Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Daro73

Mechanizm zegara po podmianie

Rekomendowane odpowiedzi

W moim zegarze padł mechanizm, kupiłem drugi identyczny na podmianę, rozebrałem i złożyłem. Generalnie mechanizm działa ale diabelnie się późni. Nie pomogła regulacja wahadłem, soczewka jest maksymalnie w górze, gwint do regulacji już dawno się skończył a zegar spóźnia się już kilkanaście minut na 6 godziny chodu.

Oba mechanizmy są identyczne, zawieszka wahadła jest dokładnie taka sama, jedyne co zmieniłem to sprężynkę wahadła na odrobinę dłuższą bo poprzednia się zużyła

Czym mogą się różnic identyczne z wyglądu mechanizmy że występują takie różnice w chodzie. Mam dokładnie taki mechanizm

 

203-mechanizm-starego-zegara-junghans-a13-tczew-sprzedam-555486179.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Daro73 napisał(-a):

jedyne co zmieniłem to sprężynkę wahadła na odrobinę dłuższą

 To może jest przyczyna... nie tylko dłuższa, ale o innej grubosci na ten przykład...

 


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, mkl1 napisał(-a):

 To może jest przyczyna... nie tylko dłuższa, ale o innej grubosci na ten przykład...

 

Na poprzedniej oryginalnej było dokładnie to samo, sprężynka była już trochę "zmęczona" a zegar zatrzymywał się po jakimś czasie, założyłem inną, zegar chodzi ale nadal się spóźnia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dobrze by było, gdybyś wstawił zdjęcia sprężynki wahadła ( zawieszki ), jak i wahadła. Zobacz także, czy na mechanizmie, nie są napisane jakieś dane. Może jednak nieco się różnią ? - np. w Junghansie, miałem takie same mechanizmy w normalnej wielkości sprężynowcu i w wersji mini. Bo z pozoru te same, mogą się subtelnie różnić, np. ilością ząbków na przełożeniach. 

Jest jeszcze możliwość, że w sekcji wskazań, coś ciężko chodzi i opóźnia zegar. 

PS. mam też pytanie,.., piszesz, że w Twoim zegarze padł mechanizm, więc kupiłeś drugi - identyczny.  Jak to ,, padł " ? Co się zepsuło ?  Chyba da się to naprawić ? 

Edytowane przez PM1122

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem drugi mechanizm bo poprzedni zaczął się zatrzymywać w momencie kiedy miał wybijać godzinę. Po oględzinach okazało się że uszkodzony jest element podobny do krzywki na samym środku mechanizmu oraz ta długa sprężysta blaszka. Nawet miałem szukać tych elementów lub je dorabiać ale po rozebraniu mechanizmu okazało się że "kończy" się także jedno z kół zębatych

To przeważyło o tym że zacząłem rozglądać się za innym mechanizme

Być może oba mechanizmy się różnią, na oryginalnym mam wytłoczone na samej górze 100 i 1/4, na tym który kupiłem jedynie 100, zapewne chodzi o długość wahadła

Przyszło mi na myśl aby skrócić wahadło, ma to sens ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten "nowy " mechanizm jest przynamniej czysty= umyty i nasmarowany?


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Daro73 napisał(-a):

Kupiłem drugi mechanizm bo poprzedni zaczął się zatrzymywać w momencie kiedy miał wybijać godzinę. Po oględzinach okazało się że uszkodzony jest element podobny do krzywki na samym środku mechanizmu oraz ta długa sprężysta blaszka. Nawet miałem szukać tych elementów lub je dorabiać ale po rozebraniu mechanizmu okazało się że "kończy" się także jedno z kół zębatych

To przeważyło o tym że zacząłem rozglądać się za innym mechanizme

Być może oba mechanizmy się różnią, na oryginalnym mam wytłoczone na samej górze 100 i 1/4, na tym który kupiłem jedynie 100, zapewne chodzi o długość wahadła

Przyszło mi na myśl aby skrócić wahadło, ma to sens ??

