Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

2,4 jtd czesciej ladowaly w ducato niz alfie 147. Pisalem o 1.9jtd. Znajomemu w 147 silnik benzynowy sie rozlecial po 20tys :-(

Bo ja wiem, dużo tych Alf było. One miały 136 koni i 5 cylindrów. Ogólnie fajnie to grało ale to chyba rzeczywiście był silnik raczej do dostawczaka bo był ciężki, za ciężki do Alfy, choć palił ropy prawie jak 1,9 a szedł lepiej. Zawieszenie w Alfie jest dość delikatne i z ciężkim silnikiem było już naprawdę źle. Ten silnik nie tyle co siępsuł, co poprostu męczyły go non stop jakieś takie małe awarie, jednak denerwujące i drogie. Jak nie turbina, a miałą zmienną geometrię więc była droga, to dwumasa (1,9 nie miały dwumasy), albo skrzynia... Trudne autko do kochania :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1,9 jtd jak najbardziej miały koło dwumasowe...


Cytryn i Gumiak naprawiają co kto nie umiał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Żona od kilkunastu lat porusza się autkami segmentu B.Punto,Ibiza III(została skradziona)Peugeot206 i od dwoch lat Corsa D.Komfort najlepszy w jej ukochanym Peugeociku(ponad 100000km bez wiekszych problemow)Seat fajny ale twardy i plastikowy.Corsa wygodna i chyba najlepiej wykonana.Autka salonowe.Przy zakupie Corsy konkurentem byla Fiesta(wg żony zabawkowy środek)i Suzuki Swift.Ten zaś niestety ma mikroskopijny bagażnik.Silniki te tańsze tj Seat 1,4 60km Peugeot 1,1 60km Corsa 1,2 85km.Ja śmigam Seatem Alteą XXL 1,9

Edytowane przez k601

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1,9 jtd jak najbardziej miały koło dwumasowe...

A 156 nie miały. Przynajmniej te 8V do liftu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A 156 nie miały. Przynajmniej te 8V do liftu.

Tylko pierwsza generacja jtd była bez dwumasu, nie pamiętam do kiedy ją robili (obstawiam 97-99). Od 2000 na bank były już z dwumasem.


Cytryn i Gumiak naprawiają co kto nie umiał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z Dieslami temat jest mi znany, ale mam już dość powszechnej przypadłości Alf i Fiatów - czyli telepiącej się na wolnych obrotach budy przy niedogrzanym silniku, tym bardziej, że będzie to auto do poruszania się na krótkich dystansach, do miasta i dlatego myślałem o benzynowym motorze. Najbardziej odpowiadałby nam 1,6 TS 120KM.

 

Bravo 2 niestety odpada - chodzi o tanie autko, do 10tys. PLN max. Jedyny warunek to odporne blachy (z obecnym autem jest problem tej właśnie natury) i żeby było dość stylowe - to oczywiście subiektywne odczucie, no ale nawet przy subiektywnej ocenie Golfy, Astry itp. odpadają. Jako użytkownik włoskich aut od dłuzszego czasu jestem wolny od wszelkich głupawych uprzedzeń w rodzaju "nie kupować auta na F itp." i dlatego pytanie: przychodzi wam jeszcze coś do głowy przy powyższym budżecie?

Edytowane przez domurst

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bierz benzynę ale nie w alfie. Diesel do miasta mija się z celem. Może coś japońskiego? Civic, corolla? W tej cenie znajdziesz zadbanego civica VI gen i zostanie kasa na jakieś początkowe naprawy...


Cytryn i Gumiak naprawiają co kto nie umiał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może Grande Punciak z początku produkcji z 1.2 69km. Na krótkie odcinki wsam raz. Trapią go drobne usterki ale zwykle tanie i proste w naprawie.

 

10tys = cieżo trafić auto w które nie będziesz musiał wpakowac na dzień dobry z 2-3 tys. To może lepiej zwiększyć budżet do min 15tys wtedy dużo więcej sensownych pozycji jest w zasięgu.

 

Zamiana trupka na trupka nie ma chyba sensu.

Edytowane przez QuadrifoglioVerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady - zwiększając budżet o 5k wybór powiększa się właściwie do tych samych aut ale w nowszych rocznikach. Na tej zasadzie mogę dokładać kolejne tysiące a budżet z gumy nie jest. Inna rzecz, że zdaję sobie sprawę, że trochę w każde auto będę musiał włożyć i wspomniane wyżej 10 tys. to maksymalna cena zakupu nie wspominając o pozakupowym serwisie, kosmetyce itd.

 

Japońce odpadają z uwagi na fakt, że za te pieniążki kupię jedynie auto starsze niż obecne (btw. Rover 25) a to mija się z celem pt. "zrobienie sobie lepiej". Do tego blacharka "japońców" nie słynie z odporności na sól a to właściwie jedyny powód dla którego chcemy zmienić obecne auto bo mechanicznie jest całkowicie tip top.

