Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Daro73

Mechanizm zegara po podmianie

Recommended Posts

W moim zegarze padł mechanizm, kupiłem drugi identyczny na podmianę, rozebrałem i złożyłem. Generalnie mechanizm działa ale diabelnie się późni. Nie pomogła regulacja wahadłem, soczewka jest maksymalnie w górze, gwint do regulacji już dawno się skończył a zegar spóźnia się już kilkanaście minut na 6 godziny chodu.

Oba mechanizmy są identyczne, zawieszka wahadła jest dokładnie taka sama, jedyne co zmieniłem to sprężynkę wahadła na odrobinę dłuższą bo poprzednia się zużyła

Czym mogą się różnic identyczne z wyglądu mechanizmy że występują takie różnice w chodzie. Mam dokładnie taki mechanizm

 

203-mechanizm-starego-zegara-junghans-a13-tczew-sprzedam-555486179.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Daro73 napisał(-a):

jedyne co zmieniłem to sprężynkę wahadła na odrobinę dłuższą

 To może jest przyczyna... nie tylko dłuższa, ale o innej grubosci na ten przykład...

 


Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, mkl1 napisał(-a):

 To może jest przyczyna... nie tylko dłuższa, ale o innej grubosci na ten przykład...

 

Na poprzedniej oryginalnej było dokładnie to samo, sprężynka była już trochę "zmęczona" a zegar zatrzymywał się po jakimś czasie, założyłem inną, zegar chodzi ale nadal się spóźnia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dobrze by było, gdybyś wstawił zdjęcia sprężynki wahadła ( zawieszki ), jak i wahadła. Zobacz także, czy na mechanizmie, nie są napisane jakieś dane. Może jednak nieco się różnią ? - np. w Junghansie, miałem takie same mechanizmy w normalnej wielkości sprężynowcu i w wersji mini. Bo z pozoru te same, mogą się subtelnie różnić, np. ilością ząbków na przełożeniach. 

Jest jeszcze możliwość, że w sekcji wskazań, coś ciężko chodzi i opóźnia zegar. 

PS. mam też pytanie,.., piszesz, że w Twoim zegarze padł mechanizm, więc kupiłeś drugi - identyczny.  Jak to ,, padł " ? Co się zepsuło ?  Chyba da się to naprawić ? 

Edited by PM1122

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem drugi mechanizm bo poprzedni zaczął się zatrzymywać w momencie kiedy miał wybijać godzinę. Po oględzinach okazało się że uszkodzony jest element podobny do krzywki na samym środku mechanizmu oraz ta długa sprężysta blaszka. Nawet miałem szukać tych elementów lub je dorabiać ale po rozebraniu mechanizmu okazało się że "kończy" się także jedno z kół zębatych

To przeważyło o tym że zacząłem rozglądać się za innym mechanizme

Być może oba mechanizmy się różnią, na oryginalnym mam wytłoczone na samej górze 100 i 1/4, na tym który kupiłem jedynie 100, zapewne chodzi o długość wahadła

Przyszło mi na myśl aby skrócić wahadło, ma to sens ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten "nowy " mechanizm jest przynamniej czysty= umyty i nasmarowany?


Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Daro73 napisał(-a):

Kupiłem drugi mechanizm bo poprzedni zaczął się zatrzymywać w momencie kiedy miał wybijać godzinę. Po oględzinach okazało się że uszkodzony jest element podobny do krzywki na samym środku mechanizmu oraz ta długa sprężysta blaszka. Nawet miałem szukać tych elementów lub je dorabiać ale po rozebraniu mechanizmu okazało się że "kończy" się także jedno z kół zębatych

To przeważyło o tym że zacząłem rozglądać się za innym mechanizme

Być może oba mechanizmy się różnią, na oryginalnym mam wytłoczone na samej górze 100 i 1/4, na tym który kupiłem jedynie 100, zapewne chodzi o długość wahadła

Przyszło mi na myśl aby skrócić wahadło, ma to sens ??