Zanim skrócisz wahadło to zrób tak - rozłóż mechanizm, dokładnie wyczyść, zrób przegląd części, policz zęby i zębniki odpowiednich kół, a nstępnie oblicz jaka jest zredukowana długość wahadła w tym mechanizmie. W ten sposób będziesz miał sprawny mechanizm i wiedzę jaka jest  właściwa długość wahadła. Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, mkl1 napisał(-a):

Ten "nowy " mechanizm jest przynamniej czysty= umyty i nasmarowany?

miałem o to samo zapytać.

Można odnieść wrażenie, że "stary popsuty" po prostu zaczął się zacierać przez brudy i braki smarowania, a "nowy kupiony" ma tak samo - powolutku spowalnia informując o swojej agonii..

Rozłożyć do ostatniej śrubki, dokładnie wyczyścić, złożyć, nasmarować i dopiero regulować. 

 

Twój przypadek jest podobny do tego auta, co zatrzymał się bo przebił oponę.

Kierowca kupił drugą tak samo uszkodzoną , założył i myśli dlaczego też nie ma powietrza.. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Daro73 napisał(-a):

Kupiłem drugi mechanizm bo poprzedni zaczął się zatrzymywać w momencie kiedy miał wybijać godzinę. Po oględzinach okazało się że uszkodzony jest element podobny do krzywki na samym środku mechanizmu oraz ta długa sprężysta blaszka. Nawet miałem szukać tych elementów lub je dorabiać ale po rozebraniu mechanizmu okazało się że "kończy" się także jedno z kół zębatych

To przeważyło o tym że zacząłem rozglądać się za innym mechanizme

Być może oba mechanizmy się różnią, na oryginalnym mam wytłoczone na samej górze 100 i 1/4, na tym który kupiłem jedynie 100, zapewne chodzi o długość wahadła

Przyszło mi na myśl aby skrócić wahadło, ma to sens ??

Tak, jak koledzy piszą. Zanim skrócisz , a tak wogle , czy będzie ono wówczas pasować do zegara ? 

Trzeba go rozłożyć, wyczyść i dla pewności, policzyć ząbki w kołach - i w jednym i w drugim mechanizmie - by mieć pewność, że wszystko się zgadza. Przy rozbiórce robić dużo zdjęć - będzie łatwiej składać.... A jednocześnie, będziesz miał możliwość wstawić jakieś i zapytać się o konkretny szczegół, który nie gra, nie pasuje, itd. itp. 

Bo obecnie, to staramy się doradzić w ciemno.... a tu jest wiele szczegółów, które mogą wywoływać problem. 

np. Piszesz, że w starym jedno koło się ,, kończy ".... nie rozumiem ! ..., bo choć trochę już zegarów zrobiłem , to nie trafiłem na taki, co by się zęby wykończyły. Owszem , były wyłamane, wygięte , ale jednak były i to całkiem niezłe i dalej nadające się do pracy. 

Więc brak zdjęcia, utrudnia udzielanie dobrych porad. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję jak radzicie, ten "nowy" mechanizm rozłożyłem i wymyłem i ponownie złożyłem. Owszem kół nie liczyłem bo myślałem że kupiłem o identycznej ilości zębów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Skoro wyszło, że tak bardzo się śpieszy, to może bez rozbierania, uda się Tobie policzyć choć połowę jednego z kół, by zauważyć jaka jest różnica. 

Ciekaw jestem, o ile centymetrów wyżej podkręciłeś już wahadło, że mimo to, on dalej się spieszył ? 

...............

Sorry... w pośpiechu się przejęzyczyłem. Miało być - spóźniał się. 

Edytowane przez PM1122

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Późni się, późni...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

...a to sorry

 Tak jak napisałem ...

 Nie znam sie... jeżeli TAKI sam mechanizm??

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A można poprosić o wyraźne zdjęcia obu mechanizmów? 100 i (nie wiem czy dobrze odczytane) 100 1/4 to najprawdopodobniej ilość "wahnięć" (Schwingungen pro Minute).


Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam kolegów. W moim poprzednim wpisie miało być - spóźniał się. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.