Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
pawleex

kilka pytań początkujcego nt robienia pasków

Recommended Posts

Cześć. Oglądam Wasze prace i naszło mnie że może sam być coś spróbował. Mam jednak pytania które mnie nurtują:

- czy pasek robić z jednego kawałka skóry (wtedy od wewnątrz jest ta sama skóra co na wierzchu) czy to jest złe rozwiązanie?

- czy skórę od środka daje się inną dla wyglądu (inny kolor), dla wygody (inny gatunek np kozia), czy np dla wzmocnienia (np dajemy bydlęcą licową od spodu gdy na wierzchu nie mamy zbyt "nośnej" skóry)?

- gdy dajemy od środka np kozią skórę to dajemy ją jako trzecią warstwę po wykonaniu paska poprzez złożenie skóry licowej na pół i później szycie trzech warstw czy może jednak kozia (lub inna, nie wiem) jest po prostu drugą i ostatnią warstwą? 

- może proste pytanie, ale nitka 0,6 czy 0,4? i jaki rozstaw szwu?  Tak wiem, to pewnie zależy od wielkości, kształtu, delikatności paska ale pytam o ogólną informację do paska męskiego żebym mógł jakoś zacząć :)

 

Zdrówka

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej,

 

nie żeby się już znał, ale z moich testów wynika:

 

1. nie jest to złe rozwiązanie, jak testuję jakiś surowy w wyglądzie to tak właśnie robię

2. ja bym powiedział, że dla wygody (np. bardziej miękka skóra), można zaoszczędzić jak na wierzch idzie jaka droga skóra ;-), albo jak piszesz, delikatna górę (np. łosoś) a na dół nośna

3. ja to raczej widzę tak, że sklejamy wierchnią ze spodnią warstwą, a środek osobno wypełniamy takim typem jak nam pasuje np. dwoiną

4. załaczam plik

 

 

H5dbedc5eb5de413aa82b8fdcd0a89a6cA.webp


nawrót choroby....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skóra to jest materiał cierpliwy i można robić z niego cuda , ilość warstw i rodzaj skory zależny jest od wielu czynników - grubość skóry , grubość paska , model paska itd. itd . robię teraz kilka pasków , które mają w najgrubszym miejscu prawie 9 mm i w tym miejscu jest 7 warstw , tak że , precyzyjna odpowiedź jest tutaj niemożliwa ( to samo dotyczy nici , ze wskazówka - raczej cieńsze niż grubsze 🙂 )

Ogólnie rzecz biorąc , dobry pasek do zegarka to wbrew pozorom dosyć pracochłonna , skomplikowana i różnorodna sprawa , tutaj tylko doświadczenie nabyte w czasie pracy da Ci najlepszą odpowiedź co do czego - nie piszę tego złośliwie ,ale duży kosz na zepsute paski będzie na pewno nie od rzeczy 😉

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia !   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za odpowiedzi i grafikę ze szwem. Wiem, że wszystko zależy od paska, jednak pytałem o podstawy, od czegoś trzeba zacząć, warto zacząć dobrze. 

 

Mam jeszcze pytanie o zapięcia. Podrzuci ktoś sprawdzonego dostawcę? W internecie jest pełno ofert, wszystko się nadaje czy lepiej czegoś unikać?

 

Zdrówka 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacząć trzeba od narzędzi , nie muszą to być na początek narzędzia profesjonalne za setki zlotach  ,ale dobry nóż do ścinania / cieniowania skóry będzie na pewno potrzebny  , jakieś wybijaki do szwów ,jeżeli szycie ma być w miarę równo  - bez tych rzeczy trudno się obyć.

Proponuje wziąć kawałki skóry , które złożone do kupy dadzą mniej więcej grubość przeciętnego paska   , skleić to razem , dociąć i popróbować z szyciem , wtedy sam zobaczysz co i ile czego potrzeba ,żeby pasek odpowiadał twoim oczekiwaniom - teoretycznie to bardzo ciężko wytłumaczyć .

Ja zrobiłem kilkaset pasków i ciągle szczegóły wychodzą w "praniu " , nigdy nie wiem jak zachowa się skóra , nawet pasek teoretycznie taki sam ,  robiony z tej samej skóry , ale cięty z innej strony wymaga często dodatkowego usztywnienia  , czy mocniejszego  cieniowania czy jakichś innych zabiegów.

Nie wiem czy masz jakiekolwiek doświadczenie w tej materii , ale tylko przez próby dojdziesz do jakichś wniosków - na skróty się tego nie da zrobić !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dziękuję za odpowiedź.
Nie mam dużego doświadczenia w skórze - zrobiłem 3 pochwy na nóż. Od takiej z błędami do troszkę lepszej. I to cała moja praktyka.
Mam jeszcze jedno pytanie, zainwestowałem już sporo i nie chcę dodatkowych pieniędzy wydawać, ale znalazłem taki kawałek skóry cieniutkiej w domu. Wg tego co zobaczyłem w Internecie to będzie świńska? Nadaje się to na podszewkę od strony ciała człowieka? 