Zanim skrócisz wahadło to zrób tak - rozłóż mechanizm, dokładnie wyczyść, zrób przegląd części, policz zęby i zębniki odpowiednich kół, a nstępnie oblicz jaka jest zredukowana długość wahadła w tym mechanizmie. W ten sposób będziesz miał sprawny mechanizm i wiedzę jaka jest  właściwa długość wahadła. Powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mkl1 napisał(-a):

Ten "nowy " mechanizm jest przynamniej czysty= umyty i nasmarowany?

miałem o to samo zapytać.

Można odnieść wrażenie, że "stary popsuty" po prostu zaczął się zacierać przez brudy i braki smarowania, a "nowy kupiony" ma tak samo - powolutku spowalnia informując o swojej agonii..

Rozłożyć do ostatniej śrubki, dokładnie wyczyścić, złożyć, nasmarować i dopiero regulować. 

 

Twój przypadek jest podobny do tego auta, co zatrzymał się bo przebił oponę.

Kierowca kupił drugą tak samo uszkodzoną , założył i myśli dlaczego też nie ma powietrza.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Daro73 napisał(-a):

Kupiłem drugi mechanizm bo poprzedni zaczął się zatrzymywać w momencie kiedy miał wybijać godzinę. Po oględzinach okazało się że uszkodzony jest element podobny do krzywki na samym środku mechanizmu oraz ta długa sprężysta blaszka. Nawet miałem szukać tych elementów lub je dorabiać ale po rozebraniu mechanizmu okazało się że "kończy" się także jedno z kół zębatych

To przeważyło o tym że zacząłem rozglądać się za innym mechanizme

Być może oba mechanizmy się różnią, na oryginalnym mam wytłoczone na samej górze 100 i 1/4, na tym który kupiłem jedynie 100, zapewne chodzi o długość wahadła

Przyszło mi na myśl aby skrócić wahadło, ma to sens ??

Tak, jak koledzy piszą. Zanim skrócisz , a tak wogle , czy będzie ono wówczas pasować do zegara ? 

Trzeba go rozłożyć, wyczyść i dla pewności, policzyć ząbki w kołach - i w jednym i w drugim mechanizmie - by mieć pewność, że wszystko się zgadza. Przy rozbiórce robić dużo zdjęć - będzie łatwiej składać.... A jednocześnie, będziesz miał możliwość wstawić jakieś i zapytać się o konkretny szczegół, który nie gra, nie pasuje, itd. itp. 

Bo obecnie, to staramy się doradzić w ciemno.... a tu jest wiele szczegółów, które mogą wywoływać problem. 

np. Piszesz, że w starym jedno koło się ,, kończy ".... nie rozumiem ! ..., bo choć trochę już zegarów zrobiłem , to nie trafiłem na taki, co by się zęby wykończyły. Owszem , były wyłamane, wygięte , ale jednak były i to całkiem niezłe i dalej nadające się do pracy. 

Więc brak zdjęcia, utrudnia udzielanie dobrych porad. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuję jak radzicie, ten "nowy" mechanizm rozłożyłem i wymyłem i ponownie złożyłem. Owszem kół nie liczyłem bo myślałem że kupiłem o identycznej ilości zębów

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Skoro wyszło, że tak bardzo się śpieszy, to może bez rozbierania, uda się Tobie policzyć choć połowę jednego z kół, by zauważyć jaka jest różnica. 

Ciekaw jestem, o ile centymetrów wyżej podkręciłeś już wahadło, że mimo to, on dalej się spieszył ? 

...............

Sorry... w pośpiechu się przejęzyczyłem. Miało być - spóźniał się. 

Edited by PM1122

Share this post


Link to post
Share on other sites

Późni się, późni...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

...a to sorry

 Tak jak napisałem ...

 Nie znam sie... jeżeli TAKI sam mechanizm??

Edited by mkl1

Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites

A można poprosić o wyraźne zdjęcia obu mechanizmów? 100 i (nie wiem czy dobrze odczytane) 100 1/4 to najprawdopodobniej ilość "wahnięć" (Schwingungen pro Minute).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam kolegów. W moim poprzednim wpisie miało być - spóźniał się. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.