Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
pmwas

Mój upragniony 💩 UAZ...

Rekomendowane odpowiedzi

Nie przez wał korbowy, tylko jest pędzona wałkiem rozrządu... W tym paskudztwie jest jeszcze jedna pułapka na młodego amatora... Kolejność zapłonu jest 1-2-4-3 a nie tak jak w cywilizowanym świecie 1-3-4-2... Bierze się to z tego, że oś aparatu zapłonowego kręci się w lewo, a nie jak zwykle w prawo ... Jest jeszcze jedno kuriozum w świecie motoryzacji, w którym również oś aparatu kręci się w lewo, a mianowicie pieprzony miniak... Jeszcze jedno, w pompie paliwa jest od spodu korpusu dziura, niech cię ręka boska broni przed wkrecaniem tam śrubki czy innej rzeczy...ma być dziura. Służy ona temu by paliwo z nieszczelnej membrany mogło się tam swobodnie sączyć. Mój kolega wkręcił w dziurę śrubkę, bo jakże to tak z dziurą jeździć i po kilku miesiącach skończył się wał korbowy na wszystkich czopach...😜

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 20.04.2022 o 15:18, pmwas napisał(-a):

 

Oj tak, trzęsie koszmarnie :)

Ponoć zawieszenie Huntera jest już o wiele lepsze, natomiast 469 dostarcza niezapomnianych wrażeń.

 

Naprawdę - to trzeba przeżyć samemu, nie da się tego wyobrazić ;)

Kultowy ! 

 

Porucznik Arek i Kapitan... Maciej 🙂 

 

uaz-4691a.jpg.529a038a1b4164674872659b026c55b8.jpg

uaz-4691b.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, kiniol napisał(-a):

Nie przez wał korbowy, tylko jest pędzona wałkiem rozrządu... W tym paskudztwie jest jeszcze jedna pułapka na młodego amatora... Kolejność zapłonu jest 1-2-4-3 a nie tak jak w cywilizowanym świecie 1-3-4-2... Bierze się to z tego, że oś aparatu zapłonowego kręci się w lewo, a nie jak zwykle w prawo ... Jest jeszcze jedno kuriozum w świecie motoryzacji, w którym również oś aparatu kręci się w lewo, a mianowicie pieprzony miniak... Jeszcze jedno, w pompie paliwa jest od spodu korpusu dziura, niech cię ręka boska broni przed wkrecaniem tam śrubki czy innej rzeczy...ma być dziura. Służy ona temu by paliwo z nieszczelnej membrany mogło się tam swobodnie sączyć. Mój kolega wkręcił tam śrubkę, bo jakże to tak z dziurą jeździć i po kilku miesiącach skończył się wał korbowy na wszystkich czopach...😜

 

Walka rozrządu, tak... szkopuł w tym, że to wszystko po rusku i nie znam ich nomenklatury 🙈

No właśnie, tak się zastanawiałem dokąd pójdzie benzyna w razie nieszczelności membrany...

 

Bo od razu przyszło mi do głowy, że może ze starości poszła membrana...

Tylko jeśli poszła na tyle skutecznie, ze nie ciągnie, to dziurka jej i tak niepotrzebna :D 


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale przyjechałeś na kołach, czyli pompa działa, tak? Jeśli zupa nie pójdzie na zewnątrz, to masz ją w skrzyni korbowej i rozrzedzony olej...

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie pompy królowały w dawniejszych konstrukcjach, co tu dużo szukać: Fiat 126p, Polonez. Fiat 125p zwany dużym Fiatem albo kanciakiem.

 

Poza membraną elementem najbardziej awaryjnym była sprężyna, która korodowała i potem szybko pękała, co natychmiadt kończyło jazdę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, kiniol napisał(-a):

No ale przyjechałeś na kołach, czyli pompa działa, tak? Jeśli zupa nie pójdzie na zewnątrz, to masz ją w skrzyni korbowej i rozrzedzony olej...

 

Wróciłem na LPG

Na szczęście on spokojnie odpala na LPG, więc nawet i na kanał dojedzie. Pęknięta sprężyna to kolejny moj typ :)

Prawda taka, ze trzeba rozebrać i zobaczyć :)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, pmwas napisał(-a):

Się człowiek uczy...

W UAZie mamy pompę membranową, napędzaną ruchem wału korbowego...

 

2524036D-E6FB-4777-96AC-2BED1687EF0A.jpeg.d95b52cae517959b63e3c15d5622b905.jpeg

 

Zabawne, do tej pory nie wiedziałem ze są pompy inne niż elektryczne ;)

Za tłoczenie paliwa odpowiada membrana - dźwignia popychana rytmicznie przez wał korbowy na przemian naciąga i zwalnia membranę, natomiast samo tłoczenie odbywa się pasywnie, dzięki umieszczonej pod membraną sprężynie. Oczywiście są zawory wymuszające jednokierunkowy przepływ benzyny.

Tak właśnie myślałem jak to jest, że na LPG pompa jest napędzana, a benzyna stoi i to w sumie proste - po prostu membrana nie może wrócić do pozycji wyjściowej i cały czas pozostaje jakby naciągnięta, a napęd pompy pracuje sobie bez sensu, ale i bez szkody...

 

Wiem, że - jak to się mówi -?„odkrywam Amerykę”, ale uwielbiam takie lekcje, zawsze podziwiam głowę tych, co to wymyślali :)

Jest wersja z odprowadzeniem nadmiaru z gaźnika do zbiornika "nazad" i wersja pompy z zaworkiem w membranie który otwiera się gdy paliwo nie ma ujścia.

Mimośród napędu pompy paliwa jest na wałku rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, goral_ napisał(-a):

Jest wersja z odprowadzeniem nadmiaru z gaźnika do zbiornika "nazad" i wersja pompy z zaworkiem w membranie który otwiera się gdy paliwo nie ma ujścia.

Mimośród napędu pompy paliwa jest na wałku rozrządu.

 

No owszem, choć z podwójnym bakiem 469 byłoby to trudne - musiałoby odprowadzać tam, skąd pobrało, bo by się drugi przelał ;)

 

Ogólnie napęd tylko czynnie naciąga membranę, a powrót jest bierny, tzn z pomocą sprężyny. Wiec może sobie to paliwo tak stać, tylko sprężyna bydzie cały czas ściśnieta...

 

Co do zaworka w membranie to... co potem? Na LPG by jechał i kapał...

 

To by był biznes - zamontować LPG i gubić benzynę po drodze :)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z LPG by to rzeczywiście działało marnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, goral_ napisał(-a):

Jest wersja z odprowadzeniem nadmiaru z gaźnika do zbiornika "nazad" i wersja pompy z zaworkiem w membranie który otwiera się gdy paliwo nie ma ujścia.

Mimośród napędu pompy paliwa jest na wałku rozrządu.

Gdzie? W razie oporu ze strony zaworu iglicowego w gaźniku (K131), zawór w pompie się nie domyka i nie ciągnie pompa paliwa ze zbiornika. W uazie nie ma przewodu powrotnego.

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, chodziło mi o to, że takie rozwiązanie występowało również przy zastosowaniu mechanicznej pompy paliwa/ np w skodzie i 126p/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, Balansujący Na Osi napisał(-a):

Takie pompy królowały w dawniejszych konstrukcjach, co tu dużo szukać: Fiat 126p, Polonez. Fiat 125p zwany dużym Fiatem albo kanciakiem.

 

Poza membraną elementem najbardziej awaryjnym była sprężyna, która korodowała i potem szybko pękała, co natychmiadt kończyło jazdę.