 

RInjfcL.jpg

NMEb1dH.jpg

Edited by pawleex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dwoina świńska - może być , nie wygląda na bardzo sztywną i grubą , na początek na pewno się sprawdzi  , to jest bardzo mocna skora i dobrze trzyma formę , nie naciąga się .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Skończyłem pierwszy - pokazuję co wyszło wiedząc ile rzeczy poszło nie tak jak powinno. Jednak (poza szwem) jestem całkiem zadowolony. Zrobiłem go jednak bez podszewki z tej cienkiej skóry - może później zacznę jej używać jak mi pójdzie coś lepiej. Wrzucam kilka zdjęć przy marnym świetle, jednak może coś widać. Tak wiem, szew po prawej stronie nie jest ładny a po lewej jest masakra szczególnie na długiej części. Otwory niestety zaznaczałem cyrklem więc pływają mocno. Ubrany zegarek to Citizen AT8011-55E. Pasek był robiony 23/20 jednak przy jednych uszach po wykańczaniu krawędzi pojawił się lekki luz. Poza tym po lewej stronie zaciąłem brzydko pasek przy krawędzi, później uszkodziłem lico po wewnętrznej stronie bo złamałem szydełko. Otwór na zapięcie paska, na język klamerki nie jest centrycznie, poza tym miałem spory problem go wykonać bo nie mam takiego wybijaka podłużnego - gdzie to można dostać?!

Do tego wszystkiego zdziwiłem się jak w tym (nie wiem, może w innych jest podobnie) zegarku jest ciasno pomiędzy teleskopem a kopertą, musiałem bardzo pocienić skórę a i tak trze na środku i zostaje ślad. 

 

 

nnMlEbq.jpgv

u2B3yAu.jpg

ITeulAR.jpg

hj27zjO.jpg

lTKtCF3.jpg

 

woGSdb9.jpg

DqBG9vD.jpg

YZ8LTdd.jpg

 

Edited by pawleex
kosmetycznia zmiana opisu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak na pierwszy i robiony bez podstawowych narzędzi to tragedii nie ma 😉

Tak jak pisałem Ci wcześniej , wybijak do szwów będzie potrzebny , a wycięcie pod " języczek ' możesz robić okrągłym wybijakiem dobranym do szerokości " języczka" , trochę dalej od krawędzi , a resztę dociąć ostrym nożem , też tak robię i działa , ważne, żeby to było na środku ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki. Wycięcie pod języczek wiem jak zrobić, skąd wziąć wybijak podłużny do otworów w długiej części? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki bardzo, na ali znalazłem np. takie 4x2, zastanawiałem się czy rzeczywiście wszyscy zaopatrują się w Chinach.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wybijak w ogóle nie jest Ci potrzebny, wystarczy szydło, żeby zrobić takie szycie:

OI000206.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No pewnie, można samym szydlłem, tak ja można chodzić na piechotę, ale jednak ludzie jeżdżą autami bo wygodniej 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szydłem dla mnie nie problem bo nie robię seryjnie. Problemem u mnie nie jest szydło (pomimo ostatniej wpadki) tylko równe zaznaczenie otworów jak pisałem, Zaznaczone otwory "widelcem" będą na pewno równiej zaznaczone niż moje po cyrklu. 

Dryga sprawa to technika szycia i sposób pewnie każdorazowo identycznie przeciągania i zaciągania nici ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otwory pod szydło zaznacza się radełkiem, jak się wprawisz to zaznaczysz idealnie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak chcesz " dziergać" 😉szydłem i chcesz to mieć w miarę równo , to kup sobie radełko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorki ze podepnę się nie pod swoj temat ale myśle ze miejsce dobre😀

jaki macie patent na wykonywanie paska zwężanego. Jakaś metoda której uzywacie? 
probowalem ycinac po szablonie ale efekty przynajmniej w moim przypadku są słabe😀

zastanawiam się jak sobie z tym najlepiej poradzić. Dzieki za sugestie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma tutaj żadnej rady, wprawna ręka i ostry nóż. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak z 11 lat temu nie wychodziło mi to dobrze to z miną znawcy i zdziwieniem mówiłem klientowi, "nie proszę Pana, tylko proste paski, zwężanych nie robię" 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy możecie polecić jakieś dobre, sprawdzone wybijaki pod szew? Na razie męczę set z Juchcika ale kiepski jest. 
dziekuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.