Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Piotr_L

cal 2500 czy 8500

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie-dylemat co wybrać, co do modelu jestem zdecydowany, De Ville. Natomiast, zastanawiam się czy wybrać tańszy, co też ma znaczenie, z cal 2500, czy dołożyć i wybrać z cal 8500. Czytałem, że wczesne cal 2500 były problematyczne, a ja "mam na celowniku" egzemplarz z cal 2500 z 2013 roku i egzemplarz z cal 8500 rok starszy, czyli 2012 rok. Ktoś może wypowiedzieć się w temacie? z góry dzięki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z 2500 najbezpieczniej jest brać serię D, podobno najmniej z nią problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2500 w ostatniej wersji (konstrukcja wychwytu taka jak w serii 8500) to koń roboczy, mechanizm zrobiony na bardzo dobrej, wręcz legendarnej bazie i co ważne sprawdzony. Do tego bardzo dokładny.

8500 jest ponoć lepszy (dlatego że to inhouse), ale to czas pokaże :) Silniki 1.0 ocoboost też miały rewelacyjne :) 

Edytowane przez Darecki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał 8500, konstrukcja od początku zbudowana z Co-Axialem jako bazą, 2500 to ETA z dodanym Co-Axialem.


1dFQTya.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, nicon napisał(-a):

Ja bym brał 8500, konstrukcja od początku zbudowana z Co-Axialem jako bazą, 2500 to ETA z dodanym Co-Axialem.

Ale kolega pyta też o różnicę kosztową, a ta występuje i w cenie zakupu i serwisu.

Oczywiście 8500 to więcej inhousu w inhousie, ale jak komuś na tym nie zależy, to taniej utrzymać 2500D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2500 w wersji C, D i E są sprawdzone i łatwe w naprawie. Wersja 8500 i pochodne ma jeszcze choroby wieku dziecięcego - np. błędy konstrukcyjne powodując zacieranie się obu bębnów i konieczność ich wymiany. Należy pamiętać, że 8500 to taki nie do końca in house...  robiła go ETA w ramach SG na razie tylko dla Omegi. 8500 to za młody mechanizm, żeby coś więcej powiedzieć, na razie nie wydaje się specjalnie długowieczny.
Least but not last - 8500 to dużo większe koszty serwisowe - m.in. ze względu na szybsze zużycie i konieczność wymiany części w ramach pakietu serwisowego.

6 godzin temu, nicon napisał(-a):

Ja bym brał 8500, konstrukcja od początku zbudowana z Co-Axialem jako bazą, 2500 to ETA z dodanym Co-Axialem.

 

Nie do końca, bo wszystkie mechanizmy Omegi bazujące na 2892 jeszcze przed co-axialem były bardzo mocno modyfikowane.

Edytowane przez lordpinki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanizmy Omegi bazowały raczej na 2892-A2

Na 2824-2 bazowało dużo mechanizmów innych znanych firm np Breitling werk B17 czy Tag Heuer calibre 5.

Edytowane przez Darecki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, Darecki napisał(-a):

Mechanizmy Omegi bazowały raczej na 2892-A2

Na 2824-2 bazowało dużo mechanizmów innych znanych firm np Breitling werk B17 czy Tag Heuer calibre 5.

 

Oczywiście

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy wybrać tańszy, co też ma znaczenie, z cal 2500, czy dołożyć i wybrać z cal 8500...


A jaka jest różnica cenowa?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.