reszty.

 

Oryginalny orzeł ma całkiem precyzyjny rysunek piór

 

IMG_20210803_140620.jpg


Wojtek + Certina Club 2000 od lat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orzeł zakupiony w idealnym stanie. Jak mnie oczy nie mylą jest napis Freiburg/Schl. Czyli oryginał.

IMG_1277.JPGIMG_1278.JPG

IMG_1279.JPG

Mam następujące pytanie.

Ten zaznaczony na rycinie element ma być wystający, czy to tylko wstawka z jasnego forniru?

Korona powoli zaczyna nabierać kształtów.

korona.jpg

-7905666292280356556.jpg

Edited by kagiva
zmiana postu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domyślam się jak to chcesz zrobić  (  a może jednak nie ) , ale pamiętaj , że w oryginale , składa się to z wielu elementów ,... jak fornirowana deska i na niej listwy , czy wytoczone elementy przecięte na połówki , oraz rzeźbione rozetki ( też wystają )

Dobrze przypatrz się różnym innym koronom .

ps. zdjęcie wykonanego elementu z poprzedniego postu , to właściwie wszystko się zgadza .... trzeba tylko odpowiednie kolory dobrać itd.

Edited by PM1122

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doceniam , doceniam !  :)

Zwróciłem tylko uwagę na przyglądanie się innym koronom , ale jak widzę , to dużo się przyglądałeś .

Jestem ciekaw , jak zrobiłeś tę rozetkę , co tylko jej fragment jest na zdjęciu .... te jakby listki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z ryciny to bardziej improwizacja, niż ściąganie konkretnych wymiarów.

Nie znalazłem w necie podobnej rozety do mojej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, kagiva napisał(-a):

Z ryciny to bardziej improwizacja, niż ściąganie konkretnych wymiarów.

Nie znalazłem w necie podobnej rozety do mojej.


Spójrz proszę jakim numer ma ten orzeł od tyłu. Widzę, że dzieło Hermanna Seilera ... gdybyś dał radę podać.. .tylko '4' potrafię ze zdjecia odczytać. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

445 tak mi się wydaje.

Przed cyframi jest coś zbliżonego do "No".

Edited by kagiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

No. - tak ma być :)  
Dzięki wielkie... archiwizuję je sobie. Katalog jego produktów powolutku 'odbudowuję'. 
Seilera i Steinerta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak mocujecie linki do bębnów ?

Wydaje mi się, że najlepiej byłoby je przywiązać do osi lecz jak rozebrałem bęben to były na starych porobione węzełki.

Będę zamiast linek dawał plecionkę wędkarską 0,8mm o zrywalności 80kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pętelko - supeł, na koniec ugrlilowany nieco nad zapalniczką żeby splot się zwarł na stałe 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

To akurat nie ma aż takiego znaczenia 😉 ...

Poliamid i tak się starzeje a włókna, rozpadają się pod wpływem promieni UV i działania kwasów (w tym organicznych - z resztek smarów i oliwy). Niemniej , na pewno przeżyje nas wszystkich (na 100%). Ja tam jestem zwolennikiem węzełków ... wystarczają (podwójna ósemka ) ...  nawet nie musisz zatapiać na ciepło .

Edited by LESKOS

Czasem lepiej powiedzieć coś, nie mówiąc NIC!  🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widziałem na jednym z portali aukcyjnych takie bloki za 60$.

I skusiłem się by zrobić sobie takie same.

bloki1.jpg

IMG_20211031_201201.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem przekonany, że takie były w oryginale ...


Czasem lepiej powiedzieć coś, nie mówiąc NIC!  🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.