Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
pmwas

Mój upragniony UAZ...

Recommended Posts

Np. takie zeby udalo się wyjechać tym samym autem po imprezie do domu ;)

 

pmwas, bez urazy bardzo fajna ta twoja opowieść o zlomku i tak sobie tylko żartuje trochę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko, on jest tragikomiczny ;)


Miłego dnia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nabijacie się koledzy ze sprzętu, który jest w stanie przejechać przez całą Syberię i który naprawi każdy kowal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprzęt jest faktycznie syberyjski - twardy i prosty. Aczkolwiek zmęczony życiem i psujący się co 20km troszku śmieszny jest ;)


Miłego dnia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepszy to japoński ale cena też inna... daleko  w Rosji taki wystarczy, tam nikt się nie śpieszy nigdzie. Jechałem Uazem do Bolesławca i wróciłem (razem 200 km)  bez najmniejszego problemu  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oficjalnie jestem idiotą…

 

Dziaiaj w końcu znalazłem czas dla UAZa.

rozmontowalem częściowo układ paliwowy i dokonałem wiekopomnego odkrycia - pompa nie pompuje benzyny z lewego baku (zatkany smok prawdopodobnie), a w prawym po prostu brakło benzyny.

 

Na razie ładuję akumulator i po dolaniu benzyny do prawego baku spróbuję odpalić jeszcze raz. Nie wiem, co zrobić z lewym bakiem… najchętniej to bym go wymienił na lepszy, bo i tak jest zgnieciony i zaspawany, ale to znów koszty i wcale nie są tez tak łatwo dostępne 


Miłego dnia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciśnienie ze sprężarki powinno udrożnić smok. Potem pilnować , żeby było pół zbiornika i po temacie... Chyba, że nieszczelny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież brudy i tak siądą na smoku


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wykręć oba baki, ten lepszy wyczyść, wypłukaj, załóż nowy filtr, a ten spawany na złom i zostań z jednym. Przeróbka nie powinna być trudna. 

Jak nie wyczyścisz baku to daleko nie ujedziesz, zaciągnie smok syf i od nowa, a co dmok przepuści to zatka ci filtr. W starym baku potrafi być dużo nieciekawych rzeczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, kiniol napisał(-a):

Przecież brudy i tak siądą na smoku

Czyli płukanie baku, tak jak w 125P :) czy  innym M20 :)


Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
18 minut temu, kiniol napisał(-a):

Przecież brudy i tak siądą na smoku

bez spuszczenia zasyfionej beny zbyt wiele nie wskurasz. 

Nie wiem jak jest zbiornik mocowany i czy trudno to zdemontować ale chyba to najbardziej rozsądne rozwiązanie. 

smok do czyszczenia a na przewodach przed samą pompą, w wygodnym i dostępnym miejscu, to ja taki przepływowy filterek bym wstawił, co by na dysze w gaźniku syfy nie trafiły.

 

A zaślepić gada nie można ?

Wiem, że zasięg spada drastycznie, ale pozwoli jednak jechać i syfu łapał nie będzie..

Co 150km na stację dla odpoczynku,kawka i w drogę.. 

 

koledzy dopisali wcześniej to samo co ja kulawo na telefonie smyrałem..

Generalnie wiele opcji nie ma..

Edited by zadra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbiorniki w tym złomie są pod progami, na stalowych opaskach wiszą... Potem jest trójnik do przełączania...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Demontaż baku i jazda na jednym to żaden problem 

 

W zasadzie są dwie opcje - albo smok jest zatkany albo jest nieszczelność na łączeniu miedzy bakiem a kranikiem i zasysa powietrze. Ale już to doszczelnialem i dalej nic…


Miłego dnia!

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, pmwas napisał(-a):

Demontaż baku i jazda na jednym to żaden problem 

 

W zasadzie są dwie opcje - albo smok jest zatkany albo jest nieszczelność na łączeniu miedzy bakiem a kranikiem i zasysa powietrze. Ale już to doszczelnialem i dalej nic…

Paweł, nie szkoda Twojego czasu na złoma? Coś fajnego kup... Pojeździsz chociaż... Ja mam odruch wymiotny gdy pomyślę o ponownym jeżdżeniu uazem... pamiętam jak przy -25 wywalałem skrzynię z reduktorem... 


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, kiniol napisał(-a):

Paweł, nie szkoda Twojego czasu na złoma? Coś fajnego kup... Pojeździsz chociaż... Ja mam odruch wymiotny gdy pomyślę o ponownym jeżdżeniu uazem... pamiętam jak przy -25 wywalałem skrzynię z reduktorem... 

 

tym się fajnie jeździ. To taki kontakt z bardzo przedpotopową motoryzacją. Gdyby nie był górnozaworowy, to w zasadzie pełną gębą przedwojenna konstrukcja tylko w cenie złomu ;)

 

Może to masochizm, ale naprawdę lubię tym jeździć ;)


Miłego dnia!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Teraz, kiniol napisał(-a):

Przecież brudy i tak siądą na smoku

Jeżeli w zbiorniku będzie sporo paliwa, brudy będą pływać. Smok zatyka się gdy zbiornik się opróżnia do dna.

Edited by goral_

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, goral_ napisał(-a):

Jeżeli w zbiorniku będzie sporo paliwa, brudy będą pływać. Smok zatyka się gdy zbiornik się opróżnia do dna.


wyglada na to, że ktoś zaspawał dziurę w baku bez demontażu smoka i pływaka. Obawiam się, że uszkodzenie termiczne spowodowało zapieczenie śrub i może zatkanie siateczki w smoku


Miłego dnia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz jak to się drzewiej spawało bak?

Ano nalewało się wody do pełna (po korek) i spawało. Więc cały syf, (rdza, zendra, i inne) zostały w baku :)  , bo ktoś tylko wylał wodę


Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie co by nie było to na takie dolegliwości rada jest tylko jedna. Bak trzeba wypłukać i to wszystko jedno czy będziesz tam tankował 5 l żeby szurało po dnie czy do pełna. Wcześniej czy później smog ci się znow zatka, bo w tak starym samochodzie syfu w baku jest do woli. Widziałem Już niejeden taki bak a z jednego baku z samochodu w rodzinie wyciągnąłem podczas zimy prawie półtora kilo lodu z wody która tam sobie była. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

No to kup nowy zbiornik i po sprawie...

Edited by kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A się da taki oryginalnie nowy?

Bo wiesz, może kolega Paweł "ciągnie" na żółte tablice. a wówczas... im więcej orgyginału w oryginale, tym lepiej...

Wiem bo chciałem tak zrobić MB190E, ale miała zbyt dużo po 1983 roczku.. :) i sprzedałem jako zużytą 190-kę

Edited by mkl1

Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po dolaniu benzyny auto chodzi 🤦‍♂️

Normalnie geniusz ze mnie nie lada 😂


Miłego dnia!

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, satanic napisał(-a):

Fajny zestaw👍


Tak :D

 

Zadziwiające jak szybko się zapomina…

Dzisiaj wybrałem się UAZem na przejażdżkę i ni wuja nie umiałem wbić trójki, bo szukałem jej na środku miedzy jedynką a piątką… 

 

Mam nadzieję, ze nie rozpieprzyłem jedynki…

 

Ogólnie jazda tym daje frajdę. Meczy, ale jest moc :)


Miłego dnia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.