Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

a jak z widocznością do tyłu i tylne boki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak z widocznością do tyłu i tylne boki ?

Z widocznosciana na boki i do tylu nie mam wiekszego problemu w tym aucie dzieki duzym lusterkom bocznym. Tylnia szyba jest mala, ale ja jej praktycznie nie uzywam przy cofaniu - lusterka i czujniki parkowania mi wystarczaja. Chociaz na pewno trzeba sie przyzwyczaic do mniejszej powierzchni szyb jak w innych samochodach i poteznej maski z przodu ktora mi najbardziej przeszkadza przy prowadzeniu tego auta.

Edytowane przez parigot

Parisien - tête de chien! - Parigot - tête de veau!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździł ktoś z Was Seatem Ibizą IV generacji ( wersja normalna nie sport ) tym do teraz produkowanym ?

Interesują mnie głównie wrażenia odnośnie zawieszenia i jego wytrzymałości na "naszych" drogach.

Edytowane przez QuadrifoglioVerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wersję 5d ma moja pracownica, podwoziła mnie ostatnio.

Tak twardego zawieszenia to ja nie miałem nawet w BMW e-60 z M-pakietem...

A co do trwałości, to nic nie powiem, bo ma go od dwóch miesięcy.

Z zewnątrz ładne, ale w środku takie plastikowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie jakie miała felgi nie pamiętasz...ale tak jak myślałem flaki wytrzęsie na naszych dziurach.

Edytowane przez QuadrifoglioVerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem pół roku temu żonie 208-kę po gruntownych testach na dziurawych drogach.

Ja chciałem dla niej Polo, ale żona się uparła, że nie będzie jeździć taczką.

 

Ale teraz przekonywałbym ją do Yarisa hybrydowego.

 

EDIT: Felgi ma jakieś podstawowe, to prosta wersja z słabym silnikiem

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem pół roku temu żonie 208-kę po gruntownych testach na dziurawych drogach.

Ja chciałem dla niej Polo, ale żona się uparła, że nie będzie jeździć taczką.

 

Ale teraz przekonywałbym ją do Yarisa hybrydowego.

 

208 ładne z przodu z tyłu mi się nie podoba. Ale faktycznie zawieszenie chwalą. kręciłem się wokół 301 ale troche martwi mnie brak testów zderzeniowych.

Moje Polo już długo nie pociągnie a używane auta jak sobie podsumowałem wyniosły mnie drożej niż jakbym kupił nowe :/ . Połowę mojego Polo już wymieniłem a nadal mnie zaskakuje na niekorzyść...ostatnio podczas jazdy rozłączyło napęd :/ Każde władowane pieniądze w starego trupa bolą podwójnie. 2001r a nawet ABS Niemcy nie montowali w standardzie :D

Edytowane przez QuadrifoglioVerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weź sobie teraz coś bez VATu, zawsze to spora oszczędność.

208-ka jest komfortowa, ale zawieszenie ma głośne, cały czas coś się tłucze.

Za to wyposażenie pierwsza klasa - bluetooth, audio streaming, dwustrefowa klimatyzacja. I to za mniej niż 50 tys.

Tylko ten silnik 1.2. Miał mało palić, a jak ja nim jeżdżę to nie schodzi poniżej 9l. A u żony 6,5-7, nie wiem co jest grane... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Małe silniki palą mało tylko jak zmienisz bieg na wyższy przy 2000obr :D . Jak chcesz dynamicznej jazdy to palą tyle co klasyczne 1.6. Durne to wszystko. Gdyby nie te normy ekologiczne...

Takie auta chyba jak 208 itd nie podlegają pod zwolnienie z VAT ( za mały otwór tylnych drzwi? , tak tłumaczył mi Pan w salonie). Poza tym ja głównie wykorzystuję prywatnie.

 

208 zjada Polo w kwestii cena/jakość. Niemcy potrafią długo bardzo archaiczne rozwiązania opakowywać nowymi budami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to wiem, tak z buźką napisałem, u mnie 208ka ma ciężko, gaz cały czas w podłodze...

Ale to fajne autko do miasta, wszędzie stanie i zawróci w miejscu, nie to co mój potwór 4,9 m.

Dzieciaki na zajęcia dodatkowe z reguły wiozę pudełkiem. 

 

To że wykorzystujesz prywatnie w niczym nie przeszkadza, chyba aż takim patriotą podatkowym nie jesteś :)

Żadnej ewidencji prowadzić nie musisz, przynajmniej na razie.

 

Z małych to chyba tylko Fabia się łapie na homologację ciężarową 4-osobową.

 

Pozdrawiam

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździł ktoś z Was Seatem Ibizą IV generacji ( wersja normalna nie sport ) tym do teraz produkowanym ?

Interesują mnie głównie wrażenia odnośnie zawieszenia i jego wytrzymałości na "naszych" drogach.

 

Marcin, ten samochód jest zawieszony na tym samym co Fabie, Polówki i tańsze golfy. Z tyłu bela skrętna, nie do zajechania, a z przodu dwa wahacze i mcpherson. Co tu ma się zepsuć? :) Jak wsadzisz tanie gumy na kielichach i tanie końcówki i tanie amory to sie wytłuką, jak dobre, to się wytłuką później. Jednak zawsze będzie to tanie w naprawie i to największa zaleta.

Jak kupisz Ibizę to koniecznie taką z instrukcją do radia i klimy bo sterowanie w niej tymi elementami to porażka w dziedzinie logiki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się ale chyba jednak nie kupię ze względu na twardość zawieszenia. Samo zawieszenie tak jak piszesz nie jest drogie w naprawach ale jego twardość powoduje po czasie poluzowanie wszystkich plastików wewnątrz i ich orkiestrę a tego już łatwo nie da się wyeliminować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mimo tej samej konstrukcji zawieszenia dużo zależy jeszcze od zestrojenia.