 

Megane "żelazko", Pug 307 - jakieś opinie z pierwszej ręki?

Edytowane przez domurst

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

307 jest słabo wykonane w środku. Co do trwałości blach to dużo jednak zależy od historii napraw i uszkodzeń fabrycznej powłoki. Może panda?


Cytryn i Gumiak naprawiają co kto nie umiał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

307 jest słabo wykonane w środku?

 

Raczej dobrze w swojej klasie.Brat ma diesla i sobie chwali choć miał trochę problemów z elektryką.Auto niesamowicie wygodne i korozji na razie nie widać.

Edytowane przez k601

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powierdzam 307 to nie głupia opcja. Dużo miejsca, wygodne zawieszenie nic nie trzeszczy w srodku itd. Siostra mojej lepszej połówki posiada i ani grama rdzy.

Myślę, że rdza to raczej kwestia dbania o auto niż ewidentnych wad fabrycznych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj tu bym się kłócił - zabezpieczenie antykorozyjne robi swoje. Jak wytłumaczyć że w Mazdach 6 z roczników 2002-2007 bierze nadkola aż miło - i nie są to jednostkowe przypadki a plaga. Panda odpada - za małe i za słabe.

 

Będziemy się rozglądać w takim razie za 307 no i jednak Alfą (jednak piękne jest to auto, a przy wyborze auta dla dziewczyny ma to znaczenie) - grunt to znaleźć coś w ładnym stanie. W marcu będę w DE u rodziny - może trafię coś ładnego.

Edytowane przez domurst

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukaj Alfy!!!Też kiedyś kupię.Dla mnie też opinie o autach włoskich czy na F to przede wszystkim zdanie właścicieli antyków z Niemiec:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popatrz jeszcze Fokus mk1, fajny samochodzik i nie drogi

Edytowane przez Pawelm87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawostka odnośnie Alfy 147.

Podczas crash-testu EuroNCAP kolumna kierownicy przesunęła się w bok tak mocno, że kierowca nie trafił głową w poduchę, tylko w deskę rozdzielczą. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawostka odnośnie Alfy 147.

Podczas crash-testu EuroNCAP kolumna kierownicy przesunęła się w bok tak mocno, że kierowca nie trafił głową w poduchę, tylko w deskę rozdzielczą. :)

Deska rozdzielcza w tym aucie jest z tak dobrego tworzywa że może to i lepiej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawostka odnośnie Alfy 147.

Podczas crash-testu EuroNCAP kolumna kierownicy przesunęła się w bok tak mocno, że kierowca nie trafił głową w poduchę, tylko w deskę rozdzielczą. :)

 

 

Z tego co pamietam  to jedno z najgorszych wynikow w testach zderzeniowych miala Xantia - mowimy o samochodach z europy. 

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=KGCRi3sbYN4

Edytowane przez dasiek7

" tylko Seiko " Damian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki mam pytanie ;) Czy bak w aucie można wyczyścić tak powiedzmy raz na kilka lat. Czy się tego nie praktykuje ot tak, dopiero jak się złe paliwo zaleje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większość tego nie robi, ale bak należy czyścić raz na jakiś czas. W każdym paliwie jest odrobina wody, paliwo rozwarstwia się w baku i na dnie zostaje pewna ilość wody. Nie mówiąc o innych zanieczyszczeniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większość tego nie robi, ale bak należy czyścić raz na jakiś czas. W każdym paliwie jest odrobina wody, paliwo rozwarstwia się w baku i na dnie zostaje pewna ilość wody. Nie mówiąc o innych zanieczyszczeniach.

Oglądnij odcinek Mythbusters gdzie lali do baku wodę, siki, cukier itp.

I silnik dalej chodził.

Nikt nie będzie czyścił baku


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o te zanieczyszczenia mi chodzi. Ale rozumiem podejście. Dopóki nic się nie stanie to nikt mi nie wyczyści, bo po co ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co naprawiać coś co nie jest zepsute? ;)


Cytryn i Gumiak naprawiają co kto nie umiał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli filtr jest regularnie wymieniany, to nie ma żadnej konieczności czyszczenia baku, nie słyszałem ani nie czytałem o tym w żadnej książce serwisowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie- po to własnie jest filtr paliwa

Kiedyś zbiorniki były metalowe i podczas skoków temperatury np wyjazd z ogrzewanego garażu lub rano wschodzi słońce i nagle robi się cieplej w zbiorniku pojawiała sie skroplona woda na ściankach która spływała do paliwa dodatkowo zbiorniki od tej "pary" rdzewiały - teraz zbiorniki sa z żywicy epoksydowej (plajstik) i problem skraplania i rdzewienia został rozwiazany - ale nawet w duzo starszych samochodach gdzie była woda i rdza filtr dawał rade i baków sie nie czyściło

No chyba że ktos bardzo chce to raz na jakis czas lewatywa nie zaszkodzi :lol:  :lol:  :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.