Albo wytarte płytki zaworków, tarły o powierzchnie boczne, zmniejszały średnicę okrągłych małych płytek i puszczały ciśnienie. Przy większym zapotrzebowaniu na paliwo, czyli wyższych prędkościach zaczynał gwałtownie spadać poziom paliwa w gaźniku i silnik gasł, czasem szło go odpalić z rozpędu o ile prędkość nie spadła do zera i ,,paląc na puch z rozpędu" zdarzyło podpompować paliwa.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Acha... zapomniałem... oprócz pompy paliwa muszę jeszcze ogarnąć czujnik ciśnienia oleju, bo co by się nie działo - pokazuje ok 2. I wszystko git, tylko ze pokazuje tez 2 na wyłączonym silniku ;)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To temat do obowiązkowego przypilnowania bo nawet taki pancerny silnik może nie przerzyc jak olej nie dotrze w porę na panewki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt ze trzeba pilnować, bo silnik jest nieszczelny i żre i gubi.

Tak myślałem ze mogę się pocieszać, ze ma ciśnienie, aż zobaczyłem, ze silnika jeszcze nie włączyłem, a już było 2 😂


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa naprawiona. Użyłem nowej membrany :)

Druga pompa na „zaś”.

 

pompuje aż miło, silnik pali, tylko paliwo cieknie z powodu zepsutego o-ringu

Muszę wymienić o-ringi i będzie git :)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, pmwas napisał(-a):

Pompa naprawiona. Użyłem nowej membrany :)

Druga pompa na „zaś”.

 

pompuje aż miło, silnik pali, tylko paliwo cieknie z powodu zepsutego o-ringu

Muszę wymienić o-ringi i będzie git :)

90 % braku zasilania w paliwo to membrana. Brawo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

59719E41-9F31-4F79-AF22-03DB9398EBA5.thumb.jpeg.37413872cd5d5ae3c748eefe55a98b5b.jpeg

 

😃

 

Nowa membrana nowa uszczelka.

We wnętrzu znalazłem trzy kawałki metalu i pęknięcie w membranie. Nie wiem, czy metal pochodził z pompy, czy z zewnątrz... w pompie brakowało sitka więc uzupełniłem tym, które było w zestawie naprawczym. Zawory dobre wiec nie wymieniałem...

 

Brak zdjęć, bo wecie... SYF! Nie da się telefonu wyjąc, musiałbym mieć fotografa...


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojezdzilem nim godzinę - objechałem Czeladź, Będzin, potem przez Sosnowiec do Mysłowic, z Mysłowic do Szopienic i do domu :)

Pompa działa jak złoto, a dzięki zepsutemu synchronizatorowi 3-ki zaczynam opanowywać podwójne wysprzęglanie z dobrym skutkiem 😃

 

To przerdzewiałe paskudztwo jest zajebiste - strasznie mi się podoba ;)

Inny level prowadzenia samochodu :)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Adi napisał(-a):

Masochista ;)

 

😃

Difficulty level: 

easy

medium

hard

 

👌


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, pmwas napisał(-a):

Pojezdzilem nim godzinę - objechałem Czeladź, Będzin, potem przez Sosnowiec do Mysłowic, z Mysłowic do Szopienic i do domu :)

Pompa działa jak złoto, a dzięki zepsutemu synchronizatorowi 3-ki zaczynam opanowywać podwójne wysprzęglanie z dobrym skutkiem 😃

 

To przerdzewiałe paskudztwo jest za***iste - strasznie mi się podoba ;)

Inny level prowadzenia samochodu :)

 

 

Żeby nie być złosliwym  - a nie mówiłem 🙂 👌


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, goral_ napisał(-a):

Chyba poszukam UAZa do remontu...

W dobrym stanie auto kup...dzisiaj ze szlifierni zadzwonił pan, że blok mojego Dodge, jest do odbioru... 6300 zł za usługę...to nie są tanie rzeczy... 😬😬

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No... trochę wyszło...


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.