Z grupy VW zawsze Seaty były najbardziej sportowe, a Skody najbardziej komfortowe.

A na wrocławskich drogach to wszystko się wytłucze, ostatnio przydzwoniłem o jezdnię przednim zderzakiem na kostce przy Sky Tower, normalnie tor przeszkód...

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie tam jest kostka? :)

 

Ibiza jest miękka. Twardy to jest Leon :) Moja żona ma Altee FR i miękka jest jak na FR :)

Aby nie bić piany o tym co dla każdego inaczej mierzalne, powiem tak: nie kupuj ibizy bo to małe pudło z plastikami jakości wiaderka od MOPa, albo kup ją, miej w d*pie plastiki i ciesz się niezłym prowadzeniem za śmieszne pieniądze (używki są tanie). Ja postawiłem kiedyś na te drugą opcję i Skody się pozbyłem a na życzenie żony wróciła ona do Altei :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Powstańców, jadąc od centrum. No, trochę przed Sky Tower.

 

To jak Leon jest jeszcze twardszy to ja dziękuję, następny etap to wóz drabiniasty...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Powstańców, jadąc od centrum. No, trochę przed Sky Tower.

 

To jak Leon jest jeszcze twardszy to ja dziękuję, następny etap to wóz drabiniasty...

Tak, jest tam na prawym pasie duży dołek…niebezpieczne dziadostwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A propos zawieszenia - ma/miał ktoś do czynienia z Alfą 147? Oprócz zawiechy interesują mnie ewentualne bolączki silniów 1,6 120km i opinie o skrzyniach Selespeed. Diesle mam ogarnięte bo jeżdżę Stilo z motorem identycznym z tymi, które występują w Alfach, ale myślę, że narzeczonej diesel do miasta i kręcenia się wokół własnego ogona chyba nie będzie potrzebny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie bedzie padalo w alfie szybciej ale jest sprężyste. Silniki benzynowe twinspark niestety nie maja dobrych opini.... Dlatego fiat juz ich nie produkuje. Diesle natomiast sa nie do zajechania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie tam jest kostka? :)

 

Ibiza jest miękka. Twardy to jest Leon :) Moja żona ma Altee FR i miękka jest jak na FR :)

Aby nie bić piany o tym co dla każdego inaczej mierzalne, powiem tak: nie kupuj ibizy bo to małe pudło z plastikami jakości wiaderka od MOPa, albo kup ją, miej w d*pie plastiki i ciesz się niezłym prowadzeniem za śmieszne pieniądze (używki są tanie). Ja postawiłem kiedyś na te drugą opcję i Skody się pozbyłem a na życzenie żony wróciła ona do Altei :)

Miękki i bardzo wygodny a przy tym oszczędny to Skoda Superb  2.0TDI DPF  - normalne zużycie przy dosyć dynamicznej jeżdzie to 5,5- 6.0 litra na 100km mój rekord jazdy oszczędnej to średnia 4.7litra na dystansie 75km w sumie jazda po górach  - na autostradzie utrzymując 120- 130km/h pokazuje 4.5 litra  a na nierównościach płyniesz - dwulitrowy silnik niby awaryjny mój ma ciutke ponad 200.000 i padł tylko sterownik ksenonów w jednym oku a zawieszenie jak na razie bez remontu a jest w stanie idealnym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.6 i 2.0 ts sobie odpuść z benzyny w 147 jedyna warta rozważenia opcja to 1.8 ts ale występowało b.rzadko. Zależy ile chcesz wydać na auto ale rozważ bravo II. A zawieszenie w alfie jest tak samo trwałe jak każdy układ wielowahaczowy. Skrzynia selspeed- awaryjna i ciężka w serwisowaniu.


Cytryn i Gumiak naprawiają co kto nie umiał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miękki i bardzo wygodny a przy tym oszczędny to Skoda Superb  2.0TDI DPF  - normalne zużycie przy dosyć dynamicznej jeżdzie to 5,5- 6.0 litra na 100km mój rekord jazdy oszczędnej to średnia 4.7litra na dystansie 75km w sumie jazda po górach  - na autostradzie utrzymując 120- 130km/h pokazuje 4.5 litra  a na nierównościach płyniesz - dwulitrowy silnik niby awaryjny mój ma ciutke ponad 200.000 i padł tylko sterownik ksenonów w jednym oku a zawieszenie jak na razie bez remontu a jest w stanie idealnym

Ale kolego kompletnie nie wstrzeliłeś się w temat... Gdybyśmy dywagowali o autach pokroju Superba to może było by ok, ale pytanie dotyczyło Seata Ibizy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie bedzie padalo w alfie szybciej ale jest sprężyste. Silniki benzynowe twinspark niestety nie maja dobrych opini.... Dlatego fiat juz ich nie produkuje. Diesle natomiast sa nie do zajechania.

Chyba 2,4 JTD ma inną opinię ;) Coś mniej więcej jak 2,2 dci w Renault :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2,4 jtd czesciej ladowaly w ducato niz alfie 147. Pisalem o 1.9jtd. Znajomemu w 147 silnik benzynowy sie rozlecial po 20tys :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale kolego kompletnie nie wstrzeliłeś się w temat... Gdybyśmy dywagowali o autach pokroju Superba to może było by ok, ale pytanie dotyczyło Seata Ibizy...

OK SORRY JUŻ SPADAